Unifi cloudkey en switch willen niet verbinden na reset.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvogel1
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:23
Hallo allemaal,

Ik heb even een eigen topic gemaakt omdat ik ten einde raad ben.
Ik heb al 2 jaar een unifi cloudkey 2plus met swith, ap en protect draaien. Dat werkte altijd zonder problemen.

Nu heb ik een nieuwe router i.v.m. overstap van Tweak naar Odido. Daarna heeft het nog steeds 1 week gewerkt, maar sinds vanochtend is de cloudkey onbereikbaar via internet. Reset en vanalles geprobeerd, maar er blijft staat "obtaining ip adress"
Alles in aangesloten als volgt:

zyxel T-56 router --> Switch --> Cloudkey, AP, camera's etc.

Alles geprobeerd, maar nu zowel de swith als cloudkey een reset gegeven, echter werkt nu de switch ook niet meer en ligt nu ook mijn hele Wifi eruit.

Switch blijft langzaam knipperen, blauw, wit uit,

Cloudkey pakt nu ook geen poe+ van de switch. Als ik deze met USB C aansluit en met de switch verbind kan deze alsnog geen verbinding maken met internet.

Zyxel T-56 router kan ik bereiken via: 192.168.1.1 (heeft dat nog problemen? Ik heb ergens gelezen dat dit kan botsen met de cloudkey).

De vraag is dus vooral hoe kan ik nu weer opstarten? Zowel de switch als cloudkey kan ik dus niet goed bereiken.

Verder weinig tot geen netwerk ervaring. Ik gebruik het systeem eigenlijk alleen voor camera's en AP.

Beste antwoord (via rens-br op 06-12-2023 16:58)

• Pvogel1
Het is uiteindelijk gelukt.

De cloudkey weer een reset gegeven. Vervolgens met de pc ingelogd op het ip wat de cloudkey aangaf op het scherm: 192.168.1.30 daar kon ik kiezen voor een "advanced" set up. Hier heb ik de cloudkey een ander ip toegewezen. Namelijk 192.168.1.2 (omdat de router het ip 192.168.1.1 heeft)

Vervolgens dit ip ook in de router fixed gezet.hoewel ik niet zeker weet of dat nodig was, maar nu werkt alles weer.

Ik kon gelukkig zelfs een backup terugzetten waardoor na het opstarten van de cloudkey alles weer werkte zoals voorheen.

Leuke tip misschien... Omdat ik geen echte kennis van een netwerk heb, heb ik daarom chatgpt geraadpleegd. Dit werkte verrassend goed om wat verder op weg te komen hoe routers / ip adressen ongeveer werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Pvogel1 op 03-12-2023 12:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:04

nelizmastr

Goed wies kapot

Blauw-wit-uit betekent dat de switch in TFTP modus staat, aldus Ubiquiti.

https://help.ui.com/hc/en...ice-LED-Status-Indicators

Zonder de switch zal je WiFi niet werken en de camera’s en CK ook niet. Tenzij je PoE injectoren of andere stroomvoorziening hebt zodat je ze rechtstreeks aan de Zyxel kunt testen.

Check even of je reset knop niet vast zit van de switch. Daarna stroom afkoppelen, minuut wachten en weer erop. Als hij hetzelfde blijft doen wordt het een nieuwe switch.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvogel1
Ik denk dat de knop inderdaad even vast zat. Nu is de switch weer gebruiksklaar en weet ik dat het probleem van de cloudkey hier niet zit. Bedankt voor de tip dus!

Nu blijft de cloudkey nog wel het probleem. Obtaining ip address. Ook wanneer deze rechtstreeks in de zyxel router zit.
In een poging dat te verhelpen heb ik het ip address in de router veranderd (zie foto hieronder).
Echter heeft dat geen resultaat. (of ik sla een stap over?)

Ip van de router veranderen wat ik op onderstaande afbeelding heb gedaan werkte dus niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEfdM4qwwnipwuHYLWQjfbQrggI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ouACkQWx2RSnTWPNf4yF70yG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Pvogel1 op 05-12-2023 13:54 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Pvogel1
Het is uiteindelijk gelukt.

De cloudkey weer een reset gegeven. Vervolgens met de pc ingelogd op het ip wat de cloudkey aangaf op het scherm: 192.168.1.30 daar kon ik kiezen voor een "advanced" set up. Hier heb ik de cloudkey een ander ip toegewezen. Namelijk 192.168.1.2 (omdat de router het ip 192.168.1.1 heeft)

Vervolgens dit ip ook in de router fixed gezet.hoewel ik niet zeker weet of dat nodig was, maar nu werkt alles weer.

Ik kon gelukkig zelfs een backup terugzetten waardoor na het opstarten van de cloudkey alles weer werkte zoals voorheen.

Leuke tip misschien... Omdat ik geen echte kennis van een netwerk heb, heb ik daarom chatgpt geraadpleegd. Dit werkte verrassend goed om wat verder op weg te komen hoe routers / ip adressen ongeveer werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Pvogel1 op 03-12-2023 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sizzler82
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-03-2024
Hallo allemaal,

Ik had exact hetzelfde probleem met Odido en de modem ZYXEL T-56. Na twee maanden heen en weer bellen met de support van Odido en Ubiquiti, bleek aan de modem te liggen.

Oplossing:
Modem werd vervangen met ZYXEL T-54. Het werkte meteen en de Cloudkey Gen 2+ kreeg meteen een ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Persoonlijk zou ik die router (want het is geen modem bij Odido glasvezel) vervangen voor een USG. Die T-56 heeft wel meer eigenaardigheden. Bij mijn broer werd iedere keer de wifi met een nieuwe iPad verbroken, gelukkig had hij nog een Fritzbox

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1