Wat is nu de beste ijskrabber?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Goedemiddag allen,

Zoals velen onder ons waren vanmorgen ook mijn autoruiten bevroren.
Nu heb ik op dit moment een krabber van action, maarja ... Dat kan makkelijker :)

Wat is volgens jullie de beste krabber? En waarom?

Hiervoor had ik een krabber van de anwb, fijn ding alleen keer uitgeleend en kwijt geraakt.
Ding van action... Met spierkracht komt het goed.
Bankpasje werkt ook maar geeft koude vingers :)

Wat zijn jullie ervaringen?

Ps- ik weet het, de-ice spray werkt ook fijn, maar dat is toch altijd weer op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 13:44
Flesje lauw water :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:50

Sharky

Skamn Dippy!

Wat niet werkt is de krabber die ik tot voor kort in de auto had. Die bekraste de voorruit :/

This too shall pass

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

Ik heb voorruit verwarming, doet het altijd >:)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:26
Auto starten, naar binnen je tanden poetsen of iets anders en daarna krabben - dan is het niet meer zo vastgevroren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17

D4NG3R

kiwi

:)

Heh, deze houd ik even in de gaten. Ik gebruik nog vrijwel altijd spray als het wat verder gaat dan een minuutje krabben, maar dat is ruk voor het rubber en waarschijnlijk nog rukker voor het milieu.. :|

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:48

BaRF

bijna kerst

ColeJ schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:53:
Auto starten, naar binnen je tanden poetsen of iets anders en daarna krabben - dan is het niet meer zo vastgevroren.
Altijd fijn van die mensen in de straat :(

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ColeJ
BaRF schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:56:
[...]

Je hebt zeker ook een hekel aan houtkachels, open vuurtjes en bbq's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:49
Ik doe het restantje theewater in een kleine gieter en vul dat bij met normaal water. Dit werkt bij mij altijd super goed, liter is genoeg voor voorruit en zijruit.

Wel een kleine disclaimer dat het bij andere auto's minder positief kan uitvallen, als de voorruit er al met wat spanning in zit kan hij knappen als je het temperatuurverschil te groot is.

Flickr - Strava

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17-09 15:50
ColeJ schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:00:
[...]

Met dat 'tegen argument' kun je net zo goed autobanden op het vuur gooien.. 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ColeJ
Knip

[ Voor 94% gewijzigd door Notna op 29-11-2023 21:14 . Reden: #Doeslief ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:44
Een handdoek op je voorruit leggen :+ vooraf niet wassen met een wasverzachter en laten drogen naderhand. (geen garanties, ook geen garanties dat het goed gaat, ik kan alleen zeggen dat de keren dat ik dit zo deed het prima verliep. Tegenwoordig heb ik een garage hier en een motor-opwarmer (hoe dat ook moge heten in het Nederlands), dus zo'n vaart loopt het allemaal niet meer).

[ Voor 63% gewijzigd door eric.1 op 29-11-2023 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

BaRF schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:56:
[...]

Jij doet de aanname dat het om een fossiele brandstof-auto gaat.
Met een elektrische auto geen centje pijn. Even via de app de standkachel (warmtepomp) aan zetten en je stapt 10min later in een lekker warme en volledig ontdooide auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Eentje met een blad van messing. Tegenwoordig elektrische auto met een app, dus voila krabben hoeft niet meer.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:55
Ik heb altijd een goedkope krabber en een setje goedkope (hema) handschoenen. Dan kan je goed kracht zetten.

Overigens het aanzetten van de auto is ook echt nodig. Er staat misschien vaak doe dat niet, maar anders stap je in en beslaat alles. Ik krab altijd eerst alle andere ruiten voor ik aan de voorrruit begin daar kan dan vast wat lucht langs stromen en zo is het wat makkelijker.

Oook de ramen open zetten of de deur om aanslag te voorkomen. Zeker in het begin wanneer de airco het nog niet doet.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:58

The Zep Man

🏴‍☠️

ColeJ schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:53:
Auto starten, naar binnen je tanden poetsen of iets anders en daarna krabben
Ik snap het niet. Waarom zou je binnen je tanden krabben...?

:+

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Opstaan, auto starten, douchen, aankleden, ontbijten, koffie, koffie, tandenpoetsen, instappen en wegrijden

[ Voor 5% gewijzigd door worldfastest op 29-11-2023 14:20 ]

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
worldfastest schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:19:
Opstaan, auto starten, douchen, aankleden, ontbijten, koffie, koffie, tandenpoetsen, instappen en zien dat je sleutel weg is...
in mijn optiek, het beste is geen ijs hoeven te verwijderen.
dus standkachel.
elektrische voorverwarming bij een ev.
raam covers

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:44
Ik weet niet wat ik erger vind, met m'n slaapdronken kop naar buiten in de kou om de auto te starten, of een paar minuten krabben als ik een beetje wakker ben :P
koffie, koffie, tandenpoetsen
Koffie en daarna tandenpoetsen is slecht voor je tandglazuur!
Het beste kan je je tanden poetsen vóór je ontbijt :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 21:29
Opstaan, auto starten, douchen, aankleden, ontbijten, koffie, koffie, tandenpoetsen, instappen en wegrijden
Jij gaat naakt naar buiten? In de vrieskou? Gaat je kleine soldaat niet leuk vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

99ruud99 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:40:
Bankpasje werkt ook maar geeft koude vingers :)
Bosch heeft deze ook in het groot, die zijn ook een stuk dikker.

