Temperatuur vloerverwarming, meter of thermostaatknop?

Pagina: 1
Acties:
  • 40.210 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djalexnlDe
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-05 08:17
Sinds paar weken heb ik vloerverwarming laten vrezen. Hoh 10 cm. 5 groepen. Wilo pomp. stand 3
Intergas HRECO 30 , 60 graden aanvoer.

Installateur zij voor vertrek, vloer niet warmer dan 40 graden laten worden, langzaam opbouwen.
Enfin, prima wat bij betreft, maar de vraag waar ik nu mee zit is...

Praten we over de temperatuur van het metertje? (heb 1 metertje aanvoer temperatuur op de verdeler) of van de thermostaat knop van de verdeler...

Want daar zit mijn verschil.. Als ik de thermostaat knop op 30 graden heb, loopt het metertje op de verdeler op naar 18 / 19 graden. Ook voelbaar 18 / 19
Heb ik de thermostaat knop op 40 graden loopt het aanvoer temperatuur metertje naar 25 graden.. Wederom ook voelbaar, zeker geen 40 in ieder geval. Uiteraard als de CV aan het leveren is.

Is dit normaal? dat de thermostaat knop waarde niet overeenkomt met de aanvoer meter?

Voor de verdeler is de aanvoer wel heet genoeg... bijv 55 graden ... vanuit de CV duidelijk voelbaar voor de themostaaknop van de verdeler..

Moet ik de thermostaat knop verder open draaien van de verdeler op moment dat de cv draait? Totdat het metertje bijv 30 en uiteindelijk 40 graden aangeeft? De knop zelf zal dan veel hoger aangeven... denk ik dan zo..

Ik kan dat ook nergens terug vinden. Praat iedereen over de temperatuur van het metertje of de thermostaatknop als men over de temp van de vloer heeft....

[ Voor 13% gewijzigd door djalexnlDe op 30-01-2019 13:46 . Reden: spelling etc. ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:05
Je vloer wil je helemaal geen 40 graden hebben, dus als jij nu met de knop op 40 een temperatuur van je vloer van 25 graden hebt dan is dat toch prima? Warmere vloer lijkt me erg oncomfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djalexnlDe
Knielen schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:24:
Je vloer wil je helemaal geen 40 graden hebben, dus als jij nu met de knop op 40 een temperatuur van je vloer van 25 graden hebt dan is dat toch prima? Warmere vloer lijkt me erg oncomfortabel.
Daar ben ik het volledig mee eens. Echter om je vloer op 20 a 25 graden te krijgen moet je wel 40 graden water in de leidingen hebben lopen om uiteindelijk die temperatuur te bereiken. Anders ben je dagen bezig om dit te bereiken.

Mijn vraag is nogmaals, als de thermostaat knop staat op 40 / 45 en mijn metertje van de verdeler, niet verder dan 20 a 25 stijgt, dan klopt er toch ergens niet?

Laat ik de vraag anders stellen, hoe hebben andere gebruikers dit? Thermostaat op 40 van de verdeler, hoe staat de meter (aanvoer) dan als de ketel aan het leveren is? loopt deze dan ook op naar 40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Maak eens wat foto's van de verdeler om de situatie te verduidelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djalexnlDe
ThinkPadd schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:53:
Maak eens wat foto's van de verdeler om de situatie te verduidelijken :)
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/goee7qh0cu5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 20:07
djalexnlDe schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:20:
Sinds paar weken heb ik vloerverwarming laten vrezen. Hoh 10 cm. 5 groepen. Wilo pomp. stand 3
Intergas HRECO 30 , 60 graden aanvoer.

Installateur zij voor vertrek, vloer niet warmer dan 40 graden laten worden, langzaam opbouwen.
Enfin, prima wat bij betreft, maar de vraag waar ik nu mee zit is...

Praten we over de temperatuur van het metertje? (heb 1 metertje aanvoer temperatuur op de verdeler) of van de thermostaat knop van de verdeler...

Want daar zit mijn verschil.. Als ik de thermostaat knop op 30 graden heb, loopt het metertje op de verdeler op naar 18 / 19 graden. Ook voelbaar 18 / 19
Heb ik de thermostaat knop op 40 graden loopt het aanvoer temperatuur metertje naar 25 graden.. Wederom ook voelbaar, zeker geen 40 in ieder geval. Uiteraard als de CV aan het leveren is.

