Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:49
Ik ben benieuwd of er Tweakers zijn die ervaring(en) hebben met Noir Consulting een Microsoft recruitment agency.

Ik kom online veel gemixte dingen tegen over het bedrijf, dus ik ben er nog niet over uit of ze legitiem zijn. Direct solliciteren bij bedrijven is voor mij nog geen succes geweest. Tegen mijn principes in ben ik nu dus op het punt beland om te solliciteren via een recruitment agency.

Zijn er Tweakers die goede/slechte ervaringen hebben met dit bedrijf? Zijn er überhaupt Tweakers die een baan gevonden hebben via dit bedrijf? Ik lees ook veel dingen over nep vacatures en lijken veel vacatures wel te goed om waar te zijn. Echter lees ik ook genoeg vage berichten van mensen die wel een baan via ze hebben gevonden, echter ontbreken details. Ook vind ik online geen ervaringen van Nederlanders die via hen een baan hebben gevonden.

Verder zag ik ook de partij CodeGuild voorbij komen, lijkt een beetje op Noir Consulting qua vacatures e.d. Zijn er Tweakers die hier ervaringen mee hebben?

Verder zal ik mijn situatie en het probleem waar ik mee zit toelichten, wellicht dat iemand me nog ander advies kan geven, want op het moment ben ik echt ten einde raad.

Op het moment heb ik iets meer dan twee jaar relevante werkervaring op het gebied van development met C# en Azure (ik heb een bachelor in Software Engineering), voornamelijk backend development/integraties. De voorwaarden en salaris zijn erg goed bij mijn huidige werkgever (mijn eerste werkgever na het afstuderen), verder heb ik ook veel plezier in het werk dat ik uitvoer. Verder werk ik (bijna) volledig remote, eens in de zoveel maanden misschien een dagje kantoor. Het remote werken hecht ik het meeste waarde aan, daarna mijn salaris. Ik wil het liefst niet of zo min mogelijk erop achteruit gaan als dat betekent dat ik meer uitdaging kan krijgen in mijn werkzaamheden/verantwoordelijkheden. Ik werk het liefst remote voor iets minder salaris, dan op kantoor voor meer salaris. Een bedrijf op de hoek is daarentegen een uitzondering, dan vind ik 2 dagen kantoor per week wel echt genoeg.

Nu is het zo dat ik meerdere sollicitatiegesprekken heb gehad, technische interviews en assessments met bedrijven waarbij ik zonder recruitment agencies direct had gesolliciteerd. Na deze gesprekken was uiteindelijk het moment van de aanbieding gekomen en de conclusie dat ik in het team pas met de juiste technische kennis, bij sommige posities had ik zelfs voor hen nog ontbrekende kennis, maar omdat ik op papier iets meer dan 2 jaar ervaring heb staan ik niet het salaris kan krijgen dat ik vraag. Heel vervelend, want ik verdoe zo mijn tijd om achteraf te horen dat ze me niet het salaris dat ik vraag kunnen bieden. Verder heb ik ook niet gehad over remote werken bij deze sollicitaties, ik was zelfs bereid om 2 dagen naar kantoor te komen.

Ik merk dat bedrijven erg vaag zijn over het salaris en arbeidsvoorwaarden, die willen ze pas toelichten als we op het punt van een aanbieding komen. Heel soms krijg je toch wat informatie over de voorwaarden en salarisrange, maar dan willen ze soms niet eens beginnen aan een sollicitatiegesprek, zelfs als bij een technisch assessment bleek dat ik wel de skills heb voor het salaris. Hun conclusie: ik ben te duur :( .

Over het algemeen zou ik zou dus genoegen moeten nemen met flink minder salaris (gemiddeld +/- 1500 bruto minder), minder tot niet remote werken, minder vakantiedagen (10-15 dagen minder, verschilt per bedrijf uiteraard) en vakantiegeld (ik krijg 8.5% vakantiegeld) om wat nieuws te kunnen vinden. Je zal vast wel kunnen begrijpen dat dit een vervelende situatie is en dat ik daarom neig te solliciteren via een recruitment agency. Ik begrijp verder dat remote functies vrij zeldzaam zijn in Nederland. Ik ben zelfs bereid om achteruit te gaan op voorwaarden en salaris, mits het niet te veel is, ik heb namelijk ook rekeningen die ik moet betalen en een studieschuld die ik moet aflossen. Minder salaris/voorwaarden had ik zo geaccepteerd als ik echt geen plezier had bij mij huidige werkgever, maar dan moet ik er ook netto niet te hard op achteruit gaan want aan het eind van de dag heb ik een dak boven mijn hoofd nodig en moet ik mijn studieschuld kunnen aflossen.

Bedankt voor het lezen als je een weg gevonden hebt door mijn verhaal, ik lees jullie reacties graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dit is mijn ervaring met Noir: CodeCaster in "Recruiters & HR - Ervaringen, belevingen, verhalen.", doe ermee wat je wil. Ik heb over het algemeen geen hoge pet op van Britse recruiters, en dat is een understatement.

Wat ik me afvraag na je verhaal: waarom wil je weg bij waar je nu zit?

Een hbo dotnetter met twee jaar ervaring zal ~ 2500-3500 bruto verdienen (afhankelijk van locatie, werkgever, vermogen jezelf te verkopen en overige capaciteiten) en uitkomen op een vakantiedag of 25, dus waarom wil je je 40 vakantiedagen en 4K+ bruto gaan inwisselen?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LostInNight
CodeCaster schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:02:
Dit is mijn ervaring met Noir: CodeCaster in "Recruiters & HR - Ervaringen, belevingen, verhalen.", doe ermee wat je wil. Ik heb over het algemeen geen hoge pet op van Britse recruiters, en dat is een understatement.

Wat ik me afvraag na je verhaal: waarom wil je weg bij waar je nu zit?

Een hbo dotnetter met twee jaar ervaring zal ~ 2500-3500 bruto verdienen (afhankelijk van locatie, werkgever, vermogen jezelf te verkopen en overige capaciteiten) en uitkomen op een vakantiedag of 25, dus waarom wil je je 40 vakantiedagen en 4K+ bruto gaan inwisselen?
Je ervaring klinkt als bijna alles wat ik online voorbij heb zien komen. Klinkt niet als een partij waar je je CV naartoe wilt sturen.

De voornaamste reden dat ik weg wil is uitdaging, ik leer snel en wat ik ontwikkel is geen uitdaging meer. Alle opdrachten die ik uitvoer voor klanten met mijn collega's zijn a piece of cake. Daarnaast is billability tegenwoordig belangrijk geworden en daar helpen veranderingen binnen het bedrijf ook niet bij. Verder is een sleutelwoord hier klanten, want uiteindelijk bouw je waar een klant mee akkoord gaat. Helaas ben ik daar niet bij betrokken. Dat betekent ook dat er vaak concessies worden gemaakt, of dat er in een beperkte tijd een oplossing neergezet moet worden, vaak een oplossing die technisch wel erg goed in elkaar zit, maar qua ontwikkeling totaal geen uitdaging meer is voor mij, misschien een aantal jaren geleden, in het eerste jaar van mijn studie.

Op een echt langlopend project heb ik nog niet gezeten en of die komen gaat weet ik niet, er is veel concurrentie. Deze concurrenten zijn vaak goedkoper dan mijn werkgever, echter zijn door hen aangeboden oplossingen technisch niet zo robuust als die van ons. Sales gaan dus niet zo goed en daardoor lopen wij ook veel projecten mis, daar kan ik helaas niks aan veranderen, wel geprobeerd, maar daar wordt niet naar geluisterd. Zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen, maar dat het allemaal mijn ontwikkeling in de weg zit is wel echt de voornaamste reden dat ik opzoek ben naar wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicky.otto
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-06 08:51
Waarom elders solliciteren als je goed zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het klinkt een beetje alsof je met een heel hoog instroom salaris bent vast komen te zitten bij je huidige werkgever.
(1500/maand verschil met nieuwe aanbiedingen is echt een flinke kloof met 2jr relevante werk ervaring)

Als iedereen daar een vergelijkbaar salaris heeft, is dit idd een gevolg daarvan:
Deze concurrenten zijn vaak goedkoper dan mijn werkgever
:)

