Vandalisme is gewoon heel erg dom. Of de auto daar nou wel of niet wettelijk okee geparkeerd staat, vandalisme is dat nooit, ook niet op privéterrein. En het is strafbaar en kan zeer verregaande gevolgen hebben. Met heel veel geluk kom je ervan af met een schadevergoeding, anders kan het doorgaan tot een boete, wellicht een straf en dat zijn allemaal aantekeningen die nog zeer lang tegen je kunnen werken bij bijvoorbeeld het aanvragen van een VOG of een visum voor een hele hoop landen. En ondertussen is de eigenaar van de auto schadeloos gesteld en mag hij daar nog steeds onbezorgd parkeren (immers bij recidive worden jouw problemen enkel groter en groter), dus niks bereikt. Als je met zo'n eikel te maken hebt moet je weten dat die minstens zo hard kan zuigen als jij, en waarschijnlijk heeft hij meer ervaring.BFmango schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:31:
[...]
Ok, nou dan niet. Het is jouw probleem.
Dan zet je er wat pallets met zware zooi rond ofzo. Op mijn werk doen we dat gewoon en zulke soaps duren dan niet lang, daar komt helemaal geen politie of Tweakers-topic aan te pas.
Voor zover ik weet geldt in Nederland de wegenverkeerswet gewoon en wordt ook dat stuk privéterrein gezien als openbare weg zolang het niet is afgezet met hekwerk of een slagboom. Je kan immers niet ruiken dat het privéterrein is als dat niet staat aangegeven. Ik verwacht hetzelfde in België maar ja he
Dus dan zou de politie (iig in NL) gewoon moeten kunnen handhaven. Je zou wellicht dit bord kunnen plaatsen om het wat kracht bij te zetten:

Deze beperking eindigt in ieder geval na de slagbomen. Misschien dat sleepdiensten dan wat meer zin krijgen om te helpen. Verder weet ik niet hoe officieel dit bord is:

Maar daarmee moet het helemaal duidelijk zijn.

Deze beperking eindigt in ieder geval na de slagbomen. Misschien dat sleepdiensten dan wat meer zin krijgen om te helpen. Verder weet ik niet hoe officieel dit bord is:

Maar daarmee moet het helemaal duidelijk zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door DataGhost op 22-12-2023 14:28 ]
Wat een verhaal zeg!
Zonder steun vanuit de overheid/juridisch wordt het toch wel lastig.
Reken erop dat de eigenaar zijn auto scherp in de gaten houdt, bijvoorbeeld met een camera erop vanaf het café. Dus mocht je werkgever een verrassingsactie ondernemen vooraf even een bevriende firma een grote vrachtwagen in beeld laten rijden....als hij geen continu filmende dashcams heeft.
Dit schrijvende:
de juridische weg lijkt mij toch de enige oplossing. De eigenaar is al gewaarschuwd. Volgende stap is schriftelijk sommeren de auto weg te halen, schriftelijk sommeren daar niet te parkeren aangezien je daar veiligheid en toegang van de hulpdiensten moet waarborgen en tenslotte alles voor de rechter brengen.
Een lange adem en iets wat niet terecht lijkt omdat jij het zelf niet veroorzaakt. Maar wel noodzakelijk.
En vergeet niet om een dwangsom te vragen bij hernieuwde overtreding. Die kan je dan bij de eigenaar door een deurwaarder laten innnen bij nieuwe overtredingen.
Maar of je het echt gaat kunnen oplossen. Oei. Dit zijn en blijven lastige mensen.
Zonder steun vanuit de overheid/juridisch wordt het toch wel lastig.
Reken erop dat de eigenaar zijn auto scherp in de gaten houdt, bijvoorbeeld met een camera erop vanaf het café. Dus mocht je werkgever een verrassingsactie ondernemen vooraf even een bevriende firma een grote vrachtwagen in beeld laten rijden....als hij geen continu filmende dashcams heeft.
Dit schrijvende:
de juridische weg lijkt mij toch de enige oplossing. De eigenaar is al gewaarschuwd. Volgende stap is schriftelijk sommeren de auto weg te halen, schriftelijk sommeren daar niet te parkeren aangezien je daar veiligheid en toegang van de hulpdiensten moet waarborgen en tenslotte alles voor de rechter brengen.
Een lange adem en iets wat niet terecht lijkt omdat jij het zelf niet veroorzaakt. Maar wel noodzakelijk.
En vergeet niet om een dwangsom te vragen bij hernieuwde overtreding. Die kan je dan bij de eigenaar door een deurwaarder laten innnen bij nieuwe overtredingen.
Maar of je het echt gaat kunnen oplossen. Oei. Dit zijn en blijven lastige mensen.
Soms kan aanval de beste verdediging zijn.
Teken met verf op de weg op die rotonde een aantal parkeervlakken. Zet er een bord bij met 'Betaald parkeren. Bij Niet betalen volgt een wielklem', en zet er een betaalautomaat neer voor het betaald parkeren. Als parkeertarief hanteer je 10 euro per uur.
Meneer betaald uiteraard niet, is daarmee (ook privaat!) in overtreding waarmee een wielklem rechtvaardig kan zijn.
Teken met verf op de weg op die rotonde een aantal parkeervlakken. Zet er een bord bij met 'Betaald parkeren. Bij Niet betalen volgt een wielklem', en zet er een betaalautomaat neer voor het betaald parkeren. Als parkeertarief hanteer je 10 euro per uur.
Meneer betaald uiteraard niet, is daarmee (ook privaat!) in overtreding waarmee een wielklem rechtvaardig kan zijn.
7400 Wp op het dak
Elke dag met een groep collega's op het drukste moment naar dat cafe gaan en gaan zitten en dan elke keer een tijd blijven zitten en niks bestellen. Prima legaal.
Of een bewaker bij de poort zetten en elke keer als hij aan komt hem meteen weg sturen.
Of een bewaker bij de poort zetten en elke keer als hij aan komt hem meteen weg sturen.
Ik denk als je dit elke keer doet, dat 'ie dan snel stopt. Maakt geen schade maar wel ergernis omdat het lang duurt voor je de sticker eraf hebt gehaald.Sethro schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:40:
Bij locatie waar ik wel is kom hebben stickers die ze op de ruit van de foutparkeerder plakken.
Formaat A4 en van het soort papier dat je per mm met je nagel kan afkrabben.
Filmen en op Dumpert gooienpvink schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:42:
[...]
Ik denk als je dit elke keer doet, dat 'ie dan snel stopt. Maakt geen schade maar wel ergernis omdat het lang duurt voor je de sticker eraf hebt gehaald.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
De ventielen van z'n auto een kwartslag losdraaien. Dan lopen z'n banden heel langzaam leeg, zal hij pas na een tijdje doorhebben.
Als je dat wekelijks doet is hij het vanzelf zat lijkt me
Dit zou ik niet doen..te gevaarlijkWolfboy schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:44:
De ventielen van z'n auto een kwartslag losdraaien. Dan lopen z'n banden heel langzaam leeg, zal hij pas na een tijdje doorhebben.
Wel eens ooit gezien dat men een zeecontainer liet komen met de bodem er uit.
Langzaam met een hijskraan over de auto heen laten zakken. Kan rustig een weekje staan.
Bordje er op met naming & shaming en succes er mee
Langzaam met een hijskraan over de auto heen laten zakken. Kan rustig een weekje staan.
Bordje er op met naming & shaming en succes er mee

