Heb je het dan ook altijd? Dus dat het niet uitmaakt welke content je waar afspeelt? Als er een voorbeeldje ergens is; dan kan ik dat vergelijken. Ik heb er namelijk toch niet veel last van; dus dan lijkt het me toch specifiek per TV te zijn. Hetzij dat ik het wel een keer gezien heb.Zeph81 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:44:
@CronoS76 Nee dat is het niet, ik heb alle combinatie ,sook geprobeerd. Netflix via internet, Netflix via Ziggo kastje. HDMI kabels erin, eruit, netwerk kabel erin, eruit. Het maakt allemaal niks uit. Het defect zit echt in de TV. Je ziet het alleen (even) niet nadat je een reset doet, maar die vreugde is van korte duur.
Nee bij reguliere TV heb ik het nog niet kunnen ontdekken. Maar ik zie het bijvoorbeeld wel weer als ik naar Ziggo menu switch, dat is soort van grijs waardoor ik het gelijk zie. Verder is het duidelijk zichtbaar bij alle HDR content van alle streaming diensten. SDR niet/minder.CronoS76 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:59:
[...]
Heb je het dan ook altijd? Dus dat het niet uitmaakt welke content je waar afspeelt? Als er een voorbeeldje ergens is; dan kan ik dat vergelijken. Ik heb er namelijk toch niet veel last van; dus dan lijkt het me toch specifiek per TV te zijn. Hetzij dat ik het wel een keer gezien heb.
Heb wel dat het paneel wat deukjes/golfjes heeft als ie uit staat, onder een hoek van 45 graden kijkt dat blijkt dat alle oled schermen het hebbenCronoS76 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:06:
ik heb zowel de 55oled806 en de 75pml9008; oled is wel iets feller in de kleuren inderdaad als je deze met elkaar vergelijkt. Beeld is beter bij Oled, miniled vind ik toch wat donkerder overkomen waarbij ik deze op de felste stand heb gezet. De kleuren spreken dus iets minder dan Oled. Maar Oled kan niet overal i.v.m. lichtinval; anders had ik zeker een oled overwogen. De TV staat namelijk in de serre met een glazen dak. Ook is het een serieus prijsverschil tussen een miniled 75" en een oled 77" van Philips.
Ik heb de banden wel een keer gezien, maar dat is echt een paar keer geweest zolang dat ik hem heb.. ik let er wel op eigenlijk, maar ze komen toch nauwelijk voor Ik ben er dus nog steeds niet achter wanneer dit zichtbaar is. Ik kijk veel films en reguliere TV op deze TV en dan heb ik er eigenlijk geen last van, ik heb er dus geen Gameconsole aangehangen....
heb jij dat ook met het paneel als de zon er op schijnt, het paneel schijnt supervlak te wezen maar door de lichtinval kan je dat zien als ie uit staat zeg maar
Heb nog meer rare berichten, heb wat getest maar in sommige beelden veel colorbanding in films gaming en heb linksboven een ja hoe zal ik het zeggen een deukje wat prezies bij mij in het zonlichtvalt.
Hoef voor mij geen oled meer, heb gelezen dat ze het allemaal hebben.
Deze gaat retour
:strip_exif()/f/image/9ZrVZWdQEBRUBgh78q0OYD6O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/00WEcLf67EW37dUuelInlbRU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tLXlWzuMy0C0toKa4esucZ5D.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door MiskentTalent op 04-12-2023 15:29 ]
Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1
Ik kan dat niet zo zeggen; maar dit oled scherm staat in de woonkamer waar het een stukje donkerder is. Ook heb ik de 806, misschien is die ook wat anders in opbouw.MiskentTalent schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:13:
[...]
Heb wel dat het paneel wat deukjes/golfjes heeft als ie uit staat, onder een hoek van 45 graden kijkt dat blijkt dat alle oled schermen het hebben
heb jij dat ook met het paneel als de zon er op schijnt, het paneel schijnt supervlak te wezen maar door de lichtinval kan je dat zien als ie uit staat zeg maar
Bericht van de reparateur die uit naam van HelloTV langs is geweest
Uw toestel kan, i.v.m. het niet beschikbaar zijn van de onderdelen en/of om economische reden, niet worden hersteld.
