Wat is nu de beste ijskrabber?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
LTwinter schreef op donderdag 30 november 2023 @ 18:09:
[...]

Ik leg hem meestal gewoon in de garage. Overdag vriest de voorruit praktisch nooit dicht.
Waarom zet je de auto niet in de garage dan?

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Kazu schreef op woensdag 29 november 2023 @ 22:52:
[Afbeelding]Ikzelf heb al jaren zo'n dubbele ijskrabber/zeem combinatie.
Heb net weer een nieuwe gekocht, de oude was 20 j ?
Heb wel eens andere van iemand gekregen, heb ze wel geprobeerd maar het was nooit wat of het moest met veel meer kracht

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
SPee schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:25:
[...]

1) Staat lullig/burgelijk. Zeker bij een patserbak staat het niet "stoer".
2) Maar met regen ipv sneeuw/ijs is een natte deken in de auto wegleggen iets wat je eigenlijk niet zou willen.
3) Je wil toch dat ie heel op je auto blijft? Niet dat een voorbijganger hem "leent' of gebruikt om te kijken of hij "vuurwerkproef" is.
;)
Daarom gebruik je ook geen stoffen deken, maar een daarvoor geschikte anti-ijs deken 2x wapperen en alle water is eraf.

En de rest van je argumenten :')

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:45
Auto stationair zetten en dan naar binnen o.i.d. is echt een super idee 8)7

De beste tip die ik ooit heb gelezen en altijd gebruik:
Plastic boterhamzakje met warm water uit de kraan (niet gloeiend heet, niet nodig) en dan met het zakje over het raam.

Werkt perfect, en stuk beter dan je auto stationair laten draaien.
Die warmt totaal niet op natuurlijk. Zonde van de uitstoot en brandstof en je buren die thuiswerken zijn je ook dankbaar _/-\o_

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:39
PP_Sound schreef op donderdag 30 november 2023 @ 18:26:
[...]

Waarom zet je de auto niet in de garage dan?
Terechte vraag. Helaas heb ik een kantoor/game kamer gekregen in huis, en heb ik deze geruild tegen een werkplaats voor mijn vriendin (hout bewerking).

Dat daargelaten game ik vaak met haar in de game kamer, en heb ik een vriendin met meer gereedschap dan een kleine Gamma vestiging. Best prettig. Al zal ik altijd Milwaukee boven Makita plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

Zeldzame succesvolle impulsaankoop op wintersportvakantie :)

Dit is de beste ijskrabber ooit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zO4aezNiEUXivsiyYTKn0hj8_qw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OYS8OMWxHPfw2IH2mAmeUgZM.png?f=fotoalbum_large

Of zoals James May later eens zei met iets vergelijkbaars: "Scrapy, scrapy. Brushy, brushy".

lol wtf, de 25 euro bij amazonia, waar het plaatje vandaankomt, is het ook weer niet waard :D

[ Voor 9% gewijzigd door steveman op 30-11-2023 19:50 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:39
steveman schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:48:
Zeldzame succesvolle impulsaankoop op wintersportvakantie :)

Dit is de beste ijskrabber ooit.

[Afbeelding]

Of zoals James May later eens zei met iets vergelijkbaars: "Scrapy, scrapy. Brushy, brushy".
Alleen nog een life hammer, en een bier opener er op, en je hebt ''the ultimate tool''.
En hij is nog best sexy ook.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:15
Ruben279 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:28:
en je buren die thuiswerken zijn je ook dankbaar _/-\o_
Als je gewoon een normale auto hebt en geen lantaarnpaal als uitlaat heeft echt niemand daar last van.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:11
sig69 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:17:
[...]

Als je gewoon een normale auto hebt en geen lantaarnpaal als uitlaat heeft echt niemand daar last van.
Het gaat meestal niet om de uitlaat, maar wat eruit komt.

Ik heb vanmorgen mijn auto gestart en ben gaan krabben. Bij starten een bak blauwe rook, motor die hortend en stotend op gang kwam als een echte tractor en daarna werd er nog vanalles en nog wat uitgebraakt.

Ik parkeer op mn werk dus ook gewoon de auto met de uitlaat naar de sloot ipv naar het gebouw. Niet dat het de rokende benedenburen met asfaltlongen wat kan schelen, maar ik zou dat niet mn kantoor in willen hebben door de ventilatieroosters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
@_JGC_ Misschien je auto eens na laten kijken dan?

Roomba E5 te koop

• _JGC_
sig69 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:27:
@_JGC_ Misschien je auto eens na laten kijken dan?
Ouderdom. 4 ton en 17 jaar. En ja, die zou nieuwe gloeiers kunnen gebruiken, want daarom start ie op 3 cilinders, maar na 4 ton en 17 jaar krijg je die er niet uit zonder dat ze afbreken en je daarna de kop mag lichten.
Verder start een HDI tot -15 prima zonder voorgloeien.

Blauwe rook wil ik na de winter gaan aanpakken, dat is de carterventilatie. Wordt een compleet kleppendeksel vervangen. Tot nu toe geen prioriteit aan gegeven want motor verbruikt 300ml olie op 20.000km.

Maargoed, ik ben niet de enige met een oud brik in de straat of op het werk, de buurman zn Renault 1.9dti van 2003 kan er ook wat van, of de Nissan Patrol van de andere buurman met downpipe...

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:28
Maar dat is dan dus geen 'normale' auto.
Bij de doorsnee auto is het geen probleem.

• _JGC_
dutchgio schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:56:
Maar dat is dan dus geen 'normale' auto.
Bij de doorsnee auto is het geen probleem.
Mijn vorige 1.4HDI had het ook en die had minder km gedraaid en was 10 jaar jonger. Zolang het door de roetmeting komt en geen fors olie verbruik aanwezig is gaat geen garage daar wat aan doen.

Dit is een 'normale' euro4 auto uit de tijd dat roetfilters nog uitgevonden moesten worden. De Renault van de buurman is ook een 'normale' euro3 auto.

Hele straat staat hier vol met auto's van 10-20 jaar oud. En niet dat moderne auto's veel beter zijn, had hiervoor een iets nieuwere LPG auto die op benzine startte, dat kon je ook altijd goed ruiken. Die ging ook pas op LPG over als je ermee ging rijden.

• sig69
Mijn auto is 22 jaar oud en start koud gewoon prima, loopt even iets hoger stationair en zakt daarna terug. Hoor je niks van, geen blauwe walmen of andere dingen die uitgebraakt worden. Maar aangezien het over krabben ging: ja, die start ik voor ik begin want een oude auto heeft wel wat vocht binnen dus de binnenkant van de voorruit is vaak beslagen en dat moet ook weg.
Mijn beste oplossing is overigens gewoon niets doen, thuis werken totdat ie ontdooit is.

[ Voor 10% gewijzigd door sig69 op 30-11-2023 23:23 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:28
Messing krabber, heeft de minste schade aan de voorruit. Ben eens aangehouden meer 3 kids in de auto toen de ruiten opnieuw (!) Bevroren. Sinds die tijd altijd wagen even laten warmlopen. Voor mijn Jimny gebruikte ik een keramisch kacheltje zodat het hele interieur warm werd. Die bevriest namelijk vanuit buiten, maar bij erge koude ook vanbinnen!!!.

Nu met de C30 is 5 minuutjes warmlopen al voldoende gelukkig

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Pagina: 1 2 Laatste