Toon posts:

[w2k]Hoe kun je bepalen welk ip adres wordt uitged

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je in win2k pro kunt bepalen welk ip adres als dhcp aan mijn win98bak geeft

tis een crosslink netwerk.

Ik wil gewoon dat die win98 bak 192.168.0.2 krijgt, maar hij krijgt meestal 192.168.0.117
Hoe kun je dit veranderen ?

thanks

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
WinRoute Pro gebruiken :)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Je kan een reservation maken zodat een bepaald MAC adres gekoppeld wordt aan je vast ip adres.

Ik heb zelf alleen ook de nodige ellende met DHCP gehad...vooral dat ie niet de DNS server goed uitdeelde. De client was hem af en toe opeens kwijt. DNS dan...ip had ie nog steeds. Nu heb ik maar hard DNS ingeklopt op de client.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 01:01 schreef GTV het volgende:
Je kan een reservation maken zodat een bepaald MAC adres gekoppeld wordt aan je vast ip adres.

Ik heb zelf alleen ook de nodige ellende met DHCP gehad...vooral dat ie niet de DNS server goed uitdeelde. De client was hem af en toe opeens kwijt. DNS dan...ip had ie nog steeds. Nu heb ik maar hard DNS ingeklopt op de client.
OK dat begrijp ik, en hoe maak je zo een reservation aan ?

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
moet je zelf ff zoeken in DHCP manager leer je veel meer van

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

Mischien een stomme craag maar waarom dhcp server draaien als je een crosskabel netwerk hebt?

neem een vast ipadres op de pc's.

I believe what I want to Believe

Verwijderd

Hoe gaat dat dan in z'n werk als je een printer met jetdirectkaart in het netwerk hebt hangen. Krijgt deze ook een dynamisch ip adres van de dhcp uitgedeeld? :D

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 08:54 schreef Torrac het volgende:
Mischien een stomme craag maar waarom dhcp server draaien als je een crosskabel netwerk hebt?

neem een vast ipadres op de pc's.
Omdat ik niet weet hoe je anders internet moet delen. Ik ben meer met mijn social life bezig dan met puteren dus zo een NERDO ben ik nou ook weer niet. Niet dat je een nerd ben ofzo als je het weet, maar dat is mijn excuus :P

Leg uit zou ik zeggen...
Op vrijdag 07 september 2001 07:50 schreef Smurff het volgende:
moet je zelf ff zoeken in DHCP manager leer je veel meer van
Waar kun je die vinden in win2k professional ?
Op vrijdag 07 september 2001 15:59 schreef hub het volgende:
Hoe gaat dat dan in z'n werk als je een printer met jetdirectkaart in het netwerk hebt hangen. Krijgt deze ook een dynamisch ip adres van de dhcp uitgedeeld? :D
hehehhee nice...
Pagina: 1