Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkowonko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-04 17:41
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en kan die mij hiermee helpen.
Ik zit al een tijdje bij budget energie en deze geven een zogenaamd trouwe klanten voordeel korting. Nou heb ik de laatste tijd wel op wat vergelijkingswebsites gekeken om te kijken of alles niet nog wat goedkoper kon. Dit bleek allemaal wel mee te vallen dus besloten het hierbij te laten.

Ik weet dus absoluut zeker dat ik nergens een contract heb afgesloten of iets dergelijks. Alleen maar mijn huidige adres ingevoerd!
Nou kreeg ik tot mijn verbazing van budget energie gisteren een mailtje over het feit dat ik 1 mei de overstap ga maken naar een nieuwe leverancier. Dit heb ik echter zelf niet gedaan, nou kan budget mij ook niet vertellen naar wie ik overstap en kunnen ze dit niet nu al annuleren.

Mijn vraag rest dus, iemand die hier ervaring mee heeft? Ik kan de overstap wel afwachten en dan alsnog terug naar budget gaan maar heb het liever gelijk geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Loopt je huidige contract dan niet gewoon af?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Mijn vraag rest dus, iemand die hier ervaring mee heeft? Ik kan de overstap wel afwachten en dan alsnog terug naar budget gaan maar heb het liever gelijk geregeld.
Dat lijkt me juist niet het slimste. Als je 'overstapt' zit daar meteen vast.

naar wie zou je overstappen?

[ Voor 15% gewijzigd door warhamstr op 26-04-2023 10:06 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkowonko
warhamstr schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:05:
Loopt je huidige contract dan niet gewoon af?
Nope deze is in februari al afgelopen en nu dus variabel.
warhamstr schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:05:
[...]

Dat lijkt me juist niet het slimste. Als je 'overstapt' zit daar meteen vast.

naar wie zou je overstappen?
Dat is me dus onbekend, ik heb geen mail gehad over een overstap van de nieuwe leverancier. Ik kan dus deze leverancier ook niet contacteren om het alsnog op te zeggen. Ik kan blijkbaar een ongewenst overstap claimen. Maar goed vind het uberhaupt raar dat dit blijkbaar zomaar kan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vittok
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:57
Ik heb vrijwel hetzelfde mee gemaakt. Wij kregen een mailtje van onze energieleverancier dat ze het spijtig vonden we dat we zijn overgestapt en dat het energiecontract per 1 mei wordt stopgezet. Ook wij hadden geen idee waar dit vandaan kwam.

We hebben vervolgens de netbeheerder gebeld en die gaf inderdaad aan dat er een aanvraag voor een nieuw contract op ons adres is gedaan. Zei konden wel aangeven bij welke energieleverancier de aanvraag vandaan kwam.

Wat bleek, we hebben een nieuwe buurvrouw en die had per ongeluk ons adres ingevuld bij het aanvragen van een nieuw energiecontract. Erg bijzonder maar blijkbaar kan dit gewoon. Mogelijk is er bij jou iets soort gelijks aan de hand?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ja, mooi he. Iedereen kan een overstap naar een andere leverancier voor je regelen, maar vervolgens kan je echte leverancier je niet eens vertellen waar je zogenaamd heen zou gaan. :) Ondoordacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:13
Een aantal jaren geleden ook zoiets gehad. Nota bene wel geregistreerd op mijn huisadres maar niet op mijn naam. Had het daarom niet direct in de gaten omdat ik de eindrekening van de oude leverancier aanzag als een jaarrekening. Kreeg ook geen nota's van de nieuwe leverancier, alleen aanmaningen van een incassobureau maar nog steeds met de verkeerde naam. Dus die stuurde ik terug met de vermelding 'bewoner onbekend op dit adres'.
Totdat ik bericht kreeg van de netbeheerder dat ik zou worden afgesloten.

Heeft flink wat telefoontjes gekost met de 'nieuwe' en oude leverancier om het terug te draaien. Heb op advies van de rechtshulp van Ver. Eigen Huis verder ook nooit iets betaald aan de 'nieuwe' leverancier, dus een half jaar gratis energie gehad.

