Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proef
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-09 21:03
sirdanilot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:31:
[...]

Ik had een open sollicitatie verstuurd naar de verffabriek hier op het dorp maar die hadden wel een heel simpel callcenter baantje dus misschien daar dan maar gericht op solliciteren dan.

Maar dan is mijn volgende vraag : deze functie heeft waarschijnlijk een laag salaris en motiveert mij ook niet echt qua uitdaging (heb immers al veel klantenservice werk gedaan ). Hoe kom ik dan toch gemotiveerd over op het sollicitatiegesprek als ik bij voorbaat al niet gemotiveerd ben voor deze functie ?
Ik raad aan om niet op sollicitatiegesprek te gaan als je niet gemotiveerd bent. Tenzij je het sollicitatiegesprek wil gebruiken om jezelf te verkopen voor een andere baan bij hetzelfde bedrijf natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:54
sirdanilot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:47:
Enige alternatief is in het dorp hiernaast maar dan moet ik tot volgende week wachten.
12 km in het buitengebied is niet ver, als je dat al 'slecht geregeld' vindt leg je de lat imo behoorlijk hoog.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
hoevenpe schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:50:
[...]

12 km in het buitengebied is niet ver, als je dat al 'slecht geregeld' vindt leg je de lat imo behoorlijk hoog.
Als je auto kan rijden is dat niet ver, nee. Wel als je dat niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
proef schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:49:
[...]

Ik raad aan om niet op sollicitatiegesprek te gaan als je niet gemotiveerd bent. Tenzij je het sollicitatiegesprek wil gebruiken om jezelf te verkopen voor een andere baan bij hetzelfde bedrijf natuurlijk.
Om deze reden leek een open sollicitatie mij ook zinvoller maar ook hierop geen reactie vooralsnog. Telefonisch kreeg ik niemand te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:59
hoevenpe schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:50:
[...]

Dit ja, en er is dus zelfs nog dichterbij: maar dan moet ie een week wachten. Een hele week, tjonge jonge! Dat is echt een enorm probleem,die ene week, gezien hij nu al maanden thuiszit.
Maar goed, mensen, allemaal fantastische adviezen maar dit is gewoon kansloos. TS heeft hier op tweakers al een batterij vergelijkbare topics lopen die ook allemaal op hetzelfde uitlopen en is inmiddels gebanned op Fok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Citroentjuh schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:53:
[...]

Dit ja, en er is dus zelfs nog dichterbij: maar dan moet ie een week wachten. Een hele week, tjonge jonge! Dat is echt een enorm probleem,die ene week, gezien hij nu al maanden thuiszit.
Maar goed, mensen, allemaal fantastische adviezen maar dit is gewoon kansloos. TS heeft hier op tweakers al een batterij vergelijkbare topics lopen die ook allemaal op hetzelfde uitlopen en is inmiddels gebanned op Fok.
Als je al maanden thuis zit is een week wachten op het werkcafé inderdaad wel een probleem ja.

En wat heeft je laatste zin precies te maken met dit topic ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:59
sirdanilot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:55:
[...]
En wat heeft je laatste zin precies te maken met dit topic ?
1 woord: alles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

sirdanilot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:47:
[...]

Ik heb toch niet gezegd dat ik er niet heen ga ? Maar waarom moet het in een dorp 12 kilometer verderop. Er is niks in mijn dorp en dat is ook geen gehucht meer dan 25 duizend inwoners en geen werkcafé geen niks. Ik vind het ongelooflijk slecht geregeld.

Enige alternatief is in het dorp hiernaast maar dan moet ik tot volgende week wachten.
Jij maakt ook echt óveral een probleem van he? 12 km is toch niks joh, ik denk dat er miljoenen Nederlanders blij zouden zijn als ze hun werk op 12 km zouden hebben zitten. En daar moet je dagelijks heen, jij maar 1x. Nee, het is inderdaad veel logischer dat ze jou eerst hadden gebeld over waar je precies woont, zodat ze exact dáár een peperduur werkcafé neer kunnen gaan zetten. 8)7

(Even FYI: het werkloosheidcijfer is ong. 3,6% momenteel. Op 25.000 inwoners, waarvan een deel niet in de leeftijdscategorie valt om te werken, gaat het dus om zo'n 600-800 werkzoekenden. Dat zijn er 3-4 per dag verdeeld over 200 werkdagen, maar waarschijnlijk nog veel minder omdat een groot deel niet eens het werkcafé nodig heeft; écht veel te weinig om zo'n werkcafe voor in de lucht te houden.)

[ Voor 19% gewijzigd door Icephase op 06-12-2023 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
sirdanilot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:35:
[...]

Ja dat kan maar vind je afwasser in een restaurant qua carrière een goede opvolging na een functie als Sales Engineer ?
In principe niet, maar als ik het goed begrijp heb je nu geen baan of inkomsten en moet je wel eten.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• hoevenpe
sirdanilot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:52:
Niet vervelend bedoeld maar mijn kinderen fietsen dat dagelijks naar de middelbare school.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

[...]

Is exáct even ver. Stel je niet aan.

Is het leuk om 12 km door kou en regen te fietsen? Nee. Is het een probleem als je graag een leuke passende baan wilt? NEE. Maak dat er dan ook niet van.

[ Voor 25% gewijzigd door Icephase op 06-12-2023 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
W1ck1e schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:57:
[...]
In principe niet, maar als ik het goed begrijp heb je nu geen baan of inkomsten en moet je wel eten.
Ik kom nog niet om van de honger en je bent het er mee eens dat het qua carrière niet echt een goede zet is dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[...]

En je kan geen auto rijden want? Want allicht dat ik te snel heb gelezen de laatste uren maar ik lees nergens dat je geen rijbewijs kan/mag halen ondanks "je aandoening". Ook hier geldt natuurlijk wel; er zal wat geld en tijd tegenaan moeten om een rijbewijs te halen (en soms daarna ook handig om wat ervaring zelf op te doen in een auto). Kansen creeer je of je spreekt met anderen uit hoe of welke grenzen je ervaart zodat anderen kunnen meedenken om een kans (op werk, geluk, vakantie, etc) te creeeren samen met jou. Echter, zoals we een beetje met rode draad bezig zijn: elke kans die is er is (of lijkt te zijn) sla je plat of het is teveel moeite om er iets mee te doen.

Zelf ben ik nog steeds zoekende naar wat er mis gaat; ik lees dat je recruiters niet kent of niet kan bereiken. Dat je op sollicitaties gaat/bent die niet bij je passen. Dat "anderen" je geen kans geven omdat je op functie X geen / onvoldoende ervaring hebt. En ja, het zal wel erg motiverend of seminar-achtig klinken maar als een salesmanneke zichzelf onvoldoende kan/weet te verkopen als medewerker, wat moet een werkgever dan bieden als je blijkbaar onvoldoende gekwalificeerd bent in hun ogen? Je moet jezelf vertegenwoordigen en niet (blind) vertrouwen dat 13-in-een-dozijn recruiter "even" voor jou de beste baan vindt en daarna 24/7 direct jou te woord kan staan?

