Onze iq500 wasdroger van siemens die een jaar of zes oud is, doet er ipv 2,5 uur ineens zo’n 5 uur over voor de was droog is. Filter en condensor zijn schoon. Wat wel opvalt, is dat onder de deurrand, het deel wat je open maakt van de deur dus, veel pluizen zitten die er rommeliger uitzien dan normaal. Geen grote watten pluizen, maar soms wat hele kleine stukjes die dus ook een beetje ontsnappen uit de filter. Verder snap ik er niks van. Wat kan er behalve filter en condensor nog meer mis zijn?
Filter kan verstopt raken, die in je deur zit.
Meeste handleidingen zeggen dat je die ook met zeep moet wassen.
Daarnaast kan ook de sensor, vaak voorin onderaan in de trommel, vervet zijn door wasverzachter, die mag je ook goed poetsen.
Daarnaast kan ook de sensor, vaak voorin onderaan in de trommel, vervet zijn door wasverzachter, die mag je ook goed poetsen.
Het gaat hier om de droger, niet wasmachine.Vorkie schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 17:46:
Filter kan verstopt raken, die in je deur zit.
@locloc sluit de deur wel goed af ?
Ook waterreservoir op tijd legen
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Lees dit maar eens: https://gathering.tweaker...ist_messages/1796101/last
Sorry, las eroverheen dat de relevante onderdelen schoon zijn.
Sorry, las eroverheen dat de relevante onderdelen schoon zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door Hondjeee op 02-12-2023 17:59 ]
is dit een warmtepompdroger? in dat geval kan er ook iets met de compressor of het koelmiddel zijn.
Ja, het is de WT44W362NL iSensoric warmtepompdroger. Koelmiddel? Compressor? How to check?
Waterreservoir wordt altijd tijdig geledigd, soms zelfs tussendoor als hij te vol zit, maar hij draait vaak uren door terwijl er maar 30% water in zit ofzo.
Filter in de deur is schoon.
Sensor moet ik eens kijken of die vies is, maar als dat al zo zou zijn: de was is na 3-4 uur nog steeds niet droog-droog, kan dat dan komen doordat de sensor bijv vies is inderdaad en er onvoldoende warmte wordt gebruikt om te drogen ofzo?
Waterreservoir wordt altijd tijdig geledigd, soms zelfs tussendoor als hij te vol zit, maar hij draait vaak uren door terwijl er maar 30% water in zit ofzo.
Filter in de deur is schoon.
Sensor moet ik eens kijken of die vies is, maar als dat al zo zou zijn: de was is na 3-4 uur nog steeds niet droog-droog, kan dat dan komen doordat de sensor bijv vies is inderdaad en er onvoldoende warmte wordt gebruikt om te drogen ofzo?
Dan zou ik verder kijken. Er kan teveel wasgoed in de droogtrommel zitten, de vochtsensor is vuil en de filter en condensor zijn niet goed schoon. Maar de deur sluit goed, en juiste programma ?
In nu koude ruimte duurt het trouwens ook langer.
handleiding
In nu koude ruimte duurt het trouwens ook langer.
handleiding
[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 03-12-2023 15:46 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Niet teveel wasgoed, vochtsensor vuil moet ik dus checken (waar precies zit dat ding), filter en condensor zijn heel schoon, deur sluit goed, programma is zelfde als altijd, ruimte is niet kouder dan normaal.
Er zitten in de binnenkant van de deur om de pakweg 20cm een soort gaatjes van een cm of 1,5 breed, waar wat stof in zat. Stuk of 7 gaatjes, in 6 ervan zat stof. Ik kan niet zien wat het voor gaatjes zijn (wat er achter zit), maar na verwijderen lijkt de droger het nu weer normaal te doen! Geen sensor dus, geen filter of condensor, maar iets met gaatjes...
Pagina: 1