Dak vragen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanSmoothie
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-04-2024
1. Dakdekkers hebben op hun advies mijn daknok los gehaald oud beton weggehaald en daar een ruiterrol overheen gezet. De kapotte nok vervangen voor nieuwe en vervolgens dicht gemaakt met Flexim. Nu vind ik het lastig te beoordelen of dit goed gedaan is. Het ziet er iig niet uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZHFkW5a7fCFrOo6jHiislGcBlU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NzRzKyAo72eMxCyCQ1gEHJsc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hEFQm5HXnLHZP-Pv1yvw4wFj0rA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qu6Kjl9KQud0Jdgttsv5th4B.jpg?f=fotoalbum_large

2. Ze hebben ook een deel van het dakbeschot onder mijn raam vervangen. De pannen erboven liggen ook niet mooi recht, lukt mij ook niet om dit veilig zelf te doen. Liggen ze recht genoeg?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQ2HOy_zzgPyw7J6-vQu8MnoJsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HEGqhjRXymSZz554XToTcEM0.jpg?f=fotoalbum_large

3. Het lood rondom de aansluitingen was in slechte staat en daar hebben ze resitrix overheen gezet. Is dit gebruikelijk? Ik zie dit nergens in de wijk of op internet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4jaeiUz1OS33EUXsQi_vrTwl0rU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OGbBEbdh1qyHe5PRZCMw2s2e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpbsnsY4AF8h5eFVo1BntJriyPg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TLU9DqrTNMzaGfrufdSZSEWK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0EYmw2QEZtiH4IIsbSWUTtc2K9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hycxjsQECnr2jnoQZFiLYdBt.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:15
Laten we eerlijk zijn: het feit dat jij dit komt vragen zegt al genoeg.. dit is natuurlijk prutswerk. Ik vind dat eigenlijk nog nieteens de lading dekken, dit is gewoon enorm fout..

Wat heb je betaald? Ik ben geen dakdekker maar een ruiterrol EN stormkraag? Dat heb ik nog nooit gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:02
Kleuterklas met klei werken overgeslagen denk ik. Dit kan je zelf nog mooier :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Dit slaat helemaal nergens op. Hoop dat je de rekening nog niet hebt betaald.

Die nok :'(

Het is een ruiterrol OF Flexim. Niet beide :'(

En als je dan met Flexim werkt dan alleen de aansluiting met de pannen dicht maken tegen stuifsneeuw. Niet tussen de nokvorsten in want dan passen ze niet meer goed. Die zijn al waterdicht uit zichzelf en hebben verder niets nodig. Flexim werk je verder ook gewoon recht en strak af zonder klodders.

En die loodreparatie, daar is maar 1 goede oplossing voor en dat is het lood vervangen. Nu lijkt het wel alsof ze er een strak brandrol opgeplakt hebben.

[ Voor 69% gewijzigd door Sethro op 03-12-2023 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-05 23:57
Ik denk dat dit of erg goedkoop was of dat je de hoofdprijs hebt betaald, dit is gewoon gedaan door een beunhaas. Dus mag het nog een keer en betaal je dus dubbel. Met de verkeerde wind en stuifsneeuw waait het er gewoon onderdoor, hopelijk is het niet alleen hout wat er onder de pannen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:34
MeanSmoothie schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:52:

2. Ze hebben ook een deel van het dakbeschot onder mijn raam vervangen. De pannen erboven liggen ook niet mooi recht, lukt mij ook niet om dit veilig zelf te doen. Liggen ze recht genoeg?

[Afbeelding]
Ik ben geen dakdekker, maar dit zo achterlaten zou me toch m'n eer te na zijn.

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:10
Oef wat een knoeiwerk. Die nokvorsten hadden b.v alleen met een ruiterrol gemoeten en niet nog eens dichtgesmeerd zodat het kan ventileren. Hoop dat je nog niet betaald hebt. Dit is echt amateurwerk eerste klas en mogen zich zeker geen dakdekker(s) noemen met dit knoeiwerkje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Was dit van de vereniging Dakdekkers met Hoogtevrees, die erom bekend staan met hun ogen dicht te werken?