Aanname: je komt zelf met het voorbeeld dat een salesfunctie in de ICT niet doorgaat bij gebrek aan ervaring. In plaats dat je dan voor ons en voor jezelf exact post en uitlegt wat voor type sales het was, wat het produkt precies inhoudt, etc. Nee, je post "ze vinden dat ik te weinig ervaring heb". Ja, duh. Ik ben ICT'er (al een jaartje of 25) en zelfs ik vind het soms nog moeilijk om 30 produkten van merk A (zeg even Microsoft) op de goede manier te plaatsen in een technisch portfolio (wat kan ik er als ICT'er mee). Nogal wiedes dat je dan exact op de hoogte moet zijn, als sales, van de exacte ins & outs van 1 of 30 van die produkten. En als je dan amper tot nooit in de ICT gewerkt hebt, maakt het mij ook weinig uit hoeveel inzet je toont; je gaat morgen niet voor 2 ton aan produkt 4 weten te slijten bij niemand niet.

TL;DR: wat zijn jouw goede kanten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ik heb jaren geleden in een sales engineer / technical pre-sales / geef het een naam rol gezeten. Mijn achtergrond is informatica en ik heb altijd sterk in de technische hoek gezeten en zit nu weer in een 'pure' software engineer rol gezeten.

Wat er van mij verwacht werd was dat ik niet alleen technische vragen kon beantwoorden bij een klant, maar dat ik daar vooral binnen de organisatie op zoek ging naar problemen waarvan de klant niet eens wist dat wij ze voor 'em op kunnen lossen. En dat is de kern van de overlap tussen sales en engineer; dat je zowel probleemoplossend vermogen hebt als ook een sales insteek dat je zelf initiatief neemt.

Dit is echt niet lullig bedoeld, ik zeg het omdat je het moet horen: het zelf initiatief nemen is echt volkomen afwezig lijkt het. Je kunt geen "sales" rol hebben en op enige manier terughoudend zijn in het nemen van initiatief. Je lijkt ongeveer bang om de telefoon op te nemen om gewoon die recruiter te bellen en vragen of je meer feedback kan krijgen. Wat er van mij verwacht werd was dat ik de klant opbel om een meeting te schedulen waar ik dan een presentatie ging geven over hoe ze nog beter gebruik konden maken van ons product.

Het is volledig aan jou om te bedenken of je echt serieus moeite wil gaan doen om hierin te veranderen, of om ervoor de kiezen of je niet gewoon beter een andere richting in kan gaan met je carriere.

En tenslotte; voor dit soort rollen is een auto gewoon een must. Het is niet nuttig om hier lang over te gaan discussieren; de meeste bedrijven zullen gewoon niet het gesprek aangaan als je niet op deze manier flexibel bent in je vervoer.

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

TS is selectief met reageren en lijkt niet op zoek naar een oplossing.

TS, Ga voor een IT gerelateerde ondersteunende oplossing en groei vanuit daar door. Wat je daar voor nodig hebt is een goede motivatie en dat je energie uit straalt. Dus ga daar aan werken en dan solliciteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sirdanilot
MAX3400 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:12:
[...]

En je kan geen auto rijden want? Want allicht dat ik te snel heb gelezen de laatste uren maar ik lees nergens dat je geen rijbewijs kan/mag halen ondanks "je aandoening". Ook hier geldt natuurlijk wel; er zal wat geld en tijd tegenaan moeten om een rijbewijs te halen (en soms daarna ook handig om wat ervaring zelf op te doen in een auto). Kansen creeer je of je spreekt met anderen uit hoe of welke grenzen je ervaart zodat anderen kunnen meedenken om een kans (op werk, geluk, vakantie, etc) te creeeren samen met jou. Echter, zoals we een beetje met rode draad bezig zijn: elke kans die is er is (of lijkt te zijn) sla je plat of het is teveel moeite om er iets mee te doen.

Zelf ben ik nog steeds zoekende naar wat er mis gaat; ik lees dat je recruiters niet kent of niet kan bereiken. Dat je op sollicitaties gaat/bent die niet bij je passen. Dat "anderen" je geen kans geven omdat je op functie X geen / onvoldoende ervaring hebt. En ja, het zal wel erg motiverend of seminar-achtig klinken maar als een salesmanneke zichzelf onvoldoende kan/weet te verkopen als medewerker, wat moet een werkgever dan bieden als je blijkbaar onvoldoende gekwalificeerd bent in hun ogen? Je moet jezelf vertegenwoordigen en niet (blind) vertrouwen dat 13-in-een-dozijn recruiter "even" voor jou de beste baan vindt en daarna 24/7 direct jou te woord kan staan?

Aanname: je komt zelf met het voorbeeld dat een salesfunctie in de ICT niet doorgaat bij gebrek aan ervaring. In plaats dat je dan voor ons en voor jezelf exact post en uitlegt wat voor type sales het was, wat het produkt precies inhoudt, etc. Nee, je post "ze vinden dat ik te weinig ervaring heb". Ja, duh. Ik ben ICT'er (al een jaartje of 25) en zelfs ik vind het soms nog moeilijk om 30 produkten van merk A (zeg even Microsoft) op de goede manier te plaatsen in een technisch portfolio (wat kan ik er als ICT'er mee). Nogal wiedes dat je dan exact op de hoogte moet zijn, als sales, van de exacte ins & outs van 1 of 30 van die produkten. En als je dan amper tot nooit in de ICT gewerkt hebt, maakt het mij ook weinig uit hoeveel inzet je toont; je gaat morgen niet voor 2 ton aan produkt 4 weten te slijten bij niemand niet.

TL;DR: wat zijn jouw goede kanten?
Het CBR heeft mij afgekeurd voor rijbewijs B. Ik kan nu dus wel rijlessen doen maar mag geen rijexamen afleggen. Ik kán overigens wel auto en motor rijden maar mag dit dus niet zonder rijbewijs. In Thailand heb ik bijvoorbeeld zonder rijbewijs motor gereden. Dat hoef je in NL niet te proberen.

Qua recente afwijzingen :

Ict support functie : afgewezen wegens te weinig Linux ervaring. Ik heb gewoon een cursus Linux gedaan en dat komt ook regelmatig km te hoek kijken in mijn laatste twee functies. Ook fysiek op gesprek geweest (ook anderhalf uur enkele reis ), afwijzing wegens te weinig ervaring. Hadden ze dat niet van tevoren kunnen zien ?

Ict systeembeheer functie : ook hier afgewezen wegens te weinig ervaring in systeembeheer. Nogmaals, waarom mij dan op gesprek laten komen ? Ik heb als Sales Engineer ervaring met PoCs etc. maar men wilde ervaring met dagelijks beheer. Tsja waarom laat je me dan op een gesprek komen, je weet toch wel dat een sales engineer geen dagelijks beheer doet.

Technische sales in de ict : dus dit verhaal van te weinig commerciële mentaliteit , te langzaam praten en te weinig ervaring in logistieke sector. Dit na maarliefst 3 gesprekken...

Wat ik hier concreet aan kan verbeteren is mij op dit moment dus niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
sirdanilot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:12:
[...]

