Upgrade van PC, 5800X3D & 6900XT

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TMDeks
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-09 10:37
Hallo!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil kijken of ik mijn systeem kan upgraden. Ik speel voornamelijk Call of Duty en deze sluit regelmatig zomaar af. Systeem gaat dan uit en ik kan niet vinden waar het aan ligt.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Beetje afhangende van de onderdelen die ik nog kan verkopen. 1000 euro plus wat de verkoop van de te vervangen onderdelen oplevert.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie hieronder

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter maar performance boven alles.

Wat verwacht je van ons?
Advies over het upgraden van mijn pc zodat ik zonder problemen kan gamen. Een pc die steeds uitvalt is heel frustrerend.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5800X3D Boxed€ 324,99€ 324,99
1MoederbordenGigabyte B550 AORUS ELITE V2€ 117,99€ 117,99
1VideokaartenASRock Radeon RX 6900 XT OC Formula€ 924,-€ 924,-
1BehuizingenNZXT H510 Flow Zwart€ 0,-€ 0,-
1MonitorsSamsung Odyssey Gaming Monitor G5 C27G53 Zwart€ 205,-€ 205,-
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.5€ 31,35€ 31,35
1Geheugen internKingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32€ 89,55€ 89,55
1VoedingenCooler Master V750 Gold-V2€ 106,51€ 106,51
1Solid state drivesSamsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB€ 78,90€ 78,90
Totaal€ 2.006,78

Alvast bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door TMDeks op 20-11-2023 14:47 ]

Beste antwoord (via TMDeks op 20-11-2023 16:13)

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:52
Als het spel en pc zomaar afsluit dan kan het een aantal mogelijkheden zijn:
- Koeling, wordt de CPU en/of GPU te warm? Is met diverse tools wel in te zien. Kan je de pc na het spontaan afsluiten weer direct opstarten? Of moet je enige tijd wachten? Als je moet wachten dan vermoed ik dat de pc uit voorzorg wordt afgesloten omdat de CPU te warm wordt.
- Voeding, mogelijk dat je voeding erg brak/slecht is die de piekbelasting niet aan kan?
- Software/drivers (lijkt mij stug), zijn je videokaart drivers up-to-date? Zo ja, misschien een keer verwijderen en weer installeren?

En volledig eens met de bovenstaande reacties, je pc zou meer dan voldoende moeten zijn voor de hedendaagse games.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Alle reacties

• Hunter98X
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-11 14:26
Misschien beter om eerst zelf met een voorstel te komen en wat mis je aan je huidige pc? Kom je FPS te kort, speel je competitive en is 300fps het minimale? Waar loop je tegen aan?

Ik zou dit als layout gebruiken: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2005138

[ Voor 22% gewijzigd door Hunter98X op 20-11-2023 14:38 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Niks, zonde van je geld

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TMDeks
Hunter98X schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:38:
Misschien beter om eerst zelf met een voorstel te komen en wat mis je aan je huidige pc? Kom je FPS te kort, speel je competitive en is 300fps het minimale? Waar loop je tegen aan?

Ik zou dit als layout gebruiken: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2005138
Bedankt voor je reactie, ik heb het aangepast.

[ Voor 6% gewijzigd door TMDeks op 20-11-2023 14:48 ]

• Wolterkeve
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-09-2024
lijkt me handig om de oorzaak van de crashes te gaan zoeken in plaats van zomaar onderdelen te gaan vervangen.

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-11 15:33

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Het systeem wat je nu hebt is helemaal van deze tijd.. Je kan hier beter vragen wat er aan de hand is met je systeem zodat we het samen kunnen oplossen. Denk dat weinig mensen hier iets op aan te merken heeft. Anders ben je letterlijk met geld aan het gooien.

Acties:
  • Beste antwoord

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:52
Als het spel en pc zomaar afsluit dan kan het een aantal mogelijkheden zijn:
- Koeling, wordt de CPU en/of GPU te warm? Is met diverse tools wel in te zien. Kan je de pc na het spontaan afsluiten weer direct opstarten? Of moet je enige tijd wachten? Als je moet wachten dan vermoed ik dat de pc uit voorzorg wordt afgesloten omdat de CPU te warm wordt.
- Voeding, mogelijk dat je voeding erg brak/slecht is die de piekbelasting niet aan kan?
- Software/drivers (lijkt mij stug), zijn je videokaart drivers up-to-date? Zo ja, misschien een keer verwijderen en weer installeren?

En volledig eens met de bovenstaande reacties, je pc zou meer dan voldoende moeten zijn voor de hedendaagse games.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• TMDeks
Ok dat is goed om te weten, dat scheelt weer een investering.

Ik heb al via het forum hier en op andere fora geprobeerd een oplossing voor mijn probleem te vinden maar nog zonder succes. Ik heb niet genoeg kennis (en tijd om die kennis zelf op te doen).
Het systeem wat je nu hebt is helemaal van deze tijd.. Je kan hier beter vragen wat er aan de hand is met je systeem zodat we het samen kunnen oplossen. Denk dat weinig mensen hier iets op aan te merken heeft. Anders ben je letterlijk met geld aan het gooien.
Ok misschien handiger dat ik dan even in een ander onderwerp mijn vraag post

bedankt!
Pagina: 1