Ik heb via Zigb2Mqtt een Moes MS-105Z mini-dimmer op mijn rails met dimbare spotjes in de keuken. Het deel Zigb2Mqtt en HomeAssistant werkt prima. Echter ervaar ik als de lampjes aan staan wel wat problemen. Dat wil zeggen, als de lampjes (dimmer) op 100% staat. Dan gaat na verloop van tijd het licht van zelf dimmen. Het lijkt alsof dat gebeurd als er bijvoorbeeld afzuiger, of ander apparaat in de keuken wordt gebruikt. Is dit iets wat andere gebruikers herkennen?
Het lijkt dus alsof de dimmere als het ware gaat zweven en zelf bepaald op welk % het gaat branden. Wat ik wil is dat bij instellen op bijvoorbeeld 100% deze ook gewoon op 100% blijft ongeacht wat er verder aan staat. Ik kan de dimmer zowel via HA als via de schakelaar bedienen.
Is dit gewoon het nadeel van deze dimmer? Is er een betere (zigbee) dimmer die wel stabiel is, en op dezelfde manier aangesloten kan worden? (dus powered ook als de schakelaar uit staat)?
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Het lijkt dus alsof de dimmere als het ware gaat zweven en zelf bepaald op welk % het gaat branden. Wat ik wil is dat bij instellen op bijvoorbeeld 100% deze ook gewoon op 100% blijft ongeacht wat er verder aan staat. Ik kan de dimmer zowel via HA als via de schakelaar bedienen.
Is dit gewoon het nadeel van deze dimmer? Is er een betere (zigbee) dimmer die wel stabiel is, en op dezelfde manier aangesloten kan worden? (dus powered ook als de schakelaar uit staat)?
Ik hoor graag jullie ervaringen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/R0nqAoPOsAt6VUAFLk3vUC5l.png?f=user_large)
Enphase IQ7 | 12xPhono Solar410 | 12xJA Solar390 | HomeAssistant | MacOs Sonoma | https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2228262