Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipvdmolen
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 23-01-2024
Mijn vraag
Hallo

Ik bouw al 20 jaar computer en voor het eerst heb een probleem.
Heb van de week mijn nieuwe pc in elkaar gezet maar geen beeld

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn onderdelen zijn

AMD Ryzen 7 5700x
Deepcool ak400 cooler
Gigabyte auros elite a520
32 3200mz - 16 beast Kingston
XFX RX 7800 XT
Sharkon silent storm 750 watt
1 tb m.2 lexar

Wat ik al gevonden of geprobeerd

De pc gaat aan maar geeft geen beeld heb al de videokaart in een ander computer geprobeerd maar daar doet ie gewoon goed heb nu al een ander moederboord geprobeerd maar dit werkt ook niet nog steeds geen beeld heb de ram al op alle plekken geprobeerd en de bios ook gerest nu is mij vraag kan het zijn dat cpu stuk is of de ram om het moederbord zitten geen controle lampjes. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:48
Ik vraag mij af of die moederbord niet toevallig een BIOS update nodig heeft.

De 5700x kwam best wat later uit namelijk, dus het zou zomaar kunnen.

Maar tenzij de moederbord een BIOS flashback optie heeft, heb je een CPU ervoor nodig die wel ermee werkt om het überhaupt te kunnen updaten.

de moederbord heeft die optie blijkbaar genaamd Q-Flash, staat in de handleiding

Puur een aanname, recent nog had een kennis issues met een nieuwe build vanwege hetzelfde reden (noodzaak voor een BIOS update)

[ Voor 21% gewijzigd door Mizgala28 op 01-12-2023 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipvdmolen
Helaas geprobeerd maar nog steeds geen beeld hij heeft de juiste bios update gehad maar nog steeds geen beeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteefdeKa
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-05 15:50
jipvdmolen schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:37:
Helaas geprobeerd maar nog steeds geen beeld hij heeft de juiste bios update gehad maar nog steeds geen beeld
Kun je het systeem starten zonder de videokaart en krijg je dan wel beeld, via het mobo bijvoorbeeld?
Recent heb ik ook een soortgelijk probleem gehad waarbij ik op geen enkele manier beeld kon krijgen uit mijn displayport, zowel niet via het mobo als via de videokaart. Na lang stoeien kwam ik er achter dat de vga poort wel werkte. Vervolgens heb ik via de vga poort geboot en windows opgestart en stuiten hier op wat drivers, niets werkte tot ik de firmware van de processor updaten en toen werkte de displaypoorten beide ineens. Het gekke is dat ik ook geen beeld had in de bios voor de update, daarna wel.

Misschien kun je dit eens proberen (mits je de mogelijkheid hebt natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:26

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

SteefdeKa schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:50:
[...]

Kun je het systeem starten zonder de videokaart en krijg je dan wel beeld, via het mobo bijvoorbeeld?
Recent heb ik ook een soortgelijk probleem gehad waarbij ik op geen enkele manier beeld kon krijgen uit mijn displayport, zowel niet via het mobo als via de videokaart. Na lang stoeien kwam ik er achter dat de vga poort wel werkte. Vervolgens heb ik via de vga poort geboot en windows opgestart en stuiten hier op wat drivers, niets werkte tot ik de firmware van de processor updaten en toen werkte de displaypoorten beide ineens. Het gekke is dat ik ook geen beeld had in de bios voor de update, daarna wel.

Misschien kun je dit eens proberen (mits je de mogelijkheid hebt natuurlijk).
De 5700x heeft helaas geen IGPU |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IT-Gaming
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 25-07 20:42
Het kan wel tijdje duren voordat je uberhaupt beeld krijgt bij de eerste boot met een nieuw samengestelt setje...
wellicht meer geduld?

[ Voor 7% gewijzigd door IT-Gaming op 02-12-2023 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:13
Probeer het toch ook voor de zekerheid met HDMI , als je dat nog niet gedaan had.
Zoals opgemerkt kan displayport wel eens vreemde problemen geven.

Heb je misschien indicaties dat het systeem start?
Beep start code (indien aangesloten)
Reageert CAPS lock led keyboard?
Reageert een bootable USB stick met LED indicator?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Andere voeding geprobeerd?

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipvdmolen
Hallo bedankt met helpen
Heb het probleem gevonden het zat hem in de cpu die werkt niet naar behoren hij gaf aan dat ik de onboard aansluiting moest gebruiken heb via alternate de g variant van de cpu op gestuurd gekregen probleem was op gelost.
Dankje jullie wel voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Heh hoezo dat nou weer? Je gaat dan de igpu van de 5700G gebruiken, welke ook nog eens op CPU gebied slechter presteert dan de 5700X, je gaat dan niet de 7800 XT benutten?

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:55

D4NG3R

kiwi

:)

Que? De 5700G is aanzienlijk trager dan de 5700X, terwijl je er een dedicated GPU bij naast hebt zitten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:30
Trager, minder L3 cache, geen PCI-e4.0. Nee, die 5700G is geen verbetering. Vraag een andere 5700X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zou helpen als je je beeldscherm op je videokaart aansluit, ipv aan je moederbord !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sharkon silent storm 750 watt :lol:

Voeding is ronduit bagger

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1