Manmanman.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanSmoothie
Prijs is lastig, naast dit hebben ze ook een deel van het dakbeschot vervangen en de dakbedekking van het dakkapel (bitumen + daktrimmen).
Dakkapel wangen geisoleerd.

Rond de 3k.

Vervelende is, ivm slechte ervaring in het verleden met werkspot enzo. Heb ik deze keer een bedrijf gekozen die hoog kwam met veel goede reviews. En helaas... ook dat geen garantie. Bedankt voor de reacties, het bevestigt mijn vermoeden

[ Voor 3% gewijzigd door MeanSmoothie op 03-12-2023 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamustra
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Heb je al betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanSmoothie
Nog niet betaald nee, vrijdag klaar en ook meteen factuur gekregen. Dus morgen moet ik dan maar klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:23

Technomania

Huiskamer verslaafde.

MeanSmoothie schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:54:
Nog niet betaald nee, vrijdag klaar en ook meteen factuur gekregen. Dus morgen moet ik dan maar klagen
Dat zou ik zeker doen ja :Y

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Passie-m
MeanSmoothie schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:50:
Prijs is lastig, naast dit hebben ze ook een deel van het dakbeschot vervangen en de dakbedekking van het dakkapel (bitumen + daktrimmen).

Rond de 3k.

Vervelende is, ivm slechte ervaring in het verleden met werkspot enzo. Heb ik deze keer een bedrijf gekozen die hoog kwam met veel goede reviews. En helaas... ook dat geen garantie. Bedankt voor de reacties, het bevestigt mijn vermoeden
Ben benieuwd naar de aanpak/ afwerking van deze werkzaamheden😅 als het dak al zo is. Eventueel een bouwkundige inspectie laten uitvoeren. Maar laat je zeker niks wijsmaken met dit gepruts door hun.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kamustra
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
MeanSmoothie schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:54:
En nog maar even niet betalen. Zorg wel dat je een paper trail creëert: als je belt, zet het ook gelijk even op mail. Ik zou de factuur ook (formeel, dus schriftelijk) betwisten en de aannemer aangetekend in gebreke stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Ik vraag me dan af hoe de rest van werk is. Alles wat hier op de foto’s staat kan in ieder geval helemaal opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@MeanSmoothie Dat deel waar die zonnepanelen liggen, is dat ook van jou óf is dat al het dak van een buurman/vrouw?

Als dat laatste het geval is dan zou ik die nú ook maar al even in het verloop van het hele debacle gaan betrekken.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanSmoothie
Dakbeschot met damopenfolie en nieuw rachelwerk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2iklsSEKtGxbHdzpGTjJX4U2QRg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6aqWlZzhelCzvblr18reIqIA.png?f=user_large

bitumen dakkapel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ID9mKmrwplD25V5QQ60a91b8giM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TY1UTQn1HOLzpAb5MyqNQsX1.png?f=user_large

Plank met houtrot vervangen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jIDjUbDZ-jcVpwyxUbeQZpYhn4k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2Wg7mI6GmjLeUbTsijIyxSum.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanSmoothie
Wang isolatie links:

Opbouw van buiten naar binnen: Schoorsteen > Glaswol > Multiplex plaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6tM7WrbCZ8uEIJQg_pIvnqloU-o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KknrOsoCl3rUjp3YuUeYK2Sm.png?f=fotoalbum_large

Wang isolatie rechts
Van buiten naar binnen: HPL plaat > Glaswol > Mutiplex plaat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JbkFISA6ZMZAQuZG6PZPMu5gYxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cRFZqqY3hAziniCz1vRF7K82.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 19:42

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Idd knoeiwerk. Ladder cowboys zonder steiger?

Het lijkt alsof er vlug vlug wat noodmaatregelen zijn getroffen, zodat je op zeer korte termijn alles kan vervangen. Is dat afgesproken? Het grootste gedeelte van de pannen ligt al niet zo best, lood is slecht, isolatie van de dakkapel was niet oke, pannen zien er nog wel redelijk uit maar hebben ook al wat jaren gehad.

