Melding doelbewuste mismoderaties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novice.tweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Er is iemand die misbruikt maakt van het moderatiesysteem en mijn reacties omlaag modereert. Dit is wel heel opzichtig bij mijn laatste reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novice.tweaker
  • Niet online
Mijn reactie had een score van 2 keer +2.
Daarna kreeg mijn reactie 6 keer 0.
Na mijn melding hier kreeg mijn reactie 9 keer +1.

Ik wijs erop dat de informatie die in mijn reactie staat niet bij iedereen bekend is en niet in artikel staat. Zowel betreffende de informatie over de "d" aan het einde van het versienummer als de downloadlink voor de ongelimiteerde beta versie. Het artikel bevat weliswaar een link alwaar je de ongelimiteerde versie kunt downloaden, maar dit betreft de laatste final-versie en niet de laatste beta-versie waar het artikel over gaat. Het is daarom een belangrijke aanvulling op het artikel. De +1 waarderingen zijn derhalve mismoderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
We gaan er even naar kijken, maar ik wil wel alvast zeggen dat ik de +1 moderaties geen mismods vind. Ik zou het zelf ook een +1 geven omdat de meerwaarde me niet helemaal duidelijk is (als iemand die de software niet zo goed kent) . Die is wel te vinden in je post hier en dat maakt de meerwaarde duidelijker, maar in je reactie staat dat wat minder duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

@novice.tweaker

Ik heb in dit geval een 0 uitgedeeld. Mijn onderbouwing; de link naar de downloads op de Ghisler website staat in het artikel. Daar kan je de laatste versies als APK vinden (uit officiële bron). In mijn ogen is een extra link (naar de Fdroid versie) overbodig. De Fdroid repositories worden ook op de officiële site via de link in het nieuwitem al aangehaald.
Enige tijd geleden is op verzoek van Google het kunnen uitvoeren van apk-installatiebestanden uit het programma verwijderd, maar bij Ghisler is een versie op te halen waar die functionaliteit nog wel aanwezig is.
Je hebt verder ook hier al info geplaatst met dezelfde strekking; download: Total Commander for Android 3.50 bèta 1

In dit geval is een +1 en 0 beide verdedigbaar denk ik en staat de netto score niet onjuist. Het gaat hier dus niet om doelbewuste mismoderaties.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 21-11-2023 14:59 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novice.tweaker
  • Niet online
@Bor
@RoD

Bedankt voor de reacties. Dat het niet gaat om doelbewuste mismoderaties is goed om te horen.

Mijn reactie bij de voorgaande versie had ik geplaatst voordat tweakers het artikel over de laatste versie gepubliceerd had. Ik schreef:
Total Commander voor Android 3.50 bèta 2 is uitgebracht. (directe download)
Ik heb mensen op de hoogte willen brengen dat er een nieuwere versie is dan op Tweakers vermeld werd. Dat lijkt me zeer relevante en nuttige informatie.

Dat ik dit bericht geplaatst had, lijkt me niet relevant voor mijn reactie bij het artikel over de laatste versie. Of wordt van iedere lezer verwacht dat hij ook de reacties bij de artikelen over voorgaande versies leest?
Bor schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:17:
Ik heb in dit geval een 0 uitgedeeld. Mijn onderbouwing; de link naar de downloads op de Ghisler website staat in het artikel. Daar kan je de laatste versies als APK vinden (uit officiële bron). In mijn ogen is een extra link (naar de Fdroid versie) overbodig. De Fdroid repositories worden ook op de officiële site via de link in het nieuwitem al aangehaald.
Zoals hierboven aangegeven is dit niet waar. Wanneer er een nieuwe final-versie uitkomt, wordt door de maker onder meer een directe download aangeboden. Dit is echter niet het geval voor de beta-versies. (De beta-versies worden vaak amper aangekondigd, zie de bron bij het artikel, laat staan dat een download link wordt vermeld.) Wanneer Bart van Klaveren een bericht over een beta versie op Tweakers zet, kopieert hij de tekst van het bericht over de final-versie. Maar die klopt dan helaas niet helemaal. Daar gaat het nu juist om. Zoals gezegd, de tekst luidt:
Enige tijd geleden is op verzoek van Google het kunnen uitvoeren van apk-installatiebestanden uit het programma verwijderd, maar bij Ghisler is een versie op te halen waar die functionaliteit nog wel aanwezig is.
Klik je op de link, dan verschijnt er een bericht met titel "Total Commander 3.42 for Android download links". Dus niet Total Commander 3.50b2 for Android download links. Op die pagina wordt bovenaan een directe downloadlink gegeven, maar als je erop klikt merk je gelijk dat dit de link is voor versie 3.42 en niet voor versie 3.50b2.

