Ongevraagd overstappen naar nieuwe leverancier

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightRaven88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-04 13:12
Goedemorgen medetweakers,

Ik kreeg gisterenavond een mail van mijn energieleverancier Budget Energie dat ze het jammer vinden dat ik weg ga, dit in verband met overstap naar een nieuwe leverancier.
Echter.. ik heb geen nieuwe leverancier of nieuw contract afgesloten, mijn contract loopt nog tot juni.
Klantenservice geeft aan dat er een "andere leverancier" heeft aangegeven per 1 januari 2024 op mijn adres stroom/gas te gaan leveren. Maar ze weten pas welke leverancier ná de overstap. De netwerkbeheerder zou meer weten.

Na een belletje met de netwerkbeheerder Liander ben ik geen steek verder. Zij kunnen niet inzien welke leverancier per 01-01-24 stroom/gas gaat leveren op mijn adres. Alleen wie mijn huidige leverancier is. Ook hier, ná de overstap van 01-01-24 wordt e.e.a. bekend bij ze.

Kort samengevat; iedere Jan met de korte achternaam kan bij tig verschillende leveranciers voor tig verschillende adressen contracten afsluiten en een hoop problemen veroorzaken. En pas ná het feit kan je hopelijk iets rechtzetten.

Heeft iemand ervaring met een vergelijkbare situatie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:23
Klinkt als dit topic:

Ongewenste overstap energiecontract

Daarnaast kan het zijn dat iemand een verkeerd adres heeft ingevoerd?
( nieuwe buren bijvoorbeeld of gewoon je huidige buren )

Daarnaast vraag alle gegevens op bij Budget energie op jou huidige adres. ( dus ook je "nieuwe" wijziging )

Mooi stukje waar je evt ook wat mee kan van @DutchKel
Toevallig staat in de Consumentengids van Mei hetzelfde gevraagd met een antwoord. Het enige verschil is dat degene die de vraag stelde een vast contract had welke ineens is opgezegd. Let niet op de fouten, ik heb de telefoon de tekst uit de Consumentengids laten omzetten naar digitale tekst.

Antwoord van de Consumentenbond:
Een vast contract kan niet zomaar worden beëindigd.
Protesteer eerst bij de energie-leverancier en informer de netbeheerder. Laat ze schriftelijk weten dat je geen contract hebt afgesloten met een nieuwe energieleverancier. Geef aan dat je geen eindafrekening wilt en dat je het voorschot-bedrag blijft betalen. Vraag ook of de energieleverancier kan bewijzen dat je een nieuw contract hebt afgesloten en bi wie dat dan zou zin. Krijg je de informatie niet en ontvang je in de tussentijd ook geen factur van de nieuwe energie-leverancier? Stap dan naar de Geschillencommissie Energie (degeschillencommissie.nl).
Krijg je wel informatie of een factuur van de nieuwe leverancier? Stuur die dan een brief dat je nooit schriftelijk akkoord bent gegaan met een nieuw energiecontract. Zonder schriftelijk akkoord kan geen contract worden afgesloten. Stuur een kopie naar je oorspronkelijke energieleverancier en de netbeheerder. Kijk op consumentenbond.nl/brievenhulp
voor een voorbeeldbrief.

[ Voor 68% gewijzigd door corporalnl op 28-11-2023 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NightRaven88 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:24:
Goedemorgen medetweakers,

Ik kreeg gisterenavond een mail van mijn energieleverancier Budget Energie dat ze het jammer vinden dat ik weg ga, dit in verband met overstap naar een nieuwe leverancier.
Echter.. ik heb geen nieuwe leverancier of nieuw contract afgesloten, mijn contract loopt nog tot juni.
Klantenservice geeft aan dat er een "andere leverancier" heeft aangegeven per 1 januari 2024 op mijn adres stroom/gas te gaan leveren. Maar ze weten pas welke leverancier ná de overstap. De netwerkbeheerder zou meer weten.

Na een belletje met de netwerkbeheerder Liander ben ik geen steek verder. Zij kunnen niet inzien welke leverancier per 01-01-24 stroom/gas gaat leveren op mijn adres. Alleen wie mijn huidige leverancier is. Ook hier, ná de overstap van 01-01-24 wordt e.e.a. bekend bij ze.

Kort samengevat; iedere Jan met de korte achternaam kan bij tig verschillende leveranciers voor tig verschillende adressen contracten afsluiten en een hoop problemen veroorzaken. En pas ná het feit kan je hopelijk iets rechtzetten.

