Toon posts:

IRQ veranderen in winXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort winXP op mn machine gezet en sindsdien heb ik flinke zeik met IRQ's.... mn videokaart, geluidskaart, netwerkkaart, de USB aansluitingen en nog iets dat windows gebruikt, zitten allemaal op IRQ 9. Weet iemand of dat wel normaal is en als dat niet zo is....hoe kan ik de KUT IRQ instellingen veranderen?...ik word er namelijk ziek van... :r

BVD

Verwijderd

Doe eens een search, dan krijg je hier een miljoen topics over. Waarom wordt je er ziek van, wat is er stuk dan? Uitschakelen kan alleen door ACPI uit te schakelen dus dat moet je wel graag willen, zonder IRQ sharing zou ik mijn pc niet eens kunnen gebruiken.

Wim

Verwijderd

ZO doe je dat:

Confscherm->
Systeem->
Apparaatbeheer->
Computer->
Eigenschappen ACPI PC->
Drivers updaten naar Standard PC

en voila, al je IRQ's zitten weer netjes op hun plaats.

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
euh, drivers downgraden naar standaard pc bedoel je zeker :)

Waarom zit het je toch dwars dat de irq's gedeeld worden? Is toch helemaal niet erg, boeltje werkt toch?

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 21:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op vrijdag 07 september 2001 00:35 schreef Labius_Caesar het volgende:
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort winXP op mn machine gezet en sindsdien heb ik flinke zeik met IRQ's.... mn videokaart, geluidskaart, netwerkkaart, de USB aansluitingen en nog iets dat windows gebruikt, zitten allemaal op IRQ 9. Weet iemand of dat wel normaal is en als dat niet zo is....hoe kan ik de KUT IRQ instellingen veranderen?...ik word er namelijk ziek van... :r

BVD
Zijn er problemen of conflicten dan? Bij mij werkt dit sinds Win2k al prima hoor en ook met Win XP geen problemen.

En het is inderdaad normaal maar uit je post is het nou niet echt duidelijk of je er ook problemen door krijgt of dat het je alleen spiegisch dwars zit :P

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:15

Hu9o

Schokkend

Enorme schop.

Ik heb m'n driver geupdate naar Standaard PC.

Het probleem is niet verholpen, daarom wil ik weer terug naar die ACPI driver. Hoe moet dit?? Want bij driver-update staat die er niet. meer bij :? Rollback wil ook niet.

Ik draai WinXP pro.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Ik had ook al met de search gezocht, maar kon er niet in vinden hoe het weer aan moest. WEl dat het kan bij een nieuwe install, maar dat doe ik liever niet.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:51

momania

iPhone 30! Bam!

Het kan in de safe mode.
Daar zoek je de standaard pc op en installeerd je handmatig de ACPI driver.
Dus zeggen met de driver install dat je zelf uit een lijst wilt kiezen , etc etc.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

momania schreef op 03 June 2003 @ 19:57:
Het kan in de safe mode.
Daar zoek je de standaard pc op en installeerd je handmatig de ACPI driver.
Dus zeggen met de driver install dat je zelf uit een lijst wilt kiezen , etc etc.
Dat heb ik wel geprobeerd om na een gewone startup. Maar in de ljist staat alleen de standaard pc. Zelfs al ik het vinkje uit zet met "show compatible devices".

En ook met nieuwe hardware toevoegen wil het niet, omdat de lijst onderverdeeld is in leveranciers. En bij Microsoft (ook gekeken bij een paar andere leveranciers) staat ACPI er niet bij.

edit:
Opstarten in Savemode wil niet, systeem blijft hangen na het laden van MUP.SYS :?

Is er nog een andere manier?

[ Voor 10% gewijzigd door Hu9o op 03-06-2003 20:14 ]

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

BEDANKT! momanja +4 _O_ _O_

Heb de file halacpi.dll uit de cab gehaald en gerenamed naar hal.dll en in de system32 dir gezet. Bij de volgende boot ging alles vanzelf weer goed!!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Hu9o schreef op 03 June 2003 @ 20:32:
BEDANKT! momanja +4 _O_ _O_

Heb de file halacpi.dll uit de cab gehaald en gerenamed naar hal.dll en in de system32 dir gezet. Bij de volgende boot ging alles vanzelf weer goed!!
:Y)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik neem aan dat dit ook nodig is in Windows 2000? Daar heb ik namelijk ook een dergelijk probleem mee. Is er niet een "normale" manier om dit probleem op te lossen?

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Er zijn twee opties:

Het vervangen van het bestand

Opnieuw installeren

Bepaal dan zelf maar welke de 'normale' manier is :) Denk dat dit idd ook wel gaat werken onder win2k.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
* djluc kiest voor de eerste, is een echte windows tweak, wow ;)
Pagina: 1