Waarschijnlijk heeft e.o.a. colporteur een foutje gemaakt en de overstapregeling deugt niet, waardoor dit soort gevallen blijven gebeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door JukeboxBill op 26-04-2023 10:44 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkowonko
Vittok schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:29:

We hebben vervolgens de netbeheerder gebeld en die gaf inderdaad aan dat er een aanvraag voor een nieuw contract op ons adres is gedaan. Zei konden wel aangeven bij welke energieleverancier de aanvraag vandaan kwam.
Helaas kan de netbeheerder mij niet vertellen om welke leverancier het gaat vanwege AVG.
JukeboxBill schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:40:
Heeft flink wat telefoontjes gekost met de 'nieuwe' en oude leverancier om het terug te draaien. Heb op advies van de rechtshulp van Ver. Eigen Huis verder ook nooit iets betaald aan de 'nieuwe' leverancier, dus een half jaar gratis energie gehad.

Waarschijnlijk heeft e.o.a. colporteur een foutje gemaakt en de overstapregeling deugt niet, waardoor dit soort gevallen blijven gebeuren.
Ja lijkt er nu maar gewoon op dat ik 1 mei contact op moet nemen met budget energie en dan maar even verder kijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Tonkowonko schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:43:
Helaas kan de netbeheerder mij niet vertellen om welke leverancier het gaat vanwege AVG.
Wat heeft AVG te maken met welke leverancier? Het staat blijkbaar in jouw 'dossier' en niet in die van een ander.

[ Voor 21% gewijzigd door DukeBox op 26-04-2023 10:50 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkowonko
DukeBox schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:48:
[...]

Wat heeft AVG te maken met welke leverancier? Het staat in jouw 'dossier' en niet in die van een ander.
De overstap staat niet op mijn naam dus vandaar werd mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-04 15:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Leuk.. maar het hele probleem is dat TS niet weet welke leverancier de nieuwe is.
Tonkowonko schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:48:
Gewoon al jouw gegevens opvragen via het inzagerecht artikel 15.

[ Voor 31% gewijzigd door DukeBox op 26-04-2023 10:52 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:04
Dat gaat alleen lastig zijn als TS niet weet welke nieuwe leverancier het betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:29

Croga

The Unreasonable Man

Tonkowonko schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:48:
Dan laat je ze de informatie per post versturen naar het adres waar het over gaat. Geen enkele reden nog te bedenken waarom de AVG dan nog een probleem zou vormen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:18

weebl

YARR!

Ik blijf het inderdaad raar vinden dat er energiecontracten afgesloten kunnen worden zonder te verifiëren of dit daadwerkelijk door de rechtmatige eigenaar/bewoner gedaan is. Zou een stuk beter zijn als er een brief naar het huisadres gestuurd wordt met een QR-code (o.i.d.) waarmee je de overstap bevestigd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

weebl schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:54:
Ik blijf het inderdaad raar vinden dat er energiecontracten afgesloten kunnen worden zonder te verifiëren of dit daadwerkelijk door de rechtmatige eigenaar/bewoner gedaan is.
Het schandalige is, dat iedereen dus iets kan afsluiten voor jouw eigen huis en dat ze jou als eigenaar/bewoner van het huis vervolgens gewoon wegsturen want "staat niet op uw naam!". De vorige stond wel op mijn naam en blijkbaar mag iedereen die dan gewoon opzeggen. Beetje heel erg de omgekeerde wereld natuurlijk.

Gewoon die nieuwe aanvraag weigeren, want die staat niet op de naam van de huidige contractant op dat adres. Maar nee.... principes komen pas om de hoek als het niet meer een zakelijk probleem is. Die principes zijn er vooral tot last van de consument.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 26-04-2023 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

weebl schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:54:
Zou een stuk beter zijn als er een brief naar het huisadres gestuurd wordt met een QR-code (o.i.d.) waarmee je de overstap bevestigd.
En dat is dus precies wat ze niet willen, want dat is een extra drempel voor het werven van nieuwe klanten en dan wordt het dus een "zakelijk probleem" voor energieleveranciers. Nu maken ze er gewoon het probleem van de bewoners van een huis van. Die zijn vogelvrij en als er iets niet klopt, dan kun je ze gewoon wegsturen "want andere naam, zoek het maar lekker uit".