Is dit normaal? dat de thermostaat knop waarde niet overeenkomt met de aanvoer meter?

Voor de verdeler is de aanvoer wel heet genoeg... bijv 55 graden ... vanuit de CV duidelijk voelbaar voor de themostaaknop van de verdeler..

Moet ik de thermostaat knop verder open draaien van de verdeler op moment dat de cv draait? Totdat het metertje bijv 30 en uiteindelijk 40 graden aangeeft? De knop zelf zal dan veel hoger aangeven... denk ik dan zo..

Ik kan dat ook nergens terug vinden. Praat iedereen over de temperatuur van het metertje of de thermostaatknop als men over de temp van de vloer heeft....
Normaliter komen er 5 graden bij per cijfer op de knop bij de vloerverwarmingspomp. Hier staat ie op 4 a 4 1/2. Wij mochten, na onze cementvloer droog was, 1 standje per week er bij knallen.
Je moet inderdaad de kraan niet vol open zetten om het "snel" op te warmen. Vloerverwarming is gewoon wat trager, dus laat de knop (wanneer hij op die temp mag draaien), lekker op 20 a 22 graden staan (hoogstwaarschijnlijk standje 4). Onze pomp heeft een kraan die tot stand 9 ofzo gaat. Dus niet de standaard 5 van de normale radiatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djalexnlDe
ixl85 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:07:
[...]

Normaliter komen er 5 graden bij per cijfer op de knop bij de vloerverwarmingspomp. Hier staat ie op 4 a 4 1/2. Wij mochten, na onze cementvloer droog was, 1 standje per week er bij knallen.
Je moet inderdaad de kraan niet vol open zetten om het "snel" op te warmen. Vloerverwarming is gewoon wat trager, dus laat de knop (wanneer hij op die temp mag draaien), lekker op 20 a 22 graden staan (hoogstwaarschijnlijk standje 4). Onze pomp heeft een kraan die tot stand 9 ofzo gaat. Dus niet de standaard 5 van de normale radiatoren.
Ik begrijp je antwoord niet helemaal, Nogmaals wat ik vraag is:
Als de ketel 50 graden levert, dat voel ik ook voor de thermostaat knop op de aanvoer buis... en je thermostaat knop op je verdeler in mijn geval op 40 a 45graden staat (dit staat tevens op de knop geschreven 40 graden) waarom loopt mijn meter dan niet op naar 40 graden maar blijft deze steken op 25 graden? Die meter zou de aanvoer temperatuur toch weergeven van wat de leidingen in wordt gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EjjE101
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-03 15:00
de temperatuur meter zit op de retourleiding. het water gaat er met 40 graden in en komt met 25 terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djalexnlDe
EjjE101 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:24:
de temperatuur meter zit op de retourleiding. het water gaat er met 40 graden in en komt met 25 terug.
Daar heb ik ook al aan zitten denken... maar dat geloof ik niet, die slangen daaronder zijn duidelijk aanvoer..
Tevens zit er ook maar 1 meter op zoals je op de afbeelding kan zien en die zit op het blok voor aanvoer.. Voelt ook niet als 40 graden.... wat de grond in gaat... Als er een retourmeter op zou zitten dan zou deze boven bij de retourslangen aanwezig moeten zijn.

Onderste slangen zijn aanvoer bij mij, bovenste slangen retour.

Therminon 5000 blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKo1977
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:54
De verdeler mengt 'koud' retourwater met de aanvoer vanuit de ketel. De voeler van de thermostaatknop zit in de aanvoer, dus begrenst de temperatuur die de vloer ingaat. Wil je dus sneller warmer water in je vloer hebben zul je de aanvoer temperatuur vanuit de ketel moeten verhogen.

