Hallo,
Al een aantal jaren heb ik het idee dat mijn lage temperatuur verwarming in combinatie met een cv (en sinds 1,5 jaar ook met een hybride warmte pomp) alles behalve optimaal functioneert.
Mijn cv temperatuur is uit 42 graden en loopt in de verdeler zeer langzaam (uren) op naar 32 en dan is de retour dit ook.
Recentelijk heb ik contact gehad met de vloerverwarming leverancier (Therminon) en hij bevestigd mijn verhaal.
Ik heb onderstaand schematisch overzicht gemaakt van mijn situatie thuis en daarbij een aantal vragen gesteld.
Waar ik met name naar op zoek ben is een antwoord of deze verbetering daadwerkelijk rendement oplevert of ik water naar de zee draag.
Alternatieve die ik kan bedenken :
- CV temperatuur verhogen naar 65 graden (immers, een beetje van 65 graden is meer dan een beetje van 42 graden)?
- De koud water toevoeging geheel dichtdraaien
- Groepen herverdelen (minder naar de 1e - garage en 3e verdeler 1e etage) waardoor meer warm water in de woonkamer komt.
- Andere tips?
Maar liefst van alles los ik het nu goed op voor de toekomst.
Alvast bedankt voor alle hulp,
In de plaatjes hieronder de situatie schets en de oplossing van Therminon.
Schematisch overzicht en situatie beschrijving
/f/image/4ugAzWbZje6CBJak2ceVSBzS.png?f=fotoalbum_large)
Oplossing Therminon
Al een aantal jaren heb ik het idee dat mijn lage temperatuur verwarming in combinatie met een cv (en sinds 1,5 jaar ook met een hybride warmte pomp) alles behalve optimaal functioneert.
Mijn cv temperatuur is uit 42 graden en loopt in de verdeler zeer langzaam (uren) op naar 32 en dan is de retour dit ook.
Recentelijk heb ik contact gehad met de vloerverwarming leverancier (Therminon) en hij bevestigd mijn verhaal.
Ik heb onderstaand schematisch overzicht gemaakt van mijn situatie thuis en daarbij een aantal vragen gesteld.
Waar ik met name naar op zoek ben is een antwoord of deze verbetering daadwerkelijk rendement oplevert of ik water naar de zee draag.
Alternatieve die ik kan bedenken :
- CV temperatuur verhogen naar 65 graden (immers, een beetje van 65 graden is meer dan een beetje van 42 graden)?
- De koud water toevoeging geheel dichtdraaien
- Groepen herverdelen (minder naar de 1e - garage en 3e verdeler 1e etage) waardoor meer warm water in de woonkamer komt.
- Andere tips?
Maar liefst van alles los ik het nu goed op voor de toekomst.
Alvast bedankt voor alle hulp,
In de plaatjes hieronder de situatie schets en de oplossing van Therminon.
Schematisch overzicht en situatie beschrijving
/f/image/4ugAzWbZje6CBJak2ceVSBzS.png?f=fotoalbum_large)
Oplossing Therminon
/f/image/1jx2OALIqcyvWczegyM1hq1X.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door patrickwalpot op 11-12-2023 21:34 ]