Ik kom nog niet om van de honger en je bent het er mee eens dat het qua carrière niet echt een goede zet is dus.
Als je spaargeld op is komt die honger vanzelf wel. Het is geen goede zet als je wel keuze zou hebben. Een toekomstige werkgever zou ook kunnen denken: nou, dat is iemand die wil werken en in staat over zijn eigen ego heen te stappen. Die weet van aanpakken. Geen enkele baan is iets om je voor te schamen. Behalve dan aktiviteiten in de criminaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Hann1BaL schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:18:
TS is selectief met reageren en lijkt niet op zoek naar een oplossing.

TS, Ga voor een IT gerelateerde ondersteunende oplossing en groei vanuit daar door. Wat je daar voor nodig hebt is een goede motivatie en dat je energie uit straalt. Dus ga daar aan werken en dan solliciteren.
Op welke berichten wil je graag dat ik alsnog reageer ? Dan ga ik dat doen.

Waaruit blijkt dat ik niet op zoek ben naar een oplossing ?

Tot nu toe ben ik voor it gerelateerde support functies ook alleen maar afgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
W1ck1e schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:20:
[...]
Als je spaargeld op is komt die honger vanzelf wel. Het is geen goede zet als je wel keuze zou hebben. Een toekomstige werkgever zou ook kunnen denken: nou, dat is iemand die wil werken en in staat over zijn eigen ego heen te stappen. Die weet van aanpakken. Geen enkele baan is iets om je voor te schamen. Behalve dan aktiviteiten in de criminaliteit.
Ik denk dat het met die honger wel mee zal vallen hoor het is hier geen Amerika. Ik zoek vooral naar een betere carrière en niet naar tips om niet van de honger om te komen want dat lukt me nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Hydra schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:18:
Ik heb jaren geleden in een sales engineer / technical pre-sales / geef het een naam rol gezeten. Mijn achtergrond is informatica en ik heb altijd sterk in de technische hoek gezeten en zit nu weer in een 'pure' software engineer rol gezeten.

Wat er van mij verwacht werd was dat ik niet alleen technische vragen kon beantwoorden bij een klant, maar dat ik daar vooral binnen de organisatie op zoek ging naar problemen waarvan de klant niet eens wist dat wij ze voor 'em op kunnen lossen. En dat is de kern van de overlap tussen sales en engineer; dat je zowel probleemoplossend vermogen hebt als ook een sales insteek dat je zelf initiatief neemt.

Dit is echt niet lullig bedoeld, ik zeg het omdat je het moet horen: het zelf initiatief nemen is echt volkomen afwezig lijkt het. Je kunt geen "sales" rol hebben en op enige manier terughoudend zijn in het nemen van initiatief. Je lijkt ongeveer bang om de telefoon op te nemen om gewoon die recruiter te bellen en vragen of je meer feedback kan krijgen. Wat er van mij verwacht werd was dat ik de klant opbel om een meeting te schedulen waar ik dan een presentatie ging geven over hoe ze nog beter gebruik konden maken van ons product.

Het is volledig aan jou om te bedenken of je echt serieus moeite wil gaan doen om hierin te veranderen, of om ervoor de kiezen of je niet gewoon beter een andere richting in kan gaan met je carriere.

En tenslotte; voor dit soort rollen is een auto gewoon een must. Het is niet nuttig om hier lang over te gaan discussieren; de meeste bedrijven zullen gewoon niet het gesprek aangaan als je niet op deze manier flexibel bent in je vervoer.
Ok dus een andere richting ingaan qua carrière , heb je daar dan ook nog suggesties voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

sirdanilot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:21:
[...]

Op welke berichten wil je graag dat ik alsnog reageer ? Dan ga ik dat doen.

Waaruit blijkt dat ik niet op zoek ben naar een oplossing ?

Tot nu toe ben ik voor it gerelateerde support functies ook alleen maar afgewezen.
Hierboven heb je toch ineens gereageerd op het eerdere advies.

Ja ga dan helpdesk support doen. Je wordt een keer afgewezen en dan probeer je het nog een keer.
Misschien niet je intentie, maar je posts lezen een beetje als: Ik heb het een keer geprobeerd en ben het niet geworden DUS hoef ik dat nooit meer te proberen.

Een helpdeskfunctie is doorgaans breder en minder diepe technische kennis vereist en kan een mogelijkheid zijn.

Sowieso betekent 1 of 2 afwijzingen niet dat die richting nooit iets gaat worden. Wat doe je om te zorgen dat het gebrek aan ervaring weg te poetsen?
Meestal 2 opties: doe ervaring op (kan ook thuis)
Of zoek functies die minder technische eisen hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
sirdanilot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:24:
Ok dus een andere richting ingaan qua carrière , heb je daar dan ook nog suggesties voor ?
Er zijn ook helpdesk functies of functioneel beheer e.d. waar je minder diepe technische expertise nodig hebt. Je moet vooral breder gaan kijken en meer gaan solliciteren. Je zit niet in de positie om erg picky te zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:07

RoamingZombie

Watching the sheeple...

[...]

Man, stel je niet zo aan. Ik loop die afstanden dagelijks voor de lol (heb ook geen rijbewijs). Als je 12 km zo'n probleem vindt dan is alles een probleem. Het klinkt alsof je niets gewend bent. Overal heb je al een oordeel of aanname over en daardoor sluit je bij voorbaat dingen al uit.

Wat je nodig hebt is een mentaliteits-verandering (of een draai om je oren, whatever works).
[...]

Niets doen is een nog slechtere zet.

[ Voor 19% gewijzigd door RoamingZombie op 06-12-2023 13:30 ]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

sirdanilot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:19:
[...]
Ict support functie : afgewezen wegens te weinig Linux ervaring. Ik heb gewoon een cursus Linux gedaan en dat komt ook regelmatig km te hoek kijken in mijn laatste twee functies. Ook fysiek op gesprek geweest (ook anderhalf uur enkele reis ), afwijzing wegens te weinig ervaring. Hadden ze dat niet van tevoren kunnen zien ?

Ict systeembeheer functie : ook hier afgewezen wegens te weinig ervaring in systeembeheer. Nogmaals, waarom mij dan op gesprek laten komen ? Ik heb als Sales Engineer ervaring met PoCs etc. maar men wilde ervaring met dagelijks beheer. Tsja waarom laat je me dan op een gesprek komen, je weet toch wel dat een sales engineer geen dagelijks beheer doet.

Technische sales in de ict : dus dit verhaal van te weinig commerciële mentaliteit , te langzaam praten en te weinig ervaring in logistieke sector. Dit na maarliefst 3 gesprekken...

Wat ik hier concreet aan kan verbeteren is mij op dit moment dus niet duidelijk.
NOFI maar ik zou jouw CV wel eens willen zien; heb het vermoeden dat (logischerwijs) een recruiter bepaalde termen snel verhaspelt en daarmee een match heeft op een bepaalde functie. Maar die match het net zo goed door ChatGPT gemaakt kunnen worden om in jouw CV 5 termen staan en die matchen dan met 3 termen in een vacature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Het CBR heeft mij afgekeurd voor rijbewijs B. Ik kan nu dus wel rijlessen doen maar mag geen rijexamen afleggen. Ik kán overigens wel auto en motor rijden maar mag dit dus niet zonder rijbewijs. In Thailand heb ik bijvoorbeeld zonder rijbewijs motor gereden. Dat hoef je in NL niet te proberen.
Hopelijk niet nee. Maar mag je bijvoorbeeld wel een scooter rijden? Daarmee kom je ook een heel eind. (Even los van dat 12km nou niet zo problematisch op de fiets moet zijn).

