Kan je luchtkanalen kwijt in je verbouwing? Mijn dream setup is een kanaal unit airco met regelbare kleppen, dan is het overal lekker warm of koel zonder zo'n onding aan elke wand. Ik zou het hier kunnen verstoppen in de CV hok en de kamers direct ernaast kunnen bedienen = 1 verdieping met 1 unit; single splits zijn zuiniger ook nog. Als ik hier ooit grof verbouw, of verhuis, komt zo'n setup.
En geen last van idiote thermometer in de unit die altijd er naast zit, kanaalunit komt gewoon met een wandbediening a la CV die wel de echte kamertemperatuur op 1.5 meter hoogte meet.
Note: energielabels voor multi moet je zelf genereren, elke combi is anders. Voor 3MXM40A / FTXA
:fill(white):strip_exif()/f/image/AQt2LhnuY1WFQE23br9tMuo5.png?f=user_large)
En MHI (kan geen ZSX vinden in de LOT10 generator, dus ZS).
:fill(white):strip_exif()/f/image/wwYItUBvII6nAAC4vVkb0OAv.png?f=user_large)
Note: Pdesign van MHI staat op 3.4 kW, is misschien wat laag. Een grotere:
:fill(white):strip_exif()/f/image/zJfWPnzONEhiiBuRf4ih9Mri.png?f=user_large)
Is wel minder zuinig, maar is nog steeds ongeveer 1500 kWh voor 4.7 of 5.0 kW aan geleverd vermogen bij -10 in je huis, en evenredig lager benodigde kW bij hogere temperatuur aan de hand van klimaatgegevens van landen in groene zone.
En geen last van idiote thermometer in de unit die altijd er naast zit, kanaalunit komt gewoon met een wandbediening a la CV die wel de echte kamertemperatuur op 1.5 meter hoogte meet.
Note: energielabels voor multi moet je zelf genereren, elke combi is anders. Voor 3MXM40A / FTXA
:fill(white):strip_exif()/f/image/AQt2LhnuY1WFQE23br9tMuo5.png?f=user_large)
En MHI (kan geen ZSX vinden in de LOT10 generator, dus ZS).
:fill(white):strip_exif()/f/image/wwYItUBvII6nAAC4vVkb0OAv.png?f=user_large)
Note: Pdesign van MHI staat op 3.4 kW, is misschien wat laag. Een grotere:
:fill(white):strip_exif()/f/image/zJfWPnzONEhiiBuRf4ih9Mri.png?f=user_large)
Is wel minder zuinig, maar is nog steeds ongeveer 1500 kWh voor 4.7 of 5.0 kW aan geleverd vermogen bij -10 in je huis, en evenredig lager benodigde kW bij hogere temperatuur aan de hand van klimaatgegevens van landen in groene zone.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Yh2yca0qROrLq6IMHfLFwAyC.png?f=user_large)
/f/image/yDiwhPo2Ot5W0k0QdriTxuob.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/13Nl0Gq7xjjL2khXhkV6BN9t.jpg?f=fotoalbum_large)