Zelf een hybride overigens, dus ook hier met de app instellen hoe laat ik vertrek zodat ik alleen de stekker los hoef te halen en zo weg kan rijden.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

CyBeRSPiN schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:12:
[...]

Met een elektrische auto geen centje pijn. Even via de app de standkachel (warmtepomp) aan zetten en je stapt 10min later in een lekker warme en volledig ontdooide auto.
Jaaaa maaaaaaar onnodig energieverspilling!!!!11

Ik ehb jaren geleden van familie uit amerika een 'warmguard'gekregen, soort van electrisch dekentje maar dan van soort plastic. 5 minuten op de auto en meeste ijs kon je er zo afkrijgen. Helaas kapot gegaan toen iemand 'per ongeluk' aan de stroomkabel bleef haken.

Uiteindelijk de Karcher 4 gekocht, klein handding dat bijzonder goed werkt. Echt dik/hard ijs lukt niet, maar gros wat je in de winter meemaakt gaat prima.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:11
Een anti-ijsdeken zodat je de voorruit in ieder geval niet hoeft te krabben, zoals @jack zomer ook al noemt. Scheelt al een pak werk.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/6V7kA2AKWE8N/NY8pKN/550x550.jpg
Zoiets.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34
Als zelfs een vraag over een ijs krabber al gehijacked wordt en verzand in een polariserende links/rechts politieke discussie, hier op tweakers, wordt ik echt verdrietig 😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 12:37

Plainside

I browse when I'm at work

Zelf ooit zo'n driehoekig plat plastic ding gehad, werkte verdomd ideaal maakte niet uit hoe hard het had gevroren, uiteindelijk een keer vergeten hem terug in de auto te leggen en was die foetsie, sinds dien niet zo'n fijn ding weer gevonden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillz
  • Laatst online: 16:52
Eigenlijk geef je zelf je eigen antwoord al....

Hiervoor had ik een krabber van de anwb, fijn ding alleen keer uitgeleend en kwijt geraakt.
Idee:
Ga naar de ANWB (-site) en koop daar een nieuwe :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:15

Case_C

[Team Carrack]

Hier nog een 25-30 jaar oude van Mazda :) , werkt nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:22
Dat kan er maar 1 zijn en dat is de Ice Dozer :+
Ooit eens gekregen, is een grote unit maar doet al dik 15 jaar zijn werk. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7z7zv3NkYhEsWM1SAsUehJN3eis=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SOH6mfJ7EZMBzzZYNHk2ghX3.jpg?f=user_large

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8C6VFHvffEWuHVrQ1W_x0igMeXY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5brfFbgTDsI9F4If7OCioNU8.jpg?f=user_large
Voor de bijna-boomers onder ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:44

ThunderNet

Flits!

De ingebouwde in m'n auto... Kan ook gebruikt worden om de profieldikte van je banden te meten.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/6D4AAOSw8NplMXeA/s-l1600.jpg

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 12:10
Ik heb gewoon een simpele plastic krabber (lijkt hierop). Doet het prima.

Ik was laatst in zweden en de huurauto had er een met een borstel erbij (lijkt hierop). Dat was geen goede krabber om ijs mee weg te krijgen.

Het beste is om die ijsvorming te voorkomen met een deken, maar dat 1) moet je maar willen 2) moet je weten wat het weer doet 3) de goede omgeving voor hebben.

let the past be the past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:25

Umbrah

The Incredible MapMan

Voordat ik EV reed had ik inderdaad geen zin om een auto stationair te laten draaien (vind het nog steeds tokkie gedrag), dus gooide ik brandende autobanden op de ruit. Nah, jk: ik had een krabbertje van de pomp die goed genoeg werkte.

Sinds ik (sinds 5 jaar) EV rijdt: heerlijk, ding hangt meestal toch wel aan de paal, gewoon in de app de warmtepomp aan zetten, en met stroom van het huis (minder dan 1kWh) de auto voorverwarmen terwijl je de resten muesli tussen je tanden wegtrilt. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 18:21
Had zelf zo'n ding een zijde rubber andere zijde

krabber kon je achterin een stuk bezemsteel steken ideaal voor jeep bestelwagens enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:11

sapphire

Die-hard pruts0r

CyBeRSPiN schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:12:
[...]