Zoals in één van je vele vorige topics al was gezegd: Je stelt zelf dat je niet een glas halfleeg persoon bent, maar een glas helemaal leeg persoon. En je schreef dat je gewoon jezelf bent bij een sollicitatiegesprek. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben dat je nooit voorbij de sollicitatiegesprekken komt? Voor ze met je praten denken ze: Hij mist wat ervaring, maar als het de juiste persoon is, dan komt dat wel goed. Na het gesprek denken ze vooral dat je ervaring mist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dakracs
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-09 12:27
Misschien moet je maar effe doorgaan tot honger wel een probleem is, dan ben je misschien wat minder moeilijk.

Je verdient nu 0, van wat ik gelezen heb had je beetje mazzel dat je goed verdiende in je vorige baan en nu is het duidelijk dat je niet de skills bezit voor de baan die je eigenlijk denkt te verdienen.

McDonalds zoekt waarschijnlijk nog mensen, voldoende callcenter jobs die mensen zoeken en als je echt je best doet (lees minimale effort) dan vind je best wel IT helpdesk functies waarbij Linux kennis niet nodig is (lees, de meeste).

Ik denk oprecht dat je moet solliciteren alsof je 0 ervaring hebt en dus echt minder kieskeurig moet zijn qua looneisen. Denk dat reizen ook wel gewoon een ding zal zijn als je echt in een dorp woont en dat is dan jammer dat je geen rijbewijs mag en dat het OV duur is, maar misschien heb je wel geluk en komt je nieuwe werkgever je tegemoet in die kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Koop sowieso een e-bike, dan is 12 km geen probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Begin gewoon een eigen bedrijf je weet toch alles al beter, en dan huur je gewoon een chauffeur in om je rond te rijden heb je zelf ook geen rijbewijs nodig win-win.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

hoevenpe schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:43:
Haha, hier moet ik wel om lachen eigenlijk... jouw voorstel is dus eigenlijk dat TS een uitgave doet van rond de € 2.500 terwijl hij € 0 aan inkomen heeft? Dát lijkt me nou ook weer het andere uiterste van 'investeren in jezelf' :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proef
[...]

Het is nog minder goed voor je carriere als je werkloos thuis blijft zitten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
En inmiddels zijn we weer 6 pagina's vol goede tips verder en TS zit hier nog steeds zijn vingers blauw te typen in plaats van echt actie te ondernemen.
Ik zou zeggen: Zwelg vooral verder in zelfmedelijden, onderneem niks dan heb ik over 6 maanden nog wel een kartonnen doos voor je, mocht je op straat komen te staan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 13:21

Nullifiel

╞═══════╡

Omg dude, @sirdanilot 12km fietsen te ver... dat is geen reden, dat is een drogreden om lekker actieloos te blijven mijmeren in je sorus.

Je komt over alsof je enorm negatief in het leven staat. Als je ook zo tijdens sollicitaties overkomt is het geen wonder dat je vaak wordt afgewezen.

Trek jezelf uit die spiraal of laat je eruit trekken.

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nouja, ik kan begrijpen dat glazenwasser worden terwijl je eigenlijk in de IT of whatever wil werken misschien niet de slimste zet is, al kan het ook weinig kwaad denk ik.

Echter, zet dan concrete stappen om een baan te vinden in de sector waar je wél wil werken. En die worden nu ook niet echt gezet.

Het is allemaal niet goed of het deugt niet.

En tja, je uitstraling is waarschijnlijk ook gewoon een probleem, precies wat @Sissors zegt. Als je ook maar 10% van de uitstraling die je in dit topic hebt, in een sollicitatiegesprek laat zien, dan weet de gemiddelde baas niet of hij nou moet lachen of moet huilen na een gesprek met jou. Zó pessimistisch, stug, koppig en niet meewerkend zal hij/zij niet vaak zien.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
MAX3400 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:29:
[...]

NOFI maar ik zou jouw CV wel eens willen zien; heb het vermoeden dat (logischerwijs) een recruiter bepaalde termen snel verhaspelt en daarmee een match heeft op een bepaalde functie. Maar die match het net zo goed door ChatGPT gemaakt kunnen worden om in jouw CV 5 termen staan en die matchen dan met 3 termen in een vacature.
Ik deel mijn cv als je me met een tip aan een baan kan helpen stuur indat geval een pb !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Icephase schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:50:
Haha, hier moet ik wel om lachen eigenlijk... jouw voorstel is dus eigenlijk dat TS een uitgave doet van rond de € 2.500 terwijl hij € 0 aan inkomen heeft?
Een (goedkope) e-bike kan je reikwijdte behoorlijk vergroten, zonder auto lijkt me dat een no-brainer.

Maximaal 12km is best beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Nullifiel schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:00:
Omg dude, @sirdanilot 12km fietsen te ver... dat is geen reden, dat is een drogreden om lekker actieloos te blijven mijmeren in je sorus.

Je komt over alsof je enorm negatief in het leven staat. Als je ook zo tijdens sollicitaties overkomt is het geen wonder dat je vaak wordt afgewezen.

Trek jezelf uit die spiraal of laat je eruit trekken.
Ik ga er wel heen maar niet met heel veel motivatie en enthousiasme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
hoevenpe schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:04:
[...]

Een (goedkope) e-bike kan je reikwijdte behoorlijk vergroten, zonder auto lijkt me dat een no-brainer.

Maximaal 12km is best beperkt.
Ik wil graag zo een dure fiets via mijn werkgever kopen dan kan je deze aftrekken van de belasting. Ik heb nu een barrel van marktplaats dat nog net niet uit elkaar tyft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:41
sirdanilot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:42:
[...]

Als men dan naar mijn arbeidsverleden kijkt zien ze "die verdiende tot maart dit jaar 60 k Bruto per jaar" en dan lijkt het me niet aannemelijk dat ik een dusdanige arbeidsbeperking heb dat ik niet zelfstandig het minimumloon kan verdienen.

Of ik moet zaken gaan verzwijgen en liegen wat alleen maar tot nog meer problemen gaat leiden.
Dat is situationeel. Nu heb je toch geen baan? Als dat komt door een arbeidsbeperking waardoor het moeilijk is om een baan te behouden of te vinden, dan zou je je daarop kunnen beroepen en wat je daarvoor hebt verdiend maakt geen bal uit. Het is een hulpmiddel, geen verplichting.

En nee... Natuurlijk moet je niet liegen, dat is frauderen en ook al zou je proberen te liegen, het traject is intensief en je moet door middel van een gesprek met het UWV jezelf laten keuren. Dat is niet iets waar je zomaar aan kan komen door leugens te vertellen.

Als je geen arbeidsbeperking hebt met een duur van minimaal 6 maanden, dan kan je daar niet in aanmerking voor komen.

Tja... Dan is het de WW of bijstand en ook het werkcafé om je te helpen met het vinden van werk. Ik zou grondig onderzoeken hoe je jezelf opstelt in sollicitatiegesprekken en kijken welke punten je kan verbeteren. Je sterke en zwakke punten.

