Remeha Avanta Ace 35C; wel warmwater geen verwarming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weijlingra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-12-2023
Mijn ketel geeft warm water maar geen verwarming
ketel is ontlucht, gereset, druk 2,0 en pomp aan en uit gezet, ketel is drie jaar oud
ketel en thermostaat geven geen foutmeldingen

Hij reageert soms wel en soms niet, op de thermostaat, monteur is geweest, maar kon niks vinden omdat de verwarming het niet deed toen ik belde, later sprong hij aan . Balen 65 euro kwijt voor niks.

Nu gaat hij regelmatig niet aan, maar als ik de heetwaterkraan aan doet in de badkamer, springt hij aan.

De kraan lekt of druppelt niet

Wie heeft een tip????

[ Voor 4% gewijzigd door weijlingra op 23-12-2023 15:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Thermostaat defect, maakt geen goede sluiting ?
Welke code als ie het niet doet, maar wel de thermostaat op 22gr ?

Handleiding

[ Voor 78% gewijzigd door Hackus op 23-12-2023 15:34 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
BK >> DEI :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:20
Misschien doet de driewegklep het niet goed meer. Bij gaf dat toen een tikkend of knarsend geluid bij het omschakelen.

Overigens vreemd dat die monteur de ketel dan niet aan forceert door de gewenste ruimte temperatuur te verhogen. Reageert de ketel dan niet op de thermostaat, dan kan hij hem via het menu op vollast forceren.

[ Voor 47% gewijzigd door Candymirror op 24-12-2023 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weijlingra
  • Laatst online: 25-12-2023
Ja vond het ook vreemd dat de monteur niks deed ,ik kan niks zei hij want hij doet het nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortel87
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 04-09-2024
Avanta is standaart warm water. En bij cv moet telkens de drieweg klep om. Snap dat ook niet maar zo is het. Ga er van uit dat je driewegklep stuk is. Klote ding zit helemaal achterin je ketel. Zelf vervangen 3 tientjes. Laten doen 200,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-08 12:30
Wortel87 schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:44:
Avanta is standaart warm water. En bij cv moet telkens de drieweg klep om. Snap dat ook niet maar zo is het.
Dat is om zo snel mogelijk warm water te geven; voor het comfort is die paar seconden belangrijk. Andersom: het maakt niks uit dat ie een paar seconden nodig heeft om van tapwater naar CV te gaan; dat systeem is toch traag. Tot slot start een toestel gemiddeld veel vaker voor tap dan voor CV; zonde om continu heen en weer te schakelen dan.

Veel mensen snappen niks van deze systemen (heb ooit mijn volwassen en niet domme schoonzus moeten vertellen wat die witte kast aan de muur uberhaupt doet...). Als de kraan open gaat, willen ze 'gewoon warm water'. Moet dus allemaal zsm ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortel87
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 04-09-2024
WeetIkHetNou schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:56:
[...]

Dat is om zo snel mogelijk warm water te geven; voor het comfort is die paar seconden belangrijk. Andersom: het maakt niks uit dat ie een paar seconden nodig heeft om van tapwater naar CV te gaan; dat systeem is toch traag. Tot slot start een toestel gemiddeld veel vaker voor tap dan voor CV; zonde om continu heen en weer te schakelen dan.

Veel mensen snappen niks van deze systemen (heb ooit mijn volwassen en niet domme schoonzus moeten vertellen wat die witte kast aan de muur uberhaupt doet...). Als de kraan open gaat, willen ze 'gewoon warm water'. Moet dus allemaal zsm ;).
Naja ik snap je gedeelte van her zsm water. Maar technisch gezien schakelt je driewegklep natuurlijk veel vaker naar de cv wat de slijtage niet ten goede komt. Daar komt bij dat die van remeha echt troep kleppen zijn. Heb hem ook hier al 2 keer vervangen. Doe ik zelf. Maar je mag er wel je halve ketel voor demonteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:26
Wortel87 schreef op zondag 24 december 2023 @ 23:43:
[...]

Naja ik snap je gedeelte van her zsm water. Maar technisch gezien schakelt je driewegklep natuurlijk veel vaker naar de cv wat de slijtage niet ten goede komt. Daar komt bij dat die van remeha echt troep kleppen zijn. Heb hem ook hier al 2 keer vervangen. Doe ik zelf. Maar je mag er wel je halve ketel voor demonteren.
Naar mijn weten komen die kleppen allemaal van Honeywell. Voor elke ketelfabrikant gaan die klepmotoren als warme broodjes. Plastic binnenwerk knak knak knak en weer een nieuwe.