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Wat hebben mensen toch een geduld zeg...
mijn complimenten
Vake bei te bange
Elke middag daar de boterhammen opeten met alle collega's.Maarten schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:39:
Elke dag met een groep collega's op het drukste moment naar dat cafe gaan en gaan zitten en dan elke keer een tijd blijven zitten en niks bestellen. Prima legaal....
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Benieuwd wie aansprakelijk is als iemand wegrijdt met de klem er op en daarmee >€1000 schade heeft…Sissors schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:51:
[...]
Volgens mij wordt op terrein van High Tech Campus nog gewoon wielklemmen gebruikt voor foutparkeerders. Overigens wel altijd met oude theedoek oid ertussen zodat ze niet gepakt kunnen worden voor beschadigen van een velg.
Da's ook de reden van mijn terughoudendheid voor zulke acties... ze zijn heel begrijpelijk en ik vind het zelfs terecht in een geval als dit... maar met een beetje pech zou dit wel 's een duur grapje kunnen worden voor de plaatser van de wielklem.... en wie lacht er dan laatst? die eikel die heel deze shitshow in gang zette met z'n aso-gedrag.breew schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:16:
[...]
Benieuwd wie aansprakelijk is als iemand wegrijdt met de klem er op en daarmee >€1000 schade heeft…
'Gelijk, ongelijk'...het is maar hoe hij en z'n verzekeraar hun standpunt weten te verdedigen.
[ Voor 7% gewijzigd door PinusRigida op 22-12-2023 15:39 ]
In Nederland kan je, als je de juiste borden voor aanvang van het priveterrein zet, prima wielkemmen zetten. De gene waar ik ervaring mee heb plakken een grote oranje sticker op het raam aan de bestuurderskant. Hierdoor is het niet mogelijk om te zeggen "dat ik ben gaan rijden zonder het te weten". Een bestuurder brengt dan dus moedwillig zelf schade aan aan zijn voertuig.
Maar geen idee of dit ook in Brussel opgaat..
Maar geen idee of dit ook in Brussel opgaat..
:strip_exif()/f/image/zumsW3Xxv0zmW8A2lL09QrZq.png?f=user_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Electrowolf op 22-12-2023 15:43 ]
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
@Electrowolf het is een dunne lijn, in principe mag je parkeerklem zelf aanbrengen als je duidelijk kan aantonen dat de wagen op jouw privé-terrein staat EN als je kan garanderen dat je geen schade aan het voertuig aanbrengt.
De lijn wordt pas dun bij de wettelijke bepaling van privé-terrein.
Een parkeerterrein dat vanop de openbare weg bereikbaar is wordt (deels, het is ingewikkelder) gezien als openbare weg, dus hier zou de politie wel kunnen takelen want openbare weg = hun bevoegdheid, bvb. niet afgesloten parkeerterreinen van winkels of bedrijven, dierenartsenpraktijken... blijkbaar redeneert de rechtbank omgekeerd als het gaat om een particulieren-oprit -ook bereikbaar via de openbare weg zonder slagboom en zonder plicht om aan te duiden dat het jouw privé-terrein is- in zo'n geval is jouw eigen oprit duidelijk privé-terrein, maar voor bedrijven is het blijkbaar niet zo duidelijk.
Aan het bedrijf om duidelijk te maken via borden dat het privé-terrein is, maar hier komt de instinker: het parkeerterrein zélf is niet bereikbaar vanop de openbare weg, alleen het ronde punt dat dienst doet als afzet/ophaal zone, voor 'kleine' leveranciers, bvb. Bpost bestelbusje met kleine pakketjes, en voor mensen, personeel én niet-personeel voor de medische wachtpost... alleen dat ronde punt is bereikbaar vanop de openbare weg, aan dat ronde punt zijn 3 armen, 1 inrit, 1 naar rechterparking, 1 naar linkerparking, beide parkings geraak je niet op zonder personeelsbadge.... maar dat ronde punt dus wel
Dus in principe gaat dit niet eens over een parkeerterrein maar een rond puntje dat grenst aan een parkeerterrein... het is puur afhankelijk van hoe de rechtbank dit ziet: is het deel van de openare weg of is het privé terrein?!
ps: er staat een bord bij het inrijden op dat ronde punt aan de rechterzijde, dat het privé-terrein is... maar daar heeft de kerel duidelijk geen boodschap aan.
Een parkeerterrein dat vanop de openbare weg bereikbaar is wordt (deels, het is ingewikkelder) gezien als openbare weg, dus hier zou de politie wel kunnen takelen want openbare weg = hun bevoegdheid, bvb. niet afgesloten parkeerterreinen van winkels of bedrijven, dierenartsenpraktijken... blijkbaar redeneert de rechtbank omgekeerd als het gaat om een particulieren-oprit -ook bereikbaar via de openbare weg zonder slagboom en zonder plicht om aan te duiden dat het jouw privé-terrein is- in zo'n geval is jouw eigen oprit duidelijk privé-terrein, maar voor bedrijven is het blijkbaar niet zo duidelijk.
Aan het bedrijf om duidelijk te maken via borden dat het privé-terrein is, maar hier komt de instinker: het parkeerterrein zélf is niet bereikbaar vanop de openbare weg, alleen het ronde punt dat dienst doet als afzet/ophaal zone, voor 'kleine' leveranciers, bvb. Bpost bestelbusje met kleine pakketjes, en voor mensen, personeel én niet-personeel voor de medische wachtpost... alleen dat ronde punt is bereikbaar vanop de openbare weg, aan dat ronde punt zijn 3 armen, 1 inrit, 1 naar rechterparking, 1 naar linkerparking, beide parkings geraak je niet op zonder personeelsbadge.... maar dat ronde punt dus wel
Dus in principe gaat dit niet eens over een parkeerterrein maar een rond puntje dat grenst aan een parkeerterrein... het is puur afhankelijk van hoe de rechtbank dit ziet: is het deel van de openare weg of is het privé terrein?!
ps: er staat een bord bij het inrijden op dat ronde punt aan de rechterzijde, dat het privé-terrein is... maar daar heeft de kerel duidelijk geen boodschap aan.
[ Voor 17% gewijzigd door PinusRigida op 22-12-2023 16:12 ]
Een suggestie die wellicht niet rechtvaardig voelt, maar wel praktisch is…
Geef de kroegeigenaar een pasje voor de slagboom en vraag hem voortaan te parkeren op een normale parkeerplek.
Geef de kroegeigenaar een pasje voor de slagboom en vraag hem voortaan te parkeren op een normale parkeerplek.
Superpragmatisch en het zou idd "het probleem" oplossen... tijdelijk...ppassie schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:03:
Een suggestie die wellicht niet rechtvaardig voelt, maar wel praktisch is…
...het is ook een glijdende schaal he... parkeerplaatsen zijn tijdens normale werkmaanden al redelijk beperkt, laat staan dat we ook nog bewoners en café-houders gaan toelaten om die plaatsen te komen bezetten, omdat ze zo aso waren...
"hier joh, neem een pasje, zand erover"
...neh... ik denk niet dat WG die optie zal overwegen.
een cafébaas dan nog, hier in Schaarbeek waar parkeerplaatsen bij manier van spreken waardevoller zijn dan goud? Een paar dagen later staat er een file van lokale handelaars en bewoners aan onze receptie die ook hun pasje komen ophalen.
[ Voor 21% gewijzigd door PinusRigida op 22-12-2023 16:17 ]
Als het echt hardnekkig is, en iemand moedwillig blijft parkeren op een parkeerplek waar duidelijk is aangegeven dat je er niet mag parkeren. Plak dan gewoon een papieren sticker op het voorraam waarop staat dat parkeren op deze plek niet toegestaan is.
Is het netjes? Nee, maar zoiets zal vast geen schade opleveren.
Hoogstens wat moeite om te verwijderen..
Als het bij een bedrijf is die hekken produceert. Dan weet je al wat je te doen staat
En ja, dat is ooit eens waargebeurd.
Is het netjes? Nee, maar zoiets zal vast geen schade opleveren.
Hoogstens wat moeite om te verwijderen..
Als het bij een bedrijf is die hekken produceert. Dan weet je al wat je te doen staat
En ja, dat is ooit eens waargebeurd.
[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 22-12-2023 16:13 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Betonblokken (soort lego-model) die in nieuwbouwlocaties gebruikt worden om vrachtwagens uit nieuwe straten te weren er voor en achter te zetten. Zo kan hij niet weg.
Hele bedrijf bij hem in de kroeg gaan zitten zonder te bestellen, liefst tijdens lunch of dineruren. Immers staat hij ook gratis bij jullie, dus gaan jullie gratis bij hem zitten.
Hele bedrijf bij hem in de kroeg gaan zitten zonder te bestellen, liefst tijdens lunch of dineruren. Immers staat hij ook gratis bij jullie, dus gaan jullie gratis bij hem zitten.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ja dat soort blokken hebben we, hier worden ze gevuld met zand, dit om de wagens van onze motorparking te weren... ja, ook nog een puntje... sorry maar... Brusselse automobilisten... don't - give - a - f***Señor Sjon schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:18:
Betonblokken (soort lego-model) die in nieuwbouwlocaties gebruikt worden om vrachtwagens uit nieuwe straten te weren er voor en achter te zetten. Zo kan hij niet weg.

weet alleen niet of WG geneigd is om de situatie te escaleren op die manier, ik vermoed dat ze het een juridisch stapje hoger zullen brengen als er na nieuwjaar nog niks veranderd is. I.i.g. zal ik het hier posten.
Dat zou idd. een ludieke actie zijn waaraan ik zeker zou deelnemen.Hele bedrijf bij hem in de kroeg gaan zitten zonder te bestellen, liefst tijdens lunch of dineruren. Immers staat hij ook gratis bij jullie, dus gaan jullie gratis bij hem zitten.
[ Voor 15% gewijzigd door PinusRigida op 22-12-2023 16:29 ]
Zandblok er voor en er achter en succes er mee dan.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hoezo alleen maar tijdens de lunch?Señor Sjon schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:18:
Maak er voor het hele kantoor gewoon een flex-werkplek van.
Misschien nog even subtiel vragen waar de vergaderuimte is.
[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 22-12-2023 16:39 ]
Ik denk dat hier een beetje overheen gelezen wordt door alle comments die zeggen zet de auto klem op eigen terrein. Nee doe het tegenovergestelde: zet de auto op wielen en rol hem zo de openbare weg op. Op de openbare weg is het weer het probleem van de politie dus meteen bellen dat er iemand op de openbare weg foutgeparkeerd staat.Dynazap schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:45:
Andere optie:
Klikje
Zoiets aanschaffen en de auto op straat zetten, van je eigen terrein :-)
Als we het dan toch ook een beetje leuk voor onszelf aan het maken zijn door te speculeren over ludieke acties, nog maar een:PinusRigida schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:22:
[...]
Ja dat soort blokken hebben we, hier worden ze gevuld met zand, dit om de wagens van onze motorparking te weren... ja, ook nog een puntje... sorry maar... Brusselse automobilisten... don't - give - a - f***![]()
weet alleen niet of WG geneigd is om de situatie te escaleren op die manier, ik vermoed dat ze het een juridisch stapje hoger zullen brengen als er na nieuwjaar nog niks veranderd is. I.i.g. zal ik het hier posten.
[...]
Dat zou idd. een ludieke actie zijn waaraan ik zeker zou deelnemen.
Prima tijd nu: vandaag de beton blokken voor en achter de auto plaatsen en na nieuwjaar kijken of de juridische strijd nog wel nodig is als je de blokken voor één keertje nog weghaalt. De volgende keer mag hij eerst de onkosten betalen en dan wil je dat bedrijf wat ze kan verwijderen wel bellen of ze morgen toevallig nog ergens tijd hebben, want vandaag lukt niet meer.......en nee het zijn geen blokken speciaal voor zijn auto, maar het is een herinrichting van de straat die is uitgevoerd.
Nog een idee: zet op de plek waar hij altijd parkeert een stopverbod bordje met de mededeling dat er werkzaamheden aan de straat zijn, dus niet stoppen en niet parkeren.....als hij er dan toch weer staat heb je een legitieme reden om de auto weg te slepen om de werkzaamheden aan de straat uit te kunnen voeren........
[ Voor 10% gewijzigd door ucsdcom op 22-12-2023 17:07 ]
En wat als het onverhoopt fout gaat, en de auto door de verhuizingsactie beschadigd raakt?Gitaar100 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:46:
[...]
Ik denk dat hier een beetje overheen gelezen wordt door alle comments die zeggen zet de auto klem op eigen terrein. Nee doe het tegenovergestelde: zet de auto op wielen en rol hem zo de openbare weg op. Op de openbare weg is het weer het probleem van de politie dus meteen bellen dat er iemand op de openbare weg foutgeparkeerd staat.
Bordje bij de ingang: parkeren alleen in de daarvoor bestemde vakken. Consequentie erbij (wielklem en/of wegslepen).PinusRigida schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:58:
@Electrowolf het is een dunne lijn, in principe mag je parkeerklem zelf aanbrengen als je duidelijk kan aantonen dat de wagen op jouw privé-terrein staat EN als je kan garanderen dat je geen schade aan het voertuig aanbrengt.
En als hij daar dan blijft parkeren: wielklem erop en grote sticker op de voorruit plakken. "Deze auto is van <naam uitbater> van <naam café>." Naming and shaming.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Zou een mooie boel zijn als iedereen autos mag verplaatsen en op een plek naar keuze kan achterlaten. Zet hem gelijk op een spoorwegovergang als je toch bezig bentGitaar100 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:46:
[...]
Ik denk dat hier een beetje overheen gelezen wordt door alle comments die zeggen zet de auto klem op eigen terrein. Nee doe het tegenovergestelde: zet de auto op wielen en rol hem zo de openbare weg op. Op de openbare weg is het weer het probleem van de politie dus meteen bellen dat er iemand op de openbare weg foutgeparkeerd staat.
Dan betaal je gewoon de schade.AW_Bos schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:07:
[...]
En wat als het onverhoopt fout gaat, en de auto door de verhuizingsactie beschadigd raakt?
Kijken of hij hem daarna nog een keer neer zet.
★ What does that mean? ★
Gratis reklame maken voor hem?Joris748 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:08:
[...]
Bordje bij de ingang: parkeren alleen in de daarvoor bestemde vakken. Consequentie erbij (wielklem en/of wegslepen).
En als hij daar dan blijft parkeren: wielklem erop en grote sticker op de voorruit plakken. "Deze auto is van <naam uitbater> van <naam café>." Naming and shaming.
Doe dan een concurrent van hem ofzo
@PinusRigida
Misschien niet op dit tech forum om advies vragen maar bv op
https://juridischforum.be/viewtopic.php?t=100277
betreft de vraag of je op een privéterrein een wielklem mag zetten..
en nog eentje
https://juridischforum.be/viewtopic.php?t=19414
Misschien niet op dit tech forum om advies vragen maar bv op
https://juridischforum.be/viewtopic.php?t=100277
betreft de vraag of je op een privéterrein een wielklem mag zetten..
en nog eentje
https://juridischforum.be/viewtopic.php?t=19414
[ Voor 15% gewijzigd door jeroenkb op 22-12-2023 18:06 ]
Met een paar sterke mannen die auto op zijn dak rollen
Ninety percent of everything is crap.
Nee!RoamingZombie schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:10:
Met een paar sterke mannen die auto op zijn dak rollen

