Garantie behuizing computer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-06 20:04
Ik heb op 11-11-2021 een computer besteld bij een webwinkel naam webshop weggehaald

Deze was destijds in een goede aanbieding 1249 euro, met de volgende specs:
  • AMD Ryzen 5 5600X 3600 AM4 MPK
  • Corsair 3200-16 Vengeance LPX
  • Corsair RM550X (2018) 550W ATX24
  • Corsair iCue 220T RGB ATX
  • Gigabyte B550 GAMING X
  • Windows 10 Home
  • Sapphire 12GB RX 6700 XT Nitro+ Gaming OC
  • Samsung 970 EVO, 1TB SSD
  • be quiet! Pure Rock 2
De behuizing hiervan heeft aan de voorkant 3 ventilatoren zitten. Daarvoor zit gaas om het stof op te vangen, en dat geheel wordt afgedekt met een glasplaat. Die glasplaat is dus eenvouding te verwijderen, om het gaas weer schoon te maken.
Nu wilde ik de glasplaat eraf halen om het gaas weer schoon te maken, en toen viel de gehele glasplaat compleet uit elkaar (honderden stukjes).

Ik heb toen webshop gebeld, en die gaf mij aan dat er geen garantie meer op zat (24 maanden, dus tot 11-11-2023.

Naar mijn mening heeft een dergelijke computer (en behuizing) een langere levensduur dan 24 maanden, en zou ik hier dus meer van mogen verwachten. Echter de computer kan zo wel nog functioneren (alhoewel wel gevaarlijk ivm een klein kind wat hier rondloopt).

Ik ben dus zoekende of ik hier nog moeilijk over kan/moet doen, of dat ik gewoon een nieuwe behuizing moet kopen voor de computer.

Wat is jullie advies hierin?

[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 22-12-2023 15:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-06 15:02
Je haalt zelf de glasplaat eraf en laat deze hierbij kapot vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Audiowaste schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:08:
Je haalt zelf de glasplaat eraf en laat deze hierbij kapot vallen?
Ik haalde zelf de glasplaat eraf, en hij viel uit elkaar zonder dat deze de grond raakte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 12:09
Die plaat is mogelijk wel na te bestellen. Ik heb ook wel eens losse zijkleppen en roosters bij Corsair besteld.

Oh hier check dan, is maar een tientje:

https://www.corsair.com/u...ss-panel-clear-cc-8900427

Misschien ook in EU te bestellen even zoeken op SKU bv.

[ Voor 50% gewijzigd door pennywiser op 22-12-2023 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik zou er geen moeite in stoppen om eerlijk te zijn. De garantietermijn is verlopen en die panelen zijn gemaakt van gehard glas en die springen gewoonlijk niet uit zichzelf uit elkaar, en dat het gebeurde terwijl jij 'm in je handen had maakt dat je het in principe zelf veroorzaakt hebt (en succes met bewijzen dat dat niet zo was).

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnaie kijken maar een nieuwe kast heb je voor een paar tientjes dus ik zou dat gewoon doen. Eventueel kan 't de moeite lonen om even te zien of je een los paneel kunt bestellen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 16:12
Je gelijk halen met het barsten van zo'n glasplaat is vaak moeilijk.

Iig op de americaanse site verkopen ze een vervangend paneel voor 10usd https://www.corsair.com/u...ss-panel-clear-cc-8900427

Kan hier niet veel duurder zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-06 15:02
In dat geval zou mijn eerste stap zijn om contact op te nemen met Corsair zelf, wellicht dat zij nog wat kunnen betekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rolandmegens schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:06:
Ik heb op 11-11-2021 een computer besteld bij een webwinkel
***members only***

De behuizing hiervan heeft aan de voorkant 3 ventilatoren zitten. Daarvoor zit gaas om het stof op te vangen, en dat geheel wordt afgedekt met een glasplaat. Die glasplaat is dus eenvouding te verwijderen, om het gaas weer schoon te maken.
Nu wilde ik de glasplaat eraf halen om het gaas weer schoon te maken, en toen viel de gehele glasplaat compleet uit elkaar (honderden stukjes).

Ik heb toen knip gebeld, en die gaf mij aan dat er geen garantie meer op zat (24 maanden, dus tot 11-11-2023.

Naar mijn mening heeft een dergelijke computer (en behuizing) een langere levensduur dan 24 maanden, en zou ik hier dus meer van mogen verwachten. Echter de computer kan zo wel nog functioneren (alhoewel wel gevaarlijk ivm een klein kind wat hier rondloopt).

Ik ben dus zoekende of ik hier nog moeilijk over kan/moet doen, of dat ik gewoon een nieuwe behuizing moet kopen voor de computer.

