Auto verkopen buitenlander

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-05 05:54
Om te beginnen ik heb dit draadje al gelezen, waardoor ik zelf met meer vragen kom te zitten dan antwoorden.

De situatie is als volgend, ik heb een BMW van 2018 te koop staan met een hele berg km'ers op de teller. Nu is er een vrouw uit Duitsland geïnteresseerd in de auto. Om te beginnen vroeg ze heel echt heel veel foto's van de auto. Eenmaal na goedkeuring geeft ze nu aan dat ze interesse heeft in de auto en de auto voor een lager, maar voor mij prima prijs wilt overnemen.
Tot zover komt het voor mij nog redelijk normaal over, de beste mevrouw wilt betalen via bankrekening overschrijving, wat prima is waarna de auto door een ''bedrijf''? :/ word opgehaald. :? Daarbij heeft ze ook direct haar ID gestuurd wat ik zelf nogal bijzonder vind.

Wat mis ik in deze scam? Is het een gevalletje van persoon B laat persoon C naar persoon A geld storten waarna persoon A de auto aan B geeft waardoor persoon C is opgelicht?
Of is het na de betaling dat het voor mij geen risico vormt als de betaling echt vanuit haar bankgegevens komt? Gezien ik voorgesteld heb om een koop contract te maken via de marktplaats koop overeenkomst waarbij aantoonbaar is dat de auto aan diegene is verkocht etc?
Daarnaast wil ik op de overboeking het kenteken laten vermelden. Om te voorkomen dat de koper een onwetende derde geld over laat maken naar mij en de koper er met de auto vandoor gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door Tunestwo op 19-11-2023 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:30

-tom-562

Oliesjeik

Fake, scam, nep etc., trap er niet in.
Waarom zou iemand uit Duitsland een BMW in Nederland kopen? Het aanbod van BMW's is veel groter in Duitsland, plus ze zijn ook veel goedkoper.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-05 05:54
-tom-562 schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:05:
Fake, scam, nep etc., trap er niet in.
Waarom zou iemand uit Duitsland een BMW in Nederland kopen? Het aanbod van BMW's is veel groter in Duitsland, plus ze zijn ook veel goedkoper.
Voor de prijs waar ik dat gekke ding voor aanbied zie ik ze zelf niet in Duitsland maar het zal inderdaad gevalletje te mooi om waar te zijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-05 13:36
Neem eens contact met je bank op om te vragen welke risico's je nog loopt zodra jij het geld op je rekening hebt? Volgens mij valt dat wel mee. Heb zelf op deze manier mijn auto aan een Hongaars bedrijf verkocht. Die zijn wel vtv wezen kijken en proefrijden, en een maand later hebben ze betaald en de auto op laten halen. Ze hadden wel een aanbetaling van 15% gedaan nadat ze waren wezen kijken en we een overeenkomst hadden.
Je moet wel zelf de auto voor export aanmelden. Maar dat kost je alleen een ritje naar de dichtstbijzijnde RDW vestiging.

[ Voor 10% gewijzigd door Twardt op 19-11-2023 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-05 01:08
Ik had ook zoiets met een fiets. Die wilden alvast betalen en kwamen hem dan later ophalen. Ook uit Duitsland. Die fiets was totaal niet bijzonder genoeg om er 1. Voor uit Duitsland te komen en 2. Alvast te betalen zonder te komen kijken.

Ik ben er nog niet uit wat de truc precies was maar íéts klopte er niet. Niet gedaan dus.

Als ze eerst komen kijken en dan betalen is het een ander verhaal. Maar alvast overmaken en door een “bedrijf” laten ophalen.. het ruikt niet fris.

[ Voor 3% gewijzigd door Poumelie op 19-11-2023 21:28 ]