• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-01 23:38

Ridge

From the Bold & the Beauti

Topicstarter
Ik d8 wat die dudes met een Radeaon kunnen kan ik ook een 'het Grote xxx 'topic maken.

Oke stort hier je vragen, opmerkingen, driversprobs, performance, bios , tweaks, etc etc over de Voodoo5 5500 neer en misschien kunnen we ook het net zo lang volhouden als de ati dudes :)

Oke ik begin:

Met alle modified win2k drivers met ik grafische problemen met D3D !. OpenGL gaat goed maar D3D geef tie vaak errors.

Bijvoorbeeld Red Faction - witte strepen in setup screen
Emperor Battle voor Dune worden de filmpjes 4x geprojecteerd (Ps ik start op met -C en gebruik geen special features zoals FSAA, etc)

Ik gebruik bios 1.15

Anybody a solution ????????

Ps er zijn een aantal sites bij gekomen door de x3dfx community driver bouwers

www.herculesgamers.com met de laatste BETA's 1.08
http://www.pc-toolbox.com/x3dfxcommunity.html - x3dfx community homepage

www.tradealliance.nl

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-03 19:17
nog nie echt veel posts hé ?

• Ridge

Ridge

Topicstarter
nee je kan niet verw8 dat na 3 minuten er 80 post staan :Z

www.tradealliance.nl

Anoniem: 28137

Op donderdag 06 september 2001 15:38 schreef Ridge het volgende:
nee je kan niet verw8 dat na 3 minuten er 80 post staan :Z
voodoo5? bestaat dat nog STEEDS!

:)

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
wie heeft er nou een voodoo5? >:) ;)

• angl2k
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2024
voodoo? wat is dat kun je dat eten? :)

Anoniem: 23180

opmerkingen van "voodoo wat is dat?" vind ik een beetje dom... ik bedoel.. een voodoo.. voodoo 2 SLI waren best lekkere kaartjes...

maar ik geeef jullie wel een beetje gelijk.. voodoo is een eind van de markt af.. en er zijn niet veel mensen diezo'n kaart nog hebben (was overigens best te spreken over mijn V5 5500).. en echt veel valt er niet meer te praten over zo'n kaartje he??

waar het in de radeon topics nu veel omgaat is de Radeon II.. tsja.. waar wou je het met voodoo over hebben??

dat bedoel ik....

Anoniem: 4712

Op donderdag 06 september 2001 16:41 schreef limp_bizkit het volgende:
waar wou je het met voodoo over hebben??

dat bedoel ik....
Nou, wanneer zien wij eindelijk de 3dfx technologie terug in de nV designs. Ik vind nog steeds (heb je hem weer ;) ) De FSAA van de V5 om te kwijlen. Heb nog geen betere gezien.
Nu loopt zelfs nV met de gedachte een eigen API te maken.... een soort van nV-glide :)
Opzich zijn de 3dfx ideëen, wat dat betreft, nog helemaal niet uitgestorven.
Ik kan het wel toe juichen als NV lekker een eigen API maakt. Gewoon specifiek voor hun kaarten.

Anoniem: 28380

Op donderdag 06 september 2001 16:29 schreef Rene59 het volgende:
wie heeft er nou een voodoo5? >:) ;)
Ach .....
het is best wel jammer gesteld met 3dfx ;(
Als ik 'benchmarks' zoek op internet dan zie ik dat de voodoo het niet slecht doet tegen een Geforce2 GTS.
En ik had vroeger ook nog wel veel plezier gehad met een voodoo1, later voodoo2 kaart.
Dat waren nog eens gamer-kaarten van toen die tijd, alle spellen ondersteunden de voodoo kaarten.
bv fifa99 was een wereld van verschil met een voodookaart.
Maar nu zijn ze uit de weg getikt door Nvidia.
Ik heb nu een Geforce 2GTS, en ik ben er ontzettend wijs mee, maar ik had ook wel een voodoo5 willen hebben.
(goedkoper, in UT RULZ die kaartjes)
Alleen ze vreten stroom ,dat wel :(

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 12:24
Ik heb ook gelezen over die eigen API .. en een hoop mensen zouden daar helemaal niet blij mee zijn (vooral gameontwikkelaars). Nu is de keuze nog tussen DirectX/D3D en OpenGL, laat nVidia daar nou niet een eigen API tussen willen gooien (dan zijn we weer waar we een paar jaar geleden waren en dat suckte!).

PC Specs

Vind ik niet. MS en nV liggen constant in de clinch over de DirectX specs. Microsoft wil gewoon ook hierin de dikste vinger in de pap hebben.
Als nVidia denkt met een eigen API sneller de software compatible te maken met de eigen hardware (ik bedoel dus de ondersteuning van de verschillende features) is dat helemaal niet verkeerd. IMHO

Anoniem: 25080

Wordt een beetje off-topic... Maar waar blijven die spellen die S3TC gebruiken?!? Ik bedoel Microsoft had die toch geadopteerd, en opgenomen in directx??? Want persoonlijk heb ik nog geen enkele TC gezien, die ook maar de helft mooier is :( (Ragnar is nog een trotse bezitter van een Viper2). Persoonlijk vind ik het heel jammer dat er niets meer wordt gedaan met die prachtige technologie... (niets voor die API die nvidia wil ontwikkelen???)

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
de voodoo 5 5500 ruled big-time ik heb laatst met een maat ENORME memsinks erop geplakt 206/206 mhz stabiel toen begonnen de core sinks zowat te gloeien, het is dat ie kapot ging anders had ie met andere core sinks nog hoger gekunt.... :)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Op donderdag 06 september 2001 21:00 schreef Ragnar het volgende:
Wordt een beetje off-topic... Maar waar blijven die spellen die S3TC gebruiken?!? Ik bedoel Microsoft had die toch geadopteerd, en opgenomen in directx??? Want persoonlijk heb ik nog geen enkele TC gezien, die ook maar de helft mooier is :( (Ragnar is nog een trotse bezitter van een Viper2). Persoonlijk vind ik het heel jammer dat er niets meer wordt gedaan met die prachtige technologie... (niets voor die API die nvidia wil ontwikkelen???)
Ik vond de FXT-1 van 3dfx (V5 5500) ook niet verkeerd. In een game was er eigenlijk geen verschil te zien. 3dfx claimde wel een betere kwaliteit. Of het ook echt zo was heb ik niet kunnen zien. In Serious SAM kun je verschillende texture compressies uitproberen, openGL wrapper, S3TC, DXTC, FXT-1.

Die API van nVidia kan ook gewoon een plaagstoot zijn richting MS. Het is met de sumiere info daarover niet te zeggen of het een serieuze drol is of gewoon een lekkere stinkende scheet op de schoot van Bill Gates. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Sorry jongens,
Maar na verloop van tijd zal dit topic wegzakken.
Net als met al die GeForce en Kyro topics is gebeurd.

Of wordt dit echt een serieuze poging?

PS.
Ik heb niets tegen 3Dfx hoor, alleen valt het me op dat dit soort topics als paddestoelen uit de grond schieten maar ook net zo snel weer verdwijnen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de herfst heb je ook het meest last van paddestoelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Laatst online: 22-04 12:24
Nog heel ff OT:
Op donderdag 06 september 2001 21:00 schreef Ragnar het volgende:

Persoonlijk vind ik het heel jammer dat er niets meer wordt gedaan met die prachtige technologie... (niets voor die API die nvidia wil ontwikkelen???)
Even voor de duidelijkheid, als nVidia zelf een API zou ontwikkelen zou dat alleen zijn voor nVidia kaarten natuurlijk. Mensen met een kaart/chip van een ander merk zouden dan buiten de boot vallen. De mensen (Slashhead jij toch ook zeker :? ) die aparte API's voor iedere grafische 3D chip nog hebben meegemaakt weten hoe klote het is dat je een bepaalde game niet kunt spelen, ook al heb je een goede 3D kaart, omdat de API van jou kaart niet ondersteunt wordt. Ze zijn niet voor niets van aparte API's afgestapt ;) ... maargoed het zal inderdaag wel gewoon een scheet zijn :) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is inderdaad naatje als je niet de spellen kunt spelen, maar ik zie het meer zoals in UT.
MS zit openGL tegen te werken via windows om maar te zorgen dat DirectX de API wordt. Nu weet ik niet of gamedevelopers moeten betalen om spellen op basis van DirectX te ontwerpen. Als dat zo is dan moeten ze ook geld betalen aan nV en niet alleen aan MS. Als nVidia (ik zie hen toch als de grote 3D trendzetter nu 3dfx er niet meer is) dit echt doorzet verwacht ik dat MS zich wat meer schikt naar de wensen van nV. nV kan dan nieuwe features introduceren wanneer hen dat uitkomt en op een manier die het maximale uit hun hardware kan halen. nV doet erg veel moeite om gamedevelopers te begeleiden met de nieuwe (nV) technologie, kijk maar eens op hun website, daar is een enorme aandacht voor developers. (Ik zie daarom in de toekomst dan ook dat de software waarschijnlijk het beste zal draaien op nV designs, ATI doet hier vrijwel niks aan.)
Als 3dfx toen niet met Glide kwam had D3D nooit geweest wat het nu is. Blijkbaar gaat het nV allemaal niet snel genoeg (getuige de GF3 die op de zaken vooruit loopt) en dulden ze de inspraak van derden niet. (Zie de techdemo's die alleen maar willen draaien op nV kaarten of daar een sterke voorkeur in hebben, X-isle en DroneZmark)
IMHO valt daar wat voor te zeggen. ATI is gewoon veel te laat met de Radeon 8500 (6 maanden na de GF3) maar heeft toch wel wat te zeggen over DirectX 8 en 9 en probeerd andere technieken er door te drukken die niet inbegrepen zijn bij DirectX. (TruForm e.d.)
Ik vind dat niet kloppen, je moet als bedrijf op de zaken vooruit lopen om goed een route te kunnen bepalen waar je heen wilt. ATI heeft tot nu toe allerlei exotische features bedacht die veelal bij introductie afstierven.
nV heeft gewoon een grote toekomst visie en wil dat de software dezelfde snelheid heeft als zij. Met eenmaal per jaar een nieuwe D3D versie waar uitvoerig over gediscusseerd is en het ene compromie na het andere wordt gesloten, houdt je nV dus niet bij. Als het aan nV lag had men nu al de boer op gegaan met de API die de GF4 zou supporten.
Het probleem is nu dat men kaarten moet gaan verkopen met als argument DirectX 8.0 versie 1.4 compliance certified. En dat is heel mooi voor MS maar een doorn in het oog van nVidia.

Dit is speculatie en geeft niet weer hoe het werkelijk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Laatst online: 00:11

ChUcKiE

Dus........

Met de koop van een servermoederbord zonder AGP slot in mijn achterhoofd ben ik van plan een PCI video kaart te kopen, die maar aan een paar eisen moet voldoen:

1. Belangrijkste: perfecte 2D kwaliteit (ala Matrox G400)
2. Quak2 :) en Dune-achtige spellen
3. DVD/DivX mogelijkheid op mijn TV

Voldoet de Voodoo 5500 aan mijn eisen?

/Off topic

Zijn er ook Matrox PCI-kaartne in de G400 uitvoering?
Ait Radeon in PCI?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04 17:02

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Op donderdag 06 september 2001 22:53 schreef Slashhead het volgende:

[..]

Ik vond de FXT-1 van 3dfx (V5 5500) ook niet verkeerd. In een game was er eigenlijk geen verschil te zien. 3dfx claimde wel een betere kwaliteit. Of het ook echt zo was heb ik niet kunnen zien. In Serious SAM kun je verschillende texture compressies uitproberen, openGL wrapper, S3TC, DXTC, FXT-1.

Die API van nVidia kan ook gewoon een plaagstoot zijn richting MS. Het is met de sumiere info daarover niet te zeggen of het een serieuze drol is of gewoon een lekkere stinkende scheet op de schoot van Bill Gates. ;)
Koop een radeon, zit alles in....

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 07 september 2001 13:12 schreef skullsplitter het volgende:

[..]

Koop een radeon, zit alles in....
De Radeon heeft geen FSAA (goede tenminste) en ook geen FXT-1 (minder belangrijk), ook is de Radeon mij te langzaam in de hogere resoluties (1280X1024X32 + ANISO).
Ik zeg niet dat de V5 beter is.... Heb nu een GF3 en daar ben ik bijna tevreden over...

Over de kwaliteit van de Radeon 8500 doe ik geen uitspraken omdat die nog niet uit is en ook nog niet goed werkt (A12).

Ik vond een jaar geleden de V5 evenveel impact hebben dan de GF3 nu. (had dan ook een V3....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Wat mij gewoon erg opvalt is dat na het overlijden van 3dfx er een zeer sterke community is ontstaan die met man en macht proberen betere drivers te schrijven.

De fansites schieten ook als paddestoelen uit de grond.

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13610

Altijd voodo 2 gehad, was altijd sneller dan m'n vriendjes, altijd veel plezier van gehad!

Maar nu heb ik toch maar een Gf2! waarom? 3dfx ging net dood toen ik een andere kaart ging kopen, dus jah... toch maar voor de gf2 gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34339

Voodoo is toch een netwerkkaart of was het een geluidskaart ? 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik wacht op sli voor voodoo5 5500

zodat je twee voodoo met elkaar kan laten werken

dan heb je dus:

4 vsaa chips
1333 megapixels
10,4/s memory bandwidth

das snel!!!
ik weet het zeker daarom koop ik snel een nieuwe voodoo5 dan heb ik er twee wel 1 pci en een agp natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25015

Op vrijdag 07 september 2001 17:21 schreef ThaNobius het volgende:
Voodoo is toch een netwerkkaart of was het een geluidskaart ? 8-)
Dat vind ik nou schraal, net als al die andere "ik ken voodoo niet" opmerkingen. Met de tijd van V1/V2/V2SLI regeerde voodoo gewoon, ik ken tig mensen die aan hun TNT1 een V2 aan hingen want die TNT was gewoon kut. En heeft 3Dfx wat foutjes gemaakt, en regeerd nVidia en lopen we als hondjes achter nVidia aan. 3Dfx Ruled gewoon big time. Ati en Matrox zijn erg okay, maar elk huisje heeft z'n kruisje. Wat ik van kyro moet denken weet ik niet, ik vind het een beetje een achterhaald kaartje, is van de makers van powervr, en vroeger vond ik dat maar nix, alhoewel die Dreamcast zwaar ruled. Ik bin nou bezitter van een V5 5500, maar ik zou er alles voro doen om een nieuwe 3dfx kaart te krijgen (eg een V6 of een Quantum kaartje) hoe groot hij dan ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19582

Op zaterdag 08 september 2001 02:42 schreef kamphuis het volgende:
ik weet het zeker daarom koop ik snel een nieuwe voodoo5 dan heb ik er twee wel 1 pci en een agp natuurlijk
Lol, en waar wil je die kwijt? Die dingen zijn zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected
  • Laatst online: 26-11-2021

connected

tja daarnet deed ie nog :P

ik heb hier een voodoo 3 3000 een voodoo 3 3500 en een voodoo5 5500 en die dingen zijn echt gewoon super.

en tot nu toe vind ik die nvidia kaarten maar niets.
ik heb er een paar gehad maar die waaren al gouw weer weg.

maar ik denk denk dat nvidia wel beter gaat worden met de opvolger van de geforce 3, en ik hoop dat ze een eigen api gaan maken zodat al die leuke dingen die nvidia verzint ook gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34429

Ik heb een Diamond VooDoo Banshee, die zijn pas gaaf. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
Op zaterdag 08 september 2001 02:42 schreef kamphuis het volgende:
ik wacht op sli voor voodoo5 5500

zodat je twee voodoo met elkaar kan laten werken

dan heb je dus:

4 vsaa chips
1333 megapixels
10,4/s memory bandwidth

das snel!!!
dan had je erbij moeten zijn toen de eerste, en enige, riks v5 6000 uitkwam in de VS, een tijdje terug liet de eigenaar van voodoosource.net doorschemeren dat hij ze hier en daar tegengekomen is :) :) :), en het was toen geen 1 april ofzo...

de v5 6000 is dus WEL uitgekomen.... zij het in een oplage van 50 stuks ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30576

Ik ben aan het overwegen om een voodoo5 5500 pci te kopen(ik heb geen agp), nu nzou ik graag van mensen die er een (gehad) hebben willen weten of dat het een goed kaart is?
Als er andere sugessties zijn voor een sukkelaar die nog geen agp slot heeft, altijd welkom...
Ik heb een Celeron 633 met ingebouwde tnt2 (+-20fps@800*600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Mijn mening over de Voodoo5 is dat het gewoon een goeie kaart is waarmee je goed kan gamen en tegenwoordig zijn ze niet duur. Het enige wat wel een nadeel is is de toekomstige compatibiliteit met Software want de orginele drivers komen dus niet meer (duh!) en je bent een beetje overgeleverd aan de 3dfx community en hun drivers bijv voor winxp.

wel is een feit dat hij beter loopt in win98 dan in win2k qua performance en stabiliteit.

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Weet iemand al wanneer die 1.08.03 BETA's uit komen van x3dfx community???

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

nope, ik heb wel eindelijk voodoo 5 winxp drivers !
[topic=233606/1/25]

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-04 13:24
Dat vind ik nou schraal, net als al die andere "ik ken voodoo niet" opmerkingen. Met de tijd van V1/V2/V2SLI regeerde voodoo gewoon, ik ken tig mensen die aan hun TNT1 een V2 aan hingen want die TNT was gewoon kut
Dit slaat nergens op, de v1 had geen concurrenten dus of ie rulde kan je niet echt zeggen, voor mij was de overgang van software naar hardware 3d wel een "eye-opener" maar 3dfx was gewoon het slimst door er het eerste mee te zijn.
De v2 (en de banshee :r) was in mijn ogen een waardeloze opvolger voor de v1, t enige wat ie toevoegde was dat je in 800x600 kon spelen, daar moest je dan ook wel flink voor in de buidel tasten.
2x v2-SLI was idd vet (1024 roeleert), maar was wel zo extreem duur dat de huidige gf3 erbij in het niet valt, wel gek dat al die 3dfx-zealots over de prijs van de gf3 zeiken terwijl ze de absurd dure v2-sli de hemel in prijzen.

De mensen die hun v2 bij hun TNT eraan hingen waren gewoon dom, die hadden nog niet door dat hun TNT in alle opzichten superieur was aan de v2, ik ben zo blij dat ik destijds die crappy v2/banshee de deur uit heb gedaan voor die tnt, t enige waar ik mn v2 kaart voor gebuik(te) was voor glide-only aplicaties (zoals tripex voor winamp en carmageddon 1)

3dfx maakt gewoon de fout dat ze achterover gingen liggen en net deden alsof er geen concurrentie was, de v3 was redlijk goed/goedkoop maar liep achter de feiten aan.

Met de v5 5500 kwam 3dfx weer enigzins in beeld als een alternatief voor nvidia/ati, maar toen ze met de v5 6000 kwamen (rond de 1700 piek en niet veel sneller dan de concurrentie) was t gewoon afgelopen.

Ik ben ze nog steeds dankbaar voor mn voodoo 1, maar wat ze verder hebben gedaan vond ik nooit echt bijzonder (hoewel zon v2 nog wel lekker standalone mn 2e monitor kan aansturen)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge

Ridge

Topicstarter
ik moet wel zeggen dat de community drivers wel vaak bugs geven in zowel openGL als D3D :(

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35888

blouweKip, jouw verhaal klopt toch echt niet hoor.

De voodoo1 was niet de eerste 3D-accelerator, dat was de S3 Virge dacht ik. Bovendien had hij behoorlijke concurrentie van kaarten als de Matrox Mystique, Rendition Verité V1000 en een PowerVR kaartje. Volgens mij had zelfs ATi toen al een 3D-kaart op de markt. Wel was het zo dat de 3dfx voodoo1 samen met de PowerVR de snelste was.

En dat de voodoo2 een waardeloze opvolger was voor voodoo1 is echt onzin. John Carmack deed onlangs nog deze uitspraak:
"The short answer is that the GeForce 3 is fantastic. I haven't had such an impression of raising the performance bar since the Voodoo 2 came out, and there are a ton of new features for programmers to play with."

Dus iets meer respect voor de ex-marktleider...

Anoniem: 1795

Inderdaad, de Voodoo 2 was echt een revolutie en vele malen sneller dan de TNT1. Op trage K6-2's is een voodoo 2 zelfs sneller dan een TNT2.

• SilverZeven
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 10:12
Ik wil ook een VOODOO5!
Ik zit nu opgescheept met een "Creative GeForce 2 MX 32MB-DDR" en ik speel veel (alleen maar >:) ) Unreal Tournament. Nou je snapt het wel he... Met een GF2 heb je in UT kutbeeldkwalitieit en een kutsnelheid! :( Daar heb ik mooi 370 piek aan vern**kt1 :( Best een snelle kaart daar nie van maar de FSAA sux en ik wil UT glide!

ff offtopic: Zou het een goede ruil zijn die kaart van mie tegen een V5 5500 of mot ik dan er geld bij doen of andesom? :? Ik heb echt geen flauw idee hoe duur die dingen ziijn dus...

• eX0duS
  • Laatst online: 21:04
Ik heb me eigenlijk nooit echt verdiept in die Voodoo techniek. Maar ze zijn nu toch failliet enzo?
Hmz, als ik een paar jaar geleden met Voodoo was begonnen, had ik er nu ook eentje. Maar nu heb ik zo'n klote GF2MX, maar ik zou echt niet weten of zo'n Voodoo nou echt beter is.

• SilverZeven
Op zaterdag 29 september 2001 11:20 schreef het_beest het volgende:
Ik heb me eigenlijk nooit echt verdiept in die Voodoo techniek. Maar ze zijn nu toch failliet enzo?
Hmz, als ik een paar jaar geleden met Voodoo was begonnen, had ik er nu ook eentje. Maar nu heb ik zo'n klote GF2MX, maar ik zou echt niet weten of zo'n Voodoo nou echt beter is.
Ja in ieder geval beter dan een GF2MX! :P
Een GF2 is alleen snel (als ie niet te veel hoeft te doen) meer niet. En als je ze klokt worden ze langzamer!!!! :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

Anoniem: 29996

Op zaterdag 08 september 2001 16:34 schreef ExiRana het volgende:
Ik heb een Diamond VooDoo Banshee, die zijn pas gaaf. :9~
ik heb ook een VooDoo Banshee

die loopt nog best goed voor zo'n oud kaartje !!!!!!!!!1

• eX0duS
  • Laatst online: 21:04
Op zaterdag 29 september 2001 11:25 schreef SilverZeven het volgende:

[..]

Ja in ieder geval beter dan een GF2MX! :P
Een GF2 is alleen snel (als ie niet te veel hoeft te doen) meer niet. En als je ze klokt worden ze langzamer!!!! :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
Die van mij word toch echt sneller als ik hem klok, maar goed. :)

• SilverZeven
Op zaterdag 29 september 2001 11:26 schreef het_beest het volgende:

[..]

Die van mij word toch echt sneller als ik hem klok, maar goed. :)
Die van mij niet maar dat komt misschien omdat ik een kaart van Creative heb die schijnt het slechtst te zijn. :( :( :( :(

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-03 10:53
en nu maar hopen dat dit forum wel wat blijft leven, want ik raak de x3dfx forum url telkens kwijt...:)

ik moet zeggen, voodoo2 roelleert zeer zeker wel.

de tnt was destijds sneller als je een 350+ cpu had, en natuurlijk kon je eindelijk in 32 bit spelen. nadeel daarvan: bijna geen 32bit spellen, en niemand met een 500+ cpu, om in 32 bit fatsoenlijke fp ste halen.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• SilverZeven
Waarom steken die 3Dfx gasten niet hun koppen voor een laatste keer bij elkaar om een mooi setje goeie drivers voor XP te maken. Hebben ze tenminste een eervolle ondergang! B-)

Nu is iedereen met een Voodoo kaart pissed off! :(

En ik ga toch maar niet 8er een V5 an zonder goeie drivers... :'(

• SilverZeven
Dit topic gaat de 200 posts niet halen denk ik. >:) Gespreksstof is op! :(

• Dr.Q
damn, www.voodoosource.net is ook al down, DAMN!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-04 21:10
ik had ook een voodoo 5 5500.. alleen die heb ik verkocht omdat het gewoon een ruk kaart is.. GF2 ultra ruled..

(ik had um overgens gekocht voor 800 binnen notime gedaald naar 350, door die overname :(

Audi A8 W12 6.0

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Toch vreemd ik ben wel tevree met mijn Voodoo5 5500 *D

Drivers is wel een probleempje ja maar goed dan moet je ook geen tweaker willen zijn toch?

www.tradealliance.nl

• Newy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-04 13:02

Newy

is het nog steeds Zat

Ik draai ook met een V5 5500, perfecte kaart, heb ook nog V1,V2,V3, allemaal uitgeleend.

Heel even tussen V3 en V5 een Geforce 2 gehad, maar dat gesodemieter met drivers en gesodemieter bij hoge refresh-rates, weg met die GF meuk.

Door de overname van 3dfx door nvidea ben ik helemaal klaar met de laatste, en wordt de volgende een ATi Radeon ofzo.

Enne, S3 kon hullie kaart wel 3D Accelerator noemen, maar dat slaat waarschijnlijk op de doos, wat een troep.
Ben wel dol op die kaartjes voor Linux, als 2e monitor kaart kan je ze ook al niet gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35928

In deze topic is wel eens voorgekomen dat sommige denken dat je een zware videokaart nodig hebt... Dat is dus helemaal niet zo!!!!! Je kan deze spellen makkelijk spelen met een oude videokaart. Ik heb een Diamond Fusion 16MB AGP (Voodoo2)Ik kan alle spellen soepel spelen. En het beeld is beter dan een GeForce 3. MaarJa NVidia is slim en speelt dus goed in op deze domme gebruikers. Zoals ik noem: GeForce is een modeverschijnsel; want anders hoor je er niet meer bij.

Pak nou is een ATI RAGE PRO 128 4MB AGP en een AMD Athlon 1ghz met 256mb SDRAM en een SCSI-schijf UltraWide(40mb/s)

Dan trekt deze kaart het ook noch gemakkelijk met UT.

Mij laptop (Compaq Armada 100S) met een Trident CyberBlade i7 8mb trekt Quake3 nog met gemak. Zegt toch iets.

IK WEET NIET WAT DE REST HIER OVER ZEGT??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Laatst online: 16-04 22:15
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt :) Tis de mode he om het snelste en het mooiste te hebben, en om de meeste fps te halen. Dus iedereen koopt een nvidia, want die zijn hot.

Ik heb nu een voodoo5 daarvoor een tnt2 en een gf1 gehad. Aleen maar problemen met die tnt2. Alleen maar problemen met die geforce, laatst had ik een geforce 2 geleend, van asus (d8 de 7800) en die deed het niet eens op mijn mobo :( Dus ik een voodoo5, ram hem in me mobo, steek prik stekkertje der in en gaan met die banaan :) Nog geen enkel probleem/vastloper gehad met die voodoo 5, gewoon rete stabiel. Tis dus alleen kut dat je geen driver support meer hebt. Maar zo'n voodoo 5 is toch zo MOOI net als de rest van de voodoo's.

Vandaag bij een vriend van me een voodoo 2 geinstaleerd, een oud moederbord zonder agp. Dus tweedehands voodoo 2 kaartje gekocht met virge/dx kaartje der bij voor 75 piek. Ik stop die kaarten erin instaleer drivertjes, en gewoon gaan :) ook geen enkel probleem. En ook die voodoo 2 zo mooi nog :) ook al is het zo oud. jah je hebt wel geen 100 fps in unreal, maar toch boven de 40 op een p233 dus primma speelbaar en dat voor 7 tientjes :) en die gozer dat ie het zag viel ze bek open, tering zij die dat ziet er gelikt uit :)

Maar ik kan hier nog uren doorgaan :) maar ik hoop dat mijn voodoo 5 het nog lang vol houd en nog lang in mijn systeempie mag staan draaien. Oh ja ik heb deze kaart gekocht voor 300 piek, en ik heb tot nu toe nog geen enkele kaart gezien die betere beeldkwaliteit aflevert dan de v5 (heb de gf3 nie gezien en de nieuwe radeon 8500) Imho vind ik dit de beste allround kaart die ooit gefabriceerd is :) 2d is perfect, 3d is goed +250 fps in unreal heb ik nog nooit op een ander kaartje gezien :) damn ik krijg gelijk weer zin om te fraggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverZeven
Tis misschien een beetje offtopic maar hoe duur is zo'n Voodoo5 nou eigenlijk? Plz answer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Kom je trouwens nog op beurzen ofzo Voodoo 5jes tegen? Ik wil er nog wel een. Ze zijn zo goedkoop! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14537

Ik draai nog steeds op mijn Voodoo 5 5500 :) voorlopig komt er bij mij geen andere kaart in, zolang mijn v5k5 het met gemak kan doen :)

De drivers voor w2k is inderdaad een probleem, vooral D3D is niet helemaal goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28739

voodoo 5 is nog wel ruling ja ik zou er ook nog wel een willen als ik er een tegen kom voor een zacht prijsje is die van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Mijn V5 presteerd nog steeds naar mijn genoegen, was het niet dat ik nu winxp draai. Ik heb reeds een ATi 8500 besteld, maar deze V5 5,5k was altijd perfect!

Kheb btw nooit driverproblemen gehad in win2k.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.ntcompatible.com/article.php?sid=6333

3dfx Voodoo win2k en XP drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Laatst online: 16-04 22:15
Ik d8 dat die v5 in pricewatch iets van 600-700 piek moet kosten. Maar er zijn vast wel een hoop mensen die er vanaf willen :) dus kijk wat rond op ibazar en marktplaats.nl daar kom je vast zulke kaarten tegen voor een leuk prijsie. Ik vind hem btw niet meer waard dan 400 piek, maar ja dat vind ik voor geen enkele videokaart. Ik zal ook nooit en te nimmer een vid kaart kopen boven de 400 piek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 07:15
Op zondag 30 september 2001 23:21 schreef barrel het volgende:
Ik d8 dat die v5 in pricewatch iets van 600-700 piek moet kosten. Maar er zijn vast wel een hoop mensen die er vanaf willen :) dus kijk wat rond op ibazar en marktplaats.nl daar kom je vast zulke kaarten tegen voor een leuk prijsie. Ik vind hem btw niet meer waard dan 400 piek, maar ja dat vind ik voor geen enkele videokaart. Ik zal ook nooit en te nimmer een vid kaart kopen boven de 400 piek. :)
bij alternate was (is?) die v5 er voor 299,- dus ik weet niet waar de prijzen in de PW nu vandaan komen... maar je betaald teveel. Ikzelf zit erover te denken een ATi Radeon 7500 te gaan kopen binnenkort.... lijkt me wel een leuk beestje... en niet te duur.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 13:43

bloasfist

Slot-A Crew

hm.. heb net m'n tnt2m64 ingeruild voor een radeon 32mb DDR. Wat eerder gezegd werd over het feit dat je helemaal geen extreem nieuwe kaarten nodig hebt om spellen een beetje fatsoenlijk te kunnen spelen is wel waar, maar CS draait nu toch wel VEEL lekkerder op 1024*768 :)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25015

Op vrijdag 21 september 2001 03:24 schreef blouweKip het volgende:

[..]

Dit slaat nergens op, de v1 had geen concurrenten dus of ie rulde kan je niet echt zeggen, voor mij was de overgang van software naar hardware 3d wel een "eye-opener" maar 3dfx was gewoon het slimst door er het eerste mee te zijn.
De v2 (en de banshee :r) was in mijn ogen een waardeloze opvolger voor de v1, t enige wat ie toevoegde was dat je in 800x600 kon spelen, daar moest je dan ook wel flink voor in de buidel tasten.
2x v2-SLI was idd vet (1024 roeleert), maar was wel zo extreem duur dat de huidige gf3 erbij in het niet valt, wel gek dat al die 3dfx-zealots over de prijs van de gf3 zeiken terwijl ze de absurd dure v2-sli de hemel in prijzen.

De mensen die hun v2 bij hun TNT eraan hingen waren gewoon dom, die hadden nog niet door dat hun TNT in alle opzichten superieur was aan de v2, ik ben zo blij dat ik destijds die crappy v2/banshee de deur uit heb gedaan voor die tnt, t enige waar ik mn v2 kaart voor gebuik(te) was voor glide-only aplicaties (zoals tripex voor winamp en carmageddon 1)

3dfx maakt gewoon de fout dat ze achterover gingen liggen en net deden alsof er geen concurrentie was, de v3 was redlijk goed/goedkoop maar liep achter de feiten aan.

Met de v5 5500 kwam 3dfx weer enigzins in beeld als een alternatief voor nvidia/ati, maar toen ze met de v5 6000 kwamen (rond de 1700 piek en niet veel sneller dan de concurrentie) was t gewoon afgelopen.

Ik ben ze nog steeds dankbaar voor mn voodoo 1, maar wat ze verder hebben gedaan vond ik nooit echt bijzonder (hoewel zon v2 nog wel lekker standalone mn 2e monitor kan aansturen)
Wat is dat nou voor onzin, ze hadde geen concurrentie, wat d8 je van PowerVR kaarten??? Nvidia had toen al z'n Riva 128 uit. Ati sukkelde een beetje aan met Rage 3D (ok stelde geen ruk voor). En S3 kwam met z'n Savage. (dus er was wel degelijk concurrente). En ik weet niet hoor, maar V2 ten op zichte van V1 was wel 2x a 3x sneller. En voodoo banchee was een mooie all in one kaart, ik heb zelfde een monster fusion gehad, en daar heb ik toch mooi lang mee gedaan, todat hij werd vervangen door m'n V5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35582

toch proberen 't topic in leven te houden...

serieus... drivers voor winXP op http://zerosignull.shortcut.to/ werken niet echt lekker. OpenGL althans werkt niet... weet iemand al betere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Ja heb dezelfde problemen :(met die zerosignull drivers :(

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gelezen in een nieuwsgroep...

OGL is broken, and not likely to be
fixed (see numerous rants about M$ phasing out opensource API's). Glide is
completely fucked and WILL NEVER WORK with XP, due to how the kernel is
written (ok, it may work, but only through a sucky wrapper).

maar ook...

,, Not True ,
Im running windows xp and halflife in opengl mode .
there are new drivers out for windows xp .

" the message you are getting the Not Supported ....
all you have to do is goto windows system or system32
and copy opengl32.dll to another directory and rename it to oldogl32.dll
then copy it back into windows systems dir...

there.

laatste nog niet getest... please post feedback!!!

<edit>
ik heb ook nog gelezen dat de VooDoo 5 5500 vanwege voltageproblemen niet in een Pentium4 moederbord past... (past wel maar doet niets)
</edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 22-04 16:31
Mag ik het hier ook hebben over me voodoo1 :)... Want daar bij is het mij gelukt om in WINXP te draaien :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn voodoo 5 5500 draait ook onder winXP maar wel zonder GLIDE of OpenGL... dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14537

Op dinsdag 02 oktober 2001 12:10 schreef Didymus het volgende:
[KNIP]
<edit>
ik heb ook nog gelezen dat de VooDoo 5 5500 vanwege voltageproblemen niet in een Pentium4 moederbord past... (past wel maar doet niets)
</edit>
voltage probleem is bullshit. V5 haalt namelijk zijn voltage niet uit het AGP slot maar extern, zoals bij de laatsten de voeding. Ik denk dat het eerder ligt aan de bouw van het AGP slot. V5 heeft namelijk een uitstekend pcb stukje en ik denk eerder dat je het probleem daar moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34429

In October is er in Enschede weer een computerbeurs. :) Zal eens op zoek gaan naar een VooDoo 5 5500. :9 Wat zouden ze op de computerbeurs eigelijk nog kosten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Laatst online: 21-04 09:12
Ik heb een Diamond Fusion 16MB AGP (Voodoo2)Ik kan alle spellen soepel spelen. En het beeld is beter dan een GeForce 3.
Jezus, wat een onzin komt er bij sommigen uit. Heb zelf toevallig ook nog een 3dfx banshee in mijn P2-300 machine zitten, en in geen geval is het 3D beeld noch snelheid gelijk aan mijn GF1! 16-bit crap en all die z-buffer errors. :r

Quake 3 met 64-tap anisotropic+FSAA op een Gf3 in 32-bit met textures of full ziet er wel degelijk een stuk beter uit dan die oude Diamond Fusion van je. Je houdt jezelf alleen maar voor de gek door iets anders te beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is maar net wat je wilt van je PC'tje!

Hebbie een oude pc en gaat je interesse niet verder dan wat internetten,een beetje ouwehoeren op GOT en wat ouwe spellen spelen dan hebbie toch niets aan een gf 1/2/3 etc
dan is een simpel kaartje (voodoo Banshee oid) genoeg... maar je hebt idd gelijk dat het bullshit is dat een banshee beter draait dan een gf3... dat IS gewoon ONMOGELIJK... dus stop met die crap aub... wel is het zo dat je gewoon tevreden kunt zijn over je voodoo 1 en dat je de gf*/radeon* qua prijs/prestatie slecht vindt presteren. dan zou je kunnen zeggen dat je oude kaart beter is. dan niet qua performance maar qua perceptie...

is slap gelul allemaal ;) sorry hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15831

Er zijn meer mensen met een Voodoo3 dan een Voodoo5, ik heb ook zo'n Voodoo3 en ben daar nog steeds zeer tevreden over.

Maarja, ik speel mijn games dan ook gewoon onder Windows98. Zelfs Black&White en Max Payne draait perfect op zo'n Athlon 650 met 256MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Kom deze link tegen, iemand beweert dat hij goede XP drivers.

http://www.iced3d.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Dat zijn dezelfde als de zerosignull drivers

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

ah, en ik kom nog een link tegen electic ook dezelfde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
struikel, oopz....

:)

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
Live damn you!!!!

*qrazi past hartmassage toe, maar is bang dat het niet baten mag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14506

is het eigenlijk wel de moeite om je v5-5500 onder xp aan te krijgen (xp is nt5.1, en op nt is de v5 kut)

de performance van een v5-5500 is in windows 2000 om te huilen, helaas is windows 98 mij niet stabiel genoeg, maar van mijn part mogen ze een keer met een driver komen (ook voor windows 2000) die meer als 40% performance levert onder nt vergeleken met 98

nvidia lijkt het beter te kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge

Ridge

Topicstarter
/quote: maar van mijn part mogen ze een keer met een driver komen

volgens mij ben jij er niet helemaal bij :Z

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 15:28
Ik ben nog steeds dik tevreden met mijn voodoo3 3000 ... komt misschien wel omdat ik niet zo heel veel spellen speel maar het beeld is mooi!!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29488

Heb 2 jaartjes zitten tuffen op een Voodoo2 8mb (diamond) Dat was pas de revolutie.... :Y)

Maarja jammer dat 3dfx alweer bijna een jaar failliet is.. Hat wel wat van die opvolger verwacht (rampage??) Die kreeg als het goed is 48bits kleuren ondersteuning..:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 30 september 2001 00:47 schreef MCJW_mark het volgende:
In deze topic is wel eens voorgekomen dat sommige denken dat je een zware videokaart nodig hebt... Dat is dus helemaal niet zo!!!!! Je kan deze spellen makkelijk spelen met een oude videokaart. Ik heb een Diamond Fusion 16MB AGP (Voodoo2)Ik kan alle spellen soepel spelen.
Je bedoelt Voodoo Banshee? En daarmee haal je geen 1024 x 768 in de nieuwere games
En het beeld is beter dan een GeForce 3. MaarJa NVidia is slim en speelt dus goed in op deze domme gebruikers. Zoals ik noem: GeForce is een modeverschijnsel; want anders hoor je er niet meer bij.

Pak nou is een ATI RAGE PRO 128 4MB AGP en een AMD Athlon 1ghz met 256mb SDRAM en een SCSI-schijf UltraWide(40mb/s)

Dan trekt deze kaart het ook noch gemakkelijk met UT.
Dat RAM helpt je erg weinig, die HDD helpt je helemaal niet.
Mij laptop (Compaq Armada 100S) met een Trident CyberBlade i7 8mb trekt Quake3 nog met gemak. Zegt toch iets.
In 320 x 240 zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30339

Heb net geprobeerd bij een maat van mij w2k te installeren. Hij heeft een v5 5500 en dat liep gigantisch vast tijdens opstarten. Of dat nu ligt aan 3dfx, Packard Bell of intel (810 chipset)?? Ik denk niet de eerste. Dat kaartje presteert trouwens best lekker. Bijna net zo goed als mijn gf2gts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestormer
  • Laatst online: 07-04 15:29
* Firestormer heeft een voodoo5 ......... maar die ligt wel buiten mijn pc >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37916

Voodoo 5 5500 en Win2k gaan niet samen???

:Z BULLSHIT :Z

Ik draai het anders ook prima en bij mij loopt het als een tiet...

UT >> alles op high 1600x1200x16 en een gemiddelde framerate van 60

gewoon goed te spelen en ziet er superstrak uit...

En iedereen die zijn voodoo 5 niet aan de praat krijgt onder Win2k moet het boek PC voor Dummies misschien eens aanschaffen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Op donderdag 25 oktober 2001 00:18 schreef suppa het volgende:
Heb net geprobeerd bij een maat van mij w2k te installeren. Hij heeft een v5 5500 en dat liep gigantisch vast tijdens opstarten. Of dat nu ligt aan 3dfx, Packard Bell of intel (810 chipset)?? Ik denk niet de eerste. Dat kaartje presteert trouwens best lekker. Bijna net zo goed als mijn gf2gts.
Mijn Voodoo 5 5500 draait perfect onder win2k, dus het ligt niet aan 3Dfx
Op donderdag 25 oktober 2001 02:22 schreef Firestormer het volgende:
* Firestormer heeft een voodoo5 ......... maar die ligt wel buiten mijn pc >:)
stuur maar op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Ik ben het met headbanger eens. Die Voodoo5 fikt echt wel onder win2k.

No Probs

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge

Ridge

Topicstarter
De Hoe 1.0 drivers voor XP zijn echt geweldig !!! alles doet het bij mij OpenGl/D3D/Glide incl de tools

Yesss

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38805

heb hier nog altijd een voodoo 2 12mb (binnen enkele dagen 2 in sli, heb er nog ergens eentje op de kop kunnen tikken). Draaien deze nu wel of niet in Win XP ? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge

Ridge

Topicstarter
die driver die ik heb is alleen voor de V3/4/5

maar kijk ff op het x3dfx forum:

http://pub43.ezboard.com/bx3dfx

misschien dat er een draatje is over de V2 en XP

Ik heb dit van een ander board:

http://www.computing.net/windowsxp/wwwboard/forum/1964.html

Shortly after I installed XP I foun out that I could use the win2k drivers to my voodoo2 and it works for games like HL and quake2 etc. When u specify which driver to use. But most games have their own "detect graphic" function and they can't find my voodoo2?
Any clue how to fix it?

dus misschien dat indd de win2k drivers het doen on detr XP

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge

Ridge

Topicstarter
ff verder gezocht:

Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

http://jimpanse.exhome.de/voodoo.html

check :)

en met name dit: http://jimpanse.exhome.de/download/voodoo2_win2k-xp.zip

laterz

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge

Ridge

Topicstarter
De nieuwe Community drivers zijn uit !! 1.08.04 voor:
win98
win2k
winxp

Ik het ze zelf nog niet geprobeerd

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 12:49

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Een probleem/vraag (aangezien dit dé topic is):

ik zit hier met een voodoo5, en nou was het me opgevallen dat ik in M$ XP geen hw T&L (direct3d hardware) kon aanzetten. Normaal in win98/me stond er bij de 3dfx tools, in de sectie advance features een optie van Geometry Assist

ik heb meerdere drivers geinstalleerd (waaronder x3dfx, hoe, ca) de CA drivers had wel iets wat er op leek, maar dat werkte niet

Wie help mij uit de brand? Ik wil dit verhelpen/aankrijgen, een vriend van me heeft het zelfde probleem op een v3 ook in xp en heeft duidelijk mindere performance :r

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36596

Op donderdag 25 oktober 2001 10:13 schreef Headbanger het volgende:

UT >> alles op high 1600x1200x16 en een gemiddelde framerate van 60
probeer dat met max pijn maar :z

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

ja max payne is toch wat zwaarder voor de v5 en zeker op die res.

maar nog steeds niet iemand met een oplossing om in XP de geometry assist bij de 3dfx tools aan te krijgen???
ik vind het zeer vervelend... net aan 30-40 fps in max payne als ik nix doe op d3d software (met hw. heb ik toch al wat meer, zeg 40-55 op 800x600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

ik herhaal hem gewoon nog een keer:

maar nog steeds niet iemand met een oplossing om in XP de geometry assist bij de 3dfx tools aan te krijgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Op vrijdag 14 december 2001 00:15 schreef Voodoo_man het volgende:
ik herhaal hem gewoon nog een keer:

als eens wat andere drivers geprobeerd? Ik weet niet hoe het zit met XP drivers, maar ikzelf heb een Voodoo5 met win2k en ik had laatst 1.08 drivers van x3dfx geprobeerd, maar die werken voor geen meter. Ikzelf draai nu naar volle tevredenheid Mwarhead experimental drivers.
Op woensdag 12 december 2001 23:10 schreef WebSniper het volgende:

[..]

probeer dat met max pijn maar :z
Max Payne draait perfect hier, voor zover ik dat spel zou willen spelen :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Laatst online: 13-04 10:46
Kheb een Voodoo II kaartje in m'n 2e sys en die draait aardig lekker. Specs: celeron 466, V2 12 MB, 160 MB RAM, 7200 RPM Hdd.
UT draait goed.. Counterstrike redelijk..
Kan ik nog meer uit deze sys halen door BV een Voodoo3 erin te pleuren? Zou het veel schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29488

Op vrijdag 14 december 2001 08:11 schreef RedruM het volgende:
Kheb een Voodoo II kaartje in m'n 2e sys en die draait aardig lekker. Specs: celeron 466, V2 12 MB, 160 MB RAM, 7200 RPM Hdd.
UT draait goed.. Counterstrike redelijk..
Kan ik nog meer uit deze sys halen door BV een Voodoo3 erin te pleuren? Zou het veel schelen?
"pleur" er nog een voodoo2 bij, of gewoon een geforce2 mx 200 voor 120,- :D
Pagina: 1 2 Laatste