Jij doet de aanname dat alle EV's een app hebben :?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:11
Heb zelf deze: https://www.winparts.nl/r...ber-winparts/p379750.html

Maar dan met het oude Winprice logo.

Doe er naast de auto ook de vriezer mee, in nog geen 5 minuten je hele vriezer leeg gerost met dat ding.

Edit: onbedrukt of met eigen opdruk ook te bestellen:
https://allgifts.nl/relatiegeschenk/ijskrabber-frosty/311789

[ Voor 18% gewijzigd door _JGC_ op 29-11-2023 15:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Umbrah schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:09:
Voordat ik EV reed had ik inderdaad geen zin om een auto stationair te laten draaien (vind het nog steeds tokkie gedrag), dus gooide ik brandende autobanden op de ruit. Nah, jk: ik had een krabbertje van de pomp die goed genoeg werkte.

Sinds ik (sinds 5 jaar) EV rijdt: heerlijk, ding hangt meestal toch wel aan de paal, gewoon in de app de warmtepomp aan zetten, en met stroom van het huis (minder dan 1kWh) de auto voorverwarmen terwijl je de resten muesli tussen je tanden wegtrilt. Heerlijk.
Vergeet je haver machiatto in je thermosbeker voor onderweg niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:39
Krabben = krassen, daarom doe ik de zijramen altijd met een diepvrieszakje met lauwwarm water vullen en over de ramen halen (het zakje met water, niet erover heen gooien!) en meteen met de trekker het water er aftrekken ( :P voorkomt opnieuw bevriezen)
Autoruiten kunnen dit prima hebben, je moet zulke dingen gewoon niet met kokend water doen :X

Voorruit is elektrisch verwarmd 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Laatst online: 16:59

Fanta

FordPerformance™️

Minimale afname 100 stuks. Ik zie mogelijkheden...

@Moonsugar :P

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond19792
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-09 15:13
Krabben betekend meestal dat ik alsnog moet wachten tot de kachel warm is vanwege de condens.

Ik loop iedere koude ochtend even naar buiten en start onze auto's. Die zijn echt binnen 10 minuten dooi en echt niemand die er hier last van heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:46

-tom-562

Oliesjeik

Ik gebruik gewoon zo'n isolatiemat o.i.d. (zo'n zilveren reflecterende) . Als ik thuis kom uit mijn werk leg ik die op mijn voorruit. Op die manier heb ik nog nooit hoeven krabben. Hooguit de zijruiten, maar die zijn zo klaar

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 19:05
Raymond19792 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:59:
Krabben betekend meestal dat ik alsnog moet wachten tot de kachel warm is vanwege de condens.

Ik loop iedere koude ochtend even naar buiten en start onze auto's. Die zijn echt binnen 10 minuten dooi en echt niemand die er hier last van heeft.
De motor van je auto heeft er wel last van. Onbelast "warm" laten draaien is voor de levensduur niet bevorderlijk. De motor draait dan veel langer op lage temperatuur dan wanneer je gewoon gaat rijden. En de uitstoot is dan een stuk hoger, afgezien van het feit dat je dan 10 minuten lang benzine/diesel staat te verstoken zonder een meter te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:41
Niet helemaal antwoord op de vraag, maar toch:
Wat ik altijd doe is voor de winter mijn ramen insmeren met een nano-glascoating. Handig voor neerslag tijdens het rijden, maar leidt er ook toe dat ramen wat minder hard vastvriezen. De ramen worden gladder, minder krasgevoelig en bij gebruik van de krabber is het dus spekglad. Daarvoor heb ik idd wel eens krassen gemaakt, sinds deze manier is het me niet meer opgevallen.

Die coating werkt m.i. prima bij grove bevriezing. Dus (verijsde) sneeuw en bevroren dauw. IJzel of regen kort voor bevriezing daarentegen is weer lastig en even moeilijk als anders. Het werkt ook goed voor onderweg bij snelheden >50km/h meestal.

Verder vaak nog wel auto even aan, maar dat is nog meer omdat mijn ramen ook wel eens aan de binnenkant bevroren zijn geraakt. Ik hoef niet zo vaak op pad, laat staan 's ochtends vroeg, blijkbaar is er dan nog teveel vocht in de lucht aanwezig geweest van dagen daarvoor.

[ Voor 15% gewijzigd door Aardwolf op 29-11-2023 16:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:30
Twardt schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:05:
[...]

De motor van je auto heeft er wel last van. Onbelast "warm" laten draaien is voor de levensduur niet bevorderlijk. De motor draait dan veel langer op lage temperatuur dan wanneer je gewoon gaat rijden. En de uitstoot is dan een stuk hoger, afgezien van het feit dat je dan 10 minuten lang benzine/diesel staat te verstoken zonder een meter te rijden.
Het alternatief is of
- Met beslagen voorruit, zonder zicht wegrijden.
- Of na het krabben er in gaan zitten en alsnog 10 minuten met een draaiende motor op de plek te staan, wachten tot je zicht hebt.