[ Voor 5% gewijzigd door MaKo1977 op 01-02-2019 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 23:58
Ik had iets vergelijkbaars en het bleek uiteindelijk simpelweg lucht in het systeem te zijn. Vloerverwarming is enorm lastig om goed te ontluchten en als dat niet goed gaat is je flow niet goed en komt de warmte gewoon niet goed je systeem in. Wat ook kan zijn is dat je verdeler helemaal niet goed werkt met 55 graden aanvoer. De verdeler heeft een bepaalde mengverhouding tussen aanvoer- en retourwater om de temperatuur te verlagen van wat je cv levert naar wat de vloer in moet, en als je aanvoertemperatuur te laag is wordt er naar verhouding teveel koude retour bijgemengd en wordt de temperatuur niet hoger. De 2 tips die ik destijds kreeg en bij mij geholpen hebben:

1. Zet tijdelijk de pompsnelheid van de CV hoog en die van de verdeler laag, zet alle radiatoren in huis dicht en maar 1 groep per keer van de vloerverwarming open. Zo worden mogelijke luchtbellen het systeem door gedwongen (wel ff ontluchten bij de verdeler/hoogste punt om de lucht daarna echt weg te krijgen).

2. Als de boel fatsoenlijk doorstroomd: zet de aanvoer van de CV op 80 graden, en haal er steeds 5 graden af totdat de boel niet meer warm wordt. Mijn vloer deed het tot 70 graden aanvoer uitstekend, 65 was matig, en daaronder wilde hij totaal niet meer een fatsoenlijke aanvoertemperatuur mengen. Mocht ik ooit op ltv over willen dan moet ik een andere verdeler die open is of een aanpasbare mengverhouding heeft.

Stap 1 ging bij mij in eerste instantie niet goed, toen heeft de installateur de boel actief ipv neutraal aangesloten en pas toen was er flow genoeg.

Daarnaast komen de temperaturen die staan aangegeven op de knop en de meter sowieso regelmatig niet overeen. Zeker de thermostaatknop is nou niet bepaald digitaal en geijkt. Maar 15+ graden verschil is wat veel ja.

//edit

Nog een tip die bij mij werkte: tijdens stap 1 de thermostaatknop tijdelijk losmaken. Het kan zijn dat de thermostaatknop de aanvoer smoort waardoor je ook bijna geen warme aanvoer vanaf de cv hebt. Niet permanent los laten liggen natuurlijk, je wilt niet je vloer aan brokken stoken.

[ Voor 7% gewijzigd door phYzar op 01-02-2019 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djalexnlDe
phYzar schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:47:
Ik had iets vergelijkbaars en het bleek uiteindelijk simpelweg lucht in het systeem te zijn. Vloerverwarming is enorm lastig om goed te ontluchten en als dat niet goed gaat is je flow niet goed en komt de warmte gewoon niet goed je systeem in. Wat ook kan zijn is dat je verdeler helemaal niet goed werkt met 55 graden aanvoer. De verdeler heeft een bepaalde mengverhouding tussen aanvoer- en retourwater om de temperatuur te verlagen van wat je cv levert naar wat de vloer in moet, en als je aanvoertemperatuur te laag is wordt er naar verhouding teveel koude retour bijgemengd en wordt de temperatuur niet hoger. De 2 tips die ik destijds kreeg en bij mij geholpen hebben:

1. Zet tijdelijk de pompsnelheid van de CV hoog en die van de verdeler laag, zet alle radiatoren in huis dicht en maar 1 groep per keer van de vloerverwarming open. Zo worden mogelijke luchtbellen het systeem door gedwongen (wel ff ontluchten bij de verdeler/hoogste punt om de lucht daarna echt weg te krijgen).

2. Als de boel fatsoenlijk doorstroomd: zet de aanvoer van de CV op 80 graden, en haal er steeds 5 graden af totdat de boel niet meer warm wordt. Mijn vloer deed het tot 70 graden aanvoer uitstekend, 65 was matig, en daaronder wilde hij totaal niet meer een fatsoenlijke aanvoertemperatuur mengen. Mocht ik ooit op ltv over willen dan moet ik een andere verdeler die open is of een aanpasbare mengverhouding heeft.

Stap 1 ging bij mij in eerste instantie niet goed, toen heeft de installateur de boel actief ipv neutraal aangesloten en pas toen was er flow genoeg.