Wat dat betreft is het jammer dat Intergas een patent heeft op hun dubbele wisselaar zonder driewegklep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:33
Kan ook dat de flow sensor blijft hangen.
Is een veel voorkomend probleem.

Als de drieweg klep defect is blijft hij over het algemeen in een stand hangen en niet soms wel en soms niet.

Als hij weer op warm water blijft hangen even een paar tikken met een hamertje tegen de leiding bij de flowsensor geven die schiet dan vaak wel los.
De echte oplossing is flowsensor eruit draaien en schoonmaken, is vaak kalk wat erin zit.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keijsackers
  • Laatst online: 02-09 15:33
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb inmiddels de driewegklep en actuator vervangen. Ik heb ook de flowsensor schoongemaakt. Eigenlijk was alles niet geweldig vervuild en er zat beweging in. Het resultaat is nog steeds hetzelfde.
Ik heb CV op warmte vragen gezet (Netatmo regeling) . De pomp gaat draaien en er is duidelijk flow in het CV circuit maar de ketel springt vrijwel onmiddelijk naar code 8.
Dit betekent naar mijn idee dat de driewegklep juist werkt.
Als ik de sensoren uitlees via het ketelmenu dan geven deze een temperatuur aan van lager dan 30 graden.

Als ik vervolgens weer warm tapwater vraag werkt dit weer prima.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan testen of waar dit kan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keijsackers
  • Laatst online: 02-09 15:33
Aanvullende info. Inmiddels nog een keer heel de ketel uit elkaar gehaald en alles schoongemaakt. Resultaat was nog steeds hetzelfde. Hte moest dus iets te maken hebben met de ketelregeling. Ketelregeling Remeha leek niet logisch omdat verwarming tap water werkte en de ketel ook werkte bij een geforceerde test via H3 en L3.
Het bleek dus in de regeling van de modulerende Netatmo thermostaat te zitten. Als je deze aansluit gaat deze de modulerende regeling van de ketel overnemen. (Master slave regeling zie ook Opentherm protocol).
Probleem heb ik kunnen oplossen door de anticipatieregeling uit te schakelen in de app van de Netatmoregeling. Sindsdien brand de ketel weer prima.
Als ik dit geweten had had me dat veel tijd en kosten bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17:58
keijsackers schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:08:
Het bleek dus in de regeling van de modulerende Netatmo thermostaat te zitten. Als je deze aansluit gaat deze de modulerende regeling van de ketel overnemen. (Master slave regeling zie ook Opentherm protocol).
Probleem heb ik kunnen oplossen door de anticipatieregeling uit te schakelen in de app van de Netatmoregeling. Sindsdien brand de ketel weer prima.
Als ik dit geweten had had me dat veel tijd en kosten bespaard.
Hoe heb jij je probleem opgelost ?

Bij mij heb ik de inverse probleem: wel radiator verwarming maar geen warm water
Geen warme water,wel radiator (Remeha Avanta 35C CW5)

Ik ben ook opzoek naar een oplossing,
Is het de flow sensor of iets anders? Geen warme water,wel radiator (Remeha Avanta 35C CW5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
keijsackers schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:33:
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb inmiddels de driewegklep en actuator vervangen. Ik heb ook de flowsensor schoongemaakt. Eigenlijk was alles niet geweldig vervuild en er zat beweging in. Het resultaat is nog steeds hetzelfde.
Ik heb CV op warmte vragen gezet (Netatmo regeling) . De pomp gaat draaien en er is duidelijk flow in het CV circuit maar de ketel springt vrijwel onmiddelijk naar code 8.
Dit betekent naar mijn idee dat de driewegklep juist werkt.
Als ik de sensoren uitlees via het ketelmenu dan geven deze een temperatuur aan van lager dan 30 graden.

Als ik vervolgens weer warm tapwater vraag werkt dit weer prima.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan testen of waar dit kan zitten?
Hoe heb jij de driewegklep zelf vervangen ?

Bij mij is een inverse probleem: wel verwarming, geen warme water bij de kranen

Geen warme water,wel radiator (Remeha Avanta 35C CW5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Hallo,.kan iemand mij helpen: ik wil alleen warm water, geen radiator verwarming . Remeha Avanta 35 C, CW5, 3 jaar oud.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/79778200
Pagina: 1