Dan kan je beter gewoon tijdens het krabben de auto al starten, dan ben je sneller weg. Met de vochtige tijd de laatste maand zit er gewoon nog (te) veel vocht in de auto, daardoor beslaat de voorruit als een malle.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 20:44

ThunderNet

Flits!

LordSinclair schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:11:
[...]

Het alternatief is of
- Met beslagen vooruit, zonder zicht wegrijden.
- Of na het krabben er in gaan zitten en alsnog 10 minuten met een draaiende motor op de plek te staan, wachten tot je zicht hebt.

Dan kan je beter gewoon tijdens het krabben de auto al starten, dan ben je sneller weg. Met de vochtige tijd de laatste maand zit er gewoon nog (te) veel vocht in de auto, daardoor beslaat de voorruit als een malle.
Mag toch hopen dat het geen 10 minuten duurt?

Wat ook helpt is de zonnekleppen naar beneden klappen.

Hier was het vanochtend auto starten, folie van de voorruit afhalen, zijruiten snel ff schoonkrabben en de auto in. Stationair draaien mag max. 1 minuut.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:28
Ik heb een Skoda Octavia van 2016 en daar zit er één in de klep naar de brandstoftank.
Iedereen moet daar met z'n klauwen vanaf blijven. Dat is een topping!
Misschien wel bij de sloop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 11:48

BaRF

bijna kerst

ColeJ schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:00:
[...]

absoluut niet, en ik ruik als die dingen 1000x liever dan een stationair draaiende auto ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
ThunderNet schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:13:
[...]

Mag toch hopen dat het geen 10 minuten duurt?

Wat ook helpt is de zonnekleppen naar beneden klappen.

Hier was het vanochtend auto starten, folie van de voorruit afhalen, zijruiten snel ff schoonkrabben en de auto in. Stationair draaien mag max. 1 minuut.
Helaas mijn Opel Corsa wordt langzaam warm als die stationair draait en daardoor is de voorruit ontwaseming waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Laatst online: 16:59

Fanta

FordPerformance™️

LordSinclair schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:16:
[...]

Helaas mijn Opel Corsa wordt langzaam warm als die stationair draait en daardoor is de voorruit ontwaseming waardeloos.
Even je airco na laten kijken...

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:28
BvZwolle schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:13:
Ik heb een Skoda Octavia van 2016 en daar zit er één in de klep naar de brandstoftank.
Iedereen moet daar met z'n klauwen vanaf blijven. Dat is een topping!
Misschien wel bij de sloop te krijgen.
Deze?
https://www.amazon.nl/Sko...afhankelijk/dp/B07H71VRWZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Fanta schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:17:
[...]

Even je airco na laten kijken...
Airco werkt niet rond of onder de vries temperatuur
Werking airco bij temperaturen beneden 4 graden: Als het even begint te vriezen krijgen wij vaak te horen dat de airco minder of helemaal niet meer werkt!! Schrik niet, een auto airco kan bij temperaturen rond en onder het vriespunt (beneden 4 graden) gewoon niet werken. Er is dus waarschijnlijk niets met uw installatie aan de hand, maar de natuurwetten zorgen ervoor dat de airco niet aanslaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

LordSinclair schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:16:
[...]

Ik ben nog geen auto tegengekomen waarbij dat geen 5~10 minuten duurde hoor. Dus of allemaal hebben ze een probleem met de airco (of hadden die gewoon niet) of dat is gewoon de tijd die nodig is om het vocht uit de auto en van de ruit te krijgen.

Wij hebben//hadden er een aantal die @_JGC_ aanhaalt van mijn vrouws werk. Werken prima, het enige nog betere zou een want er omheen zijn :p

@BvZwolle Binnenkort missen er Skoda's overal in Nederland hun handige krabber O-)

[ Voor 18% gewijzigd door sapphire op 29-11-2023 16:21 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond19792
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-09 15:13
Voordat de motor daar last van krijgt is het mijn zorg niet meer. De diesel wat het kost deert mij persoonlijk ook niet. Ik heb wel eens een standkachel overwogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

ThunderNet schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:00:
De ingebouwde in m'n auto... Kan ook gebruikt worden om de profieldikte van je banden te meten.
En als slagwapen zo te zien >:)

Serieus ontopic: ik heb eigenlijk nog nooit een goede echt niet krassende krabber gezien. Het punt is vaak niet de krabber zelf maar het feit dat de ruiten gewoon niet geheel schoon zijn en je met elke krabber in combinatie met bv zandkorrels krassen kan trekken.

