Goedemiddag allen,
I.v.m. het aansluiten van onze warmtepomp (Panasonic 5-KW J-serie) wil ik het leidingwerk op zolder aanpakken aangezien dit nu te krap bemeten is.
Huidige situatie
- CV-ketel op zolder
- Hoofdleiding 22mm staal (6 meter)
- Verdere leidingen 15mm staal (15 meter)
- 3x T11 radiator ('LTV ready') en 1x T22 radiator op 1e verdieping
- 2x T33 radiator ('LTV ready') en 2x T22 radiator op benedenverdieping
:strip_exif()/f/image/8ZYb8QD0At4sQeNf5DEAEBUo.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu was in eerste instantie de gedachte om de 15mm CV-buis die achter het knieschot loopt, te vervangen door 28mm CV-buis. Echter, lengtes van 3 meter krijg ik niet door het luik gepropt
. Dus vandaar toch de gedachte om met meerlagenbuis te gaan werken (Upunor/Bonfix/Henco).
Nieuwe situatie
- WP op dak bijkeuken
- Aansluiting met 1 1/4" flex op vorstkleppen
- Van daaruit met 32mm Uponor achter het knieschot uitkomen
- Ergens zal ook het vuilfilter op een stuk 28mm CV-buis moeten komen
:strip_exif()/f/image/DPXaasVDU4rfbzxUIjGM4Tul.jpg?f=fotoalbum_large)
--> Nu is de belangrijkste vraag (cirkels in bovenstaande tekening): wat is handig qua aansluiting van de bestaande aftakkingen (15mm) naar de overige radiators? Ik zag dat er T-stukken zijn 32-16-32mm, maar dan moet ik dus met verloopstukken van 15mm CV buis naar 16mm Uponor gaan werken. En de T-stukken zijn erg prijzig/kostbaar....
Wat is jullie advies in deze?
Alvast bedankt!
I.v.m. het aansluiten van onze warmtepomp (Panasonic 5-KW J-serie) wil ik het leidingwerk op zolder aanpakken aangezien dit nu te krap bemeten is.
Huidige situatie
- CV-ketel op zolder
- Hoofdleiding 22mm staal (6 meter)
- Verdere leidingen 15mm staal (15 meter)
- 3x T11 radiator ('LTV ready') en 1x T22 radiator op 1e verdieping
- 2x T33 radiator ('LTV ready') en 2x T22 radiator op benedenverdieping
:strip_exif()/f/image/8ZYb8QD0At4sQeNf5DEAEBUo.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu was in eerste instantie de gedachte om de 15mm CV-buis die achter het knieschot loopt, te vervangen door 28mm CV-buis. Echter, lengtes van 3 meter krijg ik niet door het luik gepropt
Nieuwe situatie
- WP op dak bijkeuken
- Aansluiting met 1 1/4" flex op vorstkleppen
- Van daaruit met 32mm Uponor achter het knieschot uitkomen
- Ergens zal ook het vuilfilter op een stuk 28mm CV-buis moeten komen
:strip_exif()/f/image/DPXaasVDU4rfbzxUIjGM4Tul.jpg?f=fotoalbum_large)
--> Nu is de belangrijkste vraag (cirkels in bovenstaande tekening): wat is handig qua aansluiting van de bestaande aftakkingen (15mm) naar de overige radiators? Ik zag dat er T-stukken zijn 32-16-32mm, maar dan moet ik dus met verloopstukken van 15mm CV buis naar 16mm Uponor gaan werken. En de T-stukken zijn erg prijzig/kostbaar....
Wat is jullie advies in deze?
Alvast bedankt!