graag zou ik wat hulp hebben bij de build van mijn pc, heb 10 jaar geleden voo rheet laats een pc gebouwd met een vriend, maar tussentijds hoop kennis verloren zogezegd, dus ben hier weer heerlijk op beginnersniveau zullen we maar zeggen.
ik wil de build voor gamen gebruiken, momenteel op 1080P maar wil in het komend jaar naar 1440, heb een beetje een base build gevonden, maar ik ben nog niet uit over de cpu en de koeling hiervan en de gpu.
opsomming wat ik tot dusver heb:
Asus TUF gaming GT501 big tower
Asus TUF gaming x670E plus (ik heb al gelezen dat ik zsm de bios update moet doen ivm problemen die er waren)
Be quiet pure power 12M 1000W
Kingston DDR5 Fury renegade 2x 16GB 6400
Samsung 980 pro 1tb ssd (en nog een 2tb volgt)
voor de cpu zat ik zelf t denken aan een ryzen 7900x, en qua koeling nog niet over uit of ik AOI of luchtkoeling erop wil zeetten,
vandaar de vraag wat is het advies?
is het met luchtkoeling te doen met een be Quiet dark rock pro elite?
of de noctua nh- d15?
met de AOI liquid koelers geen idee en geen verstand van, ook zit nog in mijn hoofd dat met de kanst op lkekkage, je ook heel je systeem omzeep kan helpen?
verder
voor de GPU had ik zelf een 4070-ti op het oog.
graag hoor ik wat jullie hierover denken/adviseren,
en ook graag tips bij het assembleren zelf, of dat ik evt met losse onderdelen ook bij wijze van informatique, of iets dergelijks dat kan laten assembleren?
hoor het graag van jullie, en oook voor verdere vragen uiteraard( eerste topic die ik plaats dus excuss voor evt gemis aan informatie).
bij voorbaat dank
ik wil de build voor gamen gebruiken, momenteel op 1080P maar wil in het komend jaar naar 1440, heb een beetje een base build gevonden, maar ik ben nog niet uit over de cpu en de koeling hiervan en de gpu.
opsomming wat ik tot dusver heb:
Asus TUF gaming GT501 big tower
Asus TUF gaming x670E plus (ik heb al gelezen dat ik zsm de bios update moet doen ivm problemen die er waren)
Be quiet pure power 12M 1000W
Kingston DDR5 Fury renegade 2x 16GB 6400
Samsung 980 pro 1tb ssd (en nog een 2tb volgt)
voor de cpu zat ik zelf t denken aan een ryzen 7900x, en qua koeling nog niet over uit of ik AOI of luchtkoeling erop wil zeetten,
vandaar de vraag wat is het advies?
is het met luchtkoeling te doen met een be Quiet dark rock pro elite?
of de noctua nh- d15?
met de AOI liquid koelers geen idee en geen verstand van, ook zit nog in mijn hoofd dat met de kanst op lkekkage, je ook heel je systeem omzeep kan helpen?
verder
voor de GPU had ik zelf een 4070-ti op het oog.
graag hoor ik wat jullie hierover denken/adviseren,
en ook graag tips bij het assembleren zelf, of dat ik evt met losse onderdelen ook bij wijze van informatique, of iets dergelijks dat kan laten assembleren?
hoor het graag van jullie, en oook voor verdere vragen uiteraard( eerste topic die ik plaats dus excuss voor evt gemis aan informatie).
bij voorbaat dank