Heeft iemand ervaring met een vergelijkbare situatie?
Administratief foutje. zolang jij geen ander contract hebt is er niks loos. Je kunt 1-2 jan even contact opnemen met Budget en mocht het er nog steeds staan wijzigen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightRaven88
corporalnl schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:33:
Klinkt als dit topic:

Ongewenste overstap energiecontract

Daarnaast kan het zijn dat iemand een verkeerd adres heeft ingevoerd?
( nieuwe buren bijvoorbeeld of gewoon je huidige buren )

Daarnaast vraag alle gegevens op bij Budget energie op jou huidige adres. ( dus ook je "nieuwe" wijziging )

Mooi stukje waar je evt ook wat mee kan van @DutchKel

[...]
Dit topic kwam niet omhoog bij mijn zoektocht op het forum.
Conclusie, net als van Hackus, ik moet wachten tot 02-01-24 en hopen dat ik met terugwerkende kracht alles kan rechtzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 10:57
Zoiets kan knap lullig uitpakken als je nu voordelige tarieven hebt...
Toch bijzonder dat dit zomaar kan gebeuren.

PV Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

ik zou wel zorgen dat je dit schriftelijk communiceert naar Budget Energie en netbeheerder. Anders moet je in januari verwijzen naar een telefoontje waarvan klantenservice geen aantekeningen van kan terugvinden..

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NightRaven88
Rensjuh schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:02:
Zoiets kan knap lullig uitpakken als je nu voordelige tarieven hebt...
Toch bijzonder dat dit zomaar kan gebeuren.
En nog eens bloed irritant ook!
bombadil schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:21:
ik zou wel zorgen dat je dit schriftelijk communiceert naar Budget Energie en netbeheerder. Anders moet je in januari verwijzen naar een telefoontje waarvan klantenservice geen aantekeningen van kan terugvinden..
Heb bewust alles schriftelijk met Budget Energie gecommuniceerd met dit in het achterhoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Wat ik bijzonder vind is dat de huidige leverancier, zich niet beter inzet voor zijn klant. Op het moment dat jij schriftelijk verklaard dat jij niet weg wilt bij hen, dan kunnen zij toch contact opnemen met de netbeheerder die het dan maar moet gaan uitzoeken. Verder zou ik verwachten dat zij bevestigen dat je gewoon klant kan blijven onder het lopende contract als blijkt dat dit een fout is.

Sterker nog, als je nog een lopend contract hebt zou je je leverancier kunnen beschuldigen van contract breuk. Het feit dat een of ander computer of netwerkbeheerder beweert dat jij met een andere partij in zou zijn gegaan, is geen reden voor hen om het contract te stoppen.....

Just my 2 cents

Everything is better with Bluetooth

• NightRaven88
jeanj schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:08:
Wat ik bijzonder vind is dat de huidige leverancier, zich niet beter inzet voor zijn klant. Op het moment dat jij schriftelijk verklaard dat jij niet weg wilt bij hen, dan kunnen zij toch contact opnemen met de netbeheerder die het dan maar moet gaan uitzoeken. Verder zou ik verwachten dat zij bevestigen dat je gewoon klant kan blijven onder het lopende contract als blijkt dat dit een fout is.

Sterker nog, als je nog een lopend contract hebt zou je je leverancier kunnen beschuldigen van contract breuk. Het feit dat een of ander computer of netwerkbeheerder beweert dat jij met een andere partij in zou zijn gegaan, is geen reden voor hen om het contract te stoppen.....

Just my 2 cents
Eens, een belletje ter bevestiging zou het minimale zijn wat ze kunnen doen.
Voor nu is het gewoon frustrerend dat iedereen willekeurig zou kunnen pesten en lukraak contracten afsluiten op willekeurige adressen.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-05 09:15
NightRaven88 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:41:
Voor nu is het gewoon frustrerend dat iedereen willekeurig zou kunnen pesten en lukraak contracten afsluiten op willekeurige adressen.
Wat is de duurste energieleverancier op dit moment? >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Truus01 op 30-11-2023 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bombadil schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:21:
Zoiets wordt normaal opgeslagen in Cyntrix oid. verder heb je ook nog 14 dagen bedenktijd. Denk niet dat het allemaal zo spaak gaat lopen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb zoiets vanaf de "andere kant" meegemaakt, aangemeld bij Eneco, telefonisch ivm modelcontract bla bla. Opzeggen was makkelijker dan adres wijzigen :X
Pagina: 1