Wat is jullie advies hierin?
Het is natuurlijk heel moeilijk om te bewijzen dat dit een fabrieksfout is, en niet dat je het zelf hebt laten vallen.
Zoek online of dit vaker voor komt, en neem contact op met Corsair of zij je kunnen helpen, evt tegen betaling.

[ Voor 0% gewijzigd door Outerspace op 22-12-2023 15:20 . Reden: Naam webshop eruit gehaald ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb de naam van de webshop eruit gehaald nav Shopping Forum Beleid

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandmegens
Bedankt voor het advies en de link naar het onderdeel! Inderdaad toch maar niet via garantie.

Via de US website is shipping naar Europe niet mogelijk helaas, en op de website van europa is hij niet te koop (wel te vinden). Ik heb dus zojuist een berichtje naar coirsair gestuurd met de hoop dat het als spare part te bestellen is.

Indien dit niet mogelijk is, dan ga ik maar een nieuwe behuizing kopen en alles overzetten.

@Outerspace Ik dacht dat de naam van de webshop wel tussen [mo] tags genoemd mocht worden. Maar geen probleem dat deze weg is, heeft toch geen invloed op de discussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 21:58
kan je zelf de boel overzetten? zoja dan zou ik gewoon een nieuwe mooie kast kopen binnen je budget. kan je het niet zelf overzetten? vraag of de webshop colount wil zijn en de onderdelen gratis voor je inbouwen in je nieuwe gekochte kast. dan zijn denk ik beide partijen blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Een glasplaat valt niet 'zomaar' uit elkaar. Anders had ik nu tientallen glasplaten moeten bestellen.

Waarschijnlijk tijdens het verwijderen van de glasplaat ergens blijven hangen en door de druk uit elkaar gesprongen?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-06 09:50

EiT

Kan gebeuren als je van heet koud naar heet water gaat.
Zo heeft de schoonmaakster ooit een glasplaat uit de koelkast gesloopt.

Zo’n plaat gaat echt niet kapot bij het aanraken.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rolandmegens
Ik heb de plaat er echt niet raar uitgepakt, en zo strak zit hij niet vastgeklikt. Dus inderdaad erg raar dat die kapot ging.

Maar goed nieuws! Corsair stuurt gratis een nieuwe op, erg fijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Schoot mij nog te binnen, benader Azerty of welke pc hardware zaak dan ook of ze dit kunnen bestellen. Die hebben vaak direct toegang tot ordersystemen van fabrikanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
rolandmegens schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:26:

Maar goed nieuws! Corsair stuurt gratis een nieuwe op, erg fijn!
Spuit 11 :+ Top nice!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:24

Wildfire

Joy to the world!

EiT schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 14:21:

[..]

Zo’n plaat gaat echt niet kapot bij het aanraken.
Ze gaan toch echt makkelijker kapot dan je denkt. Ik heb zelf een Corsair 7000D Airflow en daar zit nu een normaal zijpaneel in ipv een glazen. Want:

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/shit2.jpg

In duizenden stukken uit elkaar gebarsten toen ik het zijpaneel op de juiste manier (en erg voorzichtig) wilde terugplaatsen. Nergens tegenaan gestoten ofzo, maar gewoon opeens *KNAL* in duizenden stukjes uit elkaar en ik had nog geluk dat ik maar een paar lichte krasjes als wonden had...

[ Voor 28% gewijzigd door Wildfire op 26-12-2023 15:13 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
CyBeR schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:13:
Ik zou er geen moeite in stoppen om eerlijk te zijn. De garantietermijn is verlopen en die panelen zijn gemaakt van gehard glas en die springen gewoonlijk niet uit zichzelf uit elkaar, en dat het gebeurde terwijl jij 'm in je handen had maakt dat je het in principe zelf veroorzaakt hebt (en succes met bewijzen dat dat niet zo was).
Nederland kent geen wettelijke garantietermijn en stelt dat het ene product nu eenmaal langer mee gaat, en zou moeten gaan, dan het andere. In de Nederlandse wet staat wel dat het product dat je koopt 'deugdelijk' moet zijn. En: "Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar.

Ik ben het wel met je eens dat het wel eens moeilijk te bewijzen kan zijn dat het product ondeugdelijk is en de TS het niet zelf heeft laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-06 09:10
Is de glasplaat noodzakelijk voor het goed functioneren van de computer? Zo nee, dan zou ik er, zoals eerder gezegd, geen moeite in stoppen.

Sterker nog, aangezien de glasplaat op de voorkant zat, heb je zelfs kans dat de airflow nu beter is dan voorheen.
Pagina: 1