Het idee uit dit genoemde topic om een mooi kruis op de parkeerplaats te spuiten met een NP erop, lijkt mij erg duidelijk!PinusRigida schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:49:
Bewust schade aan het voertuig berokkenen is ook geen optie, hoewel in dit geval aantrekkelijk om er eens een zijspiegeltje af te kletsen... is het geen oplossing en gewoon extra complicaties dus stel dit ook niet voor.
[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 22-12-2023 18:39 ]
Ik heb in Engeland wel eens gezien dat iemand zo’n foutparkeerder gewoon met z’n heftruck van het terrein afgebonjoured had.
Zelfs vrijgesproken van schade als ik het me goed herinner.
Ik zou zelf denk ik toch die poort maar weer maken dan. Of een advocatenkantoor raadplegen waar ze wel de goede kennis hebben.
Ik zou zelf denk ik toch die poort maar weer maken dan. Of een advocatenkantoor raadplegen waar ze wel de goede kennis hebben.
Is het geen mogelijk om dit uit te spelen als nooduitgang/brandweg? Dat verandert de zaak meestal wel, dan is het niet zomaar privéterrein.
En dan de tafel voor de deur trekken zodat niemand nog makkelijk in of uit de zaak kan.Señor Sjon schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:18:
Allemachtig, wat een slap gedoe. TS komt om oplossingen vragen en er zijn best wat oplossingen aangedragen die juridisch niet onverkoopbaar zijn en bovendien in de praktijk ook toegepast worden. Vervolgens is TS meer bezig met het vanaf de stoel van de overtreder verzinnen waarom het allemaal niet zou kunnen dan het oplossen van het probleem, met ook nog eens juridisch dubieuze redeneringen. Zo hoeft die kroegbaas geen vinger op te tillen, dan heb je jezelf al tuk.
De realiteit is dat je hier overduidelijk te maken hebt met iemand die niet wil horen. Van achter je bureau ga je die niet overtuigen om zijn gedrag aan te passen. Die moet ervaren dat er negatieve consequenties aan zijn gedrag zitten. Dan zijn stickers, een wielklem of klem zetten vrij reguliere methodes. Het gaat niet nota bene niet eens om een parkeerplaats, maar om het midden op de doorgaande route van eigen terrein parkeren. Eindeloos beren op de weg gaan zoeken gaat de situatie hoe dan ook niet veranderen, nog even los van dat zelfs als de kroegbaas op één of andere manier gelijk zou hebben, dat hij dat ook nog maar eens moet halen.
Is een praktische insteek toch echt teveel voor de zenuwen, dan heeft dit topic ook geen zin. Dan moet je naar een advocaat of jurist die je de punt en de komma van de wet, jurisprudentie en mogelijkheden kan uitleggen, en hoe je de kwestie procedureel doorloopt. Let wel dat je dan alsnog afhankelijk bent van de interpretatie van een rechter, mocht het zover komen. Maar ik vermoed dat een kroegbaas zich een kriek lacht bij zulk gewezel van achter een bureau. Gratis entertainment bij de parkeerplaats.
De realiteit is dat je hier overduidelijk te maken hebt met iemand die niet wil horen. Van achter je bureau ga je die niet overtuigen om zijn gedrag aan te passen. Die moet ervaren dat er negatieve consequenties aan zijn gedrag zitten. Dan zijn stickers, een wielklem of klem zetten vrij reguliere methodes. Het gaat niet nota bene niet eens om een parkeerplaats, maar om het midden op de doorgaande route van eigen terrein parkeren. Eindeloos beren op de weg gaan zoeken gaat de situatie hoe dan ook niet veranderen, nog even los van dat zelfs als de kroegbaas op één of andere manier gelijk zou hebben, dat hij dat ook nog maar eens moet halen.
Is een praktische insteek toch echt teveel voor de zenuwen, dan heeft dit topic ook geen zin. Dan moet je naar een advocaat of jurist die je de punt en de komma van de wet, jurisprudentie en mogelijkheden kan uitleggen, en hoe je de kwestie procedureel doorloopt. Let wel dat je dan alsnog afhankelijk bent van de interpretatie van een rechter, mocht het zover komen. Maar ik vermoed dat een kroegbaas zich een kriek lacht bij zulk gewezel van achter een bureau. Gratis entertainment bij de parkeerplaats.
Lijkt me vrij simpel. Bordje hangen met verboden parkeren (omwille van moeilijke doorgang voor leveranciers of iets dergelijks). Als ie er dan nog hardnekkig blijft staan, wat grote nagels/spijkers leggen of even passeren met een grote vrachtwagen en wat krasjes trekken. Omwille van prive-terrein heeft ie amper een poot om op te staan dan... Hij moet bewijzen dat er schade is aangebracht. Hoe gaat ie dat bewijzen? Met camera beelden die op jouw prive-terrein zijn gemaakt of jouw prive-terrein in beeld brengen? Laat ie daar de rechtsgeldigheid maar eens van bewijzen... Tip: parkeer ook even een vrachtwagen voor die kroeg, want daar zullen uiteraard "getuigen" zitten...
Ok, ik ben ook geen voorstander van schade aanbrengen, maar bij zo'n mensen (zeker in Schaarbeek...) gaat het niet anders werken vrees ik...
Ok, ik ben ook geen voorstander van schade aanbrengen, maar bij zo'n mensen (zeker in Schaarbeek...) gaat het niet anders werken vrees ik...
[ Voor 71% gewijzigd door majoor op 22-12-2023 20:14 ]
Als het eigen terrein is kan de eigenaar regels opstellen.
Op een grote event waar we fout parkeerders hebben doen we het volgende.
Bord dat de wegen verkeerswet niet van toepassing is.
Graver laten komen geulen langs voor en achter kant graven, er zijn er die een ploeg gebruiken.
Wat echt een vervelend geintjes is blokken onder de auto plaatsen waardoor de auto net niet op de grond staat maar een centimeter hoger zodat je net niet ziet dat het te hoog staat.
Of met een stuk vaste zeep over de voorruit gaan zodat er geen zicht meer is.
De auto inwikkelen met een folie die gebruikt wordt om ladingen met op pallets vastzetten.
Dit kan natuurlijk niet in de stad, Maar het plaatsen van een bloemen bak, pallet stenen, containers voor een achter de auto is mogelijk. Tevens de bestrating aanpassen zou een optie zijn er zijn stoeptegels met halve ballen.
Op een grote event waar we fout parkeerders hebben doen we het volgende.
Bord dat de wegen verkeerswet niet van toepassing is.
Graver laten komen geulen langs voor en achter kant graven, er zijn er die een ploeg gebruiken.
Wat echt een vervelend geintjes is blokken onder de auto plaatsen waardoor de auto net niet op de grond staat maar een centimeter hoger zodat je net niet ziet dat het te hoog staat.
Of met een stuk vaste zeep over de voorruit gaan zodat er geen zicht meer is.
De auto inwikkelen met een folie die gebruikt wordt om ladingen met op pallets vastzetten.
Dit kan natuurlijk niet in de stad, Maar het plaatsen van een bloemen bak, pallet stenen, containers voor een achter de auto is mogelijk. Tevens de bestrating aanpassen zou een optie zijn er zijn stoeptegels met halve ballen.
Enige optie die ik zie maar dat is nederlandse wetgeving
Als aan de kant van de rijbaan een gele onderbroken streep is aangebracht, dan mag u langs die zijde van de rijbaan niet parkeren. Stilstaan mag wel. Je mag wel stilstaan om te laden of te lossen of om een passagier te laten in- of uitstappen. Zet je auto niet stil half op de stoep, maar blijf op de rijbaan.
Dan heb je in ieder geval duidelijk aangegeven dat parkeren op dat stuk niet de bedoeling is
Maar het blijft prive parkeer terrein al is dat gezien de locatie van de slagboom niet overduidelijk.
Enige wat je dan nog kan doen is wielklem zetten
Als aan de kant van de rijbaan een gele onderbroken streep is aangebracht, dan mag u langs die zijde van de rijbaan niet parkeren. Stilstaan mag wel. Je mag wel stilstaan om te laden of te lossen of om een passagier te laten in- of uitstappen. Zet je auto niet stil half op de stoep, maar blijf op de rijbaan.
Dan heb je in ieder geval duidelijk aangegeven dat parkeren op dat stuk niet de bedoeling is
Maar het blijft prive parkeer terrein al is dat gezien de locatie van de slagboom niet overduidelijk.
Enige wat je dan nog kan doen is wielklem zetten
Volgens mij is in begin al de oplossing geven. Je weet wie het is, dus gewoon advocaat inhuren met specialisatie op dit punt.
Als blijkt dat je niets kunt juridisch en is daarmee enige andere optie weg aanpassen.
Dan zou ik met hem in overleg gaan om een plek te huren bij jullie. Want ik snap dat je werkgever vanwege zijn reputatie en positie niet over wil gaan tot meer asociale acties.
De rest heeft het weinig nut om hier voorbeelden te blijven herhalen die al lang benoemd zijn.
Als blijkt dat je niets kunt juridisch en is daarmee enige andere optie weg aanpassen.
Dan zou ik met hem in overleg gaan om een plek te huren bij jullie. Want ik snap dat je werkgever vanwege zijn reputatie en positie niet over wil gaan tot meer asociale acties.
De rest heeft het weinig nut om hier voorbeelden te blijven herhalen die al lang benoemd zijn.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Kan er niet (tijdelijk) iemand van jullie bedrijf op die plek parkeren?
Neem aan dat jullie eerder op het werk aanwezig zijn dan de kroegbaas
Hem gewoon voor zijn dus, jullie staan op eigen terrein en hij moet maar iets anders zoeken.
Even een tijdje stug volhouden tot hij een nieuwe parkeerplaats gevonden heeft waar hij dan weer lekker anderen kan gaan irriteren.
Neem aan dat jullie eerder op het werk aanwezig zijn dan de kroegbaas
Hem gewoon voor zijn dus, jullie staan op eigen terrein en hij moet maar iets anders zoeken.
Even een tijdje stug volhouden tot hij een nieuwe parkeerplaats gevonden heeft waar hij dan weer lekker anderen kan gaan irriteren.
Vervelende situatie. En behoorlijk asociaal om daar je auto neer te zetten.