[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 29-11-2023 16:27 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 09:50

aap

Dat kan beter: als je de vorige avond thuiskomt, de motor gewoon laten draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurttank43
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 09:45
Heb zelf de Vileda ijskrabber, bevalt prima.
https://www.gamma.nl/asso...jskrabber-17-cm/p/B160169
Ook zeer handig om de ramen te trekken, aangezien mijn auto geen achteruit wisser heeft en vind het prettig om rondom goed zicht te hebben voordat ik de weg op ga.
Hij ligt bij het vileda schap in de gamma en niet bij de rest van de auto spullen.

[ Voor 2% gewijzigd door kurttank43 op 29-11-2023 16:32 . Reden: fout linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 00:25
Ik heb altijd een flesje van dit spul in de auto liggen.

Werkt beter en sneller dan krabben, verminderd de kans op schade aan ruit/rubbers en je krijgt geen koude handen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7lboL35VX2tw_MpwaTlbSiYV-U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YPu0J2ETYbm6aOLfd7VIuxsP.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:41
Afbeeldingslocatie: https://www.trailerplus.nl/picdb/v3a/250/459743.jpg

Hier ben ik erg fan van, ik kan precies genoeg druk er op zetten om goed te kunnen krabben.

Mijn vrouw gebruikt altijd water uit de kraan voor haar auto, oftewel een gieter. En dan een trekker.

[ Voor 24% gewijzigd door SeenD op 29-11-2023 16:36 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 20:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:46
SinergyX schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:29:
[...]

Jaaaa maaaaaaar onnodig energieverspilling!!!!11

Ik ehb jaren geleden van familie uit amerika een 'warmguard'gekregen, soort van electrisch dekentje maar dan van soort plastic. 5 minuten op de auto en meeste ijs kon je er zo afkrijgen. Helaas kapot gegaan toen iemand 'per ongeluk' aan de stroomkabel bleef haken.
Die hadden dat dekentje zeker niet meer nodig ;)

Veel moderne Amerikaanse auto's zijn uitgerust met een remote start functie zodat ze, zonder naar buiten te moeten, vanaf de sleutel de dikke V8 kunnen starten en rustig op temperatuur kunnen laten komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jaapio_B op 29-11-2023 17:24 ]

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:09
Heb deze al jaren, doet het nog steeds prima: https://www.intratuin.nl/...mitLONG0f8cAaAhJdEALw_wcB

Afbeeldingslocatie: https://www.intratuin.nl/media/catalog/product/4/0/4008423878516_1.jpg?quality=85&fit=bounds

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fireburner
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-06 22:57
De meesten reageren toch al heel flauw, dan doe ik graag mee.
Afhankelijk van hoe vast het ijs zit één van deze vijf:
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsuper.nl/wp-content/uploads/2019/02/x07.-Hamer6.jpg.pagespeed.ic.auEbVNLG6e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:39
Boterhamzakje met matig lauwwarm water (en dichtknopen natuurlijk) er een beetje overheen wrijven werkt echt supergoed. Veel minder hard werken dan een krabber.
Als je heet water doet kan je ruit barsten, maar het hoeft echt totaal niet heet te zijn om te werken. Beetje lauw werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkie89
  • Laatst online: 22:09
Gebruik al jaren een Swedish ice scraper. 6mm dik acryl waardoor je met een beetje kracht een baan van zo'n 15cm in 1x vrij maakt van ijs.

https://www.swedishicescraper.se/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

sapphire schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:33:
[...]

Jij doet de aanname dat alle EV's een app hebben :?
Ken je er nog een zonder?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zeker vandaar de opmerking, de MG ZS 2019 heeft geen app ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb die Kärcher EDI-4, nog geen krassen gezien, maakt wel herrie.
Eventueel spray erbij.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DoggyDogger
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-03-2024
Ik gebruik nogsteeds mijn kpn experiabox V7 om te krabben d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 23:13
Duke of Savage schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:06:
[...]
Met dat 'tegen argument' kun je net zo goed autobanden op het vuur gooien.. 8)7
Die warmte werkt wel goed tegen bevroren ruiten ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
Ik gebruik hier al heel lang gewoon een kan met handwarm water, en dan rustig over de voorruit gieten. Daarna wissen/trekker er overheen, en de ruit is mooi schoon ook. Niks geen gezeur dat je ruit ineens wegrent of kapot springt.

Maar toch ook vooraf even starten, en verwarming op voorruit aan (+ stoelverwarming :P ).

