Mijn vriendin is een nieuwe kinesitherapie aan het bouwen en wil daar enkel met airco gaan warmen en koelen
concreet : 6 kleine ruimtes ( tussen de 13 en 15 m2).
wachtzaal : 32 m2
oefenzaal : 82 m2, waarbij 12m2 dubbelhoog is (open tot het 2e verdiep om met ballen te kunnen gooien )
-> er komenbboven, later, ook nog 2 units voor 2 ruimtes ( eetruimte en inspanningslab)
voorstel die ik kreeg :
Buitenunits Daikin 5MXM90 : 3
Binnenunit - vloerinbouwmodel FNA25: 2
Binnenunit - Kanaalmodel FBA 50: 2
Wandmodel FTXA: 5
Mijn eerste opmerking: zijn die buitenunits niet te zwaar berekend ? Kan ik niet beter 2 units nemen, en dan later een kleinere extra voor die 2 units die dan boven komen ?
Voor de oefenzaal is er 2 keer een FBA50 voorzien. 82 m2. Is dit ook niet overkill ?
En dat is iets persoonlijk natuurlijk, maar een vloerinbouwmodel is bijna dubbel zo duur als een wandmodel, daar kan ik wellicht ook nog gaan besparen...
concreet : 6 kleine ruimtes ( tussen de 13 en 15 m2).
wachtzaal : 32 m2
oefenzaal : 82 m2, waarbij 12m2 dubbelhoog is (open tot het 2e verdiep om met ballen te kunnen gooien )
-> er komenbboven, later, ook nog 2 units voor 2 ruimtes ( eetruimte en inspanningslab)
voorstel die ik kreeg :
Buitenunits Daikin 5MXM90 : 3
Binnenunit - vloerinbouwmodel FNA25: 2
Binnenunit - Kanaalmodel FBA 50: 2
Wandmodel FTXA: 5
Mijn eerste opmerking: zijn die buitenunits niet te zwaar berekend ? Kan ik niet beter 2 units nemen, en dan later een kleinere extra voor die 2 units die dan boven komen ?
Voor de oefenzaal is er 2 keer een FBA50 voorzien. 82 m2. Is dit ook niet overkill ?
En dat is iets persoonlijk natuurlijk, maar een vloerinbouwmodel is bijna dubbel zo duur als een wandmodel, daar kan ik wellicht ook nog gaan besparen...
[ Voor 27% gewijzigd door Faece op 05-12-2023 11:40 ]