Laat is ik als eerste beginnen dat ik iets zoek voor een klassieke setup. Gewoon 2 boxen en primair stereo.
Meeste wat ik speel is mijn eigen collectie (geripte cd's), FLAC via een squeezebox. Dat tot volle tevredenheid, dus meer exotische setup's hoeven van mij niet. Geen 5.1 / 7.1 etc.
Nu heb ik een G&W 2006 versterker stereo versterker uit China. Erg tevreden over het geluid. Selectieknop deed het al even niet meer (alleen jammer voor podcasts via de chromecast) maar oke. Echter nu begint de volumeknop ook raar te doen. Niet alleen kraken, maar ook het verspringen van volume. Zelf al eens de potmeter schoongemaakt (contact spray, 2 soorten zoals het op alle websites staat) maar dat lijkt niet voldoende.
Enige optie is dus wegbrengen. Ik gok ongeveer 150 euro om te laten fixen.
Is het dat nog waard? Of kan ik beter een nieuwe kopen? Dat is de eerste en belangrijkste overweging.
Koop ik voor 150 euro weer iets dat net zo goed klinkt? (of budget 400 nieuw)
En zo ja, welke dan. Ben wel van mijn audiofiele geloof af gevallenen.
Het moet goed klinken, maar geen Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6
Mijn boxen zijn Vifa/Scanspeak 33 speakers (niet mijn topic).
Vereisten:
- Stereo
- minimaal 2x input
- Beetje vermogen (nodig voor de boxen)
- DAC ingebouwd is fijn / streaming ook
Advies anyone?
Meeste wat ik speel is mijn eigen collectie (geripte cd's), FLAC via een squeezebox. Dat tot volle tevredenheid, dus meer exotische setup's hoeven van mij niet. Geen 5.1 / 7.1 etc.
Nu heb ik een G&W 2006 versterker stereo versterker uit China. Erg tevreden over het geluid. Selectieknop deed het al even niet meer (alleen jammer voor podcasts via de chromecast) maar oke. Echter nu begint de volumeknop ook raar te doen. Niet alleen kraken, maar ook het verspringen van volume. Zelf al eens de potmeter schoongemaakt (contact spray, 2 soorten zoals het op alle websites staat) maar dat lijkt niet voldoende.
Enige optie is dus wegbrengen. Ik gok ongeveer 150 euro om te laten fixen.
Is het dat nog waard? Of kan ik beter een nieuwe kopen? Dat is de eerste en belangrijkste overweging.
Koop ik voor 150 euro weer iets dat net zo goed klinkt? (of budget 400 nieuw)
En zo ja, welke dan. Ben wel van mijn audiofiele geloof af gevallenen.
Het moet goed klinken, maar geen Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6
Mijn boxen zijn Vifa/Scanspeak 33 speakers (niet mijn topic).
Vereisten:
- Stereo
- minimaal 2x input
- Beetje vermogen (nodig voor de boxen)
- DAC ingebouwd is fijn / streaming ook
Advies anyone?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......