Op dit moment zijn wij in overleg met Philips over een passende oplossing. Zodra wij van Philips bericht hebben gekregen, zullen wij contact met u opnemen en u nader informeren over het vervolg.
Ik heb zojuist een update gegaan en ik kan het euvel nu niet meer ontdekken. Willen jullie ook eens proberen?
Edit; te vroeg gejuicht, na het aan en uitzetten van het toestel zijn de blokken weer terug. 😔
Serieus net dezelfde scene zitten kijken zonder blokken.
Edit; te vroeg gejuicht, na het aan en uitzetten van het toestel zijn de blokken weer terug. 😔
Serieus net dezelfde scene zitten kijken zonder blokken.
[ Voor 42% gewijzigd door Zeph81 op 02-12-2023 23:30 ]
Ik heb de banden eigenlijk nu ook gezien op het welkomscherm van Amazon Prime; Hier zie je een vlak in het midden en banden aan de zijkant. Als ik HDR content afspeelde via Amazon Prime; toen zag ik het eigenlijk niet direct.
@KingitzHim even een vraagje over jou probleem met het paarse beeld. Ik heb dit namelijk ook bij 4k120hz hdr beeld vanuit de xbox, ik heb de tv geruild en voor dat ik de firmware naar de laatste versie heb geupdate was dit probleem weg na de update was hij er weer. Nu is mijn vraag heeft u ondertussen al een oplossing van phillips gekregen want phillips is bij mij nog bezig om een pkg bestand te maken
@Pml9008
philips geeft tot nu toen iedereen een heel ander verhaal, Maar bij mij blijven ze muis stil.
Ik bel ze nu om de 2 dagen maar dat mag niet baten. zij vertellen mij dat het probleem toch wat gecompliceerd is en daarom geen andwoort kunnen geven nu.
ik zal ze vandaag nomaals bellen met vragen of ze nu wel antwoord hebben.
philips geeft tot nu toen iedereen een heel ander verhaal, Maar bij mij blijven ze muis stil.
Ik bel ze nu om de 2 dagen maar dat mag niet baten. zij vertellen mij dat het probleem toch wat gecompliceerd is en daarom geen andwoort kunnen geven nu.
ik zal ze vandaag nomaals bellen met vragen of ze nu wel antwoord hebben.
@KingitzHim ik denk dat ik hello tv maar ga opbellen en vragen om een omruil en dan geen firmware update ga doen. Phillips duurt me een beetje te lang. Weet u toevallig of de versie met soundbar dezelfde problemen heeft?
Ik heb overigens de 65 inch versie en heb alleen last van het paarse beeld
Ik heb overigens de 65 inch versie en heb alleen last van het paarse beeld
@kleautviool @Zeph81 @CronoS76
Update!
Net gebeld met de klantenservice en philips erkent de fout.
Er word gewerkt aan een software update om dit probleem te verhelpen.
Dit kan natuurijk wel even gaan duren. Maar philips geeft het toe en daar ben ik al erg blij mee. Want dat betekend dat wij gebruikers niet gek zijn
Update!
Dit kan natuurijk wel even gaan duren. Maar philips geeft het toe en daar ben ik al erg blij mee. Want dat betekend dat wij gebruikers niet gek zijn
@KingitzHim geld dit ook voor het paars beeld?
Ik ben benieuwd; ik heb ook een call geplaatst. Hoe meer mensen hoe beterKingitzHim schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:30:
@kleautviool @Zeph81 @CronoS76
Update!
[ Voor 17% gewijzigd door CronoS76 op 05-12-2023 09:50 ]
Ik heb vandaag een software update gedaan, helaas zijn de problemen alleen maar verergerd.
Ik heb bijv bij netflix via de mediabox nu ook geen hdr signaal meer willen jullie dit voor mij checken of jullie dit wel krijgen?
Ik heb bijv bij netflix via de mediabox nu ook geen hdr signaal meer willen jullie dit voor mij checken of jullie dit wel krijgen?
@Pml9008 was dit de eerste software update? Of hebben ze al een tweede uitgerol?
Volgens mij al 3 zelfs. Uit de doos kan je er 1 doen en ik heb er inmiddels nog 2 gehad. Behalve dat Calman erbij is in het menu merk ik weinig verschil.
Ik zal straks eens kijken op welke versie ik zit.
@KingitzHim dit is voor mij de 2de ik heb de tv vorige week gekregen uit de doos gehaald en update 1 gedaan toen is bij mij het gezeik begonnen.
Gister de 2de update gedaan dat is dezelfde als die u een foto van heeft dit heeft naar mijn mening alleen maar de hdr functie weggehaald
Gister de 2de update gedaan dat is dezelfde als die u een foto van heeft dit heeft naar mijn mening alleen maar de hdr functie weggehaald
@Zeph81 Bij mij doet de HDR functie het nog wel. Mischien een foutje met de update laden? Corrupt bestandje?
Ik zit ook op deze versie. Netflix etc. kijk ik trouwens via de TV en niet het Ziggo kastje. Merk dat de kwaliteit toch beter is direct via de tv.KingitzHim schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:19:
[Afbeelding]
@Zeph81 Appart dit is de enigste die er voor mij beschikbaar was.
Die band komt wel weer terug hoor!CronoS76 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:52:
Toch vreemd. Op de Chromecast deze rand aan de zijkant: [Afbeelding]
Toen meteen daarna de laatste update geïnstalleerd en de band was niet meer zichtbaar. Dus het blijft vreemd wanneer deze wel of niet zichtbaar is.

Dat verwacht ik ook wel. Het aparte is alleen dat het gedrag dus altijd verschillend is. Het is dus niet zo dat die dit altijd doet, het is niet consequent verder..
Ik heb laatst ook een update gedaan (weet niet meer welke versie) en juist bij het update scherm vielen de randen aan de buitenkant erg op. Is dit bij jullie ook zo?
Ik heb overigens verder niks meer van Philips / HelloTV gehoord. Ga ze maar weer eens mailen
Ik heb overigens verder niks meer van Philips / HelloTV gehoord. Ga ze maar weer eens mailen
Ik denk dat dit ook niet op te lossen is door een update, denk dat het gewoon door de lichtopbrengst van de leds zijn, het scherm is dus niet goed afgeschermd naar de voorkant waardoor je dus de leds kan zien, denk een fout in de schermen zelf en die los je niet op met een update.
Bekijk het maar als een soort backlightbleeding maar dan door leds
Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1
Nee want het is alleen bij HDR.MiskentTalent schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:17:
Ik denk dat dit ook niet op te lossen is door een update, denk dat het gewoon door de lichtopbrengst van de leds zijn, het scherm is dus niet goed afgeschermd naar de voorkant waardoor je dus de leds kan zien, denk een fout in de schermen zelf en die los je niet op met een update.
Ja er is eigenlijk geen perfect scherm, zo heb ik mijn 65pu8848 omgeruild voor de 65OLED808,
perfect beeld ook kijkhoek en zeer helder scherm, maar met een maar voor tv kijken een hele goede tv maar als je bv MKV x264 of x265 afdraaid kreeg ik veel last van colorbanding, dus de tv gaat niet goed om met die compressie, vooral in donkerscenes veel banding ja zelf strepen, en laat ik nou net veel films en series zien kijk bijna nooit geen tv, ook een golvend scherm als je er bij langs kijkt met net of lijkt het deukjes, en als ie uit staat is het scherm paarsig niet zwart dus, dus ga weer terug naar de 65pus8808 die had dat niet maar omdat die wat een slechte kijkhoek had, dacht ik dan ga ik wat duurder en dan maar een Oled, maar ik vindt dat is ook niet alles, de 8808 had dat in iedergeval niet.
Dus zo zie je maar weer elke tv heeft wel wat, ik dacht eerst ook over de pml9008, maar daar stond saphi op en gebruik nog al wat apps die daar niet op kunnen, dus heb ik maar een compromie voor me zelf gesloten en terug naar de 8808, maar ja ook weer afwachten want er schijnt veel te zijn met veel backlightbleeding het exemplaar wat ik had had helemaal geen, dus mischien???
[ Voor 53% gewijzigd door MiskentTalent op 14-12-2023 08:08 ]
Ik heb zojuist het volgende antwoord van de reparateur die door Hello TV langsgestuurd is ontvangen:
Ik ga nu even contact met Hello TV opnemen hoe dit op te lossen.
Hou jullie op de hoogte
Ik heb niks van Philips zelf gehoord over mijn vragen direct aan hun dus ben benieuwd of daar meer informatie uit gaat komen.Wij hebben een update omtrent de reparatie aan uw Philips TV. Philips heeft ons laten weten dat de televisie niet meer kan worden gerepareerd. Dat betekent dat er een andere oplossing zal komen vanuit uw verkooppunt.
Ik ga nu even contact met Hello TV opnemen hoe dit op te lossen.
Hou jullie op de hoogte
Enkele recente posts verwijderd. Dit topic heet "Philips 55PML9008 - banden aan zijkant beeld" en is daarmee voor de 55PML9008. Issues over de Philips 65PUS8808 zijn offtopic. Idem met welke TV dan te kopen. Dit topic is al ontstaan doordat een Koopadvies topic werd gekaapt, nog eens ontsporen gaan we niet doen.
[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 12-12-2023 12:51 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Julliehebben zeker de 55inch versie, heb net de 65 inch versie gezien bij expert met hdr aan zie nergens geen balken of 4kant, zou het in de 55inch zitten?
en hoe zit het met mediabestanden afspelen via de usb bv een film geeft ie dan wel de ondertiteling weer ingebrand of .srt als losse file op de usb?
Ook geen spraakbediening volgens mij, staat op de site wel google asistant en alexia maar hoe moet ik dat zien is geen microfoontje op de afstandsbediening
Het lijkt er op dat de lokaldimming zichzelf weer terugschakeld naar minimum, heb er hier iets over gelezen
:strip_exif()/f/image/dICVxsw1V45i99NH3nDURKwo.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.reddit.com/r/.../17lx84j/comment/k7nulf8/
en hoe zit het met mediabestanden afspelen via de usb bv een film geeft ie dan wel de ondertiteling weer ingebrand of .srt als losse file op de usb?
Ook geen spraakbediening volgens mij, staat op de site wel google asistant en alexia maar hoe moet ik dat zien is geen microfoontje op de afstandsbediening
Het lijkt er op dat de lokaldimming zichzelf weer terugschakeld naar minimum, heb er hier iets over gelezen
:strip_exif()/f/image/dICVxsw1V45i99NH3nDURKwo.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.reddit.com/r/.../17lx84j/comment/k7nulf8/
[ Voor 82% gewijzigd door MiskentTalent op 14-12-2023 08:21 ]
@Zeph81 @kleautviool
Ik heb Inmiddels een pkg bestand mogen uit proberen die dit probleem lijkt te verhelpen.
Ik heb Inmiddels een pkg bestand mogen uit proberen die dit probleem lijkt te verhelpen.
Interessant! Ben benieuwd of het ook weg blijft? Na reset en een paar keer aan en uit..
Top. Philips wou nog betere foto's bij mij. Maar eerlijk gezegd krijg ik het probleem moeilijk gereproduceerd.. Vooral om er vervolgens een foto van te maken. Maar als er een firmware update klaar staat zou dit mooi moeten zijn.KingitzHim schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:16:
@Zeph81 @kleautviool
Bij 'Life on our Planet' op Netflix zijn veel scènes waar je het heel duidelijk kan zien. Met name tijdens de zee scènes zijn de balken en het vierkante donkere blok in het midden zeer zichtbaar. Die heb ik ook gebruikt.CronoS76 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:47:
[...]
Top. Philips wou nog betere foto's bij mij. Maar eerlijk gezegd krijg ik het probleem moeilijk gereproduceerd.. Vooral om er vervolgens een foto van te maken. Maar als er een firmware update klaar staat zou dit mooi moeten zijn.
we horen niks van die andere meneer meer KingitzHim
Zal ook wel weer niet werken ben ik bang
Zal ook wel weer niet werken ben ik bang
Zeph81 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:52:
[...]
Bij 'Life on our Planet' op Netflix zijn veel scènes waar je het heel duidelijk kan zien. Met name tijdens de zee scènes zijn de balken en het vierkante donkere blok in het midden zeer zichtbaar. Die heb ik ook gebruikt.
[ Voor 13% gewijzigd door MiskentTalent op 15-12-2023 17:25 ]
Kijk hier maar eens na, dit is het warschijnlijkZeph81 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:52:
[...]
Bij 'Life on our Planet' op Netflix zijn veel scènes waar je het heel duidelijk kan zien. Met name tijdens de zee scènes zijn de balken en het vierkante donkere blok in het midden zeer zichtbaar. Die heb ik ook gebruikt.
https://www.youtube.com/watch?v=OVHCk4KLUPo
Ik heb zojuist de update die ik van Philips gemaild kreeg uitgevoerd en ik kan de banen nu niet meer vinden.
In de mail staat expliciet dat ik de link niet op fora mag delen dus kan ik dat helaas niet doen, maar ga ervan uit dat iedereen dezelfde mail zal krijgen.
De update startte echter niet automatisch (wat het volgens de mail wel had moeten doen), maar heb ik hem via het instellingen-menu vanaf de USB uit kunnen voeren.
Na een restart kan ik de banen niet meer vinden in de aflevering Dolfijnen (op Netflix) en zie ik het kader ook niet meer als ik de PS5 opstart. Ik zag ze gisteren ook heel sterk in een bepaalde scene van Small Foot (op HBO Max) wat mijn zoon zat te kijken dus moet die ook even proberen, maar de tv is nu in gebruik.
Paralel hieraan kreeg ik echter van de reparateur het bericht dat Philips heeft gezegd dat het euvel niet reparabel is en ik de tv op kan laten halen. Van Hello TV een aanbieding gehad om een andere tv uit te zoeken voor dezelfde inkoopprijs als de PML9008 dus daar moet ik maandag ook nog even over besluiten
@Zeph81 @KingitzHim @MiskentTalent
In de mail staat expliciet dat ik de link niet op fora mag delen dus kan ik dat helaas niet doen, maar ga ervan uit dat iedereen dezelfde mail zal krijgen.
De update startte echter niet automatisch (wat het volgens de mail wel had moeten doen), maar heb ik hem via het instellingen-menu vanaf de USB uit kunnen voeren.
Na een restart kan ik de banen niet meer vinden in de aflevering Dolfijnen (op Netflix) en zie ik het kader ook niet meer als ik de PS5 opstart. Ik zag ze gisteren ook heel sterk in een bepaalde scene van Small Foot (op HBO Max) wat mijn zoon zat te kijken dus moet die ook even proberen, maar de tv is nu in gebruik.
Paralel hieraan kreeg ik echter van de reparateur het bericht dat Philips heeft gezegd dat het euvel niet reparabel is en ik de tv op kan laten halen. Van Hello TV een aanbieding gehad om een andere tv uit te zoeken voor dezelfde inkoopprijs als de PML9008 dus daar moet ik maandag ook nog even over besluiten

Ik bedoel zijn ze naar die update ook weg bij u of niet?
Er zal wel een reguliere update komen voor dit toestel voor iedereen denk ik of nietkleautviool schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 13:44:
Ik heb zojuist de update die ik van Philips gemaild kreeg uitgevoerd en ik kan de banen nu niet meer vinden.
Paralel hieraan kreeg ik echter van de reparateur het bericht dat Philips heeft gezegd dat het euvel niet reparabel is en ik de tv op kan laten halen. Van Hello TV een aanbieding gehad om een andere tv uit te zoeken voor dezelfde inkoopprijs als de PML9008 dus daar moet ik maandag ook nog even over besluiten![]()
@MiskentTalent
De reden van mijn stilte licht aan dat ik de update eerst even een week wou uitesten op hoe stabiel de update zou zijn.
ik heb tot nu toe geen fouten weten te ondekken in de update behalve dat de nits waarde iets lijkt te zijn gedaald.
