Welke Jura koffieautomaat kan warme melk maken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 13:44

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik ben in de markt voor een nieuwe koffiemachine.
Op dit moment gebruik ik een Siemens EQ6, maar deze is bijna aan zijn eind.

Ik neig nu naar een Jura gezien de vele positieve reviews over de kwaliteit en fijne onderhoud. De E8 (EC, laatste versie) is mijn oog op gevallen. Iets meer dan € 1.000,- is wel mijn max.

Maar; kan deze E8 nu wel of geen glas warme melk bereiden waarmee mijn zoon bijvoorbeeld warme choco kan maken?
Volgens mij kan hij wel een glas geschuimd warme melk maken, maar geen ‘gewone’ warme melk. Heb ik dan daarvoor de S of zelfs J8 nodig?

Wie kan mij helpen? Uit handleiding en reviews via Google word ik niet veel wijzer met deze vraag.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:18
In de handleiding komt de volgende zin voor:
Het apparaat is ontwikkeld voor huishoudelijk gebruik. Het is bedoeld voor de koffiebereiding en het
opwarmen van melk en water
.
https://nl.jura.com/-/med...29C0D43C863&em_force=true

Ik weet niet of dat een garantie is dat het dan zonder schuim is of niet.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 13:44

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
ZpAz schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:11:
In de handleiding komt de volgende zin voor:

[...]

https://nl.jura.com/-/med...29C0D43C863&em_force=true

Ik weet niet of dat een garantie is dat het dan zonder schuim is of niet.
Precies. Die handleiding wordt ik ook niet veel wijzer van. Via Google zegt de een dat het wel kan, de ander niet. Dus ik hoop dat hier iemand is die de EC-versie heeft en kan bevestigen of het nu wel of niet kan.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 23:59

Barrycade

Through the...

Als je het schuim mondstukje niet monteerd zal hij warme melk maken. Maar dus wel iets verdunt door de stoom. Maar hij hij zal waarschijnlijk niet voldoende stoom hebben voor een heel glas melk.

Want ik heb zelf de E6 en zou je adviseren om lekker de magnetron te gebruiken.

Om het schoon te houden is het echt een berg werk. Slangetje en schuimstuk schoonmaken is echt zoveel werk dat wij gewoon melk opwarmen in de magnetron en dan met zo'n mixertje even de melk op schuimen.

Tenzij je ieder dag je koffie alleen als melk varianten drinkt dan is het wellicht de moeite.

Edit: ik zie dat die versie een soort zelf reiniging kent met een bakje. Dus wellicht is dat iets gebruiksvriendelijker, maar als er geen melding wordt gemaakt voor warme melk en alleen melkschuim is de capaciteit van verwarmen beperkt

Edit2; bij de j8 kom je pas echt warme melk tegen in de lijst met specialiteiten. Bij de E8 staat melkschuim alleen. Dus als het je daar echt om gaat redt je het niet met de E8

[ Voor 26% gewijzigd door Barrycade op 15-12-2023 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik zou het hier even vragen: Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1

Mijn E8 heeft een draaiknopje waar je tussen veel en weinig schuim kan wisselen, maar bij de nieuwere versies zit dat er niet meer op.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl