Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23:13
Ik heb vanmorgen de eindnota van Eneco ontvangen. Ik heb sinds november vorig jaar zonnepanelen. Op jaarbasis heb ik een kleine 800 kwh meer opgewekt dan verbruikt.

Echter op de eindnota staat dat ik tot 1 april 2023 1007 kwh heb verbruikt en dat ze 1797 kwh niet kunnen verrekenen en daarvoor een terugleververgoeding ontvang.

Dit is voor eneco natuurlijk veel voordeliger omdat je maar 9 cent per kwh ontvangt. Dit lijkt mij niet juist toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDTjn6DpTYxATZDF0qBzeaQARuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ko0GPgEEpgRBncgBur4jeW0N.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan het jaarverbruik toch volledig salderen? Dus volgens mij moet die 1007 kwh gecorrigeerd worden en is de terugleververgoeding gebaseerd over 790 kwh.

Moet ik hiervoor dan een correctie nota aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik snap het niet helemaal. Je hebt sinds november vorig jaar zonnepanelen maar er wordt gesproken over teruglevering vanaf 01-04-2023.

Volgens Eneco salderen zouden ze per verbruiksjaar je verbruik met je opwekken moeten verrekkenen:
https://www.eneco.nl/klan...nelen/salderingsregeling/

Overigens is er een uitspraak van de kantonrechter geweest dat salderen in principe per jaar zou moeten, sommige partijen doen het per kwartaal of maand, wat natuurlijk voor hun veel voordeliger is.
https://hetconsultancyhuis.nl/salderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
Viper® schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:46:
Ik snap het niet helemaal. Je hebt sinds november vorig jaar zonnepanelen maar er wordt gesproken over teruglevering vanaf 01-04-2023.

Volgens Eneco salderen zouden ze per verbruiksjaar je verbruik met je opwekken moeten verrekkenen:
https://www.eneco.nl/klan...nelen/salderingsregeling/

Overigens is er een uitspraak van de kantonrechter geweest dat salderen in principe per jaar zou moeten, sommige partijen doen het per kwartaal of maand, wat natuurlijk voor hun veel voordeliger is.
https://hetconsultancyhuis.nl/salderen
Ja precies. Volgens moet je ook op jaarbasis salderen.

Heel vreemd dat ze aangeven dat ze niet 1797 kunnen verrekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

zijn je panelen wel aangemeld op https://www.energieleveren.nl/ ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
Ja wel wat later. In januari dit jaar. Overigens heb ik nog een ouderwetse analoge meter. Maar voor wat ze niet kunnen verrekenen krijg ik terugleververgoeding. Dus dat moet goed zitten anders had ik niet ook niet ontvangen.

[ Voor 30% gewijzigd door wesley007! op 02-12-2023 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MzKzM73
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 16:53
Een ouderwetse feradismeter saldeert al uit zichzelf (mits geen terugloopbeveiliging). Op een gegeven moment zal die wel vervangen moeten worden maar ik zou proberen hem zo lang mogelijk te houden.

[ Voor 9% gewijzigd door MzKzM73 op 02-12-2023 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:37
Ik lees: Er is een afwijkend elektriciteitsverbruik vastgesteld ten opzicht van het verschil tussen de meterstanden.

Wat een vreemde zin. Heb je Eneco al om toelichting gevraagd?

Kan het zijn dat er langere tijd meterstanden niet zijn opgeven, en er langere tijd meterstanden zijn geschat? Of dat bij een overstap geen meterstanden zijn doorgegeven, en later wel?

[ Voor 11% gewijzigd door michiel100 op 02-12-2023 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
MzKzM73 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:38:
Een ouderwetse feradismeter saldeert al uit zichzelf (mits geen terugloopbeveiliging). Op een gegeven moment zal die wel vervangen moeten worden maar ik zou proberen hem zo lang mogelijk te houden.
Ja hij draait gewoon terug. Mijn eindstand is ook bijna 800 kwh lager dan mijn beginstand en toch moet ik voor 1007 kwh stroom afrekenen. Heel raar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 13:44
wesley007! schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 18:04:
[...]