Ook haalt de update alleen de vlakken weg. al de andere problemen met de tv blijven echt wel.
ik verwacht dat philips deze update pas uitrolt als ze mischien ook een oplossing weten tegen al de andere kinderziektes die ze dan gelijk kunnen patchen.
*KNIP*
Nogmaals, dit is het topic voor de issues met betrekking tot de 55PML9008. Dit topic is niet voor issues met andere series of welke TV eventueel beter is.
De reden van mijn stilte licht aan dat ik de update eerst even een week wou uitesten op hoe stabiel de update zou zijn.
ik heb tot nu toe geen fouten weten te ondekken in de update behalve dat de nits waarde iets lijkt te zijn gedaald.
Ook haalt de update alleen de vlakken weg. al de andere problemen met de tv blijven echt wel.
ik verwacht dat philips deze update pas uitrolt als ze mischien ook een oplossing weten tegen al de andere kinderziektes die ze dan gelijk kunnen patchen.
*KNIP*
Nogmaals, dit is het topic voor de issues met betrekking tot de 55PML9008. Dit topic is niet voor issues met andere series of welke TV eventueel beter is.
[ Voor 37% gewijzigd door FeaR op 17-12-2023 17:46 ]
Heb je ook veel backlightbleeding op de 55pml9008, en welke problemen zijn er meer die jullie hebben opgemerkt met de 55pml9008KingitzHim schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:44:
@MiskentTalent
[MBR]*KNIP*
Nogmaals, dit is het topic voor de issues met betrekking tot de 55PML9008. Dit topic is niet voor issues met andere series of welke TV eventueel beter is.[/]
Op de banden na vind ik het eigenlijk wel een prima tv. Backlightbleeding vind ik wel meevallen, zeker met alle local dimming op max.
Jammer dat ik de update nog niet heb gehad van Philips. Ben heel benieuwd!
Jammer dat ik de update nog niet heb gehad van Philips. Ben heel benieuwd!
Ik heb ook besloten de tv te houden en niet om te wisselen voor een andere bij Hello TV nu de banden weg zijn.
Prima tv verder. Jammer dat de klantenservice helemaal ruk is, maar daar hoop ik nu vanaf te zijn
Prima tv verder. Jammer dat de klantenservice helemaal ruk is, maar daar hoop ik nu vanaf te zijn
[ Voor 31% gewijzigd door kleautviool op 18-12-2023 14:39 ]
Die van mij komt 4 januari de 65pml9008 hoop dat de update dan beschikbaar is, die andere van mij heb ik heel wat mee beleefd maar kan ik zo niet zeggen anders wordt het weer verwijderd vandaar de vraag hoe de pml9008 zich verhoud.
Dat is verder wel goed hoor ik
Dat is verder wel goed hoor ik
Gisteravond een update gedaan, balken waren in ieder geval gisteravond verdwenen. Even in de gaten houden of het deze bewuste update was.
Reguliere update van philips of bestand die u heeft gekregen via mail, ben wel benieuwd hoe het gaatZeph81 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:37:
Gisteravond een update gedaan, balken waren in ieder geval gisteravond verdwenen. Even in de gaten houden of het deze bewuste update was.
Dit was een reguliere update direct vanuit het menu.MiskentTalent schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:38:
[...]
Reguliere update van philips of bestand die u heeft gekregen via mail, ben wel benieuwd hoe het gaat
@kleautviool en @KingitzHim doen jullie nog een reset na zo'n update eigenlijk? Ik las dat ergens dat men dat aanraadt.
update ook net geïnstalleerd. Eerste indruk is dat het er goed uit zag.
Ik heb ook een pkg gekregen van de eerste firmware bij mij is het roze/paarse beeld bij hdr nu weg. Alleen ik heb nu op de 65inch ook de balken .
Heeft een van jullie toevallig ook de mogelijkheid om de 120hz hdr functie te testen?