Van mezelf weet ik dat ik niet goed ben in het verkopen van mezelf en ik ben echt geen people person. Ik ben bang dat ik mensen later teleurstel als ik eerst in het gesprek vol vertrouwen mezelf verkoop. Daarom aarzel ik als mensen mij het zouden vragen. Terwijl ik mensen ken die ja knikken en ze zich pas zorgen gaan maken als het zich voordoet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:24

Kheos

FP ProMod
sirdanilot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:04:
[...]

en je schrikt dat ze je niet aannemen? 8)7
je steekt al je bruggen in brand en schiet jezelf in de voet en dan klaag je nog ook?
wat een lef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
[...]

Dat is natuurlijk wel een goed selling point. "ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in". ;)
En je gesprekspartner denkt dan als hij dat ziet, "deze tijd krijg ik nooit terug en hier heb ik eigenlijk helemaal geen tijd voor".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:43:
Begin gewoon een eigen bedrijf je weet toch alles al beter, en dan huur je gewoon een chauffeur in om je rond te rijden heb je zelf ook geen rijbewijs nodig win-win.
Ik wil best graag een eigen bedrijf beginnen. Ik begin dan echter altijd met "welk product of welke dienst ga ik verkopen ?" En dan weet ik daar het antwoord niet op.

Bijvoorbeeld ja ik kan oliebollen bakken maar er staat al een kraam hier in het dorp. En hoe ga ik de kar dan vervoeren zonder rijbewijs etc.

En daarom dus dat ik nooit begonnen ben met ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 13:21

Nullifiel

╞═══════╡

[...]

En waarom niet met heel veel motivatie en enthousiasme?

Omdat ze het niet goed geregeld hebben waardoor je 12km moet fietsen? Je hebt toch een baan nodig? Zie je mogelijkheden en benut ze!
Of omdat je er geen vertrouwen in hebt dat je daar iets kan vinden? Heb vertrouwen in jezelf!
Of omdat je geen zin hebt om werk te zoeken? Dan maak je maar zin, je bent werkloos. Je hebt geen vakantie!
Of had je andere redenen?

Jij ziet jezelf als een salespersoon? Trek dan alles uit de kast om voor elkaar te krijgen wat je wilt!

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
sirdanilot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:06:
Ik wil graag zo een dure fiets via mijn werkgever kopen dan kan je deze aftrekken van de belasting. Ik heb nu een barrel van marktplaats dat nog net niet uit elkaar tyft.
Ik wil ook een hele hoop...

Voor 1000-1200 euro heb je een nette ebike van de Aldi of Lidl, waarom is dat niet goed genoeg?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 16:36
Ik heb het topic door zitten lezen, en ik moet zeggen dat ik bijna het gevoel heb dat de TS ons een beetje aan het trollen is met zijn reacties.

Mijn advies:

- ga naar een uitzendbureau en kijk of ze je een test kunnen laten doen met wat je wel kunt en leuk vind
- kijk in de buurt naar bedrijven, die niet te ver fietsen zijn.... en kijk wat voor functies er beschikbaar zijn
- ga aub niets in de sales doen, aan de hand van je houding in het topic, je antwoorden en complete niet zichtbare enthousiasme om ook maar iets aan te pakken met 2 handen als het even niet mee zit is sales niets voor je.
- Start op een helpdesk en ga daar je ervaring op doen, kijk of je daarna kunt groeien

Na alle reacties in dit topic kan er eigenlijk niets zinnigs meer toegevoegd worden zolang je niet zelf pro-actief aan de gang gaat met uitzoeken wat je nu met je leven wilt.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Er is maar 1 vraag: wat zou je willen?

Meer niet.

Probeer daar voor jezelf (niet voor ons) eens een zo helder en gedetaileerd mogelijk antwoord op te geven.

Wil je gewoon werk, maakt niet uit wat: schrijf je in bij een uitzendbureau en pak alles aan wat je krijgt.

Wil je in een bepaalde richting: probeer dan eens kennis te maken met wat kleinere bedrijven. Vraag of ze werk voor je hebben, of vraag om een aantal dagen stage om uit te zoeken wat jouw ligt.

Daar waar je solliciteert draaien ze blijkbaar om de hete brij heen. Men zit met tekorten en probeert echt er achter te komen of ze het met jou ook maar een een manier werkend gaan krijgen. Ze duwen hun twijfels weg om in een 2e en een 3e gesprek toch weer te kijken of het echt niet passend te maken is. En de conclusie is dan: je hebt niet de gewenste ervaring, maar de persoon is ook niet wat dat goed kan maken.

Dat eerste is het gevecht van veel starters. Het 2e is een probleem van houding. Hier kan je alleen uit komen met therapie of mensen die echt heel duidelijk tegen je durven zijn.

We kunnen hier uren lang allerlei tips gaan posten, waarna je blijkbaar vindt dat je in de verdediging moet schieten.

Pak eens een paar tips die je hierboven las en die je wel aanspreken.

Zeg eens wat je gaat proberen. Zeg eens wat je hoopt er mee te bereiken en wat je gaat doen als de uitkomst toch anders is.

En eerlijk: een eerdere baan van mij stopte. Tot ik daar echt klaar was had ik nog flink wat maanden. In die tijd stuurde ik heel veel sollicitaties die vaak niets opleverden of waar niet eens reactie of een afwijzing op kwam. Dit hoort er dus bij.

Mijn advies: ga niet op die ene kans wachten. Solliciteer tot iedereen inclusief jijzelf er gek van bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

sirdanilot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:06:
[...]

Dat werkt niet (meer) zo.

Er zijn 2 mogelijkheden: een lease-fiets of een verstrekking/fiets via de WKR.
Voor de lease-fiets geldt wanneer er (ook) sprake is van privégebruik ,zoals ik in jouw geval inschat, 7% bijtelling voor die fiets. Jij betaalt dan dus extra belasting, maar je hoeft niks voor de fiets zelf te betalen - die betaalt de werkgever volledig.

Als je een fiets via de WKR kunt aanschaffen, telt dat in principe als loon in natura waarover de werkgever loonheffing moet inhouden. Alleen, vanuit de WKR is er een vrije ruimte/drempel. Als de werkgever daar onder blijft (1,2% van het totale fiscale loon van de werkgever) is er niks aan de hand. Daarboven, betaalt de werkgever maar liefst 80% (extra) belasting. Niet alleen fietsen tellen mee, maar álle loon in natura, dus kerstpakketten, feestjes, bijeenkomsten met een niet-zakelijk karakter, vergoeding voor lunch etc. Heel veel werkgevers vergoeden daarom 'slechts' een deel van de kosten van een fiets, de rest betaal jij zelf.

Reken er dus niet op dat als je straks een baan hebt, de werkgever je met een splinternieuwe e-bike staat op te wachten. Dat kost 'm gewoon geld.

[ Voor 58% gewijzigd door Icephase op 06-12-2023 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
sirdanilot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:08:
[...]

Ik wil best graag een eigen bedrijf beginnen. Ik begin dan echter altijd met "welk product of welke dienst ga ik verkopen ?" En dan weet ik daar het antwoord niet op.

Bijvoorbeeld ja ik kan oliebollen bakken maar er staat al een kraam hier in het dorp. En hoe ga ik de kar dan vervoeren zonder rijbewijs etc.