Een slagboom met een bepaalde open tijd van in en uitrijden ook niet mogelijk? Dus dat bv je kenteken gescand wordt. En je Max na 2 uur bv kan uitrijden (bomen automatisch open gaan) hierna niet meer en moet je dus binnen dit regelen / betalen of via een site/app? Dan kunnen mensen die afzetten wel makkelijk in en uit binnen die tijd.
Wel een vrij prijzige oplossing.
Goedkopere, gewoon zijn banden elke dag leeg laten lopen ;-) is de lol er ook snel af haha.
Een slagboom met een bepaalde open tijd van in en uitrijden ook niet mogelijk? Dus dat bv je kenteken gescand wordt. En je Max na 2 uur bv kan uitrijden (bomen automatisch open gaan) hierna niet meer en moet je dus binnen dit regelen / betalen of via een site/app? Dan kunnen mensen die afzetten wel makkelijk in en uit binnen die tijd.
Wel een vrij prijzige oplossing.
Goedkopere, gewoon zijn banden elke dag leeg laten lopen ;-) is de lol er ook snel af haha.
Dan belemmer je de doorstroming voor o.a. leveranciers, plus heb je voor het personeel ook geen handige plaats om die slagboom te openen.Gekkenhuis schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:43:
Slagbomen verplaatsen naar groene streep?
[Afbeelding]
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Die slagbomen moeten ook alleen maar dicht blijven voor zijn nummerplaat hé, voor iedereen anders mogen ze toch open gaan. Gebruikt hij een andere nummerplaat, politie bellen en PV laten opstellen voor valse nummerplaat, gebruikt hij een andere auto om daar te parkeren, nummerplaat toevoegen en volgende keer op straat laten staan.Blokker_1999 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 21:36:
[...]
Dan belemmer je de doorstroming voor o.a. leveranciers, plus heb je voor het personeel ook geen handige plaats om die slagboom te openen.
@PinusRigida
Ik denk dat er mogelijkheden zijn:
Ik heb niet alles gelezen, maar dat van dat bord aan de ingang plaatsen vind ik nog het beste idee.
Voeg er aan toe op dat bord, dat dit een prive-terrein is en dat alle verkeerd geparkeerde auto's met een wielklem vastgezet zullen worden en dat iedereen die het terrein oprijdt zich akkoord verklaart met de regels.
Zoals je hier verder kan lezen moet je die regels wel inschrijven in je reglement.
Edit:
Nog een stuk van interessante tekst op een juridische forum gevonden die nog verder gaat dan mijn tekst.
https://juridischforum.be...0ec1feffbc0b89c2ed#p78953
“
Parkeren op private grond
Om te beletten dat wildvreemden of niet bevoegden komen parkeren op private grond - bewoners hebben een kaart of een sticker zodat ze kunnen herkend worden.
Wanneer u meent dat jouw parking privaat is, moet dit duidelijk aangegeven zijn, liefst met de vermelding naar het veldwetboek art. 87.8°.
De politie kan dan een PV opstellen op basis van het veldwetboek zodat de overtreder een boete kan krijgen. Politie zal om een aantal redenen niet zo vlug overgaan tot takelen. Politie kan en moet dus wel optreden ook als ze zeggen van het niet te doen - indien ze weigeren best hun commissaris verwittigen.
Je kan dat voorkomen door op voorhand eens af te spreken en te horen wat die commissaris zijn mening is. Laat deze gerust deze tekst lezen.
U kan dan na de vaststelling van de politie een gerechtsdeurwaarder en een takelfirma opbellen. Onder het toeziend oog van deze gerechtsdeurwaarder wordt de takeling dan uitgevoerd als een goede huisvader. U moet wel zelf de takelkosten en andere kosten betalen, maar u kan deze nadien via het gerecht terugvorderen van de eigenaar van het bewuste voertuig.
U plaatst aan de toegangswegen van de parking een bord met volgende tekst:
""Private eigendom. Verboden te parkeren met uitzondering voor de klanten van onze handelszaak of gebruikers met toelating"" Gebruik daar vb een bord fig. C1 (wit bord met rode rand) met onderbord waarop de tekst staat voor.
Bevestig ook de tekst van het inwendig reglement aan de muur - uittreksel
' Strafklacht zal geformuleerd worden tegen de overtreders. De politie zal steeds verwittigd worden. Onverminderd de geldboete en de bevoegdheid van de politierechter, zal vaststelling van de inbreuk gebeuren door een PV van een gerechtsdeurwaarder, gevolgd door het wegtakelen van het voertuig. Een en ander op kosten van de overtreder. Bij gebreke aan betaling zal gedagvaard worden voor de rechtbank tot recuperatie, zo nodig samen met bewarend beslag. Veroordelende vonnissen zullen bij gebreke aan vrijwillige betalingen met alle middelen van recht worden uitgevoerd met inbegrip van uitvoerend beslag. De kosten kunnen oplopen tot 1250 euro en meer.'
Dat wil zeggen dat als veldwetboek van toepassing is - de politie nu de geïntegreerde politie op 2 niveau bevoegd is (dus zowel de lokale als de federale).
…….
Je moet wel duidelijk in het reglement de maximale mogelijkheid hebben ingeschreven.
Je kan geen deurwaarder vragen als het niet voorzien is in het reglement gezien de verantwoordelijke op dat ogenblik geen mandaat heeft van de AV. Maar dat lijkt me duidelijk.
vb
Enkele jaren geleden heeft een grote firma die met hetzelfde probleem zat deze regel ook toegepast met dien verstande dat zij een klem op het voertuig lieten bevestigen en in hun algemene voorwaarden vermeld stond (voorwaarden op bordje bij de ingang): indien geparkeerd akkoord met de algemene voorwaarden - geen bewijs aanwezig plaatsen wij een klem en rekenen forfaitair per dag 25 € - (toen nog 1000 Bfr)
Klem wordt verwijderd bij betalen van de verschuldigde som.
Boel foutparkeerders hebben heisa gemaakt en gingen hun advocaat inspannen want zoiets kon niet enz enz - politie werd erbij gehaald … eindresultaat per dag 25 € te betalen.
Daarbij zakte het aantal foutparkeerders zienderogen en na enkele maanden bijna problemen meer.
……..(gaat nog verder)
Ik heb niet alles gelezen, maar dat van dat bord aan de ingang plaatsen vind ik nog het beste idee.
Voeg er aan toe op dat bord, dat dit een prive-terrein is en dat alle verkeerd geparkeerde auto's met een wielklem vastgezet zullen worden en dat iedereen die het terrein oprijdt zich akkoord verklaart met de regels.
Zoals je hier verder kan lezen moet je die regels wel inschrijven in je reglement.
Edit:
Nog een stuk van interessante tekst op een juridische forum gevonden die nog verder gaat dan mijn tekst.
https://juridischforum.be...0ec1feffbc0b89c2ed#p78953
“
Parkeren op private grond
Om te beletten dat wildvreemden of niet bevoegden komen parkeren op private grond - bewoners hebben een kaart of een sticker zodat ze kunnen herkend worden.
Wanneer u meent dat jouw parking privaat is, moet dit duidelijk aangegeven zijn, liefst met de vermelding naar het veldwetboek art. 87.8°.
De politie kan dan een PV opstellen op basis van het veldwetboek zodat de overtreder een boete kan krijgen. Politie zal om een aantal redenen niet zo vlug overgaan tot takelen. Politie kan en moet dus wel optreden ook als ze zeggen van het niet te doen - indien ze weigeren best hun commissaris verwittigen.
Je kan dat voorkomen door op voorhand eens af te spreken en te horen wat die commissaris zijn mening is. Laat deze gerust deze tekst lezen.
U kan dan na de vaststelling van de politie een gerechtsdeurwaarder en een takelfirma opbellen. Onder het toeziend oog van deze gerechtsdeurwaarder wordt de takeling dan uitgevoerd als een goede huisvader. U moet wel zelf de takelkosten en andere kosten betalen, maar u kan deze nadien via het gerecht terugvorderen van de eigenaar van het bewuste voertuig.
U plaatst aan de toegangswegen van de parking een bord met volgende tekst:
""Private eigendom. Verboden te parkeren met uitzondering voor de klanten van onze handelszaak of gebruikers met toelating"" Gebruik daar vb een bord fig. C1 (wit bord met rode rand) met onderbord waarop de tekst staat voor.
Bevestig ook de tekst van het inwendig reglement aan de muur - uittreksel
' Strafklacht zal geformuleerd worden tegen de overtreders. De politie zal steeds verwittigd worden. Onverminderd de geldboete en de bevoegdheid van de politierechter, zal vaststelling van de inbreuk gebeuren door een PV van een gerechtsdeurwaarder, gevolgd door het wegtakelen van het voertuig. Een en ander op kosten van de overtreder. Bij gebreke aan betaling zal gedagvaard worden voor de rechtbank tot recuperatie, zo nodig samen met bewarend beslag. Veroordelende vonnissen zullen bij gebreke aan vrijwillige betalingen met alle middelen van recht worden uitgevoerd met inbegrip van uitvoerend beslag. De kosten kunnen oplopen tot 1250 euro en meer.'
Dat wil zeggen dat als veldwetboek van toepassing is - de politie nu de geïntegreerde politie op 2 niveau bevoegd is (dus zowel de lokale als de federale).
…….
Je moet wel duidelijk in het reglement de maximale mogelijkheid hebben ingeschreven.
Je kan geen deurwaarder vragen als het niet voorzien is in het reglement gezien de verantwoordelijke op dat ogenblik geen mandaat heeft van de AV. Maar dat lijkt me duidelijk.
vb
Enkele jaren geleden heeft een grote firma die met hetzelfde probleem zat deze regel ook toegepast met dien verstande dat zij een klem op het voertuig lieten bevestigen en in hun algemene voorwaarden vermeld stond (voorwaarden op bordje bij de ingang): indien geparkeerd akkoord met de algemene voorwaarden - geen bewijs aanwezig plaatsen wij een klem en rekenen forfaitair per dag 25 € - (toen nog 1000 Bfr)
Klem wordt verwijderd bij betalen van de verschuldigde som.
Boel foutparkeerders hebben heisa gemaakt en gingen hun advocaat inspannen want zoiets kon niet enz enz - politie werd erbij gehaald … eindresultaat per dag 25 € te betalen.
