Hallo
ik heb een meningsverschil met de installateur van mijn Intergas Ketel over de terugslagklep die erin zit in tegenstelling tot de 2-wegklep die ik denk nodig te hebben.
Installatie:
Intergas 2824 cw4
Vloerverwarming met pomp en thermostaat + voeler
Radiatoren beneden
Vloerverwarming beneden
Radiatoren boven
Handdoeken radiator badkamer
Vloerverwarming Badkamer (boven) *
voorheen hadden wij een Nefit hr ecomline met boiler-ketel deze is vervangen voor een Intergas 2824 cw4 ketel
+ een Intergas comfort touch thermostaat in de woonkamer.
Er word middels een Airco verwarmt in de woonkamer continu temperatuur 20.5graden gemiddeld en de thermostaat staat ingesteld op 19graden. voor de vloer
voorheen met onze Nefit ketel met de welbekende ingewikkelde week planning display die daarbij hoort. kon er een radiator op de badkamer opgedraaid worden zodat onze handdoeken prima droog worden '' ondanks dat de woonkamer op temperatuur was en daar niet hoefde te stoken'' gewoon een warme radiator krijgen door de thermostaatkraan open te draaien in de badkamer.
Nu met de Intergas ketel blijkt dat anders. Wanneer de Woonkamer comfort Touch thermostaat lager staat dan de actuele temperatuur word de Radiator op de badkamer niet warm wanneer men de kraan open draait.
De ketel beschikt over een Terugslagklep die standaard in deze ketels zit. Ik was van mening dat wij een 2-Weg klep nodig hadden om dit probleem te verhelpen.
hier enkele foto's van de installatie:
:strip_exif()/f/image/FHEHa0pkGL1FBtAgi4S35xJC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tZ6YGAKLZYU0AkyWiacQiJL9.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook vond ik dit plaatje waardoor ik vermoed dat er toch een 2-wegklep nodig is:
https://www.feikencv.nl/v...agen/intergas-2-weg-klep/
/f/image/suHSjyba2LcsQRVA2nsZxtUO.png?f=fotoalbum_large)
De installateur zegt, wanneer de woonkamer thermostaat op temperatuur is geven alle andere radiatoren geen warmte meer af. (dus ook de badkamer niet) Onze wens is dus dat de badkamer radiator wanneer deze op een bepaalde stand (meestal 2/3) wel warmte afgeeft) hoe kunnen we dit werkend krijgen?
kan iemand uitleggen wat hier de juiste oplossing voor is.
ik heb een meningsverschil met de installateur van mijn Intergas Ketel over de terugslagklep die erin zit in tegenstelling tot de 2-wegklep die ik denk nodig te hebben.
Installatie:
Intergas 2824 cw4
Vloerverwarming met pomp en thermostaat + voeler
Radiatoren beneden
Vloerverwarming beneden
Radiatoren boven
Handdoeken radiator badkamer
Vloerverwarming Badkamer (boven) *
voorheen hadden wij een Nefit hr ecomline met boiler-ketel deze is vervangen voor een Intergas 2824 cw4 ketel
+ een Intergas comfort touch thermostaat in de woonkamer.
Er word middels een Airco verwarmt in de woonkamer continu temperatuur 20.5graden gemiddeld en de thermostaat staat ingesteld op 19graden. voor de vloer
voorheen met onze Nefit ketel met de welbekende ingewikkelde week planning display die daarbij hoort. kon er een radiator op de badkamer opgedraaid worden zodat onze handdoeken prima droog worden '' ondanks dat de woonkamer op temperatuur was en daar niet hoefde te stoken'' gewoon een warme radiator krijgen door de thermostaatkraan open te draaien in de badkamer.
Nu met de Intergas ketel blijkt dat anders. Wanneer de Woonkamer comfort Touch thermostaat lager staat dan de actuele temperatuur word de Radiator op de badkamer niet warm wanneer men de kraan open draait.
De ketel beschikt over een Terugslagklep die standaard in deze ketels zit. Ik was van mening dat wij een 2-Weg klep nodig hadden om dit probleem te verhelpen.
hier enkele foto's van de installatie:
:strip_exif()/f/image/FHEHa0pkGL1FBtAgi4S35xJC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tZ6YGAKLZYU0AkyWiacQiJL9.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook vond ik dit plaatje waardoor ik vermoed dat er toch een 2-wegklep nodig is:
https://www.feikencv.nl/v...agen/intergas-2-weg-klep/
/f/image/suHSjyba2LcsQRVA2nsZxtUO.png?f=fotoalbum_large)
De installateur zegt, wanneer de woonkamer thermostaat op temperatuur is geven alle andere radiatoren geen warmte meer af. (dus ook de badkamer niet) Onze wens is dus dat de badkamer radiator wanneer deze op een bepaalde stand (meestal 2/3) wel warmte afgeeft) hoe kunnen we dit werkend krijgen?
kan iemand uitleggen wat hier de juiste oplossing voor is.
[ Voor 20% gewijzigd door BladetNL op 25-10-2023 21:43 ]