En daarom dus dat ik nooit begonnen ben met ondernemen.
Wat een goed idee! Overal hebben ze tekort aan pesoneel. En met kerst en oud en nieuw op komst kunnen oliebollen kramen iedereen gebruiken die zich aanbiedt. Dus ga vragen bij de kraam of je daar kan helpen. Stel: ze werken je 2 tot 3 dagen in, desnoods gratis en vervolgens help je ze met kerst en de oud en nieuw week.

Wat brengt het jou: Niet alleen het bakken, maar juist ook voor de contacten goed en ook goed om het sociale meer te oefenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Viper_4111 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:12:
Ik heb het topic door zitten lezen, en ik moet zeggen dat ik bijna het gevoel heb dat de TS ons een beetje aan het trollen is met zijn reacties. [GOH]
Mijn advies:
- ga naar een uitzendbureau en kijk of ze je een test kunnen laten doen met wat je wel kunt en leuk vind
- kijk in de buurt naar bedrijven, die niet te ver fietsen zijn.... en kijk wat voor functies er beschikbaar zijn
- ga aub niets in de sales doen, aan de hand van je houding in het topic, je antwoorden en complete niet zichtbare enthousiasme om ook maar iets aan te pakken met 2 handen als het even niet mee zit is sales niets voor je.
- Start op een helpdesk en ga daar je ervaring op doen, kijk of je daarna kunt groeien

Na alle reacties in dit topic kan er eigenlijk niets zinnigs meer toegevoegd worden zolang je niet zelf pro-actief aan de gang gaat met uitzoeken wat je nu met je leven wilt.
Al die tips heb ik het door TS gestarte vorige topic ook al gegeven, maar het is net alsof je tegen iemand zit te praten die elke keer weer een beer heeft gevonden die hem op een dwaze, ongeloofwaardige manier de weg verspert.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:58
[...]

En dan open je dit topic? :?

100% dat je inderdaad niet de juiste commerciële mindset hebt voor een salesfunctie.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

ucsdcom schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:22:
[...]

Wat een goed idee! Overal hebben ze tekort aan pesoneel. En met kerst en oud en nieuw op komst kunnen oliebollen kramen iedereen gebruiken die zich aanbiedt. Dus ga vragen bij de kraam of je daar kan helpen. Stel: ze werken je 2 tot 3 dagen in, desnoods gratis en vervolgens help je ze met kerst en de oud en nieuw week.

Wat brengt het jou: Niet alleen het bakken, maar juist ook voor de contacten goed en ook goed om het sociale meer te oefenen.
Koop zo'n grote bakfiets (jeweetwel, zo'n oude bakkersbakfiets), maak daarin een stroomaansluiting met frituurpannen en je kunt lekker ambachtelijk oliebollen gaan staan verkopen. Dan ben je én aan het ondernemen én je bent ook nog eens niet afhankelijk van een rijbewijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wel wat mogelijke beren op de weg: soms heb je daar een vergunning voor nodig: https://ondernemersplein.kvk.nl/ventvergunning-aanvragen/

Maar ik ben het eens dan dit als 1 grote Troll post leest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

sirdanilot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:03:
[...]

Ik deel mijn cv als je me met een tip aan een baan kan helpen stuur indat geval een pb !
Nou, de manier van formuleren (waarschijnlijk onbedoeld) komt ook hier over dat anderen voor jou moeten dansen of weer jou moeten helpen ipv dat je zelf met de billen bloot gaat en kansen creeert?

Nee dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:06
*never mind *

[ Voor 90% gewijzigd door Highland op 06-12-2023 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
[...]

Je interpreteert nu "more fast paced conversation" in 'sneller praten', maar het heeft niets met snelheid te maken, je kan dit m.i. beter vertalen in 'vlotte babbel' / 'fijne gesprekspartner'. Daar komt een boel non-verbale communicatie bij kijken, maar ook uiterlijk.

Het lijkt er op alsof je baat hebt bij een coach, of gewoon iemand die je in levende lijve van wat feedback kan voorzien. Want in dit topic is alleen helder dat je ontslagen bent en nu werkzoekende bent. Je wordt kennelijk ook uitgenodigd voor sollicitatiegesprekken, dus je bent niet helemaal hopeloos maar zweeft ergens 'tussen servet en tafellaken'. Verder kom je niet in aanmerking voor UWV uitkering na ontslag dus zal je wel uit het buitenland komen (er stond iets over Ierland?). Maar er blijven te veel zaken onduidelijk om je te kunnen helpen. Op deze manier kan niemand je de spiegel voor houden. Want zelfs al zou je alles hier opschrijven, de non-verbale communicatie kan je niet duidelijk maken.

Toch nog een tip dan: maak eens een SWOT over jezelf en voor jezelf (m.n. de Strengths en Weaknesses), want als er geen baan is die je leuk lijkt kan je maar beter iets gaan doen waar je goed in bent. Dus niet benoemen wat je kan of leuk vind, maar waar je goed in bent. Daar is wel wat zelfreflectie voor nodig.
Tjah en misschien eindig je dan wel in de zorg voor 40k bruto/jaar, of als allround monteur in 5 ploegendienst voor 50k, of administratief medewerker financiële adminstratie voor 35k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
hoevenpe schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:43:
Heb een jaar lang 11 km enkele reis gewoon op een stadsfiets gedaan. Da's 3 kwartier onderweg en je komt lekker wakker aan. 12km is in dat opzicht echt voor mij een ideale afstand en zou ik sowieso op de fiets gaan doen. In de zomer lekker op de racefiets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
Wil je ook nog geld toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauke87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15:11
In alles wat ik lees ontbreekt het aan de wil en motivatie om uit je huidige situatie te komen. 12 km fietsen zie je al tegen op, dit kost je ruim genomen 40 min. Zelf reis ik dagelijks langer en zou willen dat ik elke dag kon fietsen.

Je schrijft te weinig ervaring voor een ict support functie. Inventariseer eens welke ervaring gewenst is, doe eventueel een ITIL of wat Microsoft cursussen.

Probeer een positieve mindset te creëren.

Om mee af te sluiten "Ervaring staat niet altijd gelijk aan enthousiasme"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheHoarder
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 19:50
[...]

Hij vraagt om je CV, waarschijnlijk met het idee om je te helpen.
Het eerste wat je vervolgens doet, is een wedervraag stellen met de verwachting dat hij je aan een baan helpt?

Stuur je CV naar hem en laat hem eens zien wat eraan scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Hydra schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:42:
Heb een jaar lang 11 km enkele reis gewoon op een stadsfiets gedaan. Da's 3 kwartier onderweg en je komt lekker wakker aan. 12km is in dat opzicht echt voor mij een ideale afstand en zou ik sowieso op de fiets gaan doen. In de zomer lekker op de racefiets.
Ik fiets 12 km zelf ook, maar misschien heeft TS een aandoening/conditie waardoor gewoon fietsen te zwaar is.

Probeerde in oplossingen te denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proef
Heel veel nuttige tips en adviezen hier. Wat nog kan helpen is wellicht iets dieper in gaan op het holistische plaatje.