Ja hij draait gewoon terug. Mijn eindstand is ook bijna 800 kwh lager dan mijn beginstand en toch moet ik voor 1007 kwh stroom afrekenen. Heel raar
Huh? Dat is wel heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:16
Heb je op 1 april 2023 tussentijds meterstanden doorgegeven? Aangezien je een Ferrarismeter hebt. Anders kunnen zij toch nooit weten dat je op dat moment stroom verbruikt hebt? Hoe weet jij dat je op dat moment stroom verbruikt hebt?

[ Voor 8% gewijzigd door OnTracK op 02-12-2023 18:08 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
michiel100 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:48:
Ik lees: Er is een afwijkend elektriciteitsverbruik vastgesteld ten opzicht van het verschil tussen de meterstanden.

Wat een vreemde zin. Heb je Eneco al om toelichting gevraagd?

Kan het zijn dat er langere tijd meterstanden niet zijn opgeven, en er langere tijd meterstanden zijn geschat? Of dat bij een overstap geen meterstanden zijn doorgegeven, en later wel?
Tussendoor (1 jan en 1 april) heb ik geen meterstanden opgegeven. Vorig jaar 31 okt uiteraard wel. Op basis wat ze geschat hebben per 1 april heb ik van 1 jan tot 1 april 1007 kwh verbruikt. Maar salderen gaat over een heel jaar dus in mijn ogen kan/mag het niet wat ze doen. Ze besluiten dat ze het niet kunnen verrekenen en dus een terugleververgoeding toekennen die wel veel lager is, namelijk 9 cent.

Nog niet om toelichting gevraagd. Ik heb vanmorgen namelijk de eindnota ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
OnTracK schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 18:07:
Heb je op 1 april 2023 tussentijds meterstanden doorgegeven? Aangezien je een Ferrarismeter hebt. Anders kunnen zij toch nooit weten dat je op dat moment stroom verbruikt hebt? Hoe weet jij dat je op dat moment stroom verbruikt hebt?
Nee dat heb ik niet gedaan. Ze hebben dat geschat. Maar dat is in mijn ogen ook helemaal niet relevant, omdat ik per saldo over een heel jaar 800 kwh meer heb opgewekt dan verbruikt.

Dus volgens mij moet het daadwerkelijk verbruik over een heel jaar 0 kwh zijn en dan een terugleververgoeding obv 800 kwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:16
wesley007! schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 18:11:
[...]

Dus volgens mij moet het zijn 0 kwh over een heel jaar en dan een terugleververgoeding obv 800 kwh
Ja, eens.

Zijn je tarieven nog gewijzigd gedurende het jaar? Mogelijk proberen ze de tactiek van per tariefperiode salderen toe te passen. Maar voor zover ik kan vinden was Eneco altijd wel ok. Wat staat er in jouw voorwaarden hierover?

[ Voor 11% gewijzigd door OnTracK op 02-12-2023 18:15 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
OnTracK schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 18:13:
[...]

Ja, eens.

Zijn je tarieven nog gewijzigd gedurende het jaar? Mogelijk proberen ze de tactiek van per tariefperiode salderen toe te passen.
Ja dat denk ik ook. En dat mag helemaal niet. Salderen moet op jaarbasis gebeuren.

https://www.consumentenbo...ergiebelasting%20en%20btw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

wesley007! schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:36:
Echter op de eindnota staat dat ik tot 1 april 2023 1007 kwh heb verbruikt en dat ze 1797 kwh niet kunnen verrekenen en daarvoor een terugleververgoeding ontvang.

[...]

Je kan het jaarverbruik toch volledig salderen? Dus volgens mij moet die 1007 kwh gecorrigeerd worden en is de terugleververgoeding gebaseerd over 790 kwh.
Ok dan is de eerste vraag waar komt die 1007 kWh vandaan? Maar ik lees vervolgens:
wesley007! schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 18:08:
[...]
Op basis wat ze geschat hebben per 1 april heb ik van 1 jan tot 1 april 1007 kwh verbruikt.
Dus ze hebben op 1 april een schatting gemaakt van wat je verbruikt zou hebben tussen 1 januari en 1 april? Waar komt die schatting ineens vandaan dan? Waarom vind er op 1 april ineens een schatting plaats?

Weet je zeker dat je je via energieleveren.nl hebt aangemeld per januari en niet per april? Dat zou het namelijk wel kunnen verklaren. Het 'probleem' dat je ervaart heeft verdacht veel weg van de casus in Jaarrekening in tweeën gedeeld, probleem voor salderen.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
Harrie_ schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:10:
[...]

Ok dan is de eerste vraag waar komt die 1007 kWh vandaan? Maar ik lees vervolgens:

[...]

Dus ze hebben op 1 april een schatting gemaakt van wat je verbruikt zou hebben tussen 1 januari en 1 april? Waar komt die schatting ineens vandaan dan? Waarom vind er op 1 april ineens een schatting plaats?

Weet je zeker dat je je via energieleveren.nl hebt aangemeld per januari en niet per april? Dat zou het namelijk wel kunnen verklaren. Het 'probleem' dat je ervaart heeft verdacht veel weg van de casus in Jaarrekening in tweeën gedeeld, probleem voor salderen.
Ik heb het inderdaad in januari doorgegeven dat ik per 3 december zonnepanelen heb. Ik heb de mailbevestiging daarover gevonden.

Ik dacht eerst vanwege nieuwe variabele tarieven, maar die zijn per 1 mei ingegaan.

Maar ik ga eneco zo maar is bellen voor een correctie nota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

wesley007! schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:16:
[...]

Ik heb het inderdaad in januari doorgegeven dat ik per 3 december zonnepanelen heb. Ik heb de mailbevestiging daarover gevonden.

Ik dacht eerst vanwege nieuwe variabele tarieven, maar die zijn per 1 mei ingegaan.

Maar ik ga eneco zo maar is bellen voor een correctie nota.
Misschien moet je ze gelijk even vragen om een slimme meter (waar evt. telemetrie van staat uitgeschakeld)? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-08 09:30
Hoe liep je contractduur eerst? Dit is een eindnota omdat je overstapt? Kreeg je eerst je jaarnota per 1 mei wellicht? Of 1 april?

Dat Eneco een afwijkend elektriciteitsverbruik vastgesteld is logisch. Die snappen een oude meter niet en dus is een negatieve stand heel gek.
Specificatie aanvragen/bekijken. Foto maken van je meterstand.
Verschil tov van je vorige meterstand (of je vorige nota), dat is wat je in TLV krijgt (of moet betalen als die meterstand toch hoger is).

Ze kunnen schatten wat ze willen, maar je meterstand is je bewijs en daar zullen zij het ook mee moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesley007!
Truus01 schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:59:
Hoe liep je contractduur eerst? Dit is een eindnota omdat je overstapt? Kreeg je eerst je jaarnota per 1 mei wellicht? Of 1 april?

Dat Eneco een afwijkend elektriciteitsverbruik vastgesteld is logisch. Die snappen een oude meter niet en dus is een negatieve stand heel gek.
Specificatie aanvragen/bekijken. Foto maken van je meterstand.
Verschil tov van je vorige meterstand (of je vorige nota), dat is wat je in TLV krijgt (of moet betalen als die meterstand toch hoger is).

Ze kunnen schatten wat ze willen, maar je meterstand is je bewijs en daar zullen zij het ook mee moeten doen.
De periode liep van 31 oktober vorig jaar tot 2 november dit jaar. Ja ik heb een analoge meter die terugdraait. Ik heb zojuist 2 uur aan de lijn gehangen en ik heb alleen maar Surinaamse dames aan de lijn gehad die er echt totaal geen verstand van hadden. 1 keer een Nederlandse dame aan de lijn gehad en die gaf aan dat ze een callcenter in Suriname hebben zitten.

Iemand nog tips? Ik weet dat ik 100% in mijn recht sta. Alleen is het even de vraag hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Denk dan maar morgenochtend bellen, want dan is het nog nacht in Suriname.

Nooit meer Eneco voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
Geschillencommissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik denk dat dit gewoon de rekenmethode is als je een analoge meter hebt en er meterstanden tussendoor missen.
Het lijkt alsof je door het (expres) niet doorgeven van meterstanden dit voor elkaar hebt gekregen :)
Die getallen kloppen veel te toevallig met hun geschatte meterstand op 1 april.
ussendoor (1 jan en 1 april) heb ik geen meterstanden opgegeven. Vorig jaar 31 okt uiteraard wel.
De Eneco verrekend normaal per periode, maar zodra je binnen 1 periode meer opwekt dan verbruikt wordt die netjes naar een andere periode gesaldeerd.