Het klopt dat aldaar de F-Droid repositories genoemd worden. Maar de link die daar genoemd wordt, geeft echter informatie over hoe je de Total Commander for Android repositories toevoegt aan F-Droid. Een directe downloadlink staat daar niet en is ook niet makkelijk te achterhalen.

Over de "d" achter het versienummer bestaat geen officiële uitleg en is niet duidelijk, zelfs niet voor experts. Zie hier en de voorgaande berichten aldaar.

De informatie is relevant, geeft een nuttige aanvulling op het artikel, en is niet bij iedereen bekend. Het is niet eens bekend bij vele experts.

Wanneer je bij het modereren ziet dat iemand een downloadlink vermeldt en je denkt dat daar al naar verwezen wordt in het artikel, dan lijkt het me voor de hand te liggen om te controleren of de link in het artikel inderdaad klopt. Of via die link inderdaad de genoemde versie is op te halen. Een expert hoef je daarvoor niet te zijn.

Als het hier ook nog eens expliciet wordt genoemd:
novice.tweaker schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 00:05:
Het artikel bevat weliswaar een link alwaar je de ongelimiteerde versie kunt downloaden, maar dit betreft de laatste final-versie en niet de laatste beta-versie waar het artikel over gaat.
Dan lijkt het me voor de hand te liggen om dat te controleren en niet zomaar wat aan te nemen.

Het lijkt me verder de taak van de moderatoren om dingen te controleren en uit te zoeken en niet de taak van de reageerders om reacties te schrijven die 4 keer zo lang zijn als het artikel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dank, met die uitleg vind ik je reactie zeker een toevoeging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

novice.tweaker schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:11:
@Bor
Wanneer Bart van Klaveren een bericht over een beta versie op Tweakers zet, kopieert hij de tekst van het bericht over de final-versie. Maar die klopt dan helaas niet helemaal. Daar gaat het nu juist om.
Dat lijkt mij dan een prima onderwerp om in Geachte redactie aan te kaarten.

De beta's, ook degene die jij aanhaalt, staan gewoon in de fdroid "beta" repository die Ghisler zelf al aanduid. Dat is informatie rechtstreeks van de officiële site wat is gelinked bij het download item.

Alle Fdroid beta downloads vind je hier https://github.com/chrisgch/tcabeta/tree/master/fdroid/repo
Klik je op de link, dan verschijnt er een bericht met titel "Total Commander 3.42 for Android download links". Dus niet Total Commander 3.50b2 for Android download links.
Je komt op een pagina waar de Fdroid repositories direct worden genoemd naast de 3.42 download links. Er staat zelfs nog duidelijk bij dat er 2 repositories zijn, 1 voor de stable versies en 1 voor de beta's.
Een directe downloadlink staat daar niet en is ook niet makkelijk te achterhalen.
Dat is niet waar; je opent de repositories en hebt direct de links voor alle beta's die zich in de repository bevinden.
Dat ik dit bericht geplaatst had, lijkt me niet relevant voor mijn reactie bij het artikel over de laatste versie.
Gezien je laatste / meest recente drie reacties allemaal van dezelfde strekking zijn en de beta's simpel te vinden zijn heeft dit voor mij wel meegespeeld.

Zoals aangegeven; ik vind zowel een 0 als een +1 een passende score in dit geval.

Sidenote; (vermoedelijke) mismoderaties kan je aandragen in het volgende topic: Het kleine-mismoderatietopic deel XXX

[ Voor 44% gewijzigd door Bor op 21-11-2023 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novice.tweaker
  • Niet online
Bor schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:21:

Dat lijkt mij dan een prima onderwerp om in Geachte redactie aan te kaarten.
Wat houdt je tegen?
Bor schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:21:
Dat is niet waar; je opent de repositories en hebt direct de links voor alle beta's die zich in de repository bevinden.
In welk programma worden de repositories geopend bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Helemaal niets, je hoort mij hier niet over klagen immers.
In welk programma worden de repositories geopend bij jou?
Dat hangt er vanaf hoe je de repository aanroept. Dat kan via Fdroid maar ook gewoon in de browser via bv deze link: https://github.com/chrisgch/tcabeta/tree/master/fdroid/repo

Je kan de apk dan downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novice.tweaker
  • Niet online
Bor schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:02:
Dat hangt er vanaf hoe je de repository aanroept. Dat kan via Fdroid maar ook gewoon in de browser via bv deze link: https://github.com/chrisgch/tcabeta/tree/master/fdroid/repo
Als je F-Droid gebruikt, heb je de directe downloadlink niet nodig. Een directe downloadlink wordt gegeven naast de F-Droid repositories. Maar hoe zie je de directe downloadlinks in F-Droid?