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 20-11-2023 15:14 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
Nicky.otto schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:22:
Waarom elders solliciteren als je goed zit?
Zie mijn reactie hierboven, ik denk dat je deze nog niet had gezien.
YakuzA schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:56:
Het klinkt een beetje alsof je met een heel hoog instroom salaris bent vast komen te zitten bij je huidige werkgever.
(1500/maand verschil met nieuwe aanbiedingen is echt een flinke kloof met 2jr relevante werk ervaring)

Als iedereen daar een vergelijkbaar salaris heeft, is dit idd een gevolg daarvan:

[...]
:)
Ik zat bij instroom zeker wel een de hogere kant als ik die vergelijk met andere aanbiedingen die ik gehad heb, echter ben ik ook gegroeid in salaris door mijn prestaties. Het enige wat mij nu intern nog tegenhoud is werkervaring, maar ook dat ik bepaalde ervaringen niet kan krijgen omdat het binnenhalen van opdrachten/klanten niet al te best gaat. Komt er een opdracht binnen, dan wordt er als eerst een senior collega opgezet. Ik heb daarentegen wel gevraagd of ik dan ook mee kan lopen e.d. maar dan moet er wel een opdracht/klant binnenkomen. Tijd is ook nog eens schaars als er wel wat binnenkomt, ik sta 40 uur ingepland bij klanten en zo gaat het wel bij meerdere collega's. Nieuwe engineers vinden om dit wat te verlichten schijnt ook niet al te makkelijk te gaan, maar ik denk dat dit meer met recruitment te maken heeft dan het aanbod aan engineers. Dus ja, salaris en voorwaarden zijn goed, veel plezier in wat ik al doe, maar ik wil meer uitdaging en dat wordt zo lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-06 16:49
Ik denk dat een recruiter je probleem niet op gaat lossen. Over het algemeen is dit een extra schakel die weinig waarde levert voor werkzoekende.

Je zou kunnen kijken naar bedrijven die bekend staan om wat beter te betalen. https://techpays.eu/ is wel een goede bron. Maar ja, ik kan me wel voorstellen dat de meeste bedrijven je wel af en toe willen zien.

Als je na 2 jaar echt niks meer te leren hebt dan moet het wel heel erg zijn. Maken jullie alleen maar standaard oplossingen (dus weinig maatwerk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
retoohs schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:28:
Ik denk dat een recruiter je probleem niet op gaat lossen. Over het algemeen is dit een extra schakel die weinig waarde levert voor werkzoekende.

Je zou kunnen kijken naar bedrijven die bekend staan om wat beter te betalen. https://techpays.eu/ is wel een goede bron. Maar ja, ik kan me wel voorstellen dat de meeste bedrijven je wel af en toe willen zien.

Als je na 2 jaar echt niks meer te leren hebt dan moet het wel heel erg zijn. Maken jullie alleen maar standaard oplossingen (dus weinig maatwerk)?
Ik heb nog genoeg te leren, laten we dat voorop stellen, echter, lukt dat hier niet door onder andere factoren beschreven in mijn bovenstaande reacties. Alles wat wij ontwikkelen is maatwerk (in ons team). Hier worden geen kant en klare oplossingen aangeboden, dit is tevens ook een valkuil omdat de klant uiteindelijk bepaald hoeveel geld hij/zij gaat besteden en of de aangeboden oplossing uit de offerte geaccepteerd wordt, desnoods in afgeslankte vorm, of bij een concurrent die minder kost... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 03:25
Dus je zit met 2 jaar werkervaring al in een gouden kooi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-05 19:10
Ik heb zelf ook contact gehad met NOIR, ik raad het je af. De eerste vraag die ik kreeg of ik een VISUM had in Nederland. Aangezien ik hier woon, geeft dit al aan dat ze mijn CV niet eens hadden geopend. Later ben ik gebeld, ik kreeg voornamelijk vragen die of in mijn linkedin profiel al te vinden waren of die in mijn CV stonden. Hij kon mij ook niet beantwoorden welk bedrijf de vacature voor was en keek meer naar of ik ook andere vacatures interessant kon vinden. Hij zou mij diezelfde dag vacatures opsturen, dat was 2 weken geleden en ik heb nog niets. Ze reageren ook zeer slecht. Ik heb de dag na het belletje gevraagd wie hun contact is voor het verwijderen van mijn gegevens. Dit omdat hun privacy policy niet op orde is (er staat neem contact op met HR, maar ik heb niets met hun HR te maken en er zijn ook geen contactgegevens). Ook na meerdere mails hierover, geen reactie. Ik overweeg hierover een klacht zowel in Nederland als in Engeland in te dienen hierover.