Heb ook wel eens de-icer gebruikt, maar kon daarna ook de wisserbladen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hari-Bo schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:56:
Dat kan er maar 1 zijn en dat is de Ice Dozer :+
Ooit eens gekregen, is een grote unit maar doet al dik 15 jaar zijn werk. :P

[Afbeelding]
Die 15 jaar kan wel eens kloppen ;)

Hier met dat ijs, gvd !!! 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kona Electric eerste generatie ;w

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 22:43

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Mag ik iedereen die zijn of haar (met dit weer; gewatteerde) lolbroek aan heeft getrokken er aan herinneren dat dit nog altijd MOB is en geen HK? Hou daar rekening mee wanneer je een suggestie post; de TS is opzoek naar toch wel serieuze suggesties :)

[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 29-11-2023 22:52 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kazu
  • Laatst online: 17-09 19:56
Als ik mijn oude buurman mag geloven: gewoon kokend water uit de waterkoker er overheen gieten. Elke keer dat ik het hem zag doen zat ik te wachten op het geluid van een ruit die knapt. Maar gezien de reacties hier kan het dus ook zijn dat hij het heeft aangelengd met koud water :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VkXnLH_IcHl9CMeg-IFP0-WQo5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e19o4barC6eN7T48VyaN2aAF.jpg?f=fotoalbum_large

Ikzelf heb al jaren zo'n dubbele ijskrabber/zeem combinatie. Erg handig dat je na het krabben al het ijs en overgebleven water meteen weg kan vegen, alsook gewoon kunt zemen als het niet heeft gevroren maar je ramen wel te nat zijn om goed doorheen te kunnen kijken.

Verder heeft ie een lekker breed oppervlak, dus je kunt er brede banen mee krabben. Ik heb wel eens van die krabbers gehad die (ondanks een vergelijkbare breedte) het voor elkaar krijgen om banen van een centimeter te krabben. Dan ben je wel even bezig :(

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:36
LordSinclair schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:11:
Het alternatief is of
- Met beslagen voorruit, zonder zicht wegrijden.

Dit dus, ik zou het liever ook niet doen, en dat mag voor mij zelfs best enige moeite kosten, maar als iemand me vertelt hoe ik zonder de motor alvast te starten de boel schoon krijg en dan meteen kan wegrijden zonder dat alles ogenblikkelijk en hardnekkig beslaat, waarna je alsnog die 10 minuten kunt wachten, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:51
In het ICE verleden altijd wat lauw water eroverheen. Tegenwoordig verwarmen de auto’s in alle stilte voor.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Ps- ik weet het, de-ice spray werkt ook fijn, maar dat is toch altijd weer op.
Dat is uiteindelijk wel het enige juiste antwoord. Chemische ontdooispray erop, auto aan zodat er van binnen een klein beetje warmte ontstaat (helpt ook meteen tegen de condens die je krijgt van ijs) en je auto is in 2-3 minuten ontdooid.

Ik heb zelf een dikke Zweedse auto, die is sowieso binnen een minuut of twee klaar om door de sneeuw te racen, maar ook daar helpt chemische spray het beste om vlug aan de slag te kunnen.

De enige uitzondering daarop is als er echt een dikke laag ijs op zit, zoals vaker bovenaan bij de motorkap gebeurt waar het ophoopt. Dan kun je een half flesje ontdooispray leeg sprayen.
Voor die gevallen heb ik zo'n borstel met een lange stok, voorzichtig (over de lengte van de ruit heen, niet richting de ruit) het losse ijs eraf steken, paar seconden wachten tot er weer wat ontdooid is, en nog een keer. Als ik eenmaal de ruit zie dan spray erop en met de borstel kant verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Twardt schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:05:
[...]

Gewoon even flink gas geven in z'n vrij, dan is de motor zo warm :+

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend, het gebruik van dit advies is op eigen risico

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Oon schreef op woensdag 29 november 2023 @ 23:20:
[...]

Gewoon even flink gas geven in z'n vrij, dan is de motor zo warm :+

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend, het gebruik van dit advies is op eigen risico
Ja zeg, mijn auto parkeer ik altijd in zn vrij, blijkt mijn vriendin hem in zn 1 weggezet te hebben. Ik dacht ik volg jouw advies op. Nu hoef ik niet meer te krabben. (Grapje).

Ontopjc: alvast bedankt voor de vele ideeën, blijkbaar moet ik toch wel weer zon spray halen. Misschien toch de combinatie spray + anwb krabber, dat ding was fijn.

Auto warm laten draaien hoor je altijd dat je niet moet doen ... En in België schijnt het verboden te zijn... (Ik woon er sinds kort, geen idee hoe nauw het gecontroleerd wordt).

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Wilke schreef op woensdag 29 november 2023 @ 22:59:
[...]

Dit dus, ik zou het liever ook niet doen, en dat mag voor mij zelfs best enige moeite kosten, maar als iemand me vertelt hoe ik zonder de motor alvast te starten de boel schoon krijg en dan meteen kan wegrijden zonder dat alles ogenblikkelijk en hardnekkig beslaat, waarna je alsnog die 10 minuten kunt wachten, graag!
De zijramen openzetten. blazer voluit, beslagen ruit schoonvegen met handdoek gebruikt voor de afwas en je kunt gelijk gaan rijden.

