Ik zal me even aanmelden bij de leaderboard, mijn Python 3 oplossingen staan hier:
Members only: github
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik heb vorig jaar ook best veel geleerd van commentaar van anderen hierzo, en ook van het lezen van de code van anderen.
De eerste 2 dagen heb ik toch een beetje te moeilijk zitten denken. Zeker bij dag 1, toen ik een stream van een competitive coder zag die gewoon
spoiler:alle posities in de infile stuk voor stuk naliep en bij alles keek of er een digit stond of dat de string vanaf die positie begon met een van de geschreven getallen
, realiseerde ik me dat ik vaak veel te veel in patronen denk waarvan ik geleerd heb dat ik ze zou moeten vermijden (bv nested loops) maar uiteindelijk levert dat een hoop gerommel en onduidelijke code op.
De opdracht van vandaag dus maar met een frisse blik aangegaan zonder premature optimization.
spoiler:Dat had ik dus wel gedaan; gezocht op special characters. Bleek daarna dat de \ en +-= er ook bij hoorden. Toen ik die had toegevoegd werkte het toch gewoon goed, maar jouw oplossing (geen . en geen nummer) is denk ik wel robuuster. Ook leuk om te zien hoe je de walrus operator gebruikt, ik ben er in dag 1+2 al een aantal keer tegenaan gelopen dat ik een variabele wilde aanmaken en checken of hij leeg was maar kon geen elegante manier vinden om dat te combineren maar ik realiseer me nu dat dat dus die := moet zijn.