Had hier niet gewoon een renovatie van 20-30k tegenaan gemoeten?

Niet dat ik dit frotwerk op enige manier wil goedpraten, maar als je al deze klussen goed en grondig had willen laten uitvoeren ben je volgens mij niet meer zo ver verwijderd van een complete renovatie. In ieder geval zeer zeker niet voor 3k klaar.

edit: waren dit van die deur tot deur sjappies die gratis advies komen geven en het wel even op komen lossen? Lekker volk, wordt hier in de buurt ook wel eens voor gewaarschuwd.

[ Voor 14% gewijzigd door AtomicShockwave op 03-12-2023 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hebben ze die multiplex plaat gevonden in een afvalcontainer waar 'ie lag weg te regenen, of dachten ze de aanstaande vochtproblemen vast voor te zijn door hem nat te monteren? :X WTF is dit.

En als die pannen onder het raam door hen op nieuwe panlatten (dat zijn toch geen panlatten?) zijn gelegd, waarom liggen ze dan zo schots en scheef?

Is dit een grap?

Over grappen gesproken, hoe ging die ook alweer? "Heb je een scheur, gebruik meer PUR"?

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 03-12-2023 15:37 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
MeanSmoothie schreef op zondag 3 december 2023 @ 15:11:
Dakbeschot met damopenfolie en nieuw rachelwerk

[Afbeelding]

bitumen dakkapel
[Afbeelding]

Plank met houtrot vervangen
[Afbeelding]
Oef hier wordt je allerminst vrolijk van. Platdak lijkt geen opstand te hebben, geen damp open en dichte folies toegepast in de wangen. Pannen die direct op het bitumendak rusten. Ga zo maar door..
En de afwerking wat echt om te janken is.

Weet je zeker dat dit geen bakkers zijn?
Zou hier echt niks maar dan ook niks voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanSmoothie
AtomicShockwave schreef op zondag 3 december 2023 @ 15:34:
Idd knoeiwerk. Ladder cowboys zonder steiger?

Het lijkt alsof er vlug vlug wat noodmaatregelen zijn getroffen, zodat je op zeer korte termijn alles kan vervangen. Is dat afgesproken? Het grootste gedeelte van de pannen ligt al niet zo best, lood is slecht, isolatie van de dakkapel was niet oke, pannen zien er nog wel redelijk uit maar hebben ook al wat jaren gehad.

Had hier niet gewoon een renovatie van 20-30k tegenaan gemoeten?

Niet dat ik dit frotwerk op enige manier wil goedpraten, maar als je al deze klussen goed en grondig had willen laten uitvoeren ben je volgens mij niet meer zo ver verwijderd van een complete renovatie. In ieder geval zeer zeker niet voor 3k klaar.
Initieel was mijn idee alleen de dakbedekking van het dakkapel. Ik heb mij helaas door hun wijsmaken dat de andere werkzaamheden ook nodig waren. Dus op hun advies dit laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MeanSmoothie schreef op zondag 3 december 2023 @ 15:39:
[...]

Initieel was mijn idee alleen de dakbedekking van het dakkapel. Ik heb mij helaas door hun wijsmaken dat de andere werkzaamheden ook nodig waren. Dus op hun advies dit laten doen.
Dan ben ik stiekem toch wel een beetje benieuwd naar (of bang voor) de rekening welke je nu uiteindelijk op de mat gaat krijgen :X

Als je nog geen passende rechtsbijstandverzekering hebt dan is het nu misschien nog (net) niet te laat om die module alsnog op te gaan nemen / af te sluiten. Geschil speelt nóg niet, de oorzaak van een toekomstig geschil wordt nu helaas wel gecreëerd.

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 03-12-2023 16:28 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:42
MeanSmoothie schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:50:

Rond de 3k.

Dit is toch geen vebidak bedrijf? 3k is trouwens peanuts.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Inderdaad, voor vakman betaal je al snel 3k per dag. Arbeid en materiaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeanSmoothie
Will_M schreef op zondag 3 december 2023 @ 15:44:
[...]

