Webshop en DHL, een eindeloos heen en weer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woeler
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-02-2024
Goede morgen allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik heb op Black Friday 2 Homepod Minis bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Online gekocht. Deze zijn diezelfde dag nog naar DHL gegaan voor de levering. Echter zijn deze nooit aangekomen. Op de DHL portal staat al de hele tijd "pakket vertraagd".

Op 4 december heb ik met
Members only:
gebeld om een onderzoek te laten starten bij DHL. Inmiddels zijn we weer een week verder en DHL heeft nog steeds geen reactie gegeven.

Members only:
zegt mij telefonisch dat ze wachten op reactie van DHL, en dat er geen limiet zit aan hoe lang deze onderzoeken kunnen duren. Op mijn concrete vragen hoe lang ik wettelijk nog moet wachten zegt
Members only:
simpelweg dat ze dat niet weten.

Mijn geld willen ze in ieder geval niet terug storten totdat DHL zich gaat melden.

Mijn vraag is, hoe lang moet ik hier wettelijk op wachten? Ik heb met een Mastercard betaald, en ik sta op het punt om via Mastercard Chargeback mijn geld terug te gaan verlangen. Maar dat kan natuurlijk riskant zijn, en ik riskeer dan denk ik dat er een incassobureau komt aankloppen.

Heeft iemand een idee wat ik het beste kan doen in deze situatie?

Het gaat niet om kritische bedragen of producten, maar ik heb het gevoel dat ze gewoon geen zin hebben om deze zaak af te handelen, vooral omdat ze het geld al op zak hebben.

Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Perkouw op 12-12-2023 10:31 ]

Elder Scrolls Online: AlcastHQ.com |ESO-Hub.com

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:34
Dat is natuurlijk vrij simpel.

Het antwoord van DHL is in deze irrelevant voor de verdere afhandeling van het probleem. Het probleem is namelijk dat jij 2 HomePods heb gekocht die nog niet geleverd zijn.

Ik zou
Members only:
telefonische en per email benaderen en dit nog 1maal voorleggen en ze vragen de artikelen alsnog op te sturen. (binnen een termijn van 1 week). Bijvoegen dat indien er niet volgens de regels gehandeld wordt je contact zal opnemen met de CC voor een chargeback. Zie ook Consuwijzer
https://www.consuwijzer.n...pakket-brief-niet-bezorgd

Ik heb zelf in het verleden al meerdere keren een chargeback moeten laten uitvoeren voor webshops die zich niet aan de regels houden. (Inhouden van verzendkosten, niet leveren, geen garantie etc). Na een chargeback (met voldoende bewijs voor goede pogingen vanuit jou) hoor ik eigenlijk nooit meer iets van die webshop of cc. Ik heb het aankoopbedrag terug, en in sommige gevallen zelfs ook het (defecte) product nog.

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 12-12-2023 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Uit mijn hoofd is voor DHL het pakket pas spoorloos 10 dagen nadat de verzender het heeft overhandigd. Een onderzoek naar de status kan daarna nog eens 8 dagen duren.

Ik kon niet vinden of dit dagen of werkdagen waren. Het contract dat de verzender met DHL heeft is (helaas) leidend voordat verzender een uitspraak kan doen of & hoe ze jou verder helpen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:48

pistole

Frutter

Wat McMark zegt. Jij hebt niets met DHL te maken. Product is niet geleverd en het is de verantwoordelijkheid van de webwinkel om dat (goed) te regelen. Ze kunnen zich niet verschuilen achter DHL.

offtopic:
@MAX3400 :w

[ Voor 7% gewijzigd door pistole op 12-12-2023 09:30 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:37
pistole schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:29:
Wat McMark zegt. Jij hebt niets met DHL te maken. Product is niet geleverd en het is de verantwoordelijkheid van de webwinkel om dat (goed) te regelen. Ze kunnen zich niet verschuilen achter DHL.

offtopic:
@MAX3400 :w
Maar je moet ze wel de tijd geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMark
Gadgeteer schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:36:
[...]

Maar je moet ze wel de tijd geven.
Tuurlijk moet je ze de tijd geven, dat geef ik ook aan.
Maar unlimited wachttijd zoals TS aangeeft is natuurlijk kul.