Daarbij zakte het aantal foutparkeerders zienderogen en na enkele maanden bijna problemen meer.
……..(gaat nog verder)
[ Voor 96% gewijzigd door Sky74 op 22-12-2023 22:57 ]
Maar dan zet je er toch gewoon wel 1 aan de voorkant. Bezoekers bellen even aan en de boom gaat open. En in weekend standaard open voor de wachtpost. KlaarPinusRigida schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:38:
[...]
Die slagbomen zijn er al, ze staan àchter het ronde punt, dit was een bewuste beslissing toen ze 2 jaar geleden het terrein heraangelegd hebben, om ervoor te zorgen dat carpoolers zonder personeelsbadge-toegang, gewoon mensen konden afzetten op het terrein zonder de openbare weg te blokkeren, bovendien dient dit rond punt als in -en uitrit voor leveranciers, pendelbusjes én voor de lokale bewoners die de medische wachtpost in het weekend willen bezoeken, die uiteraard geen personeelsbadge hebben want ze zijn geen personeel...
Vernielen of beschadigen van de auto in kwestie is zeker geen optie. Om het om te draaien moet je juist extra voorzichtig zijn met de betreffende BMW. Ik zou 'm goed inpakken. In Stuttgart heeft men dat kennelijk ook gedaan tegen foutparkeerders, als burgers. Een briefje tussen de folie, op een duidelijke plaats, moet het een en ander wel duidelijk maken denk ik.
https://www.thelocal.de/2...-with-wrongly-parked-cars
https://www.thelocal.de/2...-with-wrongly-parked-cars
Waarom niet een slagboom aan het begin van de rotonde die een kaartje uitgeeft. Je kunt gratis binnen bijvoorbeeld 15min uitrijden. Anders betaal je x euro per uur. Leveranciers of klanten kunnen hem bij de receptie laten kwijtschelden. Eventueel een dubbele slagboom voor personeel die met nummerplaat herkenning werkt.
Ik denk dat je zo iemand serieus anders moet aanpakken. Ga naar de action, koop voor 30 euro 3 grote kettingsloten en leg er elke keer eentje door zijn velg. Als ie verhaal komt halen niet reageren en lekker laten tiered. "Kettingslot? Wij weten van niks. Dat is kut voor je. Waar staat u geparkeerd dan? Misschien moet u even de politie bellen?" En de eerst volgende keer gewoon weer een slot leggen.
Wat als je hem even omdenkt? In ruil voor een parkeerplaats achter de slagboom, 10% korting op drankjes voor jou en je collega's?
Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra
Ik zou nooit opteren voor een technologische oplossing, die een flinke investering vraagt en waar de 99,99%, die zich wel gedraagt, hinder van ondervindt.
Er is één bekende overlastgever. Juridisch aanpakken of treiteren. Zeker niet belonen voor zijn gedrag.
Er is één bekende overlastgever. Juridisch aanpakken of treiteren. Zeker niet belonen voor zijn gedrag.
[ Voor 7% gewijzigd door Joris748 op 23-12-2023 07:30 ]
TS geeft al een paar keer aan dat er gezegd is de stad Brussel op dit punt blijkbaar ergens een juridisch dingetje heeft en vraagt specifiek hierna. Wat heeft het dan voor nut algemene teksten hier te zetten als je daar niet specifiek op ingaat?Sky74 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 22:23:
@PinusRigida
Dat moeten we eerst vaststellen of het klopt dat Brussel iets afwijkt (wat goed zou kunnen want er zijn meer regels in Brussel die iets afwijken vanwege de tweetaligheid van de stad en o.a huisvesting EU)
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Beide wegen bewandelen zowel juridisch als praktisch/fysiek . Juridisch met een bord en tekst bij de ingang om jezelf in te dekken en de praktische kant om het tot de denkwijze van deze persoon ( die vaak ook fysiek/praktisch/verbaal is ) door te laten dringen .
Er staat een bord "Privé" als je de rotonde oprijdt. Dat het eigen terrein is, is dus duidelijk.
In Nederland biedt het beveiligingsbedrijf G4S "wielklemservice" aan. Zij komen dan een wielklem plaatsen, en later na betaling ook weer verwijderen. Lijkt me dat zij dan ook verantwoordelijk zijn bij schades. G4S is ook actief in Belgie, ik weet niet of ze het daar ook aanbieden.
In Schaarbeek trekken ze zich trouwens weinig aan van wielklemmen... Een op de drie wordt doorgezaagd...
In Nederland biedt het beveiligingsbedrijf G4S "wielklemservice" aan. Zij komen dan een wielklem plaatsen, en later na betaling ook weer verwijderen. Lijkt me dat zij dan ook verantwoordelijk zijn bij schades. G4S is ook actief in Belgie, ik weet niet of ze het daar ook aanbieden.
In Schaarbeek trekken ze zich trouwens weinig aan van wielklemmen... Een op de drie wordt doorgezaagd...
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de stad Brussel je verbiedt om een algemeen reglement toe te passen op je eigen terrein. Dat is zoals de tekst die je op parkings ziet: wij zijn niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen.Cyberpope schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 09:06:
[...]
TS geeft al een paar keer aan dat er gezegd is de stad Brussel op dit punt blijkbaar ergens een juridisch dingetje heeft en vraagt specifiek hierna. Wat heeft het dan voor nut algemene teksten hier te zetten als je daar niet specifiek op ingaat?
Dat moeten we eerst vaststellen of het klopt dat Brussel iets afwijkt (wat goed zou kunnen want er zijn meer regels in Brussel die iets afwijken vanwege de tweetaligheid van de stad en o.a huisvesting EU)
Het is een basis waarvan TS kan vertrekken. Desnoods als afschrikking. Verder is aan de TS om met bovenstaande voorstellen, ideeën aan de slag te gaan of deze tekst of andere suggesties naar de commissaris, advocaat, …. of naar de vrederechter te gaan.
[ Voor 6% gewijzigd door Sky74 op 23-12-2023 10:44 ]
Overleg met de brandweer welk aanvalsplan ze hebben in het geval er brand uitbreekt in uw kantoor en laat de foto zien van de geparkeerde auto. Het lijkt mij dat de brandweer daar wel een mening over heeft.PinusRigida schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:44:
[...]
Eerste deel van je alinea hebben we ook al aangehaald, politie schrijft vlot boetes uit... maar daar blijft het bij.
tweede deel van je alinea (via de hulpdiensten trachten een sleepbevel te bekomen) is iets dat ik wat nader ga bekijken. Dank.
De rechtstaat in Nederland is anders, de schade aan de auto is ernstiger dan wat de dader heeft gedaan, de heftruck bestuurder mag dan de schade aan het voertuig gaan betalen als het op een rechtzaak aankomt.De_Bastaard schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:47:
Ik heb in Engeland wel eens gezien dat iemand zo’n foutparkeerder gewoon met z’n heftruck van het terrein afgebonjoured had.
Als je zoiets in Nederland wil doen kun je trolly,s lenen van een berger die je onder de voorwielen van het voortuig zet en met 2 man sterk de auto wegduwen, je veroorzaakt dan geen schade.
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Zucht. Brussel heeft speciale status in Belgie. Hierdoor kan het zijn dat regels onbedoeld met elkaar in strijd zijn waar advocaten handig gebruik van kunnen maken. Dat kun je alles met je "boerenverstand" verzinnen, maar kan het zijn dat dit niet werk. "het kan toch niet zo zijn dat......." is meestal een foute aannameSky74 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:36:
[...]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de stad Brussel je verbiedt om een algemeen reglement toe te passen op je eigen terrein. Dat is zoals de tekst die je op parkings ziet: wij zijn niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen.
Het is een basis waarvan TS kan vertrekken. Desnoods als afschrikking. Verder is aan de TS om met bovenstaande voorstellen, ideeën aan de slag te gaan of deze tekst of andere suggesties naar de commissaris, advocaat, …. of naar de vrederechter te gaan.
Trouwens in Nederland kun je aansprakelijk ook niet zomaar afdoen met een bordje.
Ongetwijfeld hebben ze er een mening over en dan zeggen ze tegen de werkgever van TS; goh, die auto staat daar illegaal, dat moet u oplossen!FrankHe schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:57:
[...]
Overleg met de brandweer welk aanvalsplan ze hebben in het geval er brand uitbreekt in uw kantoor en laat de foto zien van de geparkeerde auto. Het lijkt mij dat de brandweer daar wel een mening over heeft.
Verandert dus niks.
All I had to do was follow the damn train.
Het is voor zover ik heb begrepen openbare weg en derhalve kan de brandweer daar wel degelijk iets mee, zoals het doorgeven aan de politie. Wanneer de brandweer er melding van maakt zijn ze bij de politie wellicht iets meer geneigd om er iets aan te doen.
Al in de startpost staat dat het privé-terrein is.FrankHe schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 13:59:
Het is voor zover ik heb begrepen openbare weg en derhalve kan de brandweer daar wel degelijk iets mee, zoals het doorgeven aan de politie. Wanneer de brandweer er melding van maakt zijn ze bij de politie wellicht iets meer geneigd om er iets aan te doen.
Maar de rotonde is naar ik heb begrepen openbare weg.Joris748 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 14:19:
[...]
Al in de startpost staat dat het privé-terrein is.
Tja, die wielklem is van niemand toch? Geen idee op wie de aso dan z'n schade wil gaan verhalen.breew schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:16:
[...]
Benieuwd wie aansprakelijk is als iemand wegrijdt met de klem er op en daarmee >€1000 schade heeft…
Net zoals niemand de ventielen los heeft gedraaid.
Of de voorruit heeft ingesmeerd met vaseline.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
FrankHe schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:52:
[...]
Maar de rotonde is naar ik heb begrepen openbare weg.