Daarnaast komen de temperaturen die staan aangegeven op de knop en de meter sowieso regelmatig niet overeen. Zeker de thermostaatknop is nou niet bepaald digitaal en geijkt. Maar 15+ graden verschil is wat veel ja.

//edit

Nog een tip die bij mij werkte: tijdens stap 1 de thermostaatknop tijdelijk losmaken. Het kan zijn dat de thermostaatknop de aanvoer smoort waardoor je ook bijna geen warme aanvoer vanaf de cv hebt. Niet permanent los laten liggen natuurlijk, je wilt niet je vloer aan brokken stoken.
Oke kijk nu kom ik ergens. Dank voor je antwoord...Duidelijk verhaal _/-\o_ :

Lucht heb ik er al uit gehaald.

15 graden is idd te veel in mijn situatie.

Als de mengverhouding niet klopt waar het dus nu op lijkt in mijn situatie kan ik:

A. de thermostaatkraan op de verdeler verder open draaien (de getallen negeren) zodat hij minder / bijna niets meer knijpt.. tot er wel 35 / 40 graden verschijnt op het metertje waardoor de CV niet voor de Jan L. 50 graden water levert. Ik pas zelf dus op die manier de mengverhouding aan, en de CV hoeft geen hogere temp te stoken.

(Vind belachelijk om 70 graden water te maken wat uiteindelijk niet wordt doorgelaten mijn systeem in)

B. de pompsnelheid aanpassen en lager zetten, als ik het goed begrijp hoe sneller de pomp, hoe meer koud / retour water er wordt gemengd met het hete water? klopt? Hij staat nu op stand 3

C actief i.p.v. neutraal aansluiten ... wat wordt hiermee bedoeld? Deze therm ken ik nog niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
djalexnlDe schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:22:
[...]

Lucht heb ik er al uit gehaald.
Zou je, ook al denk je dat de lucht eruit is, stap 1 toch eens willen proberen. Mocht het niets uitmaken mag je mij de schuld geven :p maar dan weten we zeker dat je doorstroming hebt. Kamerthermostaat lekker hoog zodat je zeker weet dat er warmte vraag is en dan alle capaciteit lekker op 1 lus. Dan merk je snel of de verdeler en die lus opwarmen.
Als de mengverhouding niet klopt waar het dus nu op lijkt in mijn situatie kan ik:

A. de thermostaatkraan op de verdeler verder open draaien (de getallen negeren) zodat hij minder / bijna niets meer knijpt.. tot er wel 35 / 40 graden verschijnt op het metertje waardoor de CV niet voor de Jan L. 50 graden water levert. Ik pas zelf dus op die manier de mengverhouding aan, en de CV hoeft geen hogere temp te stoken.

(Vind belachelijk om 70 graden water te maken wat uiteindelijk niet wordt doorgelaten mijn systeem in)
Het opendraaien van de thermostaatknop op de verdeler past de mengverhouding niet aan. Je kunt niet echt je aanvoer temperatuur instellen met die knop, het is meer een begrenzer. Zorg eerst dat je sowieso warmte in je vloer krijgt (desnoods veel te veel) en ga dan fine tunen/smoren, niet andersom.
B. de pompsnelheid aanpassen en lager zetten, als ik het goed begrijp hoe sneller de pomp, hoe meer koud / retour water er wordt gemengd met het hete water? klopt? Hij staat nu op stand 3
Ja, dat klopt, maar langzamer zorgt ook voor minder doorstroming door je vloer dus minder warmte aanvoer. De lage pompstand op je verdeler icm een hoge op je ketel is een hulpmiddel voor ontluchten en 'debuggen' en niet persé de uiteindelijk gewenste stand. (Mijn CV heeft overigens een modulerende pomp, de enige manier om die harder te laten pompen is de minimale modulatiestand te verhogen in de ketel parameters)
C actief i.p.v. neutraal aansluiten ... wat wordt hiermee bedoeld? Deze therm ken ik nog niet...
Bij neutraal aansluiten zorgt de pomp van de verdeler voor alle circulatie in de verdeler en vloer, bij actief aansluiten duwt/trekt de CV aanvoer/afvoer mee met de verdeler (en de verdeler-pomp met de CV) dit helpt bijvoorbeeld wanneer de verdeler erg ver van de CV vandaan staat en de CV dus wat meer moeite moet doen om genoeg water bij de verdeler te krijgen. (Bij mijn verdeler wordt hiervoor de retourleiding naar de CV op een andere plek aan de verdeler gemonteerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djalexnlDe
phYzar schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:12:
[...]