Sowieso is het bij (mijn) CC zo dat ik pas een chargeback kan doen na 4 weken ofzo? Dat geeft zowel DHL als
Members only:
voldoende tijd om hun zaakjes op orde te stellen.

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 12-12-2023 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 17:15

Perkouw

Moderator General Chat
Webshop naam even in tag gezegd, maar had ook gewoon achterwege kunnen blijven. Voegt niet zoveel toe aan de disussie. Zie ook onze regels omtrent gebruik van (webshop)namen. Shopping Forum Beleid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Woeler Waarvoor riskeer je dat een Incassobureau komt, en wat willen die doen ?
als je in je recht staat en er niets in geleverd is er niks aan de hand. Verkoper heeft gewoon een leverplicht en het is een geschil van hen met verzendpartij. jij als consumentkoper staat daar geheel buiten. Dus houd de verkoper aan hun leverplicht. dit kun je doen door een ingebrekestelling te sturen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woeler
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb zojuist nogmaals een mail gestuurd met daarin een ultimatum. Ik wil voor 22 december (4 weken na bestelling) mijn geld of mijn producten zien. Zo niet, ga ik bij Mastercard aankloppen.

4 weken voor de levering en 3 weken om het geschil met DHL op te lossen vind ik voldoende tijd.

[ Voor 18% gewijzigd door Woeler op 12-12-2023 12:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMark
Woeler schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:29:
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb zojuist nogmaals een mail gestuurd met daarin een ultimatum. Ik wil voor 22 december (4 weken na bestelling) mijn geld of mijn producten zien. Zo niet, ga ik bij Mastercard aankloppen.

4 weken voor de levering en 3 weken om het geschil met DHL op te lossen vind ik voldoende tijd.
En al reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woeler
Nou, het is nogal complex. 1 pakket is bij *knip* Winkel terug aangekomen. Daarvan heb ik het geld terug. Het tweede is nog steeds zoek. Helaas wil Mastercard nog wachten, aangezien zij van mening zijn dat *knip* Webwinkel een "serieus bedrijf" is.

Een pakket is nog steeds zoek bij DHL en daarvan heb ik nog steeds geen geld terug. We zullen wel zien.

Wil wel meegeven dat de klantenservice van *knip* Webwinkel echt bagger slecht is. Ze weten van niks, en kunnen ook niks doen, en ook niks inzien. Het enige wat ze kunnen zeggen is dat ik "moet wachten".

[ Voor 14% gewijzigd door Yorinn op 29-12-2023 20:34 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Woeler schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:12:
[...]
Helaas wil Mastercard nog wachten, aangezien zij van mening zijn dat [Mbr]*knip* Webwinkel[/] een "serieus bedrijf" is.
Je kunt de koop herroepen als je hebt gekocht als consument, ook voordat de zaak is geleverd. Zie memorie van toelichting (Kamerstukken II 2012/13, 33520, nr. 3, p. 37) bij art. 6:230o lid 1 BW:
De formulering «tot een termijn van veertien dagen is verstreken» verduidelijkt dat een consument kan ontbinden totdat de specifiek gestelde termijn is verstreken. Dit betekent bij een consumentenkoop dat een consument kan ontbinden voordat hij de zaak heeft ontvangen (overweging 40). Overigens is deze uitleg ook al in de Nederlandse jurisprudentie aangenomen (Zie o.m. Rb Assen 15 maart 2011, LJN BP8079 en Rb Alkmaar 16 november 2011, LJN BU6789). Het tijdstip waarop deze termijn begint te lopen, hangt af van de aard en inhoud van de overeenkomst. Dit wordt in een aantal onderdelen verder uitgewerkt.
De creditcardbetaling is waarschijnlijk een gelieerd kredietovereenkomst (art. 7:57 lid 1 aanhef en onder n BW)
n. gelieerde kredietovereenkomst: een kredietovereenkomst waarbij geldt dat:

1°. het betreffende krediet uitsluitend dient ter financiering van een overeenkomst voor de levering van een bepaald goed of de verrichting van een bepaalde dienst, en

2°. die twee overeenkomsten objectief gezien een commerciële eenheid vormen;
Je kunt na herroeping je rechten ook jegens de kredietgever geldend te maken als de verkoper niet betaalt binnen 14 dagen (art. 7:67 lid 1 en 2 BW)
1 Indien de consument een overeenkomst voor de levering van een goed of het verrichten van een dienst heeft ontbonden overeenkomstig artikel 230o of artikel 230x van Boek 6 van het Burgerlijk Wetboek dan wel overeenkomstig artikel 50d lid 1 van Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek, is hij evenmin langer gebonden aan de daarmee gelieerde kredietovereenkomst.

