Allen,
Ik ben ook al bezig met de leverancier, maar zeker voor toekomst kan ik mij voorstellen dat misschien meer mensen hier last van gaan hebben.
Het gaat hier om de combinatie remeha Elga Ace met de remeha CV ketel.
Wat is het probleem?
De warmtepomp vraagt nooit de CV ketel om te bij te springen, met het gevolg dat de temperatuur langzaam of niet stijgt.
Inmiddels is het hier in huis een "comfortabele" 16 graden.
Wat heb ik allemaal zelf al geprobeerd?
De parameter HP051 (drempel wanneer WP uit moet gaan, deze staat standaard op -15) omzetten naar 5 graden (net was het 3 graden buiten). De WP ging netjes uit, CV sloeg niet aan als backup.
De meest extreme oplossing (deze werd ook door leverancier/remeha geadviseerd als noodoplossing) is de warmtepomp via de noodschakelaar uit te zetten. Zelfde effect, CV sloeg niet aan. Systeem gaat in fout en heeft "apparaat status blokkering"
Parameters:
HP058 - Stille modus: nee
HP061 - Modus: Kosten (ik heb ook de andere geprobeerd maar geen effect)
Stooklijn: 1,5
CP780 - Regelstrategie: weersafhankelijk (andere hebben ook geen effect)
HP000 - Bivalente temeperatuur: 18 graden
HP030 - Vertraging backup in minuten: 1
Vertragingen HP047, HP048 op 1 minuut gezet van de backup
Als ik de oplossing via de leverancier/Remeha heb plaats ik hier ook, maar in de tussentijd ben ik benieuwd of iemand dit al eens heeft meegemaakt en mogelijk een oplossing heeft
Ik ben ook al bezig met de leverancier, maar zeker voor toekomst kan ik mij voorstellen dat misschien meer mensen hier last van gaan hebben.
Het gaat hier om de combinatie remeha Elga Ace met de remeha CV ketel.
Wat is het probleem?
De warmtepomp vraagt nooit de CV ketel om te bij te springen, met het gevolg dat de temperatuur langzaam of niet stijgt.
Inmiddels is het hier in huis een "comfortabele" 16 graden.
Wat heb ik allemaal zelf al geprobeerd?
De parameter HP051 (drempel wanneer WP uit moet gaan, deze staat standaard op -15) omzetten naar 5 graden (net was het 3 graden buiten). De WP ging netjes uit, CV sloeg niet aan als backup.
De meest extreme oplossing (deze werd ook door leverancier/remeha geadviseerd als noodoplossing) is de warmtepomp via de noodschakelaar uit te zetten. Zelfde effect, CV sloeg niet aan. Systeem gaat in fout en heeft "apparaat status blokkering"
Parameters:
HP058 - Stille modus: nee
HP061 - Modus: Kosten (ik heb ook de andere geprobeerd maar geen effect)
Stooklijn: 1,5
CP780 - Regelstrategie: weersafhankelijk (andere hebben ook geen effect)
HP000 - Bivalente temeperatuur: 18 graden
HP030 - Vertraging backup in minuten: 1
Vertragingen HP047, HP048 op 1 minuut gezet van de backup
Als ik de oplossing via de leverancier/Remeha heb plaats ik hier ook, maar in de tussentijd ben ik benieuwd of iemand dit al eens heeft meegemaakt en mogelijk een oplossing heeft

User Error -- Please Replace User