Stucwerk voorbereiden

Pagina: 1
Acties:
  • 677 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-05 22:46
Hi All,

Het stucwerk in m'n nieuwe woning heeft bijna een weekje kunnen droge. Tijd om te gaan schuren.

Heb ik het juist om schuurgaas korrel 240 te gebruiken en de muren rustig op te schuren, of adviseren jullie iets anders?

Dank :9

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:57
Wat heb je zelf al gevonden? Dit is namelijk iets waar enorm veel expert sites info over staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Regenbui schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:47:
Hi All,

Het stucwerk in m'n nieuwe woning heeft bijna een weekje kunnen droge. Tijd om te gaan schuren.

Heb ik het juist om schuurgaas korrel 240 te gebruiken en de muren rustig op te schuren, of adviseren jullie iets anders?

Dank :9
eerst 180

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-05 22:46
@corporalnl ik lees idd veel websites die aangeven dat gaas prima is, maar ook weer andere die zeggen dat je gewoon schuurpapier moet gebruiken.

Reden dat ik de vraag hier stel is dat ik ervaringen zoek omdat je op andere sites niet kan reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:57
Je kan ook beide gebruiken. Het gaat om de korrel. 180 Bij stucwerk is het gebruikelijk om schuurgaas te gebruiken. Schuurpapier kan namelijk nadelen hebben bij stucwerk. ( kan krassen geven bij verkeerd gebruik ) ook dit staat allemaal aangegeven.

Dit was allemaal te vinden op google en gemiddeld vielen ze allemaal op 180 schuurgaas.

Ik heb zelf gewoon schuurpapier gebruikt op 180.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-05 15:19
Modbreak:Dit is wel een heel basic vraagje, dit kan je met weinig moeite zelf vinden. Dan hebben we nog het klustopic Q&A voor dit soort basale vragen: [DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.