[ Voor 44% gewijzigd door YakuzA op 04-12-2023 18:21 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
YakuzA schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:07:
Ik denk dat dit gewoon de rekenmethode is als je een analoge meter hebt en er meterstanden tussendoor missen.
Het lijkt alsof je door het (expres) niet doorgeven van meterstanden dit voor elkaar hebt gekregen :)
Als Eneco ze niet opgevraagd heeft, zijn ze niet expres niet doorgegeven. En als ze ze per se hadden willen weten, hadden ze een meteropnemer langs kunnen sturen.
Eneco mag geen andere rekenmethode hanteren voor mensen met een domme meter.

Het is met een domme meter echt heel simpel. Meterstand begin (contract)jaar vergelijken met de meterstand aan het einde. En het verschil is of uitbetalen aan de klant (lagere eindstand, maal TLV) of betalen door de klant (hogere eindstand, maal 'n levertarief (en dat levertarief, dat zou bij verschillende tariefperioden wel wat lastig kunnen zijn, maar en dat ze dat dan zouden schatten of middelen, is logisch)).

Dus in het geval van @wesley007!, dat de meterstand 800kWh lager is, moet hij 800kWh * de TLV krijgen.
Al het andere hoort/mag niet.

@wesley007!
Wat ze misschien gedaan hebben, is vanwege het prijsplafond schattingen gedaan. Was de prijs voor 1 april hoger dan het prijsplafond en erna lager?
Maar dan nog, uiteindelijk boeit dat niet, want jij saldeert (automatisch) en hebt dus niks met het prijsplafond te maken, want je hebt meer opgewekt dan verbruikt, dus alleen de TLV is van belang.
Maar het kan dus zijn dat ze daarom naar die data kijken.

Succes, en anders zou ik het via de geschillencommissie spelen in jou geval.

Oh en mocht je nog geen foto van de meterstand gemaakt hebben (ik hoop van wel, dat je er een hebt van de meterstand van 31-10/1-11), dan maak er nu snel nog een. Liefst met iets met de datum van vandaag (dus bv je mobiel erbij houden en met een camera of tweede mobiel de foto maken).
Dat is helaas wel het enige wat je met een analoge meter als bewijs kunt hebben, eigen foto's.
En mocht je er geen van 31-10 hebben, dan zal er wel iets van een schatting kunnen komen over het verschil tussen toen en nu. Mochten ze je opgegeven meterstand niet geloven. Maar dan kan nooit heel veel afwijken van de werkelijkheid.
En je kunt waarschijnlijk met je metingen aan opwek van je panelen over deze periode (bv in de app van je zonnepanelen) ook dat nog weer redelijk bewijzen, hoeveel dat in de tussenliggende periode is geweest.

[ Voor 20% gewijzigd door Truus01 op 04-12-2023 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesley007!
Truus01 schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:48:
[...]

Als Eneco ze niet opgevraagd heeft, zijn ze niet expres niet doorgegeven. En als ze ze per se hadden willen weten, hadden ze een meteropnemer langs kunnen sturen.
Eneco mag geen andere rekenmethode hanteren voor mensen met een domme meter.

Het is met een domme meter echt heel simpel. Meterstand begin (contract)jaar vergelijken met de meterstand aan het einde. En het verschil is of uitbetalen aan de klant (lagere eindstand, maal TLV) of betalen door de klant (hogere eindstand, maal 'n levertarief (en dat levertarief, dat zou bij verschillende tariefperioden wel wat lastig kunnen zijn, maar en dat ze dat dan zouden schatten of middelen, is logisch)).

Dus in het geval van @wesley007!, dat de meterstand 800kWh lager is, moet hij 800kWh * de TLV krijgen.
Al het andere hoort/mag niet.

@wesley007!
Wat ze misschien gedaan hebben, is vanwege het prijsplafond schattingen gedaan. Was de prijs voor 1 april hoger dan het prijsplafond en erna lager?
Maar dan nog, uiteindelijk boeit dat niet, want jij saldeert (automatisch) en hebt dus niks met het prijsplafond te maken, want je hebt meer opgewekt dan verbruikt, dus alleen de TLV is van belang.
Maar het kan dus zijn dat ze daarom naar die data kijken.

Succes, en anders zou ik het via de geschillencommissie spelen in jou geval.