Ik denk namelijk dat TS geen of weinig idee heeft wat hij op de lange termijn wil, of dat er conflicten liggen tussen korte en lange termijn motivaties. Het onderbewuste blokkeert dan de levensenergie, wat TS in sterke mate lijkt te missen. Zonder inzichten wat er op dieper niveau speelt, is het moeilijk om in zo’n geval verder te komen.

Concreet, het lijkt dat TS op abstract niveau wel enkele ideeen heeft wat hij wil (carrière, geld, eer). Maar (zie Pulp Fiction) dat zijn nou net geen ideeën die je op de juiste weg helpen, in mijn opinie.

TS, heb je enig inzicht in wat jou gelukkig maakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:31
proef schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:11:
TS, heb je enig inzicht in wat jou gelukkig maakt ?
Alleen maar klagen op Tweakers en zeker geen stappen ondernemen aan de hand van alle goede adviezen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
hoevenpe schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:56:
Ik fiets 12 km zelf ook, maar misschien heeft TS een aandoening/conditie waardoor gewoon fietsen te zwaar is.

Probeerde in oplossingen te denken...
Snap ik, geen kritiek op jou hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
sirdanilot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:45:
[...]

Ik heb allang een diagnose.

Aangezien ik een arbeidsverleden heb en geen recht op een ww uitkering kom ik niet in het doelgroepenregister als je daar op doelt tenzij ik de boel ga lopen flessen (en dat lijkt me geen goed idee).
Niemand heeft het over het doelgroepenregister. Maar je hebt duidelijk hulp nodig met sociale omgang. Dat blijkt wel uit je topics hier en op FOK. Als je al een diagnose hebt, ik gok iets in de hoek van autisme, dan zou je daar ook begeleiding voor moeten kunnen krijgen. Ga daar eens achteraan. Een coach of iemand die jou wegwijs kan maken hoe het echte leven werkt. Wellicht een communicatiecursusje.. of twee.. drie.. wat dan ook. Maar het klinkt niet of je hier zelf zo uit gaat komen eigenlijk. Als je het nu niet hebt loopt dat inderdaad via de Huisarts, Praktijkondersteuner en doorverwijzing. Met je diagnose zou je dat zo in gang moeten kunnen zetten met een simpel gesprekje bij de huisarts.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proef
HWSHHZ schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:25:
[...]

Alleen maar klagen op Tweakers en zeker geen stappen ondernemen aan de hand van alle goede adviezen |:(
Ik vind het wel onderhoudend, wellicht zou cabaretier in het schadenfreude genre iets voor hem zijn 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sirdanilot schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 18:15:
[...]
Ze zei dat ze deze afwijzing ook raar vindt en ze ziet in de feedback staan dat ze iemand zoeken met "more fast paced conversation ". Dus ik praat te langzaam blijkbaar ...? Dan moeten ze maar een Spanjaard aannemen als je iemand wil die aan een stuk door ratelt.
Met Fast paced conversation bedoelen ze niet dat je te langzaam praat dus daar gaat het al mis, ze bedoelen snel in de zin van reageren/begrijpen dus eigenlijk snel denken direct ingrijpen en met oplossingen komen, en dat kan je ook prima op een rustige manier doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 13:05
Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:09:
[...]

Met Fast paced conversation bedoelen ze niet dat je te langzaam praat dus daar gaat het al mis, ze bedoelen snel in de zin van reageren/begrijpen dus eigenlijk snel denken direct ingrijpen en met oplossingen komen, en dat kan je ook prima op een rustige manier doen.
Inderdaad, als ik het zo lees gaat het er meer om dat het gesprek vlot verloopt dan dat je sneller moet praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:09:
Met Fast paced conversation bedoelen ze niet dat je te langzaam praat dus daar gaat het al mis
Met een "fast paced environment" in het bedrijfsleven bedoelen ze toch ook dat iedereen door de gangen rent? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
sirdanilot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:08:
[...]

Over ondernemen en product ontwikkeling zijn echt veel boeken geschreven. Iets als marketing (richting de SWOT analyse) kan je helpen om te ontdekken of een product een kans van slagen heeft, bedrijfskunde kan je leren hoe je een bedrijfsplan opstelt. Maar je kan al die boeken lezen, het is ook een deel situaties kunnen aanvoelen.

Als voorbeeld, tijdens corona gingen veel restaurants dicht of failliet. Op dat moment realiseerde ik me dat corona ook een keer over gaat zijn, en dat restaurants dan weer openen. Dus ik ben gaan denken wat restaurants gaan kopen als ze net openen. Waar zit veel marge op? Op koffie! Kost 15 cent om te produceren, en je verkoopt het voor 2 euro of zo. Ik ben uit faillisementen grote horeca espresso machines gaan opkopen, die dingen zijn nieuw 3000 euro en ik kocht ze soms echt voor 150 - 200 euro. Onderdelen + onderhoudsbeurt is een paar honderd euro, en dan heb ik machines die helemaal werken en onderhouden/getest zijn door een erkende espressomonteur. Perfect voor mensen die een restaurant openen, niet teveel geld hebben en op zoek zijn naar iets waar ze een goede marge op kunnen maken. Zo heb ik een tijdje in dit soort machines gehandeld, tot de vraag wegzakt. En dan zoek ik weer iets anders.

Wat je hier uit kan halen is een verschil qua denken. Als voorbeeld "En hoe ga ik de kar dan vervoeren zonder rijbewijs etc" kijk ik ben ook geen espresso monteur en toch sta ik opgeknapte koffiemachines te verkopen. In plaats van dat als een probleem te zien of zelf zoiets te leren, zoek ik naar een partij waar ik het aan kan uitbesteden. En dat kost geld, zeker, maar aan de andere kant kan ik dan machines aanbieden die volledig zijn gecontroleerd en direct te gebruiken zijn. Veel "concurrentie" komt van marktplaats waar oude machines staan, waar e.e.a. aan moet gebeuren. Dus zo kun je je onderscheiden.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals bovenstaand voorbeeld van @Widow aangeeft: Mensen verschillen erg van elkaar.
De één maakt heel zelfstandige keuzes, de ander wil precies horen wat hij moet doen. Met daartussen uiteraard een heel spectrum.

Ik weet van mezelf dat ik ook weinig zelfstandig ben, wat dat betreft. Dat is geen waardeoordeel, maar gewoon een constatering. Ik denk dat jij dat ook hebt, als ik je reacties zo lees. Dat je eigenlijk het liefst hebt dat een ander zegt wat je moet doen. Helemaal prima.

Maar: Wel goed om je te realiseren dat een persoon met die eigenschap niet geschikt is voor ieder beroep. ZZP-er zijn en telkens beslissing moeten nemen: Het lijkt me vreselijk. Of manager van het een of ander: Ik moet er niet aan denken.

Daarom: Zorg dat je jezelf leert kennen. Kijk naar wie je echt bent. Je hoeft niet overal in uit te blinken. Als je niet heel assertief bent: Prima! Als je het liefst doet wat een ander je opdraagt: Prima!

Zoek daarna een baan die bij je past. Of laat je helpen om de juiste baan te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Kheos schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:07:
[...]

en je schrikt dat ze je niet aannemen? 8)7
je steekt al je bruggen in brand en schiet jezelf in de voet en dan klaag je nog ook?
wat een lef
Welke brug heb ik in brand gestoken ?