Zou je, ook al denk je dat de lucht eruit is, stap 1 toch eens willen proberen. Mocht het niets uitmaken mag je mij de schuld geven :p maar dan weten we zeker dat je doorstroming hebt. Kamerthermostaat lekker hoog zodat je zeker weet dat er warmte vraag is en dan alle capaciteit lekker op 1 lus. Dan merk je snel of de verdeler en die lus opwarmen.

[...]

Het opendraaien van de thermostaatknop op de verdeler past de mengverhouding niet aan. Je kunt niet echt je aanvoer temperatuur instellen met die knop, het is meer een begrenzer. Zorg eerst dat je sowieso warmte in je vloer krijgt (desnoods veel te veel) en ga dan fine tunen/smoren, niet andersom.

[...]

Ja, dat klopt, maar langzamer zorgt ook voor minder doorstroming door je vloer dus minder warmte aanvoer. De lage pompstand op je verdeler icm een hoge op je ketel is een hulpmiddel voor ontluchten en 'debuggen' en niet persé de uiteindelijk gewenste stand. (Mijn CV heeft overigens een modulerende pomp, de enige manier om die harder te laten pompen is de minimale modulatiestand te verhogen in de ketel parameters)

[...]

Bij neutraal aansluiten zorgt de pomp van de verdeler voor alle circulatie in de verdeler en vloer, bij actief aansluiten duwt/trekt de CV aanvoer/afvoer mee met de verdeler (en de verdeler-pomp met de CV) dit helpt bijvoorbeeld wanneer de verdeler erg ver van de CV vandaan staat en de CV dus wat meer moeite moet doen om genoeg water bij de verdeler te krijgen. (Bij mijn verdeler wordt hiervoor de retourleiding naar de CV op een andere plek aan de verdeler gemonteerd)
Zal ff proberen met ontluchten... heb ook een modulerende pomp (nieuwe intergas hreco 30), zal eens kijken of ik de pomp harder kan laten draaien.

Dat met die mengverhouding, als dat zo is, alleen begrenzer is, dan zou het niet uit mogen maken als ik de kraan verder opendraai. Als hij te weinig vermogen heeft zal de temperatuur in de huidige situatie niet verder kunnen oplopen. Loopt de temperatuur wel op dan laat ik hem verder open staan. (met in achterhoofd niet boven de 40 uiteraard).

Zal dit weekend eens ff gaan testen proberen. Super bedankt voor deze tips!

Laatste vraag als men over temp van de vloer heeft, dan praat met dus over de temp van het aanvoer metertje toch? (gemengde water aanvoer / retour) Want men geeft aan , geleidelijk opwarmen naar 40 graden en weer laten afkoelen.. Mijn metertje heeft de 40 nog nooit aangetikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
djalexnlDe schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:45:
[...]

