Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoisw
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-03 06:46
Sinds een week zijn wij trotse eigenaar van een hybride warmtepomp van DeWarmte.

Wij hebben al 12 zonnepanelen op ons dak achter, mooi op het zuidwesten. 275wp, liggen nu 7 jaar.

Met het oog op de warmtepomp en toekomst misschien elektrische auto willen we meer zonnepanelen. De enige plek is op ons dak voor, die is op het noordwesten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iB8GleG1DBz0wKGaj6jmes7XTX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3rUqr4h9cFnWRQCc733z9KGJ.jpg?f=fotoalbum_large

Verwachtte opbrengst is rond de 3000kwh. Nu is de vraag: solaredge omvormer met optimizer, “gewone” omvormer of micro omvormers. Verschillende installateurs zeggen wat anders. Er is weinig schaduw. Dak is ook wel vol hierna.

Beste antwoord (via sjoisw op 08-12-2023 20:57)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Noordwesten en weinig schaduw: ik zou zeggen overgedimensioneerd systeem met string-omvormer.

Zo laag mogelijke prijs/Wp helpt want de opbrengst is ca. 60% van zuid.

Wel relevant, heb je 3-fasen aansluiting? Dan gewoon een 1-fase omvormer op een andere fase dan de bestaande zetten. Indien 1 fase, moet het totaal onder de 5 kW blijven. Je hebt al 3300 Wp liggen, met een 3 kW omvormer ofzo? Dan kan er dus nog 2 kW bij - qua omvormer, maar meer panelen kan op deze oriëntatie prima. Dan moet je specs van de omvormer even in de gaten gaan houden (max voltage en kortsluitstroom)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-05 17:52

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Als ze allemaal veilig werken en ze behalve marketingpraat geen onderscheid hebben wordt €/Wp erg belangrijk.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Noordwesten en weinig schaduw: ik zou zeggen overgedimensioneerd systeem met string-omvormer.

Zo laag mogelijke prijs/Wp helpt want de opbrengst is ca. 60% van zuid.

Wel relevant, heb je 3-fasen aansluiting? Dan gewoon een 1-fase omvormer op een andere fase dan de bestaande zetten. Indien 1 fase, moet het totaal onder de 5 kW blijven. Je hebt al 3300 Wp liggen, met een 3 kW omvormer ofzo? Dan kan er dus nog 2 kW bij - qua omvormer, maar meer panelen kan op deze oriëntatie prima. Dan moet je specs van de omvormer even in de gaten gaan houden (max voltage en kortsluitstroom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-05 18:43
Volgens mij liggen er nu panelen op het Zuid Oosten.
Panelen zijn nu flink goedkoper; €/ Wp van 1.20 is mogelijk.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27
natural colour schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 19:26:
Onder de euro is mogelijk. Ik heb vorige week nog een offerte gehad van € 0,85 / Wp met slechts 7 panelen (Zuid-Holland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoisw
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-03 06:46
natural colour schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 19:26:
Ow excuus, zou goed kunnen idd. Zuid oosten. Je bedoelt die panelen vervangen?

Goedkoopste offerte die ik nu heb is 3700 euro.
10 x Jinko 435wp tiger neo n. SAJ R 5 omvormer. Is inclusief extra groep plaatsen in de meterkast
Pagina: 1