Durf te vragen, wie kan dit maken? CNC ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07-05 20:25
Hallo modders, onder het mom van durf te vragen en een beetje hoop het onderstaande.

Ik probeer al een poosje mijn front paneel van mijn Evolv X aan te passen maar geen 1 bedrijf die er zin in heeft. Nu kan ik er 1 in Amerika bestellen maar dit is net zo duur als de hele case plus dat ik wat mindere dingen over de webshop lees.

Is er iemand hier die het leuk vind of zelf kan of wellicht iemand kent die het kan onderstaande te maken? Uiteraard tegen betaling. Ik heb er geen verstand van maar ik lees plasma cutting of CNC geloof ik….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ot9RGinBtfop_EN10ZFyuHMz4bA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z2f3xKDkeYOOBdHT7voHggxO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OavcE-_IdQqcv4qCUhuv79ndcQs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OjrBRXSEqc72t9vQpnp2cru1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rkqwkXypKV59r-LtgDRmYQxrk9I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XShnIL8Lir8uDvs0713NRuDd.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erebus1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-05 16:02
Laseren of frezen ja.

Het meest handige situatie is dat je ook digitale bestand ervan hebt. Een bedrijf gaat dit zomaar niet uit de losse hand beginnen te fabriceren en te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:49
Eerst een platte plaat laten bewerken. Watersnijden zou ook goed kunnen werken. En vervolgens laten zetten om die buiging erin te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:49
Oh je hebt het front paneel al. Dan is het al een stuk makkelijker en goedkoper. Wellicht nog even 2 mounts maken die helpen bij het paneel goed inklemmen als je het wilt laten frezen of snijden. Die kun je van hout maken of 3D printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:35

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Of watersnijden...

Het probleem bij een bedrijf is dat het een enkel item is, de kosten zullen de pan uit rijzen voor het instellen van de machine. Dus ja, als het niet veel mag kosten beginnen ze er niet aan. Je moet iemand zoeken die hobbymatig kan frezen/snijden.

Overigens de streepvorm is ook prima niet-CNC te doen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:24

dragonhaertt

@_'.'

Misschien niet wat je wil horen, maar met wat geduld en een dremel + wat vijltjes is dit prima te doen zonder geautomatiseerde apparaten d:)b

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:53

rdejongjr

Gnome

https://hackerspaces.nl/
Wellicht eentje in de buurt met cnc machines die de tijd wilen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Wil het wel horen maar weet van mezelf dat ik niet precies genoeg ben. Ronde gaten zou nog te doen zijn maar rond past totaal niet bij de case…..

Idd iemand vinden die dit hobbymatig kan.

Het mag zeker wel geld kosten maar 200,- dollar om het hier te krijgen zonder import eventueel is wel heftig plus het vertrouwen dat het überhaupt aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:09
Ik denk om dit haalbaar te laten zijn moet je zelf wel enige vorm van inspanning leveren in de vorm van fabricage. Je zult of zelf het materiaal moeten bewerken of zelf tekeningen moeten gaan maken. 200 is natuurlijk niet veel als je gaat bedenken hoeveel werk hierin gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:17
https://snijtechniek.nl/en/home/

Die gebruiken wij altijd. Kosten zijn laag, maar wij doen nooit enkel stuks. Laatst 10 plaatjes laten snijden van 5x10 cm en dat kostte dan 5 euro per plaat.

Poging waard...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
memphis schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:20:
Het probleem bij een bedrijf is dat het een enkel item is, de kosten zullen de pan uit rijzen voor het instellen van de machine.
Dat valt wel mee. Meermaals wat spul bij 247tailorsteel met gaatjes en zettingen laten komen voor een minder dan 20 euro per deel.
Alleen doen ze geen zaken met particulieren. Je zou staaltjevakwerk kunnen benaderen.

Met step file moet je een eind kunnen komen. Als dat niet lukt moet je het overtekenen in fusion360 sheet metal o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

jeroen3 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:25:
[...]

Dat valt wel mee. Meermaals wat spul bij 247tailorsteel met gaatjes en zettingen laten komen voor een minder dan 20 euro per deel.

Alleen doen ze geen zaken met particulieren. Je zou staaltjevakwerk kunnen benaderen.
daarnaast vind ik ze vrij duur met met verpakkingskosten/verzendkosten, die zijn vaak vrij hoog bij dat soort bedrijven.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-05 15:37
JWFpeters schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:13:
Wil het wel horen maar weet van mezelf dat ik niet precies genoeg ben. Ronde gaten zou nog te doen zijn maar rond past totaal niet bij de case…..

