Zyxel EX5601-T1 met Unifi Cloud Key Gen2 plus

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ando
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-05-2024
Sinds kort ben ik van Ziggo overgestapt naar Odido glasvezel. Hierbij heb ik een Zyxel EX5601-T1 modem gekregen. Mij Unifi Cloud Key Gen2 Plus geeft tijdens het opstarten 'Obtaining IP Adress' en daar blijft hij in hangen. Sluit ik de Unifi Cloud Key aan op een ander modem dan krijgt deze wel een IP-nummer.

De Cloud Key in het modem een vast IP-nummer geven a.h.v. het MAC-adres lost niets op.

Iemand een idee waarom deze twee elkaar blijkbaar niet begrijpen of een oplossing?

De overige apparatuur in huis heeft dit probleem overigens niet, DHCP werkt op zich goed.

Beste antwoord (via rens-br op 06-12-2023 16:59)

• Ando
Pvogel1 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:55:
Ik heb dit probleem ook gehad en uiteindelijk werkend gekregen.
Zie hieronder mijn post, hopelijk heb je er wat aan.

Unifi cloudkey en switch willen niet verbinden na reset.
Ik heb de Cloudkey en mijn laptop even tijdelijk op het oude Ziggo modem aangesloten. De Cloudkey gereset en via de webinterface vast ip-nummer 192.168.1.2 gegeven. Nu functioneert het weer. Wel vreemd dat de Cloudkey domweg geen ip-nummer van het Zyxel modem krijgt. Nog nooit eerder bij de hand gehad...

Dank je voor de oplossing!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvriens94
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-09 08:52
Ik heb ook Odido glasvezel, sinds oktober, en de Cloud Key werkte altijd prima. Sinds afgelopen vrijdag werkt de Cloud Key niet meer. Blijft bij mij ook 'obtaining IP adress' zeggen. Een reset van het modem en Cloud Key brengen niets op. Heeft iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvogel1
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03:47

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ando
Pvogel1 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:55:

Ik heb de Cloudkey en mijn laptop even tijdelijk op het oude Ziggo modem aangesloten. De Cloudkey gereset en via de webinterface vast ip-nummer 192.168.1.2 gegeven. Nu functioneert het weer. Wel vreemd dat de Cloudkey domweg geen ip-nummer van het Zyxel modem krijgt. Nog nooit eerder bij de hand gehad...

Dank je voor de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bij mijn broer ook problemen gehad maar dan met een iPad die continu zijn verbinding verloor met de Zyxell. Gelukkig had hij nog een Fritzbox die aangesloten en problemen waren over.
Anders gezegd die Zyxell ben ik niet een fan van (zelf gebruik ik ook een Fritzbox op de Odido verbinding.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:29
Tja, meer waarschijnlijk is dat het aan die cloudkey ligt.
Unifi staat niet bekent om kwalitatief goede software.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1