Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jklijnema
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik ben waarschijnlijk niet de enige buiten de VS die de Vision Pro wil kopen. Zijn er mensen die tips hebben over de beste manier om er een te bemachtigen? En wat zijn je verwachtingen of eerdere ervaringen?

Mijn plan:

- Haal er een zo snel mogelijk na de release.
- Zekerheid van aankoop voor vertrek naar de VS.
- Direct kopen bij Apple (geen risico met wederverkopers of eBay).
- Bij voorkeur tijdens een weekend reizen.

Dingen die ik weet/gehoord heb:

- Eerste release is alleen in de VS.
- Eerste release is alleen in de winkel (geen online bestellingen met afhalen of verzenden via tussenpersonen).
- Veel vraag, dus de voorraad zal beperkt zijn (vooral met een vlucht van 6+ uur voor de boeg).

Beste antwoord (via jklijnema op 12-12-2023 22:52)

Ja lastig om te zeggen als de pre-orders nog niet open zijn.

Met de andere releases reserveer je er eentje voor pick-up, reist naar de Apple Store en haalt hem op. Het wordt nog even afwachten of dat met de Vision Pro ook zo gaat zijn maar de verwachting is van wel.

Zelf ben ik in Juli pas weer in de VS. Twijfel dus een beetje om er eentje naar hier te verschepen (ik heb een PO box) of te wachten en daar aan te schaffen en zo 21% btw te omzeilen.

Edit:
Eerste release is alleen in de winkel
dit is overigens nog niet bevestigd.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 12-12-2023 17:01 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!
Ja lastig om te zeggen als de pre-orders nog niet open zijn.

Met de andere releases reserveer je er eentje voor pick-up, reist naar de Apple Store en haalt hem op. Het wordt nog even afwachten of dat met de Vision Pro ook zo gaat zijn maar de verwachting is van wel.

Zelf ben ik in Juli pas weer in de VS. Twijfel dus een beetje om er eentje naar hier te verschepen (ik heb een PO box) of te wachten en daar aan te schaffen en zo 21% btw te omzeilen.

Edit:
Eerste release is alleen in de winkel
dit is overigens nog niet bevestigd.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 12-12-2023 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Donstil schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:58:
...of te wachten en daar aan te schaffen en zo 21% btw te omzeilen.
En hoe komt de Vision Pro dan "goedkoop" naar (ik vermoed) Nederland? Je bent toch verplicht dit aan te geven bij de douane of aannemelijk maken dat je het produkt al in bezit had op de heenreis incl factuur?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jklijnema
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 31-10-2024
MAX3400 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:00:
[...]

En hoe komt de Vision Pro dan "goedkoop" naar (ik vermoed) Nederland? Je bent toch verplicht dit aan te geven bij de douane of aannemelijk maken dat je het produkt al in bezit had op de heenreis incl factuur?
Ja, dat ben je officieel verplicht, net als dat je verplicht bent de voorwaarde te lezen voor je op 'accepteren' klikt. En ja, dat kan je dan ook zeggen voor een overval of door rood rijden. Ik wil het niet aanmoedigen en het zijn eigen keuzes. Maar toch voelt voor veel mensen een aankoop uit het buitenland in je koffer niet aangeven om import belasting niet te hoeven betalen niet als een 'echte' overtreding of als 'echt' fout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MAX3400 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:00:
[...]

Overstappen in de EU, dan zien ze op Schiphol niet dat je uit de VS komt :P . (in oktober kwamen wij terug uit LA met een overstap in Kopenhagen. Dan kom je met je koffer dus ook aan in de Europese aankomsthal. Daar staat helemaal niemand)

Maar zonder gekheid, ik ben er al zo vaak geweest, nooit mijn tas hoeven openen maar in theorie zou het kunnen dat het nodig is inderdaad.

Edit: Als wij meerdere producten kochten dan stuurde we de lege dozen wel eens met USPS op. Dat zou voor sommige ook nog een optie kunnen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 12-12-2023 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Donstil schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:05:
[...]

Overstappen in de EU, dan zien ze op Schiphol niet dat je uit de VS komt :P . (in oktober kwamen wij terug uit LA met een overstap in Kopenhagen. Dan kom je met je koffer dus ook aan in de Europese aankomsthal. Daar staat helemaal niemand)
Dat kunnen ze wel degelijk zien, en daar staat wel degelijk iemand. Er is geen "Europese aankomsthal".

Laten we wel wezen: dit is belastingontduiking. (Een veelvoorkomende variant ervan, maar dat neemt dat niet weg).