En hoe schiet ik mezelf in de voet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
W1ck1e schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:08:
[...]

Dat is natuurlijk wel een goed selling point. "ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in". ;)
En je gesprekspartner denkt dan als hij dat ziet, "deze tijd krijg ik nooit terug en hier heb ik eigenlijk helemaal geen tijd voor".
Ik denk dat iemand bij het werkcafé wel vaker mensen spreekt die bijstand hebben en dan daarheen moeten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Nullifiel schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:08:
[...]

En waarom niet met heel veel motivatie en enthousiasme?

Omdat ze het niet goed geregeld hebben waardoor je 12km moet fietsen? Je hebt toch een baan nodig? Zie je mogelijkheden en benut ze!
Of omdat je er geen vertrouwen in hebt dat je daar iets kan vinden? Heb vertrouwen in jezelf!
Of omdat je geen zin hebt om werk te zoeken? Dan maak je maar zin, je bent werkloos. Je hebt geen vakantie!
Of had je andere redenen?

Jij ziet jezelf als een salespersoon? Trek dan alles uit de kast om voor elkaar te krijgen wat je wilt!
Ik heb een sterk vermoeden dat het werkcafé mij niet aan een passende functie kan helpen en dat dit meer iets is zoals de Participatiewet (bijvoorbeeld bij de plantsoenendienst werken als je in de bijstand zit) , daardoor zou ik het liefste even met iemand telefonisch spreken voordat ik er naartoe fiets. Aangezien ik er echt heen moet is mijn motivatie dus lager.

Het is dat ik lichaamsbeweging nodig heb dus ik fiets er wel heen morgen maar ik verwacht er eigenlijk weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
hoevenpe schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:09:
[...]

Ik wil ook een hele hoop...

Voor 1000-1200 euro heb je een nette ebike van de Aldi of Lidl, waarom is dat niet goed genoeg?
Omdat ik het dan niet kan aftrekken van de belasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:07

RoamingZombie

Watching the sheeple...

sirdanilot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:33:
[...]

Ik heb een sterk vermoeden dat het werkcafé mij niet aan een passende functie kan helpen en dat dit meer iets is zoals de Participatiewet (bijvoorbeeld bij de plantsoenendienst werken als je in de bijstand zit) , daardoor zou ik het liefste even met iemand telefonisch spreken voordat ik er naartoe fiets. Aangezien ik er echt heen moet is mijn motivatie dus lager.

Het is dat ik lichaamsbeweging nodig heb dus ik fiets er wel heen morgen maar ik verwacht er eigenlijk weinig van.
sirdanilot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:30:
[...]

Ik denk dat iemand bij het werkcafé wel vaker mensen spreekt die bijstand hebben en dan daarheen moeten hoor.
Aannames aannames aannames. Hier had ik het over dat je alles bij voorbaat al af slaat. Ik zal je wat verklappen, met zo'n houding ga je nergens komen en zit je over een tijdje in de bijstand en moet je elke cent bij elkaar schrapen om te overleven. Geloof me, dat wil je niet.

Een ding is in ieder geval duidelijk, je hebt absoluut geen commercieel inzicht dus daar zou ik zeker geen baan proberen te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door RoamingZombie op 06-12-2023 17:40 ]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

sirdanilot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:33:
[...]

Met zo'n instelling blijf je werkeloos (y)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Viper_4111 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:12:
Ik heb het topic door zitten lezen, en ik moet zeggen dat ik bijna het gevoel heb dat de TS ons een beetje aan het trollen is met zijn reacties.

Mijn advies:

Ik heb diverse tests gedaan bij verschillende detacheerders en uitzendbureaus maar als je een naam van een specifieke test hebt kan ik daar gericht op zoeken.
Sollicitatie systeembeheer gedaan op 10 km fietsen, niet geworden want niet genoeg ervaring met dagelijks beheer (had vóór het gesprek wel duidelijk kunnen zijn geweest )
En een open sollicitatie gedaan bij de verf fabriek op het dorp. Ze klonken niet bepaald heel erg enthousiast en "zouden nog eens even gaan kijken". Niet echt heel passende vacature gevonden (ik heb natuurlijk helemaal nooit iets met verf gedaan qua werk jn mijn leven).

Ik woon in de Bollenstreek dus verder is het vooral bloemen. Ik heb daar totaal geen ervaring mee en geen verstand van.

Ook farmaceutische industrie (leiden ) en daar heb ik ook geen verstand van. Wel hebben die dus ook ict systeembeheer functies maar daarvoor is blijkbaar mijn ervaring ontoereikend.
Je zegt niet sales, maar wat wél?
Awel een helpdesk is nogal breed. Dan moet ik denken aan een ict helpdesk ?
Ik doe sollicitatiegesprekken en reis daarvoor door het hele land, en ik solliciteer bij verschillende sectoren, ik zie eigenlijk niet in hoe dit niet proactief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
sirdanilot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:35:
Omdat ik het dan niet kan aftrekken van de belasting.
Niemand kan 'zomaar' consumptieve uitgaven aftrekken van de belasting, was het maar zo'n feest...
Heb het gevoel dat je erg ver buiten de realiteit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
sirdanilot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:30:
[...]

Welke brug heb ik in brand gestoken ?

En hoe schiet ik mezelf in de voet ?
Als je hier serieus een antwoord op moet hebben dan neem ik graag terug wat ik in een eerdere reactie schreef en heb ik het vermoeden dat je wellicht beter eens kan laten kijken of je wel in staat bent om bepaalde dingen te begrijpen, want dit is echt geen "normale" reactie op zulke vragen.

Het komt op mij heel trollerig over, maar als dit een serieus probleem voor je is dan zou ik daar eerst eens aan gaan werken en dan is de huisarts, zoals eerder benoemd, inderdaad de eerste persoon om naartoe te gaan.

Wat mij trouwens ook opvalt is dat je het bovengemiddeld veel over de participatiewet en het doelgroepenregister hebt terwijl ik uit je verhaal opmaak dat je hier weinig mee te maken zou moeten hebben gehad. De meeste mensen weten niet eens dat er zoiets als een doelgroepenregister bestaat. Wat is daar het verhaal?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
sirdanilot schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:42:
Desnoods hamburgers flippen bij de Mac, eerstelijns helpdesk of medewerker in een bouwmarkt.
Er is echt genoeg werk waar 'te weinig ervaring' geen argument voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-08 07:54
Dit en vele andere dingen waar je om vraagt zijn lastig te beantwoorden voor iedereen omdat we maar beperkte informatie van je hebben. Als je hoer een oplossing hoopt te vinden, zul je er vooral zelf achteraan moeten gaan. Er zijn veel hints en tips gegeven door verschillende tweakers en je zou er goed aan doen deze te gebruiken. Wat daarbij belangrijk is, is dat je niet meteen de moed laat zakken als je een potentiële uitdaging ziet. In plaats daarvan kun je die uitdagingen zien als een kans om jezelf te verbeteren. Daar kun je ver mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Juist, we hebben het punt weer bereikt waarop we in cirkeltjes rond gaan en geen stap verder komen. Er zijn nu meerdere topics gesloten, deze wordt aan de lijst toegevoegd.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.