2 Indien onder de gelieerde kredietovereenkomsten vallende goederen niet of slechts gedeeltelijk geleverd worden of niet beantwoorden aan de voorwaarden van de overeenkomst voor de levering van de goederen en de consument zijn rechten ter zake daarvan jegens de leverancier heeft ingeroepen, maar er niet in is geslaagd te verkrijgen waarop hij volgens de genoemde overeenkomst recht heeft, is de consument gerechtigd zijn rechten jegens de kredietgever geldend te maken.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Real schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:53:
[...]

De creditcardbetaling is waarschijnlijk een gelieerd kredietovereenkomst (art. 7:57 lid 1 aanhef en onder n BW)
Volgens mij juist niet omdat het krediet niet uitsluitend dient ter financiering van een overeenkomst voor de levering van een bepaald goed. De hoogte van het krediet wordt bepaald door alle creditcardbetalingen samen. De afbetaling wordt ook niet aan een specifieke aankoop gekoppeld.
Dit is een "geoorloofde debetstand op een rekening".
Woeler schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:12:
[...]

Helaas wil Mastercard nog wachten, aangezien zij van mening zijn dat [Mbr]*knip* Webwinkel[/] een "serieus bedrijf" is.
Of een bedrijf "serieus" is, zou niet uit mogen maken. Je doet een beroep op de aflevergarantie. In de voorwaarden van icscards staat daarover:
Aflevergarantie: als een met uw Card betaald product niet op de afgesproken leverdatum is geleverd, betalen wij het aankoopbedrag aan u terug als aan de volgende voorwaarden is voldaan:
(a) u heeft het aankoopbedrag rechtstreeks betaald aan de Acceptant die ook het product moet leveren;
(b) u heeft zelf eerst zonder resultaat de Acceptant gevraagd om het product te leveren;
(c) u heeft ons binnen drie maanden na de afgesproken leverdatum om terugbetaling van het aankoopbedrag gevraagd met daarbij het aankoopbewijs van het product dat u met uw Card heeft betaald;
(d) er bestaat geen recht op vergoeding van het aankoopbedrag door een verzekering of waarborgfonds; en
(e) het betreft geen betaling aan of storting op een beleggingsaccount (waaronder cryptovaluta).
Wij betalen het bedrag binnen 30 dagen na ontvangst van uw verzoek terug, maar niet als de Acceptant binnen die periode toch nog het product levert of zelf het aankoopbedrag aan u terugbetaalt. U kunt tot 1 jaar na de datum waarop u de betaling heeft gedaan een beroep doen op de Aflevergarantie.
(Kijk de voorwaarden van jouw kaart na of deze op dit punt overeenstemmen)
Als er een leverdatum overeen is gekomen, voldoe je volgens mij aan alle voorwaarden en kan een beroep op deze bepaling niet worden geweigerd. Let wel op voorwaarde (a), indirecte betalingen via bijvoorbeeld Paypal zijn niet gedekt. Let ook op voorwaarde (c), je mag niet te lang wachten met reclameren.

Als je geen leverdatum hebt afgesproken, geeft een creditcard van ICS geen bescherming. Je kunt dan de koop ontbinden zoals Real voorstelt, en desnoods via de rechter het geld terugvorderen van de verkoper.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboom
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 30-08-2024
*knip* Werving

[ Voor 98% gewijzigd door Yorinn op 01-01-2024 15:12 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Woeler
Hallo allemaal,

Nou, ik heb mijn geld terug. Nadat ik een negatieve review op Trustpilot geschreven had ging alles heel snel. Gisteren gepost, vandaag antwoord van de klantenservice, en mijn geld terug.

Ongelofelijk. Maar goed, ik heb mijn geld weer. Gelukkig toch opgelost, al heeft het me veel moeite gekost. De Homepods heb ik inmiddels ergens anders gekocht en ze staan bij mij thuis.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Cheers.

[ Voor 11% gewijzigd door Woeler op 05-01-2024 00:02 ]

Pagina: 1