Edit: even een beetje opgeruimd, had er een zooitje van gemaakt met een dubbele quote.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 26-04-2023 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vittok
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:57
Het stomme is ook dat er in ons geval nog niet duidelijk is wat het precies voor consequenties zal hebben. De energieleverancier is nu een onderzoek gestart wat 2 weken kan duren. Geen idee of we überhaupt hetzelfde contract weer kunnen krijgen en daarnaast moesten we extra kosten betalen omdat we vroegtijdig het contract hebben "opgezegd".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Vittok schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:16:
Het stomme is ook dat er in ons geval nog niet duidelijk is wat het precies voor consequenties zal hebben. De energieleverancier is nu een onderzoek gestart wat 2 weken kan duren. Geen idee of we überhaupt hetzelfde contract weer kunnen krijgen en daarnaast moesten we extra kosten betalen omdat we vroegtijdig het contract hebben "opgezegd".
Jij hebt niets opgezegd. Jouw leverancier heeft een opzegging van iemand met mooie ogen geaccepteerd. Maar dat was alleen niet de contractant of een gemachtigde.... Dat is dan hun probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 39993 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:21:
[...]

Jij hebt niets opgezegd. Jouw leverancier heeft een opzegging van iemand met mooie ogen geaccepteerd. Maar dat was alleen niet de contractant of een gemachtigde.... Dat is dan hun probleem.
Het "grappige" is dan ook nog eens dat er automatische incasso's bij de banken aan vast hangen en zo'n nieuwe leverancier daardoor meestal gewoon kan gaan incasseren van jouw rekening tenzij je dat verbiedt.

Ik heb hier bij mij alle nieuwe automatische incasso's geblokkeerd staan totdat ik er de bank toestemming toe verleen pér leverancier.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:03
De energieleverancier heeft toch een contract met jou? Niet met jouw adres?
Dus ze kunnen gewoon jouw (variabele) contract laten doorlopen lijkt me, ondanks dat zij geen levering doen blijkbaar. Dan veranderd er niets aan eventuele opgebouwde kortingen en loyaliteitsbonussen.

Vervolgens kan je kijken wat er is afgesloten. Maar als dit niet op jouw naam is, hoef je ook niet te betalen lijkt me. Want het staat niet op jouw naam. Dat energieleveranciers geen check doen of iemand op het adres woont is niet jouw probleem. Jij hebt geen nieuw contract afgesloten dus jij hoeft niet te betalen.

JIJ hebt geen opzegging gedaan, want jouw naam staat niet op de opzegging. Daar kun je de energieleverancier mee om de oren slaan betreft het opzeggen van JOUW contract (ze hebben geen contract met je huis) en de opzegboete.

Zo heb ik jaren post gehad van een ANWB lidmaatschap. Stond niet op mijn naam, wel mijn adres. Maar dan hoef ik dat niet te betalen....

[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 26-04-2023 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Will_M schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:30:
[...]

Het "grappige" is dan ook nog eens dat er automatische incasso's bij de banken aan vast hangen en zo'n nieuwe leverancier daardoor meestal gewoon kan gaan incasseren van jouw rekening tenzij je dat verbiedt.

Ik heb hier bij mij alle nieuwe automatische incasso's geblokkeerd staan totdat ik er de bank toestemming toe verleen pér leverancier.
Moet de "aanvrager" wel jouw bankrekeningnummer hebben ingevoerd, en die kans is (zeer) klein.

Het staat niet op zijn naam (volgens de netbeheerder) dus zal zijn rekeningnummer er ook niet aan hangen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Will_M schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:30:
[...]

Iedereen kan gewoon incasseren. Dat is net zo goed dichtgetimmerd als het opzeggen van je energiecontract: niet, want dat zou een zakelijk probleem zijn. Nu is het het probleem van de consument. Sounds familiar? :)

Volgens mij kun je dat bij sommige banken ook niet zomaar blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 39993 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:35:
[...]

Iedereen kan gewoon incasseren. Dat is net zo goed dichtgetimmerd als het opzeggen van je energiecontract: niet, want dat zou een zakelijk probleem zijn. Nu is het het probleem van de consument. Sounds familiar? :)

Volgens mij kun je dat bij sommige banken ook niet zomaar blokkeren.
Bij de Rabobank gelukkig wel.

@Waah Helaas is een bankrekeningnummer vaak op véél meer plaatsen bekend dan waar de meeste mensen zichzelf van bewust zijn. Al die datalekken van tegenwoordig helpen daar niet echt aan mee, maar ook oude leveranciers van mensen bewaren dat soort gegevens vaak véél te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Will_M schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:38:
[...]

Bij de Rabobank gelukkig wel.