PinusRigida schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:49:
*knip*
het is een rond punt met fietspad. Maar WEL al op privaat terrein van mijn werkgever. (de slagbomen staan nà het ronde punt en zijn alleen toegankelijk via personeelsbadge)
*knip*
Je moet aso's nooit belonen voor hun foute gedrag.CyberJohn schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 07:20:
Wat als je hem even omdenkt? In ruil voor een parkeerplaats achter de slagboom, 10% korting op drankjes voor jou en je collega's?
Dan moedig je het alleen maar aan.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Met zuchten en niets doen ga je die foutparkeerder niet van gedachten doen veranderen.Cyberpope schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:39:
[...]
Zucht. Brussel heeft speciale status in Belgie. Hierdoor kan het zijn dat regels onbedoeld met elkaar in strijd zijn waar advocaten handig gebruik van kunnen maken. Dat kun je alles met je "boerenverstand" verzinnen, maar kan het zijn dat dit niet werk. "het kan toch niet zo zijn dat....... is meestal een foute aanname"
Trouwens in Nederland kun je aansprakelijk ook niet zomaar afdoen met een bordje.
Met een bord en aangepast reglement weet hij wat de gevolgen kunnen zijn. Dan kan hij alleszins niet zeggen, ik wist van niks. Dan ligt de bal in zijn kamp om te bewijzen dat hij daar wel mag staan of om te bewijzen dat die regels niet toegepast mogen worden.
Moedwillig iemands auto besmeuren is niet netjes....dat er wat vuil opspat tijdens het reinigen van het trottoir kan natuurlijk wel zomaar gebeuren.Jeroenneman schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:01:
[...]
Tja, die wielklem is van niemand toch? Geen idee op wie de aso dan z'n schade wil gaan verhalen.
Net zoals niemand de ventielen los heeft gedraaid.
Of de voorruit heeft ingesmeerd met vaseline.
Da's wel een leuke idd, iemand van het bedrijf naar buiten sturen met een hogedrukspuit om nou net die stoepand naast de foutparkeerder ff schoon te maken, steeds wanneer hij daar parkeertGebanned schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 23:05:
[...]
Moedwillig iemands auto besmeuren is niet netjes....dat er wat vuil opspat tijdens het reinigen van het trottoir kan natuurlijk wel zomaar gebeuren.
Rijdt die kerel in een hele dikke bak? Ik vraag me af hoeveel schade je kan krijgen als je echt probeert te rijden met een wielklem en het niet meteen doorhebt.PinusRigida schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:36:
[...]
Da's ook de reden van mijn terughoudendheid voor zulke acties... ze zijn heel begrijpelijk en ik vind het zelfs terecht in een geval als dit... maar met een beetje pech zou dit wel 's een duur grapje kunnen worden voor de plaatser van de wielklem.... en wie lacht er dan laatst? die eikel die heel deze shitshow in gang zette met z'n aso-gedrag.
'Gelijk, ongelijk'...het is maar hoe hij en z'n verzekeraar hun standpunt weten te verdedigen.
Via juridisch adviseurs zal je werkgever uiteindelijk ook de portemonnee moeten trekken. Dus hoe erg is het als die uiteindelijk toch op moet draaien voor wat schade aan de auto? (waarvan het uberhaubt nog maar de vraag is of de werkgever daar aansprakelijk voor is na een duidelijke laatste waarschuwing)
Daarmee vind ik een wielklem toch echt van een andere categorie dan 'per ongeluk' een zijspiegel eraf knallen of op een andere manier opzettelijk schade veroorzaken, volledig mee eens dat je dat niet wil.
Maar een wielklem is niet opzettelijk schade maken, zeker niet als je de cafe eigenaar meteen duidelijk maakt dat je die erop gaat zetten (en misschien zelfs een attentie geeft wanneer die erop zit). Dan weet de eigenaar ook dat het echt menens is.
Tuurlijk wil je enige indicatie hebben of het juridisch gezien mag (praat met een jurist!) maar dan ben je over de ethische kwestie heen en is het enkel de vraag hoeveel kosten je werkgever bereid is te dragen voor deze situatie.
Dit topic heeft idd. wel z'n limiet bereikt op gebied van advies. dank @ allen.
Volgende week eens horen wat WG z'n aangekondigde "verrassingsactie" zal inhouden.
Ik hoop dat ie gewoon laat wegtakelen -dan maar op eigen kosten wegens 'niet op openbare weg' en dit telkens kordaat herhaalt indien het blijft gebeuren.
Ik vind (persoonlijke mening) dat werkgever ook veel te afwachtend is, sommigen in dit topic vinden dit ook.
4 the record: ik ben niet de werkgever, ik heb de indruk dat sommigen de OP wat diagonaal gelezen hebben (begrijpelijk
) en vandaaruit in de veronderstelling zijn dat ik een oplossing zoek voor een wagen op mijn eigen terrein. Neen... "ik" had de wagen al weg laten takelen en laat 'm dan maar afkomen met z'n dreigementen: bewijs genoeg dat de kerel willens/nillens op privaat terrein staat én hardhorig is, ik vermoed idd. dat hij geen voet heeft om op te staan als dit zou escaleren.
...maar ik beslis hier niks, ik wil dit gewoon even duidelijk maken.
Nogmaals TL:DR: doel van dit topic was om te kijken of de wetgeving echt zo idioot is wanneer een wagen op privaat terrein (bedrijfsterrein aangeduid als 'privaat' met borden) -en dus niet de openbare weg- staat en om eventueel iemand de vinden die hier juridisch gezien kennis over heeft, dat gaf ik ook aan in de OP.
Dit als gevolg van mijn verontwaardiging nadat ik WG aansprak over waarom hij dat al maanden laat gebeuren en ik aangaf dat het zeer hinderlijk is dat die wagen daar dagelijks staat.
Ik herhaal ook dat ik hier nog laat weten wat de afloop is, maar ik zal niet meer ingaan op reacties die iets vertellen dat al verteld is geweest, of reacties die aansturen op een herinrichting van -de inrit van- het terrein: het is een rond punt, er staan borden, dat moet duidelijk genoeg zijn om er niet op te parkeren.
Volgende week eens horen wat WG z'n aangekondigde "verrassingsactie" zal inhouden.
Ik hoop dat ie gewoon laat wegtakelen -dan maar op eigen kosten wegens 'niet op openbare weg' en dit telkens kordaat herhaalt indien het blijft gebeuren.
Ik vind (persoonlijke mening) dat werkgever ook veel te afwachtend is, sommigen in dit topic vinden dit ook.
4 the record: ik ben niet de werkgever, ik heb de indruk dat sommigen de OP wat diagonaal gelezen hebben (begrijpelijk
Nogmaals TL:DR: doel van dit topic was om te kijken of de wetgeving echt zo idioot is wanneer een wagen op privaat terrein (bedrijfsterrein aangeduid als 'privaat' met borden) -en dus niet de openbare weg- staat en om eventueel iemand de vinden die hier juridisch gezien kennis over heeft, dat gaf ik ook aan in de OP.
Dit als gevolg van mijn verontwaardiging nadat ik WG aansprak over waarom hij dat al maanden laat gebeuren en ik aangaf dat het zeer hinderlijk is dat die wagen daar dagelijks staat.
Ik herhaal ook dat ik hier nog laat weten wat de afloop is, maar ik zal niet meer ingaan op reacties die iets vertellen dat al verteld is geweest, of reacties die aansturen op een herinrichting van -de inrit van- het terrein: het is een rond punt, er staan borden, dat moet duidelijk genoeg zijn om er niet op te parkeren.
[ Voor 3% gewijzigd door PinusRigida op 03-01-2024 11:10 ]
Haha dit is wel gemeen ja, heerlijk.FooLsKi schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:12:
Altijd lastig om als "beschaafd persoon" te moeten dealen met aso's die beschaafd gedrag als zwakte beschouwen. Persoonlijk zou ik in deze situatie (na meer dan voldoende waarschuwingen, boetes van politie, etc) de deurgrepen van de BMW elke keer dat 'ie er staat insmeren met een doormidden gesneden Carolina Reaper (wel zelf handschoenen aan!!). Eén keer in zijn neus peuteren of in zijn ogen wrijven en hij leert het snel genoeg af
Overigens zou ik dit doen voordat er boetes van de politie zijn. 3x waarschuwen is wat mij betreft genoeg om zijn deurgrepen in te smeren.
Iemand al uitlaat dichtpurren genoemd?
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Maar als hij weet dat er geen middelen zijn om deze borden af te dwingen, ligt het probleem nog steeds bij de bedrijfseigenaar. Want hij heeft overal schijt aan. Of denk je echt dat nog een bordje deze man in één keer laat nadanken "goh.. nu moet ik maar bewijzen dat ik hier mag staan.. Lastig zet hem elders neer"Sky74 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:21:
[...]
Met zuchten en niets doen ga je die foutparkeerder niet van gedachten doen veranderen.
Met een bord en aangepast reglement weet hij wat de gevolgen kunnen zijn. Dan kan hij alleszins niet zeggen, ik wist van niks. Dan ligt de bal in zijn kamp om te bewijzen dat hij daar wel mag staan of om te bewijzen dat die regels niet toegepast mogen worden.

