Waarom zou je afvragen of je 'onredelijk' bent.....
Wat je beschrijft is gewoon geen prettige gang van zaken en kennelijk is die leidinggevende op een heel erg domme wijze bezig.
Het komt over alsof hij overduidelijk geen waardering voor jouw prestatie heeft, maar wel die schijnbaar gelijkwaardige collega extra beloont...
Dat is absoluut een nogo.
an sich kan ik me wel voorstellen dat een werkgever erg geprikkeld reageert als blijkt dat werknemers onderling praten over hun beloning (zeker als daarbij aardige verschillen in beloning bestaan) ... maar dat is juist omdat dit voor de werkgever een behoorlijke kwetsbaarheid geeft en snel tot interne strubbels leid mits deze beloningen ook zeer verschillen (wat overigens vanuit een werrkgever altijd zo is, de beloning _is_ individueel en daartussen zullen verschillen bestaan, niemand kan claimen 'recht' te hebben op meer loon, omdat een collega kennelijk een bepaalde beloning heeft weten toegezegd te krijgen) ...
Ik zou gewoon wel heel duidelijk realiseren dat het enigszins overkomt alsof je werkgever kennelijk meer wil investeren in 'nieuw' personeel en de indruk nu wekt dat ze weinig waardering voor je hebben... en zoiets kan imho maar een reactie van de werknemer-kant opleveren en dat is dat je dan moet kijken of je zelf ook niet beter kunt vertrekken.
Als je daarover serieus nadenkt zou ik ook overwegen dat de leidinggevende ook bekend te laten worden... dat op deze manier je geen lange toekomst bij zijn bedrijf voor je inziet...
In dat geval kan hij overwegen zijn eerdere gedachten en handelen te herzien, maar dat moet je ook enkel doen als je zelf al besloten hebt om als dit niet gebeurt relatief snel iets anders te zoeken
[
Voor 8% gewijzigd door
RM-rf op 12-12-2023 16:06
]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen