Na het samenstellen van een PC in 2012 wordt het langzamerhand tijd om het oude beestje wat rust te geven en een nieuwe samen te stellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdactiviteit is fotobewerking, waarbij bijna elke week een serie sportfoto's nabewerkt wordt en op de eigen website geplaatst. Software die gebruikt wordt: Capture One. Fotogaferen in raw, nabewerken, omzetten naar jpg en plaatsen, allemaal hobby.
Hiernaast de normale zaken als gebruik Office 365, browsen, etc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb enige maanden geleden een Eizo monitor gekocht, dus die gaat nog wel even mee! Verder wat randapparatuur als keyboard, muis, etc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Momenteel denk ik aan het volgende:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, datgene wat prijs/kwlaiteit het beste is. Geen interesse in een hele lichtshow in de kast, is niet echt mijn ding (alhoewel blauw wel een kleur is die bij mij past!).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een PC waar ik als het een beetje meezit weer pakweg 10 jaar mee vooruit kan. Dan ben ik ruim pensioengerechtigd, en of er daarna nog wat nieuws gaat komen dat zien we we dan wel weer!!
Ga je overklokken?
Nee. lijkt me niet nodig voor mijun gebruiksdoeleinden.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben niet technisch onderlegd, heb geprobeerd om op basis van wat ik begrijp en gelezen heb een goede configuratie voor mijn gebruiksdoel te maken. Vragen:
1) In hoeverre passen de verschillende onderdelen goed bij elkaar. Is er een bottleneck en/of overkill in een of meer onderdelen?
2) Zijn er interessante upgrades om de PC meer toekomstbestendig te maken?
Graag jullie advies om deze week wellicht net wat voordeliger tot aanschaf van de verschillende componenten over te kunnen gaan.
Bij voorbaat dank voor de feedback!!!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdactiviteit is fotobewerking, waarbij bijna elke week een serie sportfoto's nabewerkt wordt en op de eigen website geplaatst. Software die gebruikt wordt: Capture One. Fotogaferen in raw, nabewerken, omzetten naar jpg en plaatsen, allemaal hobby.
Hiernaast de normale zaken als gebruik Office 365, browsen, etc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb enige maanden geleden een Eizo monitor gekocht, dus die gaat nog wel even mee! Verder wat randapparatuur als keyboard, muis, etc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Momenteel denk ik aan het volgende:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 349,- | € 349,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 227,- | € 227,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT OC Edition 20GB GDDR6 | € 979,- | € 979,- |
1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart | € 109,- | € 109,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6400C36 | € 133,75 | € 133,75 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-850 | € 112,- | € 112,- |
1 | Solid state drives | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 4TB | € 239,- | € 239,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.233,37 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, datgene wat prijs/kwlaiteit het beste is. Geen interesse in een hele lichtshow in de kast, is niet echt mijn ding (alhoewel blauw wel een kleur is die bij mij past!).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een PC waar ik als het een beetje meezit weer pakweg 10 jaar mee vooruit kan. Dan ben ik ruim pensioengerechtigd, en of er daarna nog wat nieuws gaat komen dat zien we we dan wel weer!!
Ga je overklokken?
Nee. lijkt me niet nodig voor mijun gebruiksdoeleinden.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben niet technisch onderlegd, heb geprobeerd om op basis van wat ik begrijp en gelezen heb een goede configuratie voor mijn gebruiksdoel te maken. Vragen:
1) In hoeverre passen de verschillende onderdelen goed bij elkaar. Is er een bottleneck en/of overkill in een of meer onderdelen?
2) Zijn er interessante upgrades om de PC meer toekomstbestendig te maken?
Graag jullie advies om deze week wellicht net wat voordeliger tot aanschaf van de verschillende componenten over te kunnen gaan.
Bij voorbaat dank voor de feedback!!!