De door jouw genoemde link wordt door Ghisler niet gegeven, of wel? Of bedoel je dat het eenvoudig is om de link
code:
1
fdroidrepos://raw.githubusercontent.com/chrisgch/tcabeta/master/fdroid/repo?fingerprint=7F1E1DC03B47BE5AE0C4D977B93B4137FA1149EAB8A562CA0EBC2764844113DE

om te vormen naar
code:
1
https://github.com/chrisgch/tcabeta/tree/master/fdroid/repo
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

novice.tweaker schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:59:
[...]

Als je F-Droid gebruikt, heb je de directe downloadlink niet nodig. Een directe downloadlink wordt gegeven naast de F-Droid repositories. Maar hoe zie je de directe downloadlinks in F-Droid?

De door jouw genoemde link wordt door Ghisler niet gegeven, of wel? Of bedoel je dat het eenvoudig is om de link
code:
1
fdroidrepos://raw.githubusercontent.com/chrisgch/tcabeta/master/fdroid/repo?fingerprint=7F1E1DC03B47BE5AE0C4D977B93B4137FA1149EAB8A562CA0EBC2764844113DE

om te vormen naar
code:
1
https://github.com/chrisgch/tcabeta/tree/master/fdroid/repo
?
Er zijn meerdere manieren om een repository te gebruiken. Het is overigens niet mijn bedoeling om hier een discussie van te maken, zeker niet gezien de reactie op een goed passende score staat en er geen mismoderaties in het spel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novice.tweaker
  • Niet online
Bor schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:06:
Er zijn meerdere manieren om een repository te gebruiken. Het is overigens niet mijn bedoeling om hier een discussie van te maken, zeker niet gezien de reactie op een goed passende score staat en er geen mismoderaties in het spel zijn.
Jij zegt dat de directe downloadlink zodanig gemakkelijk te achterhalen is via de link in het artikel, dat zelfs een 0-score gerechtvaardigd is voor mijn reactie. Als het zo gemakkelijk is, is het toch niet teveel gevraagd om uit te leggen hoe dat dan precies gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

novice.tweaker schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:19:
[...]

Jij zegt dat de directe downloadlink zodanig gemakkelijk te achterhalen is via de link in het artikel, dat zelfs een 0-score gerechtvaardigd is voor mijn reactie. Als het zo gemakkelijk is, is het toch niet teveel gevraagd om uit te leggen hoe dat dan precies gaat?
Ik heb natuurlijk naar de gehele reactie gekeken om een score te bepalen. Ik heb gewoon de repository link uit het forum gepakt.

Maar goed, ik heb mijn uitleg gegeven, inclusief de reden waarom ik zowel een 0 als +1 passend vind. Ik ga de discussie sluiten gezien dit in mijn ogen inmiddels voorbij de initiële vraag gaat. We focussen ons hier op mismoderaties en met name op die reacties waar de netto score onjuist staat. Dat is hier niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novice.tweaker
  • Niet online
Bor schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:32:
Ik heb gewoon de repository link uit het forum gepakt.
Wat heb je er dan mee gedaan om aan de directe downloadlink te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De reacties op nieuws: NASA ontvangt data via laser op recordafstand van 16 miljoen kilomete... ontspoorden vlak nadat het bericht gepost was allemaal reacties op het wegvallen van het woord miljoen.

Maar niemand had een feedback topic aangemaakt.
Dus heb ik dat gedaan:
NASA ontvangt data via laser op recordafstand van 16 miljoen

Ook na het aanmaken van het feedback topic gingen mensen nog door met reacties in die trant.
En werden mensen grof richting de redacteur:
_Thanatos_ in 'NASA ontvangt data via laser op recordafstand van 16 miljoen kilometer van aarde'

Ik heb toen onder die berichten een reactie geplaatst met het verzoek om dit soort dingen te verplaatsen naar het feedback forum.

Deze zijn nu als -1 gemarkeerd of 0 door meer dan 14 mensen tegelijk.
djwice in 'NASA ontvangt data via laser op recordafstand van 16 miljoen kilometer van aarde'
djwice in 'NASA ontvangt data via laser op recordafstand van 16 miljoen kilometer van aarde'

Het is toch simpelweg de bedoeling dat feedback op het artikel over typo's en dit soort foutjes simpel weg op het feedback forum land en niet tussen de reacties?
Mag je dat mensen tegenwoordig niet meer zeggen? Dat de reactie op de verkeerde plek staat (misplaatst).

Een moderator maakt het zelfs zo bond een ander te willen verdedigen onder het mom dat die niet zou weten dat het een cijfer fout is, ondanks dat die persoon zelf aan geeft dat de cijfers onjuist zijn omdat als de maan op 16km / 40 dichtbij zou staan hij een PAK groter zou lijken..
Lord Anubis in 'NASA ontvangt data via laser op recordafstand van 16 miljoen kilometer van aarde'

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat komt omdat je meermaals letterlijk hetzelfde dubbelpost, en ook opeen niet heel vriendelijke toon.

Houdt het gewoon bij één keer, dan weten we het ook echt wel.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1