Dan ben ik stiekem toch wel een beetje benieuwd naar (of bang voor) de rekening welke je nu uiteindelijk op de mat gaat krijgen :X

Als je nog geen passende rechtsbijstandverzekering hebt dan is het nu misschien nog (net) niet te laat om die module alsnog op te gaan nemen / af te sluiten. Geschil speelt nóg niet, de oorzaak van een toekomstig geschil wordt nu helaas wel gecreëerd.
Ik heb rechtsbijstand verzekering met woon module van ING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanSmoothie
Monkeydancer schreef op zondag 3 december 2023 @ 15:47:
[...]

Dit is toch geen vebidak bedrijf? 3k is trouwens peanuts.
Ik heb hier geen ervaring in. Wat zou normaal dakbedekking van dakkapel vervangen kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
MeanSmoothie schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:41:
[...]

Ik heb rechtsbijstand verzekering met woon module van ING
Oeps op verkeerde gereageerd. Kan hem niet verwijderen

[ Voor 29% gewijzigd door Passie-m op 03-12-2023 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
MeanSmoothie schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:42:
[...]

Ik heb hier geen ervaring in. Wat zou normaal dakbedekking van dakkapel vervangen kosten?
Ligt er aan wat gedaan moet worden. Alles eraf of laag eroverheen branden. Is er isolatie aangebracht of niet. Wat is het oppervlakte. Paar duizend ben je zo kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:36

Mystikal

It never hurts to help!

Passie-m schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:55:
[...]

Oeps op verkeerde gereageerd. Kan hem niet verwijderen
Verwijderen kan niet, wel aanpassen. Misschien dat even doen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:42
Ik begrijp ook niet helemaal wat de bedoeling is van de verbouwing. Wilde je de boel laten isoleren of was dit een soort van periodiek onderhoud van bijv. het bitumen dakbedekking of verhelpen van lekkages. Nu alles zo open ligt had je beter ook isolatiemaatregelen kunnen treffen (binnen). Krijg je daarop subsidie.

Ik heb recent offertes aangevraagd voor het vernieuwen van een bitumen dak met isolatie. We praten over een oppervlakte van rond 39m2. Ik heb offertes ontvangen van 4,8k tot 7k euro's. Maar ik kijk niet alleen naar prijs, maar ook naar garantie bijvoorbeeld, het bedrijf en of ze vakmannen in dienst hebben. Vaak zijn ze bijvoorbeeld aangesloten bij een brancheorganisatie of hebben ze de nodige keurmerken/certificeringen in huis. Een mooie prijs zegt niet alles. Een ZZP'er kan mooie prijzen geven, maar je wilt ook zekerheid. Een te laag bedrag is te mooi om waar te zijn, vooral voor daken.

Een goede offerte staat duidelijk gespecificeerd wat er gedaan zal worden, benodigde materialen, manuren en etc. (ladderlift huur bijv.). Hebben ze al een keer een bezichtiging gedaan aan het dak? en wat hadden ze precies geoffreerd?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
MeanSmoothie schreef op zondag 3 december 2023 @ 15:16:
Wang isolatie links:
Opbouw van buiten naar binnen: Schoorsteen > Glaswol > Multiplex plaat

Wang isolatie rechts
Van buiten naar binnen: HPL plaat > Glaswol > Mutiplex plaat
Ik ben geen bouwkundige, verre van dat, maar ik heb wel eens wat geassisteerd en ik lees zo links en rechts wel eens wat. Waar is je folie gebleven die er tussen moet? Zo krijg je alsnog damp/condens in je isolatie, en verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanSmoothie
Monkeydancer schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:50:
Ik begrijp ook niet helemaal wat de bedoeling is van de verbouwing. Wilde je de boel laten isoleren of was dit een soort van periodiek onderhoud van bijv. het bitumen dakbedekking of verhelpen van lekkages. Nu alles zo open ligt had je beter ook isolatiemaatregelen kunnen treffen (binnen). Krijg je daarop subsidie.

