Monitor Audio 100 7G ...welk merk receiver?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbrandy6
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-01-2024
Ik heb net na een paar luistersessie de Monitor Audio 100 7G speakers gekocht. Daar zat echt een mooi geluid in.
Ik had een Denon DRA-800H versterker maar die kwam met deze speakers wat dof over. In enkele zaken wordt een Denon in deze combi met de Silver 100 afgeraden en adviseert men in deze prijsklasse (< € 1000,-) een Marantz (PM7000N) of een NAD (C368).

Heeft iemand ervaringen met deze combi's?

Lex

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:28

timovd

Voorsprong door techniek

Ga luisteren, maar laat je vooral niet gek maken door snake oil
Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je noemt geen eisen maar een Bluesound Powernode heeft streaming, HDMI ARC, een analoge/digitale ingang (geen phono alleen), en voldoende power voor deze speakers. Kost een stuk minder dan de C 368, neemt minder ruimte in maar klinkt net zo goed (vergelijkbare Hypex versterkertechniek). Zelfde geldt voor de Sonos AMP. Laat je niet misleiden door de compacte afmetingen, dit zijn zeer capabele versterkers.

Ik geloof niet zo in matchen van merken maar ik heb zelf een set Monitor Audio Silver 6 met een C 368 en dat klinkt prima :)

[ Voor 32% gewijzigd door Bigs op 24-11-2023 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbrandy6
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-01-2024
Oh ja sorry, eisen vergeten:
  • Streamen idd van zowel muziekdiensten als mn NAS.
  • TV aansluiting
  • Bluetooth voor de app bediening (of doet Bluesound op een NAD hetzelfde)
  • Aansluiting van DvD via RCA (Component video/Audio out)
En ik ga luisteren, alleen dat kan nu nergens vanwege de BF drukte. Geen enkele zaak doet dat. Halverwege volgende week pas. Maar ben wel al benieuwd naar adviezen van iedereen.

[ Voor 6% gewijzigd door gerbrandy6 op 24-11-2023 16:05 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:08
Niet om vervelend te zijn maar ik heb die speakers ook beluisterd tijdens mijn zoektochten en ik vond ze ook vrij dof klinken, zeker vergeleken met monitor audio gold 100 bijvoorbeeld.

Dat was dan in de winkel met een yamaha versterker maar het verschil tussen versterkers is minimaal, ik denk dus niet dat een andere versterker veel zal helpen.

Het kan zijn dat de plaatsing van je speakers niet goed is, te dicht bij muren bijvoorbeeld?
Anders zou je kunnen kijken naar equalisatie of een versterker uitgerust daarmee (dirac/ypao/audyssey/roomperfect etc)?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterlijk
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12-07 20:16
Ramon schreef op donderdag 30 november 2023 @ 07:54:
Niet om vervelend te zijn maar ik heb die speakers ook beluisterd tijdens mijn zoektochten en ik vond ze ook vrij dof klinken, zeker vergeleken met monitor audio gold 100 bijvoorbeeld.

Dat was dan in de winkel met een yamaha versterker maar het verschil tussen versterkers is minimaal, ik denk dus niet dat een andere versterker veel zal helpen.

Het kan zijn dat de plaatsing van je speakers niet goed is, te dicht bij muren bijvoorbeeld?
Anders zou je kunnen kijken naar equalisatie of een versterker uitgerust daarmee (dirac/ypao/audyssey/roomperfect etc)?
Ben bang dat het tóch in de Yamaha zit. Dat is een significant verschil, zeker met de Moniotr Audio's. Echt de moeite om even te proberen, je staat versteld, ik beloof het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:47

FeaR

In GoT we trust

Zelfde geldt voor de Sonos AMP.
Prijs van de Sonos valt me mee. Je betaalt bij die twee ook voor het bijbehorende ecosysteem.
Ik geloof niet zo in matchen van merken maar ik heb zelf een set Monitor Audio Silver 6 met een C 368 en dat klinkt prima :)
Helemaal mee eens, ook het deel wat je zei over kleinere devices. Anyhow, als je het toch over NAD hebt en klein, NAD D3045 past ook in je rijtje.

Mijns inziens haal je "dof" er ook niet uit met een andere amp.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 18-12-2023 12:49 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1