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 12-12-2023 17:09 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeR schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:08:
Laten we wel wezen: dit is belastingontduiking. (Een veelvoorkomende variant ervan, maar dat neemt dat niet weg).
Ooh ja absoluut, niet doen als je jezelf daar niet prettig bij voelt is het beste advies 👍🏼

[ Voor 38% gewijzigd door Donstil op 12-12-2023 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-06 12:19

Emiel1984

Made in NL

De reiskosten zijn hoger dan de importbelasting.
Persoonlijk zou ik die gok niet nemen en proberen iemand zo gek te vinden die het voor jou daar wilt gaan kopen + wilt opsturen\meenemen. Geen vriend\goede kennis in de familie die wel is daar komt of werkt o.i.d. ?

Dat gaat je dan wellicht wel iets meer kosten maar aangezien je er zelfs vliegtickets voor bereid bent aan te schaffen lijkt mij dat voor jou niet echt een probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Emiel1984 op 12-12-2023 17:18 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:27
jklijnema schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:04:
[...]

Ja, dat ben je officieel verplicht, net als dat je verplicht bent de voorwaarde te lezen voor je op 'accepteren' klikt. En ja, dat kan je dan ook zeggen voor een overval of door rood rijden. Ik wil het niet aanmoedigen en het zijn eigen keuzes. Maar toch voelt voor veel mensen een aankoop uit het buitenland in je koffer niet aangeven om import belasting niet te hoeven betalen niet als een 'echte' overtreding of als 'echt' fout.
En zo mist de Nederlandse Belastingdienst inkomsten. Inkomsten die hard nodig zijn om bijvoorbeeld wegen te bouwen, het onderwijs op peil te houden of getraumatiseerde vluchtelingen een menswaardig verblijf in Nederland te bieden.

Zoals de beste politica die we sinds de Tweede Wereldoorlog hebben gehad, Sigrid Kaag, al zei: “je moet het wel eerst verdienen voordat je het uit kan geven.” En die inkomsten komen dus niet binnen door dit misdrijf, want dat is wat belastingontduiking is.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisweb op 12-12-2023 18:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Dennisweb schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:47:
[...]

En zo mist de Nederlandse Belastingdienst inkomsten. Inkomsten die hard nodig zijn om bijvoorbeeld wegen te bouwen, het onderwijs op peil te houden of getraumatiseerde vluchtelingen een menswaardig verblijf in Nederland te bieden.

Zoals de beste politica die we sinds de Tweede Wereldoorlog hebben gehad, Sigrid Kaag, al zei: “je moet het wel eerst verdienen voordat je het uit kan geven.” En die inkomsten komen dus niet binnen door dit misdrijf, want dat is wat belastingontduiking is.
Aah dat is wel echt jammer, want het liefste wat ik met mijn belasting centen zou willen doen is Sigrid Kaag helpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdejongh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 08:14
Ik speel ook met de gedachte om even heen en weer te gaan om hem te kopen.

Mijn vraag is, gaat hij überhaupt wel goed werken in nl. Het ging wel goed met de eerste iphone en ipad dus misschien zie ik spoken….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 21:07

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Aanmoedigingen of tips voor belastingontduiking horen niet thuis op GoT. Laten we die dus ook vooral achterwege laten; dan hoeven wij ze ook niet naar de TC te bezemen ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:12
Pricing and Availability
Apple Vision Pro will be available starting at $3,499 (U.S.) with 256GB of storage. Pre-orders for Apple Vision Pro will begin on Friday, January 19, at 5 a.m. PST, with availability beginning Friday, February 2.
Apple Vision Pro will be available at all U.S. Apple Store locations and the U.S. Apple Store online.

Klinkt als: zorg dat je een US Apple id hebt (voor de zekerheid, US only release je weet nooit) met een geaccepteerde betaalmethode (of hoe doe jij dat altijd @Donstil, betalen in de winkel?).
En probeer 'm online te reserveren. 5am pst is 14:00 hier. Mooie tijd om een poging te wagen.
Als het lukt ticket boeken en 2 weken later ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris4970
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-05 17:57
Heeft iemand de gok gewaagd? Ik heb er wel een gereserveerd om op te halen op 3 Feb.. maar zit nog heel erg te twijfelen of ik wel echt ga. Kan hem hier ook nog aan de hoogste bieder verkopen als hij niet echt bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Floris4970 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:36:
Heeft iemand de gok gewaagd? Ik heb er wel een gereserveerd om op te halen op 3 Feb.. maar zit nog heel erg te twijfelen of ik wel echt ga. Kan hem hier ook nog aan de hoogste bieder verkopen als hij niet echt bevalt.
Yes sir: [Apple Vision Pro] - Discussie

Pagina: 1