Dag, wij wonen sinds enkele weken in een nieuwbouwwoning. Ik vind dat de vloerverwarming op de benedenverdieping de woonkamer zeer langzaam verwarmt en soms, zoals vandaag, de temperatuur wel constant kan houden maar niet lijkt te kunnen bijverwarmen.
Vanochtend was de temperatuur op de draaithermometer in de woonkamer 17.5, ik heb deze op 19 ingesteld. om 3 uur 's middags was deze nog steeds 18 graden, en af en toe vragend.
Meestal hebben we de verwarming nu op 18.5 graad staan, en in de nacht op 17.5.
Maar ik wil ook af en toe de verwarming op 19 kunnen zetten, en naar mijn idee moet dat kunnen enkele uren.
Ik wil jullie vragen om wat uitleg over hoe dit verwarmingssysteem werkt (ben een leek), of alles ingesteld is zoals jullie het ook zouden instellen.
Ik ga natuurlijk ook bij mijn aannemer ten rade, maar wil ook graag horen wat jullie ervan vinden.
De situatie:
:strip_exif()/f/image/xanaKaNN0j6OFXhrXolAMq5f.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1LiQwLmVrFj34x2VBXu1kdWv.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze woning heeft stadsverwarming, op de begane grond enkel vloerverwarming, en op de verdiepingen enkel radiatoren.
De radiatoren staan bijna allemaal uit.
Er ligt een houten parketvloer (Bauwerk) die geschikt zou zijn voor vloerverwarming.
De aanvoertemperatuur (geloof ik?) is op advies van de leverancier op 30 graden gezet, dit ivm de houten vloer.
We hebben overigens de radiatoren afgekoppeld gehad ivm de stucadoor, dit dmv de voetventielen dicht te zetten. Maar volgens de uitvoerder die een keer langkwam voor iets anders is dat een gescheiden circuit tov de vloerverwarming.
Aantal concrete vragen:
Wat vinden jullie van wat er op de metertjes staat?
Maakt de stand van de vloerverwarmingspomp nog uit? Deze staat vanaf de oplevering op CP1.
Hoor graag wat jullie ervan vinden.
Vanochtend was de temperatuur op de draaithermometer in de woonkamer 17.5, ik heb deze op 19 ingesteld. om 3 uur 's middags was deze nog steeds 18 graden, en af en toe vragend.
Meestal hebben we de verwarming nu op 18.5 graad staan, en in de nacht op 17.5.
Maar ik wil ook af en toe de verwarming op 19 kunnen zetten, en naar mijn idee moet dat kunnen enkele uren.
Ik wil jullie vragen om wat uitleg over hoe dit verwarmingssysteem werkt (ben een leek), of alles ingesteld is zoals jullie het ook zouden instellen.
Ik ga natuurlijk ook bij mijn aannemer ten rade, maar wil ook graag horen wat jullie ervan vinden.
De situatie:
:strip_exif()/f/image/xanaKaNN0j6OFXhrXolAMq5f.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1LiQwLmVrFj34x2VBXu1kdWv.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze woning heeft stadsverwarming, op de begane grond enkel vloerverwarming, en op de verdiepingen enkel radiatoren.
De radiatoren staan bijna allemaal uit.
Er ligt een houten parketvloer (Bauwerk) die geschikt zou zijn voor vloerverwarming.
De aanvoertemperatuur (geloof ik?) is op advies van de leverancier op 30 graden gezet, dit ivm de houten vloer.
We hebben overigens de radiatoren afgekoppeld gehad ivm de stucadoor, dit dmv de voetventielen dicht te zetten. Maar volgens de uitvoerder die een keer langkwam voor iets anders is dat een gescheiden circuit tov de vloerverwarming.
Aantal concrete vragen:
Wat vinden jullie van wat er op de metertjes staat?
Maakt de stand van de vloerverwarmingspomp nog uit? Deze staat vanaf de oplevering op CP1.
Hoor graag wat jullie ervan vinden.
[ Voor 6% gewijzigd door depsycholoog op 06-12-2023 18:31 ]
:strip_exif()/f/image/qj6dRp7lWOSC8VvDII6rUnGb.jpg?f=fotoalbum_large)