Ontopic, de beste ijskrabber die ik heb is er een met een warme handschoen eraan. :)

[ Voor 16% gewijzigd door PP_Sound op 30-11-2023 01:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:13
Krabber van brabantia

Afbeeldingslocatie: https://www.borstelwerken.nl/2019813B.gif

15x330 SW38

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 18:19
Aangezien ik op tijden begin dat iedereen nog halverwege hun REM slaap liggen.

0.7 liter water koken en giet het in een kleine vuilnis zak. Laat dat over de bevroren ruiten glijden en neemt het daarna wel gelijk af met een droge doek anders bevriest het weer.

Gaat vrij rap ben binnen een minuut klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:51

fxs81

Julianadorp

De voorruit is verwarmd maar voor de zijraampjes vaak de spray of het kleine vierkante krabbertje wat nog in het handschoenvak lag toen ik de auto kocht.Is een vierkant dingetje met aan 3 zijden een kam in verschillende formaten en aan 1 kant een rubber trekkertje. Kon zo snel geen foto vinden op google. Ik was geneigd om te zeggen dat de beste ijskrabber mijn vrouw is (absoluut waar) maar aangezien de moderator heeft gevraagd om serieuze reacties zal ik die opmerking achterwege laten.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:27

Zeeuw

5.6

https://vonroc.com/elektr...00w-2000w-keramisch-groen

Ik heb deze in de auto staan. Zodra ik beneden kom even de stekker in het stopcontact (heb de verlengkabel klaarliggen op de oprit), ik doe er ongeveer 25 minuten over om te vertrekken (ontbijt, brood smeren etc.) en dan zijn alle ramen ijsvrij en je stuur voorverwarmd. Zelfs de achterruit is ontdooid, die kachel staat in een Mondeo stationwagen. Helaas is het na vertrek wel weer snel koud, de koelvloeistof moet natuurlijk eerst warm worden door de motor.

Read the badge, Bitch!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:39

Theo

moederbord

Met dit weer zit ik de auto in de garage, dat scheelt niet alleen krabben 's ochtend maar vooral het daarna weer half aanvriezen wanneer je net wegrijdt..

Wat zou hier goed tegen helpen? Als je de ruit net schoon hebt gekrabt en je rijdt weg dan vriest het vocht (bij een niet verwarmde voorruit) aan de buitenkant half vast of komt er een soort waas op de voorruit. Pas wanneer er van binnenuit veel warmte op de voorruit blaast wordt de ruit weer schoon..
(een auto met enkel een verwarming gekoppeld aan de koelvloeistof. Verwarming heft dus een paar minuten nodig om warm te worden na het wegrijden)

Het krabben is niet het probleem met een ijskrabber met foam omwikkeld handvat (krijg je mindersnel koude handen) :) Het ding heeft een hard, niet flexible plastic 'mes' waarmee het ijs zo weg is zonder te krassen. Voor als het sneeuwt heb ik een goedkoop stoffer en blik (minus de stoffer) liggen waarmee je heel makkelijk en snel de sneeuw van de auto kan scheppen. Sneeuw op het dak = niet rijden= gevaarlijk = artikel 5...
Wel het meest goedkope blik want dan zit er geen rubberen randje aan.

[ Voor 29% gewijzigd door Theo op 30-11-2023 06:50 ]

7400 Wp op het dak

• Accretion
  • Registratie: April 2014

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Zo'n disc, werkt dat een beetje?

Maar, bij mij staat de auto tussen de huizen in, dan bevriest de ruit maar zelden. In de garage zou ook een optie zijn, maar wie doet dat in Nederland nog.

Als ik weet dat het echt bar weer gaat worden, leg ik er zo'n thermo-deken op, dan hoef je niet eens te krabben.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Accretion schreef op donderdag 30 november 2023 @ 06:54:
[...]

Zo'n disc, werkt dat een beetje?

Maar, bij mij staat de auto tussen de huizen in, dan bevriest de ruit maar zelden. In de garage zou ook een optie zijn, maar wie doet dat in Nederland nog.

Als ik weet dat het echt bar weer gaat worden, leg ik er zo'n thermo-deken op, dan hoef je niet eens te krabben.
Ik vind het prima werken. Grote halen snel klaar. Een vriend van me vindt het dan weer helemaal niks..

Roomba E5 te koop

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:13
Je kan ook een straalmotor gebruiken:
YouTube: FULL VERSION. Defrosting A Car With A Jet Engine

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
SPee schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:05:
Het beste is om die ijsvorming te voorkomen met een deken, maar dat 1) moet je maar willen 2) moet je weten wat het weer doet 3) de goede omgeving voor hebben.
Ik heb zelf een anti ijs deken van Dunlop op de voorruit

1) waarom zou je het niet willen
2) je hoeft niet te weten wat het weer doet, vriest het niet kan ie ongebruikt achter in de kofferbak. Klaar.
3) de omgeving maakt geen drol uit

Mag ik verder even opmerken dat dit hieronder de eerste ontopic reactie is hier?

