Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timk
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-09 21:37
Ik ben me momenteel aan het verdiepen in PV-installaties en heb afgelopen week een aantal offertes ontvangen. Wij hebben niet ontzettend veel ruimte voor zonnepanelen, maar als het goed is zouden we er 4 op ons dakkapel en twee op de punt aan het voorkant van ons huis kunnen laten plaatsen. Vanwege de verschillende oriëntaties zouden micro-omvormers in ons geval de betere keuze zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Su9p_zTEvojc32yXAZDH-W4ftoc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/K4nPszzcF1F5MHBKNbjkLEze.png?f=user_large

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het merk TSUN. In een van de offertes krijgen we de TSUN TSOL-MP3000 aangeboden. De offerte (incl. 6 Jinko 435Wp panelen) komt op een totaalbedrag van 2900 euro en is ruim duizend euro goedkoper dan een offerte met 6x Jinko 420Wp panelen in combinatie met 6x Enphase IQ8+ micro-omvormers.

Met de zoekfunctie hier op Tweakers vind ik niks over TSUN. Op de website van TSUN lees ik dat op één micro-inverter tot 6 zonnepanelen kunnen worden aangesloten. Gaat dat niet in tegen het principe van een micro-inverter? In de "Enphase offerte" krijgt ieder paneel zijn eigen micro-inverter wat naar mijn idee het hele idee achter micro inverters is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81k35b4AEb2_eiXP2YQccDvsU5U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5OZAApQ0aRiMOqpp0mlglmya.png?f=user_large
Enphase micro-inverters.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TvBEM4ODwRNyrYAHTiQMRiDfed4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tjT9JvE33wE5aZdwmWqRysol.png?f=fotoalbum_large
TSUN micro-inverter.

De partij die met TSUN werkt had het er ook over dat in tegenstelling tot Enphase deze micro-inverter de power input van de zonnepanelen niet aftopt. Naar hier wat meer over gelezen te hebben, oa. in het draadje over Enphase, lijkt me dat verder niets uit te maken.

Ik begrijp dat één inverter goedkoper is dan 6 inverters, maar misschien is dit wel te goed om 'goed' te zijn. Zijn er andere merken micro-inverters die de individuele omvormers in één stuk hardware hebben zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

timk schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 15:02:
Zijn er andere merken micro-inverters die de individuele omvormers in één stuk hardware hebben zitten?
Het Hoymiles topic

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timk
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-09 21:37
Bedankt! Ik ga dat topic eens goed doorlezen. Met een hele snelle Google search vond ik voor de Hoymiles al een open source project op Github waarin naar TSUN omvormers wordt gerefereerd. Wellicht zijn ze op verschillende vlakken wel met elkaar te vergelijken. Potentieel interessant! :)

Ik ben benieuwd naar ervaringen met TSUN.