Gaming Pc maken voor Microsoft Flight simulator, GTA...

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views

Vraag

• gamingpc
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 28-11-2024
Als gaming pc voor games zoals Microsoft Flight simulator, GTA, Fornite,... zou ik graag deze pc kopen:

*knip* printscreens en linkjes naar externe winkelmandjes zijn niet toegestaan. Gebruik hiervoor de Handleiding Pricewatch
Alleen ben ik niet zeker ofdat deze componenten samengaan en deze games aankunnen. Als totaalbudget heb ik geen limiet, ook kocht ik al een gaming monitor van 144Hz deze snelheid zou ik dus ook willen behalen op de games van hierboven. Overklokken zit er nog niet meteen in voor mij.

Ik vroeg me ook nog af hoeveel totaal wattage ik nodig had. Alvast bedankt!

[ Voor 195% gewijzigd door br00ky op 15-12-2023 19:08 ]

Alle reacties

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:31
Gebruik even het template van Voorbeeldtopic Desktop koopadvies.
Dan helpen we je verder. :)

• gamingpc
Ik paste mijn post aan naar de vereisten van het voorbeeldtemplate.

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-11 12:35
Graag het gehele template gebruiken die @Anton.net heeft aangeleverd.
Nu missen er dingen zoals de PSU en Behuizing. Ook of je componenten gaat meenemen uit een andere build etc.

Het template is er niets voor niets.

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

• gamingpc
@KilleBladhark Als PSU weet ik niet goed wat ik moet kiezen omdat ik niet weet op hoeveel wattage ik zou uitkomen, maar ik dacht aan een Corsair RM1000x PSU. Als behuizing dacht ik aan Zalman P30 WHITE Micro ATX Behuizing, hoewel ik niet weet of alle onderdelen hierin passen. Ik zou ook geen componenten meenemen uit een vorige build en alles nieuw aankopen. Mijn excuses voor het niet volgen van het voorbeeldtemplate. |:(

[ Voor 11% gewijzigd door gamingpc op 15-12-2023 15:58 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:46

Thomg

Aww yiss

Je eisen zijn niet heel bijzonder, dus ik raad je vooral aan om rond te kijken wat er aangeraden word voor anderen.

Als je geen RML genereert kunnen wij niet snel de prijzen zien en ook niet snel klikken om naar het product te gaan, dat maakt ons leven wat moeilijker.

Als je helemaal lui wilt doen kan je ook een bericht bekijken van iemand anders en van hem de RML kopiëren.
Heb je niet van mij.

In je huidige build zitten veel... Rare als niet gewoon slechte keuzes ben ik bang.

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-11 12:35
Het hele idee van het topic "Desktop koopadvies" is dat jij eerst een concept maakt waarvan jij denkt dat het goed is en vervolgens aan de hand van dat concept kunnen wij jou advies geven.

Het handigste is het hele template te copy/pasten en deze zo goed mogelijk in te vullen. Mocht je niet goed weten bijvoorbeeld welke PSU te gebruiken, zet er dan 1 in die jou goed lijkt.

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

• gamingpc
Ik zette er ondertussen de links van verschillende producten bij die mij het beste lijken, ik hoop dat jullie nog advies hebben over wat beter zou kunnen aan de onderdelen. Alvast bedankt!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:31
Op welke resolutie speel je?
Wat is je budget?

Je kan een werkende PC bouwen met de onderdelen die je hebt uitgekozen, maar echt goed is de lijst niet.

• gamingpc
@Anton.net Ik zou graag op 120 FPS spelen, qua budget kan ik variëren tussen 0€ en 2000€. Je vermeld ook dat het lijstje niet goed is, heb je andere aanbevelingen?

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:25
Neem in ieder geval geen drie keer te zware en twee keer te dure voeding bij een lager midrange systeem. Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition of MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart zijn beide modernere ATX 3.0 gespecificeerde voedingen.

Voor bijna €200 is de een generatie oude Ryzen 7 5700G geen interessante CPU. De nieuwere AMD Ryzen 5 7600 presteert beter, wel heb je dan een socket AM5 moederbord en DDR5 geheugen nodig.

• martyw
gamingpc schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:14:
@Anton.net Ik zou graag op 120 FPS spelen, qua budget kan ik variëren tussen 0€ en 2000€. Je vermeld ook dat het lijstje niet goed is, heb je andere aanbevelingen?
Kijk eens naar Desktop Best Buy Guide - Oktober 2023/De beste game-pc's voor 1440p en 4k/1440p-gamesysteem

• gamingpc
@martyw Heel erg bedankt voor jouw antwoord, ik zal mijn lijstje aanpassen!

• martyw
gamingpc schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:18:
@martyw Heel erg bedankt voor jouw antwoord, ik zal mijn lijstje aanpassen!
Verwachting management

(en dit is met de duurdere AMD Ryzen 7 7800X3D, die het erg goed doet in MS FS2020)

• gamingpc
Ik paste zonet ook mijn RAM en Moederbord aan, denken jullie dat deze onderdelen goed genoeg zijn?

• martyw
gamingpc schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:28:
Ik paste zonet ook mijn RAM en Moederbord aan, denken jullie dat deze onderdelen goed genoeg zijn?
Met deze CPU heb je een socket AM5 moederbord nodig (het geselecteerde socket AM4 moederbord gaat niet werrken met deze CPU) en DDR5 RAM (net zo werkt deze CPU niet meer met DDR4 RAM)

• gamingpc
@martyw Ik paste mijn moederbord nu aan naar een AM5 moederbord, zou dit werken?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
Maak eerst eens een lijstje adhv Handleiding Pricewatch zodat het allemaal wat beter leesbaar is.

Welke monitor heb je exact? 144Hz zegt niet zoveel. Kan 1080p, 1440p, 4K etc zijn.
En als je verwachting 144Hz is dan kan een iGPU van Intel dat ook, zelfs op 4K.

[ Voor 41% gewijzigd door Uszka op 15-12-2023 17:00 ]

• gamingpc
@Uszka Mijn monitor is 4K, ik dacht aan AMD omdat ik hier al wat ervaring meehad.

• martyw
gamingpc schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:52:
@martyw Ik paste mijn moederbord nu aan naar een AM5 moederbord, zou dit werken?
Maak inderdaad een lijstje aan de hand van Pricewatch, we worden licht tureluurs van alle links naar webshops ;)
Maar als ik het goed zie heb je het niet bij deze CPU passende socket AM4 moederbord MSI MPG B550 Gaming Plus in je lijst staan.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
gamingpc schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:10:
@Uszka Mijn monitor is 4K, ik dacht aan AMD omdat ik hier al wat ervaring meehad.
Tast dan maar in de buidel voor een flinke GPU want zelfs de 7800 XT uit de video (op 4K ruim 40% sneller dan een 4060Ti) doet net 35fps in FS2020. Een 4060Ti gaat dus rond de 25fps uitkomen.

• gamingpc
Als je op bv 1080p zou spelen, hoeveel fps zou je dan kunnen krijgen?

• martyw
gamingpc schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:20:
Als je op bv 1080p zou spelen, hoeveel fps zou je dan kunnen krijgen?
Check de clip die ik hierboven linkte ;)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies.

We verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

[ Voor 32% gewijzigd door br00ky op 15-12-2023 19:06 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.