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 30-11-2023 13:18 ]

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 12:10
FastFred schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:58:
[...]
Ik heb zelf een anti ijs deken van Dunlop op de voorruit

1) waarom zou je het niet willen
2) je hoeft niet te weten wat het weer doet, vriest het niet kan ie ongebruikt achter in de kofferbak. Klaar.
3) de omgeving maakt geen drol uit
1) Staat lullig/burgelijk. Zeker bij een patserbak staat het niet "stoer".
2) Maar met regen ipv sneeuw/ijs is een natte deken in de auto wegleggen iets wat je eigenlijk niet zou willen.
3) Je wil toch dat ie heel op je auto blijft? Niet dat een voorbijganger hem "leent' of gebruikt om te kijken of hij "vuurwerkproef" is.
;)

let the past be the past.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
Helemaal eens met de mensen die zeggen auto starten, naar binnen gaan, kop koffie, en dan weer terug naar de auto.

Bij terugkomst was mijn auto weg, dus hoefde niet meer te krabben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SPee schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:25:
[...]

2) Maar met regen ipv sneeuw/ijs is een natte deken in de auto wegleggen iets wat je eigenlijk niet zou willen.
3) Je wil toch dat ie heel op je auto blijft? Niet dat een voorbijganger hem "leent' of gebruikt om te kijken of hij "vuurwerkproef" is.
;)
Tering mensen zijn echt zo onzeker dat zo'n deken een aanslag is op hun reputasie? Weer wat geleerd :D

• Echt niet.
  • Laatst online: 13-09 22:13

Echt niet.

Gewoon niet.

Ik gebruik een klosje hardhout. Krast niet, niet zo flimsy, kost niks. Perfect.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

SPee schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:25:
[...]

;)
Nee lekker in de vrieskou je ramen krabben is 'stoer' :D
€1,34 euro bij de Action, nooit meer (de voorruit) krabben

https://www.action.com/nl-nl/p/2564649/c-c-anti-vorstdeken/

Een oud collega vertelde mij ooit eens 'Wie zijn gemak niet zoekt is lui'

[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 30-11-2023 14:54 ]

Vaak bu'j te bang!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:55
Dat een deken niet stoer staat vind ik een heel slechte reden, we zitten niet meer in de brugklas...

Dan nog, is voor mij de grootste reden dat ik niet zo'n deken erop doe, dat deze weer nat achterin de auto ligt en daarmee weer beslagen ruiten veroorzaakt.

Hoe zit dat met even starten als je een keyless entry auto hebt? Onze auto staat niet voor de deur/in het zicht. Maar als je niet weg kunt rijden zonder de sleutel in de auto te hebben terwijl de auto wel gestart is, maar de auto ook niet afslaat, is het wel handig.
Zal het binnenkort eens testen, maar wat zijn anderen hun ervaringen hiermee?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Koldur schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:12:
Dat een deken niet stoer staat vind ik een heel slechte reden, we zitten niet meer in de brugklas...

Dan nog, is voor mij de grootste reden dat ik niet zo'n deken erop doe, dat deze weer nat achterin de auto ligt en daarmee weer beslagen ruiten veroorzaakt.

Hoe zit dat met even starten als je een keyless entry auto hebt? Onze auto staat niet voor de deur/in het zicht. Maar als je niet weg kunt rijden zonder de sleutel in de auto te hebben terwijl de auto wel gestart is, maar de auto ook niet afslaat, is het wel handig.
Zal het binnenkort eens testen, maar wat zijn anderen hun ervaringen hiermee?
Bij de auto van mijn vriendin kan dat gewoon, alleen die begint dan te piepen (waarschuwing).

Ik kan niet zeggen dat ik significant meer last van vocht heb door die deken. Ik wapper hem altijd even uit en leg hem dan in de kofferbak. Misschien scheelt het omdat ik een sedan heb met echt een gesloten kofferbak, kan mij voorstellen dat het bij een station/hatchback wel merkbaar uitmaakt.

Vaak bu'j te bang!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
Koldur schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:12:
D
Ik leg hem meestal gewoon in de garage. Overdag vriest de voorruit praktisch nooit dicht.

[ Voor 37% gewijzigd door LTwinter op 30-11-2023 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor degene die geen garage hebben, of standheizung.
Gebruik gewoon afdek´folie' cq vorstdeken zoals het hier is genoemd https://www.action.com/nl-nl/p/2564649/c-c-anti-vorstdeken/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:02

RnB

Voor mij werkt nog altijd het beste om de auto te starten om het interieur te verwarmen en lauwwarm water in een gieter over alle bevroren ruiten te gieten.

Heb al jaren niet gekrabt en ben met 2min weg.
Pagina: 1 2 Laatste