Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celeritas
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-08 22:59
Mijn vraag
Al sinds een jaar of 2 de trotste eigenaar van een Pixel 6. De telefoon doet het eigenlijk heel erg goed op 1 punt na. Met willekeur, op meerdere momenten van de dag valt mijn dataverbinding weg. En dan krijg ik eigenlijk telkens hetzelfde riedeltje. Eerst gewoon 4G/5G>vervolgens valt de dataverbinding weg>start weer op met E>en vervolgens een volledig herstel naar 4G/5G.

Soms heb ik er een dag geen last van, een andere keer zoals vandaag valt ie mij herhaaldelijk weg...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Al geschakeld met Vodafone. Maar de hulp vanuit die kant vind ik zeer minimaal te noemen. Kwam niet veel verder dan een nieuwe SIM-kaart proberen (maar dat heeft helaas niks opgelost). Ze opperen vervolgens dat ik een oude telefoon moet gebruiken om te kijken of het toch niet aan de SIM-kaart ligt. Maar die SIM-kaart is dus al zekerheidshalve vervangen..

b]Wat kan ik overwegen?[/b]
Ik kan eigenlijk niks in de systeeminstellingen vinden waar ik het idee bij krijg dat ik daarmee mijn internetverbinding met Vodafone doe resetten. Maar wellicht weten jullie nog iets? Verder dacht ik nog aan een factory reset van de telefoon, maar dat doe ik liever niet als de slagingskans daarbij zeer klein is.

Hebben jullie enig idee wat er met mijn telefoon aan de hand?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Celeritas op 21-11-2023 12:48)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Celeritas schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:24:
Nu ik erover nadenk, op vakantie in Oostenrijk en Duitsland had ik er geen problemen mee.
Klinkt dan toch iets aan de kant van Vodafone, dus dan kun je in het Pixel 6 ervaringen topic kijken, of een overstap naar een andere provider overwegen, of een nieuwe telefoon waar Vodafone officieel support op geeft.
Pixel 6 topic:
[Google Pixel 6 (A) / (Pro)] Ervaringen & Discussie

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Netwerk instellingen kun je resetten:
https://support.google.com/pixelphone/answer/2926415?hl=en

Echter, het kan ook gewoon aan je locatie liggen en de dekking van het netwerk aldaar. Stel de zendmast is erg vol....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celeritas
swhnld schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:15:
Netwerk instellingen kun je resetten:
https://support.google.com/pixelphone/answer/2926415?hl=en

Echter, het kan ook gewoon aan je locatie liggen en de dekking van het netwerk aldaar. Stel de zendmast is erg vol....
Als het netwerk "vol" zou zijn. Zou dan niet ook mijn vrouw last moeten hebben (ook Vodafone i.c.m. Iphone).

Ik ga nog eens kijken bij het resetten van de netwerkinstellingen.

Thanks @swhnld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celeritas
Reset geprobeerd, maar het heeft het probleem jammer genoeg niet opgelost.

Nu ik erover nadenk, op vakantie in Oostenrijk en Duitsland had ik er geen problemen mee.

Any thoughts?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Celeritas schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:24:
Klinkt dan toch iets aan de kant van Vodafone, dus dan kun je in het Pixel 6 ervaringen topic kijken, of een overstap naar een andere provider overwegen, of een nieuwe telefoon waar Vodafone officieel support op geeft.
Pixel 6 topic:
[Google Pixel 6 (A) / (Pro)] Ervaringen & Discussie