@Waah Helaas is een bankrekeningnummer vaak op véél meer plaatsen bekend dan waar de meeste mensen zichzelf van bewust zijn. Al die datalekken van tegenwoordig helpen daar niet echt aan mee, maar ook oude leveranciers van mensen bewaren dat soort gegevens vaak véél te lang.
Waarom zou iemand op een andere naam, een energiecontract afsluiten op jouw adres met jouw bankrekening. Daar zit geen winst in.... dus die kans acht ik praktisch 0.

Veel logischer is gewoon een verkeerd ingevuld adres, en dan hebben ze jouw rekeningnummer niet ingevuld.

En als een oude leverancier jouw oude rekeningnummer gebruikt om te incasseren nadat het andere rekeningnummer niet blijkt te kloppen? DAN kun je ze met de AVG goed om de oren slaan O-) En dat zal een energiemaatschappij ook niet snel doen, want dan moeten ze jouw naam (die niet op het contract staat) moeten koppelen aan jouw oude bankrekeningnummer. Veel te ingewikkeld voor ze.

Ik zou in dit geval contact opnemen met de leverancier, aangeven dat jij (jouw naam) niet bij de opzegging hoort en dat ze gewoon nog een contract met JOU hebben na 1 mei. Dan blijft dat gewoon lopen.

Sowieso: Hoe moet TS te weten komen van wie die nu energie van geleverd krijgt? De nieuwe maatschappij gaat geen brief sturen tegenwoordig. Dus hij zal energie krijgen, maar geen afschrijving van energiekosten krijgen want waarschijnlijk is zijn rekeningnummer niet gekoppeld aan het nieuwe contract O-)

[ Voor 27% gewijzigd door Waah op 26-04-2023 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waah schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:42:
[...]

Waarom zou iemand op een andere naam, een energiecontract afsluiten op jouw adres met jouw bankrekening. Daar zit geen winst in.... dus die kans acht ik praktisch 0.

Veel logischer is gewoon een verkeerd ingevuld adres, en dan hebben ze jouw rekeningnummer niet ingevuld.

En als een oude leverancier jouw oude rekeningnummer gebruikt om te incasseren nadat het andere rekeningnummer niet blijkt te kloppen? DAN kun je ze met de AVG goed om de oren slaan O-) En dat zal een energiemaatschappij ook niet snel doen, want dan moeten ze jouw naam (die niet op het contract staat) moeten koppelen aan jouw oude bankrekeningnummer. Veel te ingewikkeld voor ze.
Die 'iemand anders' kan ook zo'n energiecowboy / colporteur / broker zijn welke commissie ontvangt per, bij een energiemaatschappij aangebrachte, klant.

En helaas: Been There, Done That.... Vandaar dat er bij mij dus nu een blokkade op nieuwe automatische incasso's staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 26-04-2023 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Will_M schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:44:
[...]

Die 'iemand anders' kan ook zo'n energiecowboy / colporteur / broker zijn welke commissie ontvangt per, bij een energiemaatschappij aangebrachte, klant.
In theorie: Ja dat kan. Maar dan pak ik toch Occam's Razor er even bij. Want voor dit geval moeten er wel erg veel toevalligheden samen komen, en waarom zouden ze dan het niet ook op de naam van de rekeninghouder afsluiten? De kans dat zo'n gelekte dataset enkel adres en rekeningnummer bevat zonder naam is klein. vaak heb je toch rekeningnummer + adres + naam of enkel het adres/naam.

Plus dat zulke bedrijven vaak pas commissie krijgen nadat de bedenktermijn voorbij is. Wat dat betreft zit TS nog in de bedenktermijn van het "nieuwe" contract echter kan hij dat niet opzeggen want het staat niet op zijn naam en hij weet niet bij wie.

Dus ik blijf erbij: Laat BudgetEnergie gewoon het contract met JOU laten doorlopen (ze hebben geen contract met je huis). En eigenlijk zou BudgetEnergie dit moeten uitvechten met de andere leverancier/netbeheerder. Die hebben dit systeem bedacht en lopen nu tegen het probleem aan dat er een contract is met iemand die niet op dat adres woonachtig is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
Toen ik dat akkefietje had (zie vorige post) hoorde ik van de rechtshulp van VEH dat ze bezig waren met een inventarisatie/zwartboek van wat er mis gaat bij energieleveranciers en m.n. overstap problemen.