Ik heb recent offertes aangevraagd voor het vernieuwen van een bitumen dak met isolatie. We praten over een oppervlakte van rond 39m2. Ik heb offertes ontvangen van 4,8k tot 7k euro's. Maar ik kijk niet alleen naar prijs, maar ook naar garantie bijvoorbeeld, het bedrijf en of ze vakmannen in dienst hebben. Vaak zijn ze bijvoorbeeld aangesloten bij een brancheorganisatie of hebben ze de nodige keurmerken/certificeringen in huis. Een mooie prijs zegt niet alles. Een ZZP'er kan mooie prijzen geven, maar je wilt ook zekerheid. Een te laag bedrag is te mooi om waar te zijn, vooral voor daken.

Een goede offerte staat duidelijk gespecificeerd wat er gedaan zal worden, benodigde materialen, manuren en etc. (ladderlift huur bijv.). Hebben ze al een keer een bezichtiging gedaan aan het dak? en wat hadden ze precies geoffreerd?
Ik heb contact opgenomen om de dakbedekking te vervangen van dakkapel. Dat dakkapel is niet groter dan 2 bij 2 denk ik. Bij het bekijken van de klus is er meteen inspectie gedaan en hebben ze me advies gegeven om ook nok, pannen, lood aan te pakken om lekkage te voorkomen.

Isoleren van binnen ben ik sowieso van plan, maar dan zelf met glaswol en klimaatfolie waarschijnlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door MeanSmoothie op 03-12-2023 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanSmoothie
sypie schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:59:
[...]

Ik ben geen bouwkundige, verre van dat, maar ik heb wel eens wat geassisteerd en ik lees zo links en rechts wel eens wat. Waar is je folie gebleven die er tussen moet? Zo krijg je alsnog damp/condens in je isolatie, en verder...
Die zit er niet denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeanSmoothie
Ik heb contact gehad met de baas en hij geeft idd aan dat dit niet hoe ze normaal dingen achter laten. We gaan binnenkort aan tafel zitten voor een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
MeanSmoothie schreef op zondag 3 december 2023 @ 18:16:
We gaan binnenkort aan tafel zitten voor een oplossing
Je bedoelt hiermee te zeggen: "Ze gaan binnenkort het dak op om het kosteloos op te lossen."?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
Dit zijn niet een paar kleine schoonheidsfoutjes. Maar totale onkunde. Het herstellen hiervan betekend gewoon alles eraf. Vertrouwen dat ze het nu wel goed gaan doen zou ik persoonlijk ook niet echt hebben. Omdat ze blijkbaar gewoon niet weten wat waar ze mee bezig zijn.

Maar goed. Je moet ze eerst de kans geven, maar zou sowieso niks betalen en eventueel een bouwkundige voor paar honderd laten komen ter controle/ eindinspectie en ze niet geloven meer op hun mooie woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:26
Ben benieuwd waarmee ze komen, maar gezien hoe ze alles hebben achtergelaten ben ik bang dat je er weinig mee gaat opschieten.
Laat anders ondertussen iemand van nda of vebi langskomen voor een offerte. Heb je meteen inzichtelijk wat er mogelijk toch redelijk goed gedaan is. Hoeveel offertes had je opgevraagd voor dit werk en liepen de kosten ver uiteen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:23

Technomania

Huiskamer verslaafde.

MeanSmoothie schreef op zondag 3 december 2023 @ 18:16:
Ik heb contact gehad met de baas en hij geeft idd aan dat dit niet hoe ze normaal dingen achter laten. We gaan binnenkort aan tafel zitten voor een oplossing
We zijn Inmiddels weer een weekje verder dus hebben jullie al samen aan de tafel gezeten voor een oplossing?

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanSmoothie
Ze gaan de nok opnieuw doen, ruiterrol weg en netjes afwerken met flexim.

Daktrimmen halen ze eraf, maken de randen wat hoger met hout, laagje bitumen erover en zetten er nieuwe daktrimmen op.

