Dag Tweakers,
Wij wonen momenteel in woning uit de jaren 70 welke wij graag willen gaan verduurzamen.
Nu ben ik vooral benieuwd naar de mogelijkheden die wij hebben en wat slim is om als eerst aan te pakken.
Zelf zaten wij te denken om te beginnen met de kozijnen & beglazing gezien deze wel aan vervanging toe zijn, maar hoe dan verder?
Wij hebben ongeveer 15K budget te besteden om de woning te verduurzamen.
Momenteel heeft de woning de volgende specificaties:
- Dubbelglas beneden (Grote houten kozijnen, rot)
- Enkelglas boven (Houten kozijnen, rot)
- Gevel bestaat uit houten skelet met hierop gevelplaten, minimaal geïsoleerd.
- Dak is geïsoleerd
- De woning is een tussenwoning en wordt verwarmd middels een CV-ketel i.c.m. radiatoren.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
In welke volgorde zouden jullie de woning gaan verduurzamen en waarom?
Wat is wijsheid en waar moet men rekening mee houden?
Ik ben benieuwd naar alle reacties, zelf zie ik namelijk door de bomen het bos niet meer in de zin van wat nou wijsheid is.
Wij wonen momenteel in woning uit de jaren 70 welke wij graag willen gaan verduurzamen.
Nu ben ik vooral benieuwd naar de mogelijkheden die wij hebben en wat slim is om als eerst aan te pakken.
Zelf zaten wij te denken om te beginnen met de kozijnen & beglazing gezien deze wel aan vervanging toe zijn, maar hoe dan verder?
Wij hebben ongeveer 15K budget te besteden om de woning te verduurzamen.
Momenteel heeft de woning de volgende specificaties:
- Dubbelglas beneden (Grote houten kozijnen, rot)
- Enkelglas boven (Houten kozijnen, rot)
- Gevel bestaat uit houten skelet met hierop gevelplaten, minimaal geïsoleerd.
- Dak is geïsoleerd
- De woning is een tussenwoning en wordt verwarmd middels een CV-ketel i.c.m. radiatoren.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
In welke volgorde zouden jullie de woning gaan verduurzamen en waarom?
Wat is wijsheid en waar moet men rekening mee houden?
Ik ben benieuwd naar alle reacties, zelf zie ik namelijk door de bomen het bos niet meer in de zin van wat nou wijsheid is.