Daar lees/vind ik echter niets meer over. En die regeling is kennelijk nog steeds niet verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JukeboxBill schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:13:
Toen ik dat akkefietje had (zie vorige post) hoorde ik van de rechtshulp van VEH dat ze bezig waren met een inventarisatie/zwartboek van wat er mis gaat bij energieleveranciers en m.n. overstap problemen.

Daar lees/vind ik echter niets meer over. En die regeling is kennelijk nog steeds niet verbeterd.
Dat komt omdat de wil ontbreekt, ook bij de overheid. Dat zou zakelijk een probleem zijn, want dan moet je als bedrijf veel meer gaan controleren en waarborgen. Dat soort "shit" dump je gewoon bij de consument op het bordje: "Als er iets niet klopt, ga jij er zelf maar achteraan lieve klant. Wij kunnen en willen je niet helpen. Veel succes verder! Not our problem!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:41:
[...]

Dat komt omdat de wil ontbreekt, ook bij de overheid. Dat zou zakelijk een probleem zijn, want dan moet je als bedrijf veel meer gaan controleren en waarborgen. Dat soort "shit" dump je gewoon bij de consument op het bordje: "Als er iets niet klopt, ga jij er zelf maar achteraan lieve klant. Wij kunnen en willen je niet helpen. Veel succes verder! Not our problem!"
Het zou toch al verholpen zijn als de oude leverancier even verifieert bij de klant of het echt de bedoeling is dat die wil overstappen. Zo veel moeite is dat niet. Kan zelfs worden geautomatiseerd.
Ik heb daar destijds ook bij Eneco over geklaagd, maar die verschuilen zich achter de regelgeving.
Maar volgens mij staat er nergens in de regelgeving dat het verboden is om de klanten daarover te informeren.
Er staat alleen in dat de klant zelf niet hoeft op te zeggen bij de oude leverancier.

offtopic:
Ik krijg van mijn energieleverancier wel email over veel onbenulliger zaken. Bijvoorbeeld nu van ANWB Energie als de volgende dag de stroom 'gratis' is met tips om dan de was te doen of de auto op te laden. Alsof ze met kleine kinderen te maken hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:43
Toevallig staat in de Consumentengids van Mei hetzelfde gevraagd met een antwoord. Het enige verschil is dat degene die de vraag stelde een vast contract had welke ineens is opgezegd. Let niet op de fouten, ik heb de telefoon de tekst uit de Consumentengids laten omzetten naar digitale tekst.

Antwoord van de Consumentenbond:
Een vast contract kan niet zomaar worden beëindigd.
Protesteer eerst bij de energie-leverancier en informer de netbeheerder. Laat ze schriftelijk weten dat je geen contract hebt afgesloten met een nieuwe energieleverancier. Geef aan dat je geen eindafrekening wilt en dat je het voorschot-bedrag blijft betalen. Vraag ook of de energieleverancier kan bewijzen dat je een nieuw contract hebt afgesloten en bi wie dat dan zou zin. Krijg je de informatie niet en ontvang je in de tussentijd ook geen factur van de nieuwe energie-leverancier? Stap dan naar de Geschillencommissie Energie (degeschillencommissie.nl).
Krijg je wel informatie of een factuur van de nieuwe leverancier? Stuur die dan een brief dat je nooit schriftelijk akkoord bent gegaan met een nieuw energiecontract. Zonder schriftelijk akkoord kan geen contract worden afgesloten. Stuur een kopie naar je oorspronkelijke energieleverancier en de netbeheerder. Kijk op consumentenbond.nl/brievenhulp
voor een voorbeeldbrief.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonkowonko
Even een update: Enexis nogmaals gebeld en hierbij wel te horen gekregen wie mijn nieuwe energieleverancier zou moeten zijn. Ging blijkbaar om HEM (Hollandse Energie Maatschappij). Heb deze gebeld en deze hebben een ongewenste overstap ingediend en een aanvraag bij budget energie gestart. Gesprek met Enexis als met beide leveranciers is opgenomen. Dus hoop dat het hiermee allemaal weer soepel terug gaat. Iedereen bedankt voor het meedenken!

Ook wel typisch dit:
https://www.ftm.nl/tag/hollandse-energie-maatschappij-hem
https://radar.avrotros.nl...aatschappij-radar-checkt/

[ Voor 20% gewijzigd door Tonkowonko op 01-05-2023 12:56 ]

Pagina: 1