Heeft een van jullie toevallig ook de mogelijkheid om de 120hz hdr functie te testen?
Heb je dan de balken nog op de 65 inch de anderen hebben het niet meer op hun 55pml9008 dus de 65pml9008 heeft die update nog niet dus, u heeft die balken nog, mischien even via het menu updaten, denk dat ze het op de 65 inch ook wel opgelost hebben of niet? Krijg die van mij 4 januari binnen dacht het zal wel opgelost zijn op alle pml9008 series dus niet
Inmiddels draai ik een aantal dagen op de update. Ziet er allemaal prima uit. Eigenlijk ben ik gewoon heel blij. Het beeld is nu fantastisch. Het enige wat ik mis is de Disney+ app, die komt begreep ik begin volgend jaar.
Hoop dat de update ook voor de 65inch beschikbaar is, maar denk het wel want @CronoS76 die heeft de 75 inch en die heeft de update ook gedaan en heeft de balken ook niet meer.Zeph81 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 23:57:
Inmiddels draai ik een aantal dagen op de update. Ziet er allemaal prima uit. Eigenlijk ben ik gewoon heel blij. Het beeld is nu fantastisch. Het enige wat ik mis is de Disney+ app, die komt begreep ik begin volgend jaar.
Wacht volle moet af op mijn 65pml9008
Bestel je bij HelloTV? Dan zou ik gewoon ff heen en weer rijden als je de mogelijkheid hebt.MiskentTalent schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 08:49:
[...]
Hoop dat de update ook voor de 65inch beschikbaar is, maar denk het wel want @CronoS76 die heeft de 75 inch en die heeft de update ook gedaan en heeft de balken ook niet meer.
Wacht volle moet af op mijn 65pml9008
Ik had de update begin deze week beschikbaar. Ik moest wel zelf even handmatig op zoeken via Internet drukken voordat die hem zag.
Ja krijg nu de pml heb de pus maar heb ik veel gedonder mee gehad, en HelloTV gaat hem omruilen voor de pml dat doen ze zelf persoonlijk bij je thuisZeph81 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 08:51:
[...]
Bestel je bij HelloTV? Dan zou ik gewoon ff heen en weer rijden als je de mogelijkheid hebt.
@CronoS76
De update moest je doen via menu (systeemupdate) zeker
@MiskentTalent uhm ik heb de balken wel nog maar ik moet wel erbij vermelden dat ik dus de allereerste software heb dus otb software.
Ik ga vandaag kijken of ik hem kan updaten en alle sbij mij werkt.
Maar mag ik je wel aanraden om bij hello tv te kopen en dan in de winkel? Wij hebben namelijk een hele mooie prijs gekregen van die verkoper daar en voor die prijs vind ik hem nog niet op internet
Ik ga vandaag kijken of ik hem kan updaten en alle sbij mij werkt.
Maar mag ik je wel aanraden om bij hello tv te kopen en dan in de winkel? Wij hebben namelijk een hele mooie prijs gekregen van die verkoper daar en voor die prijs vind ik hem nog niet op internet
Ja klopt, dat duurt alleen een paar weken. Ik kon zolang niet wachten dus ben ff heen en weer gereden.MiskentTalent schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 08:57:
[...]
Ja krijg nu de pml heb de pus maar heb ik veel gedonder mee gehad, en HelloTV gaat hem omruilen voor de pml dat doen ze zelf persoonlijk bij je thuis
@CronoS76
De update moest je doen via menu (systeemupdate) zeker
@Pml9008 paarse scherm is nog steeds aanwezig. In 120hz als in 60 hz in sommige gevallen. Alle updates zijn ook uitgevoerd
@KingitzHim yes zie het nu idd ik ga hem weer downgraden naar de eerste versie helaas.
Ik merk ook bij halo op de xbox en dolby vision ik heel rare vlekken/ golven in het beeld heb jij toevallig ook?
Ik merk ook bij halo op de xbox en dolby vision ik heel rare vlekken/ golven in het beeld heb jij toevallig ook?
Dus update's hebben niks verholpen helaas, lees erdere berichten dat de balken weg waren.KingitzHim schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:56:
@Pml9008 paarse scherm is nog steeds aanwezig. In 120hz als in 60 hz in sommige gevallen. Alle updates zijn ook uitgevoerd
Vreemd allemaal
Een roze scherm heb ik persoonlijk nooit gehad, gamen op de PS5 werkt perfect en sinds de laatste update zijn de balken inderdaad weg.
Allen met gamen dolbyvision of ook met netflix die zend ook dolbyvision uit, heb gehoort dat alleen de xboxen op deze tv er last van hebben dat roze beeld via 120Hz gamenPml9008 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:20:
@KingitzHim yes zie het nu idd ik ga hem weer downgraden naar de eerste versie helaas.
Hier ook nooit problemen met de ps5 gehad en de lijnen zijn nog steeds weg dus blij met de updateZeph81 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:59:
Een roze scherm heb ik persoonlijk nooit gehad, gamen op de PS5 werkt perfect en sinds de laatste update zijn de balken inderdaad weg.
En dolbyvision en hdr films ook banden vrij, bv via netflixkleautviool schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:28:
[...]
Hier ook nooit problemen met de ps5 gehad en de lijnen zijn nog steeds weg dus blij met de update
@kleautviool ook geen roze beeld met 120hz hdr?
Heb ergens gelezen dat het met alleen Xbox series te maken heeft die kan gamen op 120Hz de mensen met playstations hebben geen last staat ergens op reddit, weet zo niet waar, maar ben dan ook de klos want heb ook een xbox serie s dus zal bij mij ook wel zo wezen als ik hem krijg.Pml9008 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:31:
Mischien even met philips contact opnemen denk dat ze het niet eens weten dat het alleen om xbox mensen gaat
Phillips weet van dit probleem heb er verschillende mails over gehad
Nope, niet met de ps5Pml9008 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:31:
Hallo allemaal,
Wat fijn dat dit topic is gestart. Ben van plan om de 75PML9008 aan te schaffen namelijk.
Kort samengevat, het probleem met de balken wordt nu dus met een softwareupdate definitief opgelost? Of is het nog een tijdelijke oplossing en komt het weer terug?
En is dit een update wat Philips toestuurt als je het probleem bij hen aan meldt? Of kan je hem gewoon door de TV te verbinden met het internet naar de update te zoeken hem op die manier installeren.
Ik hoor het graag.
Wat fijn dat dit topic is gestart. Ben van plan om de 75PML9008 aan te schaffen namelijk.
Kort samengevat, het probleem met de balken wordt nu dus met een softwareupdate definitief opgelost? Of is het nog een tijdelijke oplossing en komt het weer terug?
En is dit een update wat Philips toestuurt als je het probleem bij hen aan meldt? Of kan je hem gewoon door de TV te verbinden met het internet naar de update te zoeken hem op die manier installeren.
Ik hoor het graag.
[ Voor 13% gewijzigd door fjnijman op 02-01-2024 14:04 ]
@fjnijman Het probleem is met de laatste reguliere update opgelost. Je kan de tv via het menu updaten en dan is het gefixt. Dit geldt in mijn geval wel voor de 55 inch versie.
Ja hoor heb de 65 inch versie en die heeft de update ook gehad met de zwarte balkenCongol schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:47:
Hallo, ik was benieuwd of de update ook al beschikbaar was voor 65 inch en daarboven? Dankjewel!
@MiskentTalent kunt u mij vertellen welke softwareversie dit is?
EDIT: ik zie dat mijn berichten verwijderd zijn, dus nvm
[ Voor 75% gewijzigd door Wkrooshof op 27-02-2024 11:01 ]
Let op:
Dit topic is - zoals de titel zegt - voor het probleem van de banden aan de zijkant van het beeld. Berichten over andere issues met betrekking tot deze TV zijn offtopic en zullen verwijderd worden.
Dit topic is - zoals de titel zegt - voor het probleem van de banden aan de zijkant van het beeld. Berichten over andere issues met betrekking tot deze TV zijn offtopic en zullen verwijderd worden.