Ga hier niet op in.

[ Voor 7% gewijzigd door MoonRaven op 04-12-2023 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LostInNight
MoonRaven schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:03:
Ik heb zelf ook contact gehad met NOIR, ik raad het je af. De eerste vraag die ik kreeg of ik een VISUM had in Nederland. Aangezien ik hier woon, geeft dit al aan dat ze mijn CV niet eens hadden geopend. Later ben ik gebeld, ik kreeg voornamelijk vragen die of in mijn linkedin profiel al te vinden waren of die in mijn CV stonden. Hij kon mij ook niet beantwoorden welk bedrijf de vacature voor was en keek meer naar of ik ook andere vacatures interessant kon vinden. Hij zou mij diezelfde dag vacatures opsturen, dat was 2 weken geleden en ik heb nog niets. Ze reageren ook zeer slecht. Ik heb de dag na het belletje gevraagd wie hun contact is voor het verwijderen van mijn gegevens. Dit omdat hun privacy policy niet op orde is (er staat neem contact op met HR, maar ik heb niets met hun HR te maken en er zijn ook geen contactgegevens). Ook na meerdere mails hierover, geen reactie. Ik overweeg hierover een klacht zowel in Nederland als in Engeland in te dienen hierover.

Ga hier niet op in.
Dank voor je reactie. Het is een heel raar bedrijf met ook een hele vreemde gang van zaken. Ik zou als ik jou was inderdaad kijken hoe jij je gegevens daar verwijderd kan krijgen. Ik heb het idee dat ze je CV pleuren in een soort van gedeelde database.

Verder ben ik inmiddels op 21 november benaderd door een recruiter van NOIR op LinkedIn met de vraag of ik opzoek was naar een C# rol. Nadat ik zei, dat klopt, kreeg ik meteen de vraag om mijn CV op te sturen. Dat vond ik vreemd, gezien mijn LinkedIn net zo compleet is als mijn CV. Meest van de tijd hebben recruiters e.d. informatie over een vacature die bij je zou passen. Uiteindelijk heb ik gezegd dat ik geen CV opstuur zonder een concrete vacature of iets qua informatie te zien. Dat vonden ze niet leuk en ik kreeg meteen een grote mond terug, hierna hield het contact ook meteen op. Niet erg, want ik was al niet meer van plan om contact met ze op te nemen.

Inmiddels ben ik na iets meer dan 2 maanden (tot mijn grote verbazing) benaderd door één van de bedrijven waar ik gesprekken en een technisch assessment heb gehad. In eerste instantie vonden zij mij te duur in combinatie met de hoeveelheid ervaring die ik heb.

Ze wilden mij toch uitnodigen voor een derde gesprek om te kijken of wij er nu wel uit konden komen. Afgelopen donderdag een goed gesprek gehad, eigenlijk ook helemaal niet over salaris gehad, en dezelfde dag nog een aanbod gehad waarmee ik zelfs qua salaris er een beetje op vooruit ga. Ik ben blij, mijn zoektocht is ten einde en op 2 januari heb ik mijn eerste werkdag. Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 09:05

Qwerty-273

Meukposter

De meeste UK recruiters die zoeken voor banen door Europa heen zijn pure papierschuivers zonder echt contact met de kandidaat. Die proberen je ongezien te verkopen aan een klant die daar om staat te springen met hoge nood. De bonus strijkt die partij dan op en dan gaan ze verder met de volgende. Ik zou zulke recruiters links laten liggen. (nog naast het feit dat velen van deze low budget recruiters slechts een virtueel kantoor hebben in de UK en je eigenlijk alleen spreekt met een "Engelstalige" ergens in Azië).

Natuurlijk zijn er ook goede recruiters (ook in UK) maar dat kan je direct merken in het contact.

Verder lijkt mij de inhoud van dit topic perfect passen in Recruiters & HR - Ervaringen, belevingen, verhalen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1