Nieuwe regenpijp (oude was gevallen) en pannen overal netjes neerleggen. Zonder extra kosten en pas betalen wanneer het af is. De werkgever (meeste ervaring) komt het zelf controleren na de tijd.

Moet het alleen nog zien gebeuren, wat tot nu toe nog niet gedaan is ivm het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
Waarom zou je Flexim doen ipv een gebruikelijke Ruiterrol? na een paar jaar kan je dat weer vervangen, en de pannen moeten er toch vanaf.

Zitten nog tal van andere punten die ze ook moeten aanpakken. Dampscherm plaatsen. De resitrix plak stroken over je lood klopt voor geen kant. Zou er eerlijk gezegd geen genoegen mee nemen met dit snelle lapwerk.

Denk dat je beter even een bouwkundige inspecteur kan laten langskomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Passie-m op 13-12-2023 15:33 . Reden: correcties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:17
MeanSmoothie schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:20:
Ze gaan de nok opnieuw doen, ruiterrol weg en netjes afwerken met flexim.

Daktrimmen halen ze eraf, maken de randen wat hoger met hout, laagje bitumen erover en zetten er nieuwe daktrimmen op.

Nieuwe regenpijp (oude was gevallen) en pannen overal netjes neerleggen. Zonder extra kosten en pas betalen wanneer het af is. De werkgever (meeste ervaring) komt het zelf controleren na de tijd.

Moet het alleen nog zien gebeuren, wat tot nu toe nog niet gedaan is ivm het weer.
Beter een fatsoenlijk aangebracht ondervorst met ruiterbalk dan flexim, maar goed, flexim is niet perse verkeerd.

En wat doen ze met het lood? En de topplaat?

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanSmoothie
Passie-m schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:29:
Waarom zou je Flexim doen ipv een gebruikelijke Ruiterrol? na een paar jaar kan je dat weer vervangen, en de pannen moeten er toch vanaf.

Zitten nog tal van andere punten die ze ook moeten aanpakken. Dampscherm plaatsen. De resitrix plak stroken over je lood klopt voor geen kant. Zou er eerlijk gezegd geen genoegen mee nemen met dit snelle lapwerk.

Denk dat je beter even een bouwkundige inspecteur kan laten langskomen.
Van wat ik mij kan herinneren, zeiden ze dat de ruiterrol op een aantal plekken niet goed aansloot op de pannen (ruiterrol te smal, en pannen te ver uit elkaar). Waardoor er op een paar plekken kieren waren.

De isolatie bij de wangen, ga ik zelf opnieuw doen omdat ik de hele zolder nog moet isoleren en dit ook niet hun specialistatie is. Heb er verder ook niet echt veel extra voor moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanSmoothie
pentaw1nz schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:53:
[...]

Beter een fatsoenlijk aangebracht ondervorst met ruiterbalk dan flexim, maar goed, flexim is niet perse verkeerd.

En wat doen ze met het lood? En de topplaat?
De werkgever gaf een paar opties en wou dit ook kosteloos vervangen, maar zelf een grote voorstander was van resitrex. Dat klonk wel overtuigend en durf ik wel aan. Wat bedoel je met topplaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 19:42

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Laat ze kostenloos een beetje hun rommel opruimen/herstellen. En haal een ander bedrijf in huis als je budget hebt om het goed te doen.

Die 3k was peanuts, daar heb je op deze schaal van werken "weinig" aan verloren. Je wil dat deze mensen zo weinig mogelijk aan je huis gaan doen. zsm weg er mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
Dat ze een loodvervanger willen toepassen ok. Maar zo beetje snel snel over het oude lood snel geplakt...

Impregneren ze de schoorsteen ook? Want als die stenen vocht gaan zuigen en het zit niet (goed) in de voeg komt het er als het even tegen zit nog achterlangs. Dit hadden ze gewoon meteen netjes moeten doen.

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-05 21:03
Je zou ook nog een overzet schoorsteenkap kunnen overwegen. Dan ben je meteen van alle mogelijke problemen met vocht doorslag af.
Pagina: 1