Ik weet het niet specifiek voor België maar in Nederland is het zo dat als het terrein niet fysiek is afgesloten middels een hek, ketting of slagbomen het gewoon onder de openbare weg valt. Mensen mogen hier dus ook gewoon parkeren. Of er nou een bordje 'prive' oid staat of niet maakt daarbij niet uit.
De 'foutparkeerders' doen dus wettelijk gezien niets fout.
Wij hebben in het verleden een parkeerder gehad (in NL) die onze uitrit constant blokkeerde. Ondanks meerdere vrije plaatsen moest er perse voor onze uitrit geparkeerd worden omdat hun een speciale vergunning nodig hadden en wij door onze eigen tuin niet. Meerdere keren aangesproken en meer dan arrogantie kregen wij niet terug.
Van de een op andere dag kwam diegene terug bij de auto en waren alle 4 de banden leeg gelopen. Niet lek gestoken maar gewoon leeg, politie erbij gekomen maar wij wisten helaas ook niet wie het had gedaan. ANWB moest erbij komen om de auto af te slepen omdat ze niet zeker wisten of de banden nog goed genoeg waren om op te pompen.
De auto is daarna nooit meer op die plek gezet
Edit: Kijk uiteraard goed of hij zelf geen dashcam heeft of een camera met uitzicht op zijn auto. Zowel, zorg ervoor dat die camera het niet ziet 😅 Jullie eigen beelden hoef je uiteraard niet te laten zien bij aangifte, het is nou eenmaal privé terrein.
Van de een op andere dag kwam diegene terug bij de auto en waren alle 4 de banden leeg gelopen. Niet lek gestoken maar gewoon leeg, politie erbij gekomen maar wij wisten helaas ook niet wie het had gedaan. ANWB moest erbij komen om de auto af te slepen omdat ze niet zeker wisten of de banden nog goed genoeg waren om op te pompen.
De auto is daarna nooit meer op die plek gezet
Edit: Kijk uiteraard goed of hij zelf geen dashcam heeft of een camera met uitzicht op zijn auto. Zowel, zorg ervoor dat die camera het niet ziet 😅 Jullie eigen beelden hoef je uiteraard niet te laten zien bij aangifte, het is nou eenmaal privé terrein.
[ Voor 15% gewijzigd door MrXzombie op 04-01-2024 10:00 ]
Dit heb ik ook gelezen idd...Metro2002 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:03:
Ik weet het niet specifiek voor België maar in Nederland is het zo dat als het terrein niet fysiek is afgesloten middels een hek, ketting of slagbomen het gewoon onder de openbare weg valt.
Daar ben ik niet zo zeker van: het gaat nog steeds om een rond punt (zie foto in OP)... op een rond punt op de openbare weg mag je ook niet parkeren, en al zéker niet bovenop het fietspad.Mensen mogen hier dus ook gewoon parkeren. Of er nou een bordje 'prive' oid staat of niet maakt daarbij niet uit.
Op dat ronde punt staat ook een blauw rond bordje dat aangeeft dat het een rond punt is, ik bedoel: de situatie is overduidelijk, alleen de bepalingen in de verkeerswetgeving niet altijd en de interpretatie van politie dus ook niet want zij beweren nog steeds = privéterrein, ondanks dat dat ronde punt idd. niet afgesloten is met hek, ketting, slagbomen (die liggen erachter)
- zelf een wielklem plaatsen
- zelf een sleepwagen aanschaffen en de auto verplaatsen
- nieuw pand bouwen op Nederlandse grond want daar is wetgeving wel fatsoenlijk geregeld dat je foutparkeerders op een privé terrein gewoon kunt laten afslepen
Typisch Belgisch weer volgens mij dat politie/sleper op prive terrein niks betekenen kan. In ieder ander land kan dat gewoon.
- zelf een sleepwagen aanschaffen en de auto verplaatsen
- nieuw pand bouwen op Nederlandse grond want daar is wetgeving wel fatsoenlijk geregeld dat je foutparkeerders op een privé terrein gewoon kunt laten afslepen
Typisch Belgisch weer volgens mij dat politie/sleper op prive terrein niks betekenen kan. In ieder ander land kan dat gewoon.
Heb je een referentie? Het zou mooi zijn als iedereen maar gewoon mijn inrit (niet afgesloten) als parkeerplaats zou mogen gebruiken.Metro2002 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:03:
Ik weet het niet specifiek voor België maar in Nederland is het zo dat als het terrein niet fysiek is afgesloten middels een hek, ketting of slagbomen het gewoon onder de openbare weg valt. Mensen mogen hier dus ook gewoon parkeren. Of er nou een bordje 'prive' oid staat of niet maakt daarbij niet uit.
Dat mag gewoon. Fatsoen is de reden waarom dat niet (vaak) gebeurt. Wat niet mag is een uitrit blokkeren, bijvoorbeeld een garage ofzo. Dus daar kan iemand voor beboet worden als je daar om vraagt. Omdat veel mensen dat wel bij hun eigen uitrit doen wordt hier niet standaard op beboet, hoewel je een overijverige agent kan hebben die toch een boete uitschrijft, alleen lijkt dat me in de praktijk ook relatief makkelijk aan te vechten dus dat gebeurt eigenlijk vrijwel nooit.DjoeC schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:29:
[...]
Heb je een referentie? Het zou mooi zijn als iedereen maar gewoon mijn inrit (niet afgesloten) als parkeerplaats zou mogen gebruiken.
Edit: parkeren op een rotonde mag overigens niet, maar ik reageerde puur op je inrit-verhaal.
[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 04-01-2024 10:40 ]
Geen wetgeving, maar wel vanuit de parkeer handhaving te horen gekregen, ivm betaald parkeren achter een studentenhuis met daarnaast een prive parkeerplaats van een school die 's avonds niet afgesloten werd.DjoeC schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:29:
[...]
Heb je een referentie? Het zou mooi zijn als iedereen maar gewoon mijn inrit (niet afgesloten) als parkeerplaats zou mogen gebruiken.
De tip werd gegeven daar 's avonds te parkeren nadat mijn broer zijn 8e boete had gekregen. 😅
D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl
Laten we even afwachten wat de werkgever van @PinusRigida beslist en uit laat voeren.
En uiteraard willen we de foto's zien. Bij voorkeur ook die van een kroegbaas die bij zijn auto komt (of de plek waar ie stond
)
En uiteraard willen we de foto's zien. Bij voorkeur ook die van een kroegbaas die bij zijn auto komt (of de plek waar ie stond
@DataGhost @Morelleth Dat lijken me geen referenties (wetgeving of jurisprudentie) maar alleen "van horen zeggen". En dat een parkeerwacht op jouw terrein niks wil doen en zich er makkelijk van af maakt begrijp ik - zeker in NL - ook wel. Maar 't zou een mooie boel worden als iedereen maar gewoon op andermans erf zou kunnen parkeren, misschien tijd voor een verboden toegang bordje bij elke oprit?
Nee, laat maar - ik wil niet het topic kapen.
Als iets niet verboden is is er geen referentie naar te geven. Alles wat wel verboden is staat hier en daar staat een privéparkeerplaats niet bij. Een inrit/uitrit wel dus, maar daar heb je dus bijvoorbeeld een garage voor nodig. Dus als jij voor je huis een "bereikbare" dubbele parkeergelegenheid hebt waarvan slechts eentje voor je garagedeur staat mag op die ene niet geparkeerd worden en op de andere wel.DjoeC schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:47:
@DataGhost @Morelleth Dat lijken me geen referenties (wetgeving of jurisprudentie) maar alleen "van horen zeggen". En dat een parkeerwacht op jouw terrein niks wil doen en zich er makkelijk van af maakt begrijp ik - zeker in NL - ook wel. Maar 't zou een mooie boel worden als iedereen maar gewoon op andermans erf zou kunnen parkeren, misschien tijd voor een verboden toegang bordje bij elke oprit?
Nog niet zo lang geleden uitgezocht (voor iets anders). Als je googled op 'openbare weg' dan vindt je genoeg informatie hierover oa op wat websites van juristen.DjoeC schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:29:
[...]
"Niet netjes" lijkt me evenredig aan het gedrag van de foutparkeerder. Wat me nu te binnenschiet is dagelijks volsmeren met boter, komt ie verhaal halen rustig blijven herhalen "Meneer, dat valt van uw hoofd bij uitstappen na foutparkeren".Gebanned schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 23:05:
[...]
Moedwillig iemands auto besmeuren is niet netjes....dat er wat vuil opspat tijdens het reinigen van het trottoir kan natuurlijk wel zomaar gebeuren.
De reden dat een afsleper weigert te komen is omdat ze geen zin hebben met gedoe om schades aan die auto begrijp ik?
Dan zorg je toch gewoon dat evt. schades door de opdrachtgever (jullie) betaald wordt? Kost potentieel een paar euro's maar als die cafe eigenaar iedere dag zijn auto aan de andere kant van de stad ophalen moet is ie dat vanzelf wel een keer zat lijkt me.
Dan zorg je toch gewoon dat evt. schades door de opdrachtgever (jullie) betaald wordt? Kost potentieel een paar euro's maar als die cafe eigenaar iedere dag zijn auto aan de andere kant van de stad ophalen moet is ie dat vanzelf wel een keer zat lijkt me.
Met dingen dichtpurren ga je de grens over naar vandalisme (en maakt je imo meer aso dan de hardnekkige foutparkeerder). Door deurgrepen in te smeren met een (loeihete) peper breng je geen schade toe aan de auto. Valt na "de daad" ook niet op itt vandalistische daden en is veel onopvallender aan te brengen.PASware schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 07:57:
[...]
Haha dit is wel gemeen ja, heerlijk.
Overigens zou ik dit doen voordat er boetes van de politie zijn. 3x waarschuwen is wat mij betreft genoeg om zijn deurgrepen in te smeren.
Iemand al uitlaat dichtpurren genoemd?
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Dichtpurren gaat een ferme stap verder dan deurgrepen insmeren of vooruit beplakken met A3 papier met melding "fout parkeerder!". Dichtpurren zou ik pas doen, als ik het zou doen, na de eerdere stappen.FooLsKi schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:41:
[...]
Met dingen dichtpurren ga je de grens over naar vandalisme (en maakt je imo meer aso dan de hardnekkige foutparkeerder). Door deurgrepen in te smeren met een (loeihete) peper breng je geen schade toe aan de auto. Valt na "de daad" ook niet op itt vandalistische daden en is veel onopvallender aan te brengen.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Wel mooi dat iedereen nu met die volkomen nutteloze en onzinnige dingen komt terwijl TS juist vraagt om dat niet te doen. En ook zo onbereikbaar, insmeren met boter. Jaja, hoe in godesnaam wil je dat voor elkaar krijgen, elke dag een pallet boter kopen?
Wat een onzin zeg.
Wat een onzin zeg.
Het woordgrapje mbt "boter op je hoofd hebben" is je ontgaan?KaiseRRuby schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:17:
Wel mooi dat iedereen nu met die volkomen nutteloze en onzinnige dingen komt terwijl TS juist vraagt om dat niet te doen. En ook zo onbereikbaar, insmeren met boter. Jaja, hoe in godesnaam wil je dat voor elkaar krijgen, elke dag een pallet boter kopen?
Wat een onzin zeg.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Zo moeilijk is het toch niet in de praktijk? Zie je de auto staan...loop er heen, plak de voorruit vol en loop weer naar binnen.KaiseRRuby schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:17:
Wat een onzin zeg.
Ik heb dit bij een werkgever in verleden ook regelmatig gedaan bij iemand die maar bleef parkeren. Kleine moeite.
Weet of al genoemd, maar:

geen schade, wel heul vervelend. Ik neem aan dat het ook in Belgie verboden is met een (deels) geblokkeerd zicht te rijden, dus hij moet alles eraf halen. Afval storten is ook verboden en als hij tijdens het rijden wat verliest op de weg óók verboden (onder de verkeerswet). Dus om zichzelf vrij te pleiten moet hij alles er met de hand afhalen en opbergen/afvoeren.

geen schade, wel heul vervelend. Ik neem aan dat het ook in Belgie verboden is met een (deels) geblokkeerd zicht te rijden, dus hij moet alles eraf halen. Afval storten is ook verboden en als hij tijdens het rijden wat verliest op de weg óók verboden (onder de verkeerswet). Dus om zichzelf vrij te pleiten moet hij alles er met de hand afhalen en opbergen/afvoeren.
Zie TSHTT-Thalan schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:24:
Weet of al genoemd, maar:

PinusRigida schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:49:
Mag ik vragen om je antwoorden ietwat serieus te houden: ludieke acties zoals de wagen vol post-itjes kleven zijn -hoewel leuk- geen optie.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Gefeliciteerd, je hebt de stap van vandalisme naar mishandeling gemaakt. Ben benieuwd wat hierna komt.FooLsKi schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:41:
[...]
Met dingen dichtpurren ga je de grens over naar vandalisme (en maakt je imo meer aso dan de hardnekkige foutparkeerder). Door deurgrepen in te smeren met een (loeihete) peper breng je geen schade toe aan de auto. Valt na "de daad" ook niet op itt vandalistische daden en is veel onopvallender aan te brengen.
Nee, maar vond het gewoon kinderachtig en onnodig.SeatRider schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:21:
[...]
Het woordgrapje mbt "boter op je hoofd hebben" is je ontgaan?
Als het eruit ziet als een uitrit is het een uitrit en daar mag je niet voor parkeren. Daar is geen garagedeur voor nodig.DataGhost schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:55:
[...]
Als iets niet verboden is is er geen referentie naar te geven. Alles wat wel verboden is staat hier en daar staat een privéparkeerplaats niet bij. Een inrit/uitrit wel dus, maar daar heb je dus bijvoorbeeld een garage voor nodig. Dus als jij voor je huis een "bereikbare" dubbele parkeergelegenheid hebt waarvan slechts eentje voor je garagedeur staat mag op die ene niet geparkeerd worden en op de andere wel.
Enkele voorbeelden:
-een trottoir, fietspad of drempel;
-verharding van de uitrit, die duidelijk verschilt van de kleur en het bestratingsmateriaal van de doorgaande weg;
-een doorgaande, verlaagde trottoirband;
-toegangshek of slagboom;
-schampblokken aan weerszijden van de uitrit;
-een hek om het perceel.
bron https://www.letselschadespecialist.nl/wat-is-een-uitrit/
PinusRigida schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:28:
Dit topic heeft idd. wel z'n limiet bereikt op gebied van advies. dank @ allen.
4 the record: ik ben niet de werkgever, ik heb de indruk dat sommigen de OP wat diagonaal gelezen hebben (begrijpelijk) en vandaaruit in de veronderstelling zijn dat ik een oplossing zoek voor een wagen op mijn eigen terrein. Neen... "ik" had de wagen al weg laten takelen en laat 'm dan maar afkomen met z'n dreigementen: bewijs genoeg dat de kerel willens/nillens op privaat terrein staat én hardhorig is, ik vermoed idd. dat hij geen voet heeft om op te staan als dit zou escaleren.
[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 04-01-2024 14:20 ]
Werkgever heeft onlangs besloten om dit probleem op een praktische, niet escalerende manier op te lossen door op de omtrek van het middeneiland van dit ronde punt op z'n terrein paaltjes neer te zetten (dus een cirkel van paaltjes op omtrek middeneiland).
Het zorgt ervoor dat de plek om te passeren op dat ronde punt nu zo smal is doordat er niemand meer fysiek over dat middeneiland kan rijden zonder z'n wagen te beschadigen aan de paaltjes, dat er dus ook geen plaats is voor een wagen om op datzelfde ronde punt geparkeerd te blijven staan want dan wordt iedereen geblokkeerd... (vroeger was het lastig maar kón men passeren door over het middeneiland te rijden, nu is dat geen optie meer)
...wat er dus op zijn beurt voor zorgt dat mijnheer om de haverklap bezoek krijgt in z'n café hier rechtover, van bestuurders die onze parking willen verlaten, vooral bezoekers, taxi's en leveranciers gedurende de dag die op dat moment al lekker geïrriteerd zijn want eerst moeten ze helemaal naar onze receptie om te klagen dat ze niet weg kunnen, waarna onze receptie moet zeggen "sorry, we kennen het probleem maar die wagen is niet van ons personeel maar van de cafébaas hier rechtover" waarna bestuurder geërgerd te voet de steenweg over moet om bij cafébaas te gaan klagen, dit x het aantal bestuurders/dag.. waardoor aso dus telkens z'n wagen moet verzetten en wellicht al snel eieren voor z'n geld kiest en zich nu weer mooi in straat parkeert zoals elk normaal mens. En wellicht al eens een plekje moet gaan zoeken... hoe jammer toch...

Het resultaat is nog een beetje voorzichtig want vorige week werkte ik niet dus daar heb ik geen nieuws over, maar het ziet er toch goed uit: vandaag vanochtend* i.i.g. stond er niemand op het ronde punt.
*Update 14:05: na het schrijven van deze conclusie ga ik m'n koffie halen, kijk van 4 hoog naar de parking en ... zowaar... hij staat er terug!
Nu, de paaltjes staan er nog maar sinds een paar dagen, het zal voor hem ook nog even wennen zijn.
wellicht heeft hij nog niet teveel bezoek gekregen.
Het zorgt ervoor dat de plek om te passeren op dat ronde punt nu zo smal is doordat er niemand meer fysiek over dat middeneiland kan rijden zonder z'n wagen te beschadigen aan de paaltjes, dat er dus ook geen plaats is voor een wagen om op datzelfde ronde punt geparkeerd te blijven staan want dan wordt iedereen geblokkeerd... (vroeger was het lastig maar kón men passeren door over het middeneiland te rijden, nu is dat geen optie meer)
...wat er dus op zijn beurt voor zorgt dat mijnheer om de haverklap bezoek krijgt in z'n café hier rechtover, van bestuurders die onze parking willen verlaten, vooral bezoekers, taxi's en leveranciers gedurende de dag die op dat moment al lekker geïrriteerd zijn want eerst moeten ze helemaal naar onze receptie om te klagen dat ze niet weg kunnen, waarna onze receptie moet zeggen "sorry, we kennen het probleem maar die wagen is niet van ons personeel maar van de cafébaas hier rechtover" waarna bestuurder geërgerd te voet de steenweg over moet om bij cafébaas te gaan klagen, dit x het aantal bestuurders/dag.. waardoor aso dus telkens z'n wagen moet verzetten en wellicht al snel eieren voor z'n geld kiest en zich nu weer mooi in straat parkeert zoals elk normaal mens. En wellicht al eens een plekje moet gaan zoeken... hoe jammer toch...

Het resultaat is nog een beetje voorzichtig want vorige week werkte ik niet dus daar heb ik geen nieuws over, maar het ziet er toch goed uit: vandaag vanochtend* i.i.g. stond er niemand op het ronde punt.
*Update 14:05: na het schrijven van deze conclusie ga ik m'n koffie halen, kijk van 4 hoog naar de parking en ... zowaar... hij staat er terug!

Nu, de paaltjes staan er nog maar sinds een paar dagen, het zal voor hem ook nog even wennen zijn.
Dit topic is gesloten.