Budget 1440p desktop

Pagina: 1
Acties:

• Dailyrider
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11-10 20:31
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Browsen/Gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?

Rondom 1200/1300 Euro max voor de pc zelf zonder hardware. indien mogelijk zelf goedkoper.
Is mijn eerste PC build. Om de kosten te drukken zou ik eventueel zelf bouwen.

Onderdelen opvolgen & zelf apart bestellen. (0 ervaring hiermee ) Geen idee of het waard is alles bij 1 zaak te bestellen gezien het wel veel duurder uitkomt. Enkel weet ik niet hoe ik zou moeten beginnen aan bios etc...

De grootste kost is de GPU, gekeken 2dehands maar niks gevonden. Mogelijheid of niet betrouwbaar??

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhQhTR_G9WBHbSiGur20Xu4vApI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TOiBd4pdPeApTlKZZj3BDgFH.png?f=user_large

https://tweakers.net/gallery/1266288/inventaris/

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorlopig AMD gezien prijs/kwaliteit alsook ik toch wel positieve reacties lees.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Wat zijn realistische verwachtingen... Is deze 1440 setup mogelijk in 144hz of 165hz? Ik moet hardware alsook nog aanschaffen. Dit wil ik ook miniem houden om kosten te drukken. Enkel geen weet hoe ik mijn scherm best kan kiezen op basis van mijn setup.

Futureproof voor komende jaren? Ik denk niet dat ik snel zou upgraden de komende tijd maar indien nodig vermoedt ik dat de CPU het belangrijkste is als eerstvolgende upgrade...?

De bedoeling is dat het in een Micro ATX case komt. Voorlopig de voorkeur van Bitfenix Nova Mesh mATX ( andere voorstellen zeker welkom)

Ik heb opgezocht of deze cpu/gpu combo bottleneck geeft maar dat zou best moeten meevallen. Alleen in sommige games kan de CPU wel tegen de limiet aanzitten.
Arma 3 bvb, FPS als COD/BF4 en al de rest maar is allemaal drastisch verminderd gezien de overstimulans 8)7

Ga je overklokken?
[i] Ik ben iemand die meer prestatiegericht is dus wellicht een klein percentage wel.
Al die RGB hoeft voor mij ook niet dus als er daar mensen zijn die de kosten wat kunnen drukken... _/-\o_
De build heb ik overgenomen van 'PC Builder' op Youtube en hij zegt dat het wel mogelijk is.

Wat verwacht je van ons?[i]

Ik had graag feedback van jullie kennis of mijn setup beter kan of indien deze setup genoeg is voor wat ik ermee wil doen voor de prijs. M.a.w. best bang for your buck.

Voor de multiplayer games die ik maar speel hoef ik ze niet in ultra te spelen. High settings met goede framerate voor mij belangrijker. Ook naar de toekomst toe.

Laat jullie verbeterpunten maar de vrije loop!

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Keanu

• k4kl44s
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:19
Hoi, ik denk dat je met deze setup een heel eind komt!

- Het geheugen dat je hebt geselecteerd is XMP en alleen geschikt voor Intel. Je hebt EXPO nodig (zoek op "overklokprofiel" in de pricewatch). Deze is een goede keuze: uitvoering: Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30. De sweetspot voor AMD zit rond de 5600 - 6000 MT/s, met een CAS latency van 28 - 32. Staar je echter ook weer niet te blind op de verschillen, die zijn niet heel groot. Check voor geheugen altijd even de compatibiliteit op de site van de moederbordfabrikant.
- er is ook een 1440p BBG van Tweakers voor ongeveer jouw budget, lijkt me de moeite waard om even te bekijken.
- kast kan ik je minder bij adviseren, heb zelf de 4000d en ben daar erg tevreden over. Maar voor jouw budget is kleiner en goedkoper waarschijnlijk net iets beter geschikt.
- voor zelf bouwen kun je de guide van Linus Tech Tips bekijken, legt alles goed en duidelijk uit!!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:02
Heb zelf een 3600 met een 6800xt die behoorlijk mee komt op 1440p dus ga er van uit dat dit inderdaad prima bang for buck is!

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:49
Enkele suggesties (prijs incl. behuizing en 2Tb SSD):
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7600 Boxed€ 202,-€ 202,-
1MoederbordenASRock B650M-HDV/M.2€ 133,58€ 133,58
1VideokaartenASRock AMD Radeon RX 7800 XT Challenger 16GB OC€ 569,90€ 569,90
1BehuizingenDeepCool CH370€ 66,83€ 66,83
1ProcessorkoelingThermalright Peerless Assassin 120 SE€ 36,90€ 36,90
2VentilatorsArctic F14 PWM PST CO Zwart, 140mm€ 9,38€ 18,76
1Geheugen internLexar Ares RGB LD5BU016G-R6000GDLA€ 109,-€ 109,-
1VoedingenSeasonic G12 GM 750 watt€ 84,58€ 84,58
1Solid state drivesLexar NM710 2TB€ 91,90€ 91,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.313,45
Iets goedkoper moederbord met 2 memorysloten, zelfde stroomvoorziening, maar zonder BT/Wifi.
Sneller geheugen met AMD Expo ondersteuning.
Goedkopere videokaart, maar wel semi-passief.
Behuizing met enkele 12cm rear fan, zonder RGB en 2x 14cm Arctic pwm frontfans toegevoegd.
Goedkoper semi-modulaire Gold voeding.
Ryzen 7600 die iets lager geklokt is.
PCIe4.0 SSD met 2Tb storage. Moederbord heeft een M2 heatsink voor de SSD.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voeding is veel te duur, deze is ~ €65,- waard.
Voor paar euro meer heb je uitvoering: MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.