Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Help met instellen intergas cv ketel. i.s.m open vvw

Pagina: 1
Acties:

• michielsweb
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:20
Geachte Tweakers,

Onlangs heb ik een cv ketel laten vervangen, en me vloerverwarming draait.
betreft circa 5groepen van gemiddeld 70-80m pijp.
aangesloten op een openverdeler.

ik zou graag in contact komen met mensen die mij de juiste instellingen.
van mijn nieuwe intergas 36/30 kunnen adiviseren , beschikken wij hier mischien over een deskundigen?

huidige problemen dat de pomp regelmatig uit staat. (interne in de ketel)
terwijl als hij aanslaat echt goed verwarmt. echt dan is het eenmaal 22 graden. in de huiskamer./
en dan staat de pomp uit. tot er weer een warmte vraag komt uit de woonkamer. maar inmiddels zakken mijn andere kamers eigenlijk best wel weg totdat de huiskamer weer aangaat.

is het mogenlijk om de pomp desnoods op minimale stand continie of vaker te laten pompen?
mischien is het mogenlijk om de huidige settings tegen het licht te houden / controleren?

en eventueele aanpassingen zouden ook bespreekbaar kunnen zijn

• michielsweb
toevoeging:
ik zat eventueel te denken aan zone motors, maar dan moet de pomp ook actiever zijn

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:21
welke ketel exact de extreme of de hre van intergas zijn namelijk kwa aansturing verschillenden kwa oplossing.
check dit forum zelfde vraag soort van. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2214180
heb je een verdeler met een eigen pomp. of pomploze verdeler.

• michielsweb
openverdelen, pomploos
hre 36/30

heb overigens zelfs inmiddels het lumineuze idee gehad, om een zone regeling te bekijken.
nu vraag ik me alleen af, homeip en of mohlenhoff.

kan deze dan ook de cv ketel aansturen?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:18
HRE-A heeft hiervoor 2 opties in het installatiemenu:
- nadraaitijd pomp, kan tot 15 minuten
- pomp continu

Pomp laten draaien verdeelt alleen de warmte, voegt niks toe aan warmte. De warmte uit de ketel is er na 1 minuut wel uit, daarna verdeel je het alleen maar. Beste is nog altijd je groepen goed afregelen zodat het gelijkmatig warm wordt.

Ketel continu laten stoken kan gewoon niet, daarvoor heb je de verkeerde ketel gekocht. 5 groepen van 80 meter is 400 meter leiding, is grofweg 4KW. Jouw ketel stopt er minimaal 8KW in.
Stel je minimaal en maximaal vermogen af op 25% en laat de modulerende pomp wat harder werken, zal je zien dat je ketel ook minder vaak afschakelt met code1.

• michielsweb
dat heb ik inderdaad gedaan nu, van de week gaan we zone controler tussen plaatsen. omdat we nu merken dat 1 kamer die tussen 3 koude hoeken zit gewoon sneller afkoelt. dus we gaan met thermostaat per kamer werken.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:18
Thermostaat per kamer ga je nog vaker code1 zien. Beter pas je de doorstroming per kamer aan zodat de temperaturen een beetje gelijkmatig zijn.

• michielsweb
ik heb in den basis eigenlijk juist geen last van code1,
echter zakt de slaapkamer door de kou ondergrens.
wij gaan er voor zorgen dat tussen bepaalde tijden. (voornamelijk savonds, de vraag gebasseerd gaat worden op de koudste kamer.
Pagina: 1