Oh en mocht je nog geen foto van de meterstand gemaakt hebben (ik hoop van wel, dat je er een hebt van de meterstand van 31-10/1-11), dan maak er nu snel nog een. Liefst met iets met de datum van vandaag (dus bv je mobiel erbij houden en met een camera of tweede mobiel de foto maken).
Dat is helaas wel het enige wat je met een analoge meter als bewijs kunt hebben, eigen foto's.
En mocht je er geen van 31-10 hebben, dan zal er wel iets van een schatting kunnen komen over het verschil tussen toen en nu. Mochten ze je opgegeven meterstand niet geloven. Maar dan kan nooit heel veel afwijken van de werkelijkheid.
En je kunt waarschijnlijk met je metingen aan opwek van je panelen over deze periode (bv in de app van je zonnepanelen) ook dat nog weer redelijk bewijzen, hoeveel dat in de tussenliggende periode is geweest.
toon volledige bericht
Ja foto's heb ik zeker. Die maak ik altijd voor de zekerheid. Zie hieronder. Wanneer je ze op de pc opent en gaat naar details zie je ook dat ze daadwerkelijk per 31 okt 22 en 26 okt 23 zijn gemaakt. Dit was de dag dat ik al mijn eindstand kon doorgeven. De vrouw uit Suriname gaf letterlijk aan dat wat ik in de zomer heb opgewekt niet mag wegstrepen met wat ik in de winter heb verbruikt. Dus dan hoef je niet echt verder in gesprek te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edkBf1xAA2XNPBXrIXLxy6Rq53c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/856WSMDNmjFYDslGFZXcp7yb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q5ofytHj3z_vnS0OBFMCMTjjGdE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/prxs1BanoqQAAdTg6Jh5Nqm5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

wesley007! schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:13:
[...]
Iemand nog tips? Ik weet dat ik 100% in mijn recht sta.
[...]
Ja dat zou je zeggen, maar ik was toch wel benieuwd hoe het zit of je met 'terugwerkende kracht' mag salderen. O.a. Liander zegt hierover het volgende:
Een slimme meter registreert teruglevering. Neem contact op met uw energieleverancier. De leverancier bepaalt of u met terugwerkende kracht een vergoeding krijgt over de teruggeleverde energie voor uw aanmelding via energieleveren.nl.
Nu gaat dit weliswaar over een slimme meter, maar er wordt door Liander wel aangegeven dat de leverancier bepaalt of er met terugwerkende kracht mag worden gesaldeerd. Nu hoeft die informatie niet te kloppen natuurlijk, maar wanneer een netbeheerder met deze informatie komt wil ik ze toch wel het voordeel van de twijfel gunnen dat ze weten hoe de vork in de steel steekt.

Uiteindelijk is dat een beetje de crux natuurlijk. De energieleverancier moet gewoon salderen op jaarbasis, maar moeten ze dat ook met terugwerkende kracht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesley007!
Harrie_ schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:39:
[...]

Ja dat zou je zeggen, maar ik was toch wel benieuwd hoe het zit of je met 'terugwerkende kracht' mag salderen. O.a. Liander zegt hierover het volgende:

[...]

Nu gaat dit weliswaar over een slimme meter, maar er wordt door Liander wel aangegeven dat de leverancier bepaalt of er met terugwerkende kracht mag worden gesaldeerd. Nu hoeft die informatie niet te kloppen natuurlijk, maar wanneer een netbeheerder met deze informatie komt wil ik ze toch wel het voordeel van de twijfel gunnen dat ze weten hoe de vork in de steel steekt.

Uiteindelijk is dat een beetje de crux natuurlijk. De energieleverancier moet gewoon salderen op jaarbasis, maar moeten ze dat ook met terugwerkende kracht?
toon volledige bericht
Ja dat moet met terugwerkende kracht anders kan je wat je in de zomer opwekt niet wegstrepen dat wat je in de winter hebt verbruikt. Inmiddels een Nederlandse dame aan de lijn gehad en ik zal binnen 2 weken een correctienota ontvangen. Eind goed al goed dus.

1 tip voor degene die ook met de klantenservice van Eneco te maken heeft, Bel in de ochtend!!. Het is namelijk 4 uur vroeger in Suriname. Op die manier wordt je wel goed geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Wonen >> Themaforum: De Energierekening

Tweakers Discord

Pagina: 1