Laatste vraag als men over temp van de vloer heeft, dan praat met dus over de temp van het aanvoer metertje toch? (gemengde water aanvoer / retour) Want men geeft aan , geleidelijk opwarmen naar 40 graden en weer laten afkoelen.. Mijn metertje heeft de 40 nog nooit aangetikt.
Ja, 40 graden is in dat geval de temperatuur van het water in de aanvoerkant van de verdeler. Je vloer zelf moet (afhankelijk van soort vloer en warmtevraag) ergens tussen de 20 en 30 graden zijn (30 is te hoog maar de precieze max is me even ontschoten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan plezier
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-05 23:21
Je moet effe snappen hoe zo'n vloerverwarming werkt.
+ Aan de bovenkant zit een thermostaatknop met een draadje eruit. Dat draadje meet de temperatuur van het water dat naar de slangen in de vloer gaat. Met deze thermostaatknop kan je dus de temperatuur regelen (1 laag / 5 hoog). De leiding van die thermostaatknop komt van je ketel en is dus de warmwater toevoer voor de vloerverwarming.
+ Aan de andere kant van de thermostaatknop zit een inregelafsluiter. Als je erin kijkt zie je een zeskantig gat, waarin een (inbus)sleutel past. Met die inregelafsluiter heeft de installateur de hoeveelheid water afgeregeld zodat niet al het warm water naar je vloerverwarming gaat, maar er ook nog wat voor de rest van het huis over blijft. (niet aankomen dus!)
+ De bovenste vierkante buis is de toevoer van warm water naar de slangen. Voor elke slang zit een handafsluiter waarmee je een slang buiten werking kan zetten. In plaats van handafsluiters kunnen daar ook motortjes (actuaters) op zitten. In dat geval zijn de slangen verdeeld over meerdere ruimtes en kan elke ruimte individueel verwarmd worden. Een thermostaat in zo'n ruimte stuurt dan een of meerdere motortjes aan.
+ De onderste buis is de retour van warm water uit de vloerverwarming slangen en op dat temperatuurmetertje kan je de temperatuur aflezen van het afgekoelde water uit de vloerverwarming. Elke slang is aangesloten op een inregelafsluiter. (dezelfde als eerder beproken). Omdat niet alle slangen precies even lang zijn, zal de ene slang meer weerstand aan het water geven dan de andere slang. Water zoekt de gemakkelijkste weg, dus neemt het liefst de slang met de minste weerstand. Een slang met een hogere weerstand zal dus minder water krijgen. Een slang met een flink hogere weerstand kan mogelijk helemaal geen water meer krijgen en wordt dus niet warm. De installateur heeft met de inregelafsluiters de weerstand over alle slangen precies gelijk gemaakt zodat alle slangen van evenveel warm water worden voorzien. (dus niet aan die inregel afsluiters morrelen!).
+ Het pompje trekt het afgekoelde water uit de onderste vierkante buis en spuugt dat weer uit in de bovenste vierkante buis, waar toevallig ook de toevoer vanuit de ketel op zit. Wanneer de thermostaatknop een lagere temperatuur meet dan dat die ingesteld is (1 tm 5) gaat die open en laat het hete CV water stromen. Dat hete CV water mengt zich in het bovenste vierkante buisje met het afgekoelde water uit de vloerverwarming tot de temperatuur van de thermostaatknop (1tm5) bereikt is en dan sluit de thermostaatknop weer.
Een deel van het opgewarmde water gaat opnieuw de slangen van de vloer in (cirkel rond) en een ander deel gaat via de inregelafsluiter weer naar de ketel om opgewarmd te worden.
+ Bij een nieuwe installatie is het belangrijk om de temperatuur van de vloerverwarming langzaam op te voeren, zodat de slangen de tijd krijgen zich langzaam maar zeker in de vloere zetten. Doe je dat te snel, kan er schade aan de slangen of vloer ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• velzen67
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-12-2020
Beste,

Met interesse las ik dit topic. Ik hen een sport gelijke vraag maar ik heb 2 meters(aan en afvoer neem ik aan?) die beide rond de 30 graden aangeven en de thermostaat knop staat op 55. Hoe krijg ik mijn aanvoer water naar de 35-40 graden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8ygY4tuzHnc4xjcVcnEQMbqgT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WvYqa3vEnTMMTSjbMlMdfAEz.jpg?f=fotoalbum_large
Groet Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 20:32
djalexnlDe schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:45:
[...]

Zal ff proberen met ontluchten... heb ook een modulerende pomp (nieuwe intergas hreco 30), zal eens kijken of ik de pomp harder kan laten draaien.
Dat kan heel makkelijk weet ik uit ervaring. Bij mij is de PWM sturing kapot, daardoor draaide de pomp helemaal niet. Door de rode PWM draad los te nemen uit de brander module draait hij gewoon op 100% altijd.

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

velzen67 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:23:
Beste,

Met interesse las ik dit topic. Ik hen een sport gelijke vraag maar ik heb 2 meters(aan en afvoer neem ik aan?) die beide rond de 30 graden aangeven en de thermostaat knop staat op 55. Hoe krijg ik mijn aanvoer water naar de 35-40 graden?
[Afbeelding]
Groet Joost
Dit is iets voor een eigen topic.... :Y

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.