Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-05 09:09
Sinds jaar en dag koop ik als er weer verlengd mag worden een vlaggenschipsmartphone. Ik begon ooit met de Iphone en ben over gegaan naar de androidphones van Samsung. Een kwestie van smaak zou je denken.

Nu sta ik op een punt waarop ik voor het eerst in mijn leven niet de behoefte heb om weer een Galaxy Sxx Ultra aan te schaffen. Ja, ik ga voor geweldige foto's, die maak ik bij de vleet voor mijn werk en prive. Ja ik ga voor een groot overzichtelijk scherm. Een pen geeft mij geen meerwaarde boven een schetsboekje. Ja ik zou ook graag een robuuste smartphone willen, dat gaat helaas niet op bij Samsung en Iphone???

De vraag is of al de goede eigenschappen ook verenigd kunnen worden in een robuuste telefoon?

Wat is jullie ervaring en bestaat er zo'n telefoon?

Thnx voor de reacties.

Beste antwoord (via Metaltoby op 19-12-2023 09:13)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:05
Het antwoord is simpel. Nee, dat kan niet in een robuuste telefoon. Maar wel relatief simpel met een goede hoes zelf te regelen. OtterBox Defender, Spigen Tough Armor, noem maar op, allemaal Mil-Spec gecertificeerde hoesjes die tegen een stootje kunnen.

En de S Ultra heeft naast het pennetje vooral de 10x zoom als uniek verkoop argument, gebruik je die niet is de Samsung S(Plus) of iPhone Pro (Max) een van de betere keuzes qua camera en accu.
Google Pixel 8 (pro) kan ook als zoom minder belangrijk is, of Sony Xperia 1 V, of OnePlus 12 binnenkort, of Xiaomi 14, of...
Maar je blijft bij de vlaggeschepen voor de beste camera's.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
Het antwoord is simpel. Nee, dat kan niet in een robuuste telefoon. Maar wel relatief simpel met een goede hoes zelf te regelen. OtterBox Defender, Spigen Tough Armor, noem maar op, allemaal Mil-Spec gecertificeerde hoesjes die tegen een stootje kunnen.

En de S Ultra heeft naast het pennetje vooral de 10x zoom als uniek verkoop argument, gebruik je die niet is de Samsung S(Plus) of iPhone Pro (Max) een van de betere keuzes qua camera en accu.
Google Pixel 8 (pro) kan ook als zoom minder belangrijk is, of Sony Xperia 1 V, of OnePlus 12 binnenkort, of Xiaomi 14, of...
Maar je blijft bij de vlaggeschepen voor de beste camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-05 09:09
Bedankt voor de heldere uitleg!

Toch maar aan de Otterbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07:33
Metaltoby schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:15:

Wacht ook de reviews nog even af zou mijn advies zijn - waar Samsung met de S23U voor de Snapdragon is gegaan, las ik dat ze van plan zijn de S24U weer van een Exynos te voorzien, en dat is toch zeerzeker een downgrade ipv een upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
XelaRetak schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:18:
[...]
Wacht ook de reviews nog even af zou mijn advies zijn - waar Samsung met de S23U voor de Snapdragon is gegaan, las ik dat ze van plan zijn de S24U weer van een Exynos te voorzien, en dat is toch zeerzeker een downgrade ipv een upgrade.
Dat is maar de vraag, ik weet dat er in het verleden situaties waren dat de Exynos beduidend minder presteerde in de benchmarks dan de Qualcomm van dat jaar. Maar ook jaren dat de prestaties dichter bij elkaar lagen. Dus als er inderdaad een nieuwe Exynos in de S24 serie komt is er een kans dat die minder presteerde dan de Qualcomm 8 gen 3. Maar of die dan ook minder presteert dan de 8 gen 2 uit de S23 is wel een hele grote stap.
Maar goed er is een heel topic over dit onderwerp om inhoudelijk te discussiëren:
Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:30

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Metaltoby schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:15:

Vraag je zelf even serieus af welke bescherming je denkt nodig te hebben.

Ik had de samsung S7 van de baas ook in een Otterbox, nu mijn Iphone Se in een Spigenhoesje en screenprotector.

stuk gebruiksvriendelijker :) .

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Als je voor geweldige foto's gaat is Samsung al lang niet meer het juiste merk, dan kun je beter voor de meest recente OnePlus of de Google Pixel 8 Pro gaan. Die leggen de focus meer op het hebben van een goede camera dan de rare AI-nabewerking; van Samsung en Apple kun je echt zien dat er hun AI smaakje in zit.
Zijn ook een stuk degelijkere telefoons, dus dat is meteen mooi meegenomen. Dan heb je alleen een standaard bumper case en een screen protector nodig, als je een case van bijv. Spigen gebruikt moet je echt moedwillig je telefoon slopen om 'm kapot te krijgen.
Pagina: 1