Idd iemand vinden die dit hobbymatig kan.

Het mag zeker wel geld kosten maar 200,- dollar om het hier te krijgen zonder import eventueel is wel heftig plus het vertrouwen dat het überhaupt aankomt.
Dit is wss een aluminium plaat? Van ongeveer 3mm dik?
Zoja dan mag je hobby laser vergeten.

Iemand met een hobby cnc kan dit doen.
Bedrijfsmatig kan maar zal duur uitvallen, wss rond je aankoopprijs van je nieuwe.

Kan moeilijk geloven dat er op Tweakers niemand thuis een cnc heeft staan.
Anders es op circuitsonline in vraag en aanbod zetten.

Daar heb ik weet van hobby cnc ;)

Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Dat is idd de hoop, een hobby CNC persoon ;) bedrijfsmatig is er geen interesse (begrijpelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

RedPas schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:37:

Kan moeilijk geloven dat er op Tweakers niemand thuis een cnc heeft staan.
Anders es op circuitsonline in vraag en aanbod zetten.

Daar heb ik weet van hobby cnc ;)
Ik heb genoeg machines thuis staan maar geen CNC. Een tijd terug deed ik dit nog: Aluminium laten snijden met een CNC

Sleuven en ronde gaten zijn thuis prima te doen, 6kant wordt lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-05 15:37
Een kolomboormachine, goede frezen, kruistafel en mal om alles goed vast te zetten. Meer heb je eigenlijk niet nodig. Behalve veel geduld.

Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsbad
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07:16
https://www.google.com/se...id=chrome-mobile&ie=UTF-8

Hier kunnen ze snijden en zetten. Frezen wordt lastiger omdat het een dunne plaat is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

RedPas schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:09:
Een kolomboormachine, goede frezen, kruistafel en mal om alles goed vast te zetten. Meer heb je eigenlijk niet nodig. Behalve veel geduld.
kolomboor om te frezen? ik heb daar geen hoge verwachting van. Een kolomboor is niet bedoeld voor radiale krachten, en hebben vaak een te laag toerental. zeker niet die consumenten dingetjes.
laat staan netjes zeskanten van verschillende formaten uit te frezen.
JWFpeters schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:06:
Dat is idd de hoop, een hobby CNC persoon ;) bedrijfsmatig is er geen interesse (begrijpelijk)
Denk niet dat je veel andere opties hebt. 3mm alu is te doen voor de hobbyist met cnc. moeten ze wel een cnc hebben die groot genoeg is.

Commerciële partijen zijn niet rendabel om dingen te cnc frezen, is te duur omdat je best hoge opstartkosten hebt [cnc programma moet worden geschreven etc] terwijl het om enkelstuks gaat.

Echter denk ik dat je commercieel nog wel een plaatwerker kan vinden. Ik werk zelf voor een plaatbedrijf en de kostten kunnen best best mee. Echter moet je wel een ontwerp aanleveren, en heb je kale plaat. [zonder kleur of coating] want denk niet dat er plaatwerkers zijn die je oude paneel onder de laser gaan leggen. Maar je zou dan bijv voor geslepen RVS kunnen gaan, das best mooi als "kale" plaat.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Je zou ook hubs.com nog kunnen proberen. Ik zie alleen wel dat ze een review vereisen voor de prijs in sheet metal.
Frezen is onbetaalbaar... €343.97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erebus1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-05 16:02
Vanwaar ben je juist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:33
Volgens mij kan je gewoon aankloppen bij een grote metaalbewerker. Motorenco in Beverwijk is er een.
Had ooit een paar spacers voor mijn auto afgedraaid voor een prikkie. Weet niet of een klein CNC dingetje als dit ook vergelijkbaar veel werk is.

Weet wel op motor forum dat er mensen zijn die werken met een CNC frees.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 19:28
Ik versta niet waarom er hier zoveel naar CNC gekeken wordt, dit is klassiek laserwerk en plooiwerk.

Heb je al eens gekeken bij:
https://www.247tailorsteel.com
Daar kan je dit bestellen. Let wel, het zijn 2 onderdelen, dus die moet je achteraf nog aan elkaar (laten) lassen.

Ik heb ze even in hun prijs-systeem gestoken (met RVS 3mm als materiaal), maar kreeg geen prijs omdat de zeshoeken te kort bij de plooilijnen liggen en omdat de plooilijnen te kort bij elkaar liggen.

https://i.imgur.com/yNC27nZ.png

Ik vermoed dat je deze opmerking bij anderen ook zal krijgen.

edit: Ik heb de prijs ook eens laten berekenen voor DC01 (staalplaat), dan zouden wij daar €80 excl. BTW voor betalen. Dan moet je dus wel nog lassen en (poeder)lakken.

edit2: voor aluminium kom ik aan €77.

Let wel, voor aluminium en staal kreeg ik ook telkens de melding dat de zeshoeken te kort bij de plooilijn liggen, maar ze willen het wel plooien. Er bestaat wel een risico dat de zeshoeken lichtjes vervormd zijn door het pooien.

[ Voor 40% gewijzigd door cadsite op 21-11-2023 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Het is de bedoeling op gewoon het bestaande paneel te bewerken.

Maar als ik het zo lees is 150euro plus eventueel invoer dus nog niet zo duur is alleen het risico of het überhaupt aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

JWFpeters schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:33:
Het is de bedoeling op gewoon het bestaande paneel te bewerken.

Maar als ik het zo lees is 150euro plus eventueel invoer dus nog niet zo duur is alleen het risico of het überhaupt aan komt.
vaak als je met een creditcard een aankoop doet ben je hier tegen verzekerd

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Oh, en als laatste.
Als je dan toch zou laten maken. Dan ga je toch dingen aanpassen mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:23
Wat @rdejongjr al zij, even kijken of een fablab in de buurt is waar iemand dit zou kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-04 08:34
memphis schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:06:
[...]

Ik heb genoeg machines thuis staan maar geen CNC. Een tijd terug deed ik dit nog: Aluminium laten snijden met een CNC

Sleuven en ronde gaten zijn thuis prima te doen, 6kant wordt lastig.
Uit interesse, waarom is hexagon lastig met CNC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilvo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-05 22:56
Zelf even frezen op de freesbank bij https://openbarewerkplaats.nl/machines-en-gereedschap/ in Amsterdam?
Stadswerkplaats in Utrecht heeft geen freesbank meen ik me te herinneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

FlowSnake schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:32:
[...]

Uit interesse, waarom is hexagon lastig met CNC?
Niet CNC, met de hand bedoel ik. Ik kan best veel op mijn handbediende machines maar 6-kant is niet te doen.

Meest makkelijkste om zelf te doen zijn denk ik ronde gaten. Even wat schilderstape erop plakken, positie van de gaten uitmeten en aftekenen. Even een centerpons erop loslaten en dan met een gatenzaag uitboren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakytweak
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-05 15:59

Tweakytweak

Alles is te maken!

Het makkelijkste is om het te laten snijden door een lasersnijder en dan de hoeken er in te 'kanten'.
Kanten of zetten zou evt zelfs in je schuur met een bankschroef kunnen (niet heel zuiver) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 19:33
De bestaande voorkant is aluminium/staal neem ik aan? Daarvoor heb ik helaas geen laser tot mijn beschikking. Zoiets is namelijk wel makkelijk te laseren uit plexiglas en dat kun je ook simpel buigen in de juiste vorm.

Als je niet gehecht bent aan de hexagons, maar de sleuven ook prima vindt, dan wil ik dat best een keer cnc frezen op een portaalfrees. Die hexagons in aluminium ga ik alleen niet aan beginnen. Dat is teveel gedoe aangezien je die hoeken nooit zo scherp krijgt tenzij je met hele kleine freesjes gaat klooien en daarvoor is onze portaalfrees een beetje te lomp. De kans is wel aanwezig dat de bestaande anodisatie / poedercoat laag beschadigt bij dit proces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:11
@JWFpeters
Bel of mail eens met https://www.staaltjevakwerk.nl/machinepark/lasersnijden/ die kunnen dat waarschijnlijk wel voor je snijden (heb geen aandelen).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Misschien een gek idee, maar zou je dat paneel niet gewoon 3D kunnen (laten) printen?

Het is dan natuurlijk wel plastic, maar misschien wel een stukje goedkoper als het laten frezen. :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Sleuven zijn ook goed was gewoon een voorbeeld. Rond zou idd kunnen maar ben bang dat dat niet helemaal bij de hoekige case past.

Wil wat meer airflow hebben ben verder erg blij met de kast dus wil geen andere case wat natuurlijk de makkelijkste oplossing zou zijn ;)

Origineel front paneel nieuw kost 30,- dus mocht het helemaal mislukken is het ook niet gelijk een ramp 😝

Over plastic bijvoorbeeld…. Heb deze case juist gekocht omdat ik veel aluminium en weinig plastic wou haha. Hout zou nog wel een optie kunnen zijn maar daar ben ik echt niet handig genoeg voor…..

[ Voor 20% gewijzigd door JWFpeters op 21-11-2023 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
zynex schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:59:
De bestaande voorkant is aluminium/staal neem ik aan? Daarvoor heb ik helaas geen laser tot mijn beschikking. Zoiets is namelijk wel makkelijk te laseren uit plexiglas en dat kun je ook simpel buigen in de juiste vorm.

Als je niet gehecht bent aan de hexagons, maar de sleuven ook prima vindt, dan wil ik dat best een keer cnc frezen op een portaalfrees. Die hexagons in aluminium ga ik alleen niet aan beginnen. Dat is teveel gedoe aangezien je die hoeken nooit zo scherp krijgt tenzij je met hele kleine freesjes gaat klooien en daarvoor is onze portaalfrees een beetje te lomp. De kans is wel aanwezig dat de bestaande anodisatie / poedercoat laag beschadigt bij dit proces.
Aluminium idd

Sleuven ben ik ook al blij mee ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBBXAL1koi_rm09gD06YdJWt4zc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9GVdQXn4T8xGorSf2joE5pXn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door JWFpeters op 21-11-2023 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWFpeters
Puch-Maxi schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:11:
@JWFpeters
Bel of mail eens met https://www.staaltjevakwerk.nl/machinepark/lasersnijden/ die kunnen dat waarschijnlijk wel voor je snijden (heb geen aandelen).
Gevraagd, kan niet omdat de plaat niet meer recht is. Vraag me wel af hoe die verkoper dat in Amerika doet want die passen ook de orginele platen gewoon aan. En heb het ook wel in europa voorij zien komen dat mensen dat zelf doen die die aparaten hebben.

Maar goed..... we zoeken nog maar even verder. Wel erg bedankt voor alle reacties! _/-\o_

• cadsite
JWFpeters schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:15:
[...]
Gevraagd, kan niet omdat de plaat niet meer recht is. Vraag me wel af hoe die verkoper dat in Amerika doet want die passen ook de orginele platen gewoon aan.
Dat is allemaal zo moeilijk niet, maar je met 1 keer de tijd en moeite investeren om een eigen kaliber te maken waarin je de bestaande onderdelen kan steken.
Voor 1 stuk is dat behoorlijk duur. Als je er een zaakje van maakt en tientallen aanpast is het onmiddellijk terug verdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Dat de plaat niet meer recht is is onzin, Hij is over het midden vlak en is dus makkelijk plat te leggen voor water/laser snijden of in te spannen voor het frezen. Mijn kruistafel is niet zo groot dus ik begin er niet aan, ik zou het in stappen moeten doen en dan weet ik niet of ik daar vrolijk van word.

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 19:27

Yor

Yor1313#2571

Misschien kan @Mortum je een eind op weg helpen?

http://yor.minitroopers.com

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-05 07:42
cadsite schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:53:
[...]

Dat is allemaal zo moeilijk niet, maar je met 1 keer de tijd en moeite investeren om een eigen kaliber te maken waarin je de bestaande onderdelen kan steken.
Voor 1 stuk is dat behoorlijk duur. Als je er een zaakje van maakt en tientallen aanpast is het onmiddellijk terug verdiend.
Maar dan kan je er net zo goed 100 bestellen bij een plaatwerkbedrijf.
Per 100 stuks is zo'n stuk gelaserde of gestanste en gezette alu plaat niet heel duur.
Grootste kosten (stelkosten en werkvoorbereiding) zitten idd vooral in de eerste paar stuks.

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-05 07:42
memphis schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:36:
Dat de plaat niet meer recht is is onzin, Hij is over het midden vlak en is dus makkelijk plat te leggen voor water/laser snijden of in te spannen voor het frezen. Mijn kruistafel is niet zo groot dus ik begin er niet aan, ik zou het in stappen moeten doen en dan weet ik niet of ik daar vrolijk van word.
Klopt. Dit kan je gewoon op een vlakbedlaser of watersnijder (laten) uitsnijden.
Ook al heeft het plaatwerk al zetkanten. Het te bewerken vlak is gewoon recht.
Maar dat is waarschijnlijk niet veel goedkoper dan het nieuw laten maken. Tenzij hobbyboer idd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Grappig, "vroegah" pakte we gewoon een A4'tje met het ontwerp, plakten het op de plaat, en begonnen dan te boren en te vijlen. Ik heb zelf ook veel met de elektrische figuurzaag gedaan, dat ging ook vlot.

Tijden veranderen, en cnc/watersnijden is steeds breder beschikbaar, maar met handwerk is dit ook gewoon te realiseren :)

[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 23-11-2023 18:54 ]

• JWFpeters
Zeker ga waarschijnlijk ook een poging wagen maar dan met ronde gaten voor het gemak maar ben daar nog niet helemaal aan toe haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

JWFpeters schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:32:
Zeker ga waarschijnlijk ook een poging wagen maar dan met ronde gaten voor het gemak maar ben daar nog niet helemaal aan toe haha
Met een boorkolom en een zgn trapboor en een plankje hout eronder kan je heel ver komen. Gebruik geen gewone boor want het is lastig positioneren en de boor kan wegtrekken. Met een trapboor begin je klein en dus precies en kan je langzaam naar de juiste stap opboren. Of je neemt een gatenzaag welke naar mijn idee vanaf 14mm te vinden is. Deze kent een 6mm centerboor waarmee je nog redelijk precies kunt boren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-04 12:08
Alu?

Voorboren, dremelen, en strak vijlen.
Mooi klusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Ik was net wat aluminium aan het bestellen en zag dat er ook dit was: https://www.laseropmaat.nl/particulieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ottermannetje
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 00:16
Net even gekeken, via laserboost.com (zit in spanje geloof ik) kost het zo'n 45 euro unfinished, gaat rap omlaag als je er meer besteld. Wel even opletten dat je het goede materiaal en finish kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 16:24
Als het ontwerp zelf niet heel belangrijk is, kun je ook met een gatenpons uitponsen. Een fatsoenlijke gatenpons kun je wel huren, of eens ergens lenen als je aardig vraagt bij een werkplaats. Of kopen en weer po vraag&aanbod zetten. Denk dat je met jouw idee met een hydraulische handpons ook een eind komt.

[ Voor 22% gewijzigd door barbarbar op 27-11-2023 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-05 12:48
zou eens contact opnemen met deze meneer:

Schutte Metaal Lasersnijden BV / IJzersnijden.nl ik had hier destijds contact met Erik

ik heb hier voor 180 euro voor 3 sets sim pedaal onderdelen gekocht. hier zaten ook een aantal zettingen bij voor gebogen onderdelen

Alu lasersnijden kan niet iedereen, dus je zou kunnen voorstellen om het uit RVS te laten snijden en buigen wellicht dat dit wat goedkoper is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Ga het allemaal eens bekijken bedankt allemaal in ieder geval voor de help en ideeen!

Eerst zelf proberen denk ik mijn vader is wel handig dus wellicht kan hij helpen 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandeman!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-01-2024
Dit kun je ook goed zelf met een goedkope bovenfrees. Dan hoef je ok niet veel te vijlen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iKnijff
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-01 16:44
Watersnijden kost vermoedelijk 100-150 euro bij Kraan & Roos Constructie in Bodegraven. Zelf al een aantal keer hout laten snijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JWFpeters
Nou mijn vader die wel handig is (restaureert zelf auto's vooor de hobby en bouwd campers en huizen haha) en vooral het goeie gereedschap heeft nam gister het paneel mee naar huis en stuurde mij vandaag deze foto's!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xzXtz-ZtPIX4YbnMsdav1p1qDYw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ajY50OS6JAaG1Io57vZ4Pzxq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7knTL_Ae10iM5xbINoDBfw89z2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1fmZsdxAwOo4jN1v1Bz9Lrk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door JWFpeters op 06-12-2023 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZenMeister
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Fusion 360 is gratis voor de hobbyisten.
Als je zelf daar dit onderdeel in weet te tekenen dan kan een bedrijf eventueel een CAM bestand maken om het met een plasma snijder te bewerken.
Op youtube staan genoeg videos die uitleggen hoe Fusion 360 werkt. Het is ook een leuke opstapt om later zelf een 3D printer aan te schaffen zodra je het onder de knie hebt.
Je zou eventueel enkel het midden kunnen tekenen om het simpel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

JWFpeters schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:20:
Nou mijn vader die wel handig is (restaureert zelf auto's vooor de hobby en bouwd campers en huizen haha) en vooral het goeie gereedschap heeft nam gister het paneel mee naar huis en stuurde mij vandaag deze foto's!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kijk, ik zei het toch dat ronde gaten vrij makkelijk te doen is?

Netjes hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Voor mijn vader wel haha die is zeer precies! Hij is weer aangekomen hier morgen even in elkaar zetten weer en er op zetten.

Het lijkt wel af